Niks onzin. We weten NIETS van TS. Helemaal NIETS. Dus we weten niet wie gelijk heeft.Moneyman schreef: ↑25 mar 2020 09:25Onzin. Allereerst is er geen enkele reden om de informatie uit de OP in twijfel te trekken (behalve dan om koste wat het kost eenpunt te maken). En daarnaast ligt de bewijslast bij de loodgieter, niet bij TS.kuklos schreef: ↑25 mar 2020 09:09Da's niet zo moeilijk. Het is het woord van de loodgieter tegen dat van TS. We kennen beiden niet en hebben van beiden geen idee hoe betrouwbaar ze zijn. De loodgieter kan een compleet ander verhaal hebben. De loodgieter zou de eerste niet zijn die de zaak flest, maar ook de klant zou niet de eerste zijn die de zaak flest.
TS zou de eerste niet zijn en ook de laatste niet die oneerlijk is. Als TS oneerlijk is. En de loodgieter zou de eerste niet zijn en ook de laatste niet die oneerlijk is. Als de loodgieter oneerlijk is. Maar dat weten we dus niet.
Dat kan jij honderd keer onzin noemen, duizend keer of zo vaak als je wil, maar daarmee heb je geen gelijk.
Het enige wat we wel kunnen is de aanname doen dat het waarschijnlijker is dat TS gelijk heeft.
Dan moet die vriendin er nog maar eens over nadenken, want hiermee kom je er niet. Dat veronderstelde probleem ligt namelijk bij de loodgieter, niet bij TS. So, what's the problem?kuklos schreef: ↑25 mar 2020 09:09Zoals al gezegd kom jij met je lekenslimheid en je wetboek aan, maar blijkbaar staat er niets op papier qua afspraken. En dan heb je dus een probleem als je naar een rechter stapt, want die zal keihard het standpunt innemen dat een mondelinge afspraak niet bewijsbaar en dus nietig is.
Oh en voordat je gaat roepen dat jij het wel weet en elk ander niet, bovenstaande komt van een jurist werkzaam bij een rechtbank (die jurist ben ik niet, maar een vriendin van me).
Los daarvan laat je woordgebruik duidelijk zien dat het je meer om het weerleggen van een standpunt gaat dan om een zinnig punt maken. Maak het nou eens niet zo persoonlijk, dan kom je een stuk verder.
[/quote]
Hou nou eens op met dat persoonlijke gejank richting mij. Ik heb volledig gelijk in deze en alfatrion gaat nat.
Twee personen claimen. De loodgieter claimt dat zijn prijs correct is en TS claimt dat er iets anders is afgesproken. De Openingspost geeft een zeer sterke indicatie dat er niets op papier staat en dan heb je dus een probleem. Een probleem van bewijsbaarheid.
Laat het TS zich maar adviseren door een advocaat en de zaak aanhangig maken.
De eerste vraag die de advocaat zal stellen is wat er op papier staat. Als de reactie daarop is dat er niets op papier staat zal de advocaat als reactie geven dat bewijsbaarheid dan een probleem gaat worden.