LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] te hoog cholesterol niet altijd schadelijk

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
yava

te hoog cholesterol niet altijd schadelijk

Ongelezen bericht door yava »

Mensen waarvan hun cholesterol te hoog is. Laat dan ook eens je andere organen onderzoeken of vraag of er sprake is van infecties Waarom? Sommige onderzoeken beweren dat een te hoog cholesterol geen ziekte is,maar een gevolg van een ziekte.

Je lichaam produceert ongeveer 1 gram per dag dat is ruim 70%
De andere 30% neemt het lichaam op. De rest blijkt het lichaam niet op te nemen.
Cholesterol is ook een reperatiemiddel.

Je lichaam heeft cholesterol ook nodig.
Ik las een tijdje geleden een geval op een forum.
Dat iemand zijn nieren eiwit lekte,zijn cholesterol bleek totaalgehalte naar 17 te zijn gestegen.
Waarschijnlijk probeerde zijn lichaam dus iets te doen. Als cholesterol een reperatiemiddel is.
Klinkt het logisch dat het lichaam dus met alle geweld iets wilde doen om schade te beperken of te herstellen.

Deze theorie wordt ook nog door een paar andere onderzoeken verklaart.
Hier oa te lezen. Helaas alleen in het engels.

Iemand die er zin in heeft mag het vertalen.

http://www.westonaprice.org/moderndisea ... olest.html

resp001218873w.w.qZ2Als

Re: te hoog cholesterol niet altijd schadelijk

Ongelezen bericht door resp001218873w.w.qZ2Als »

Het is een prachtig voornemen dat VGZ de becel pro-activ producten vergoed, maar volgens de verpleegkudige die mijn man begeleid met het verlagen van zijn cholesterol is die pro-activ grote onzin en zelfs misleidend.
Volgens haar zijn alle producten die dieet cholesterol verlagend zijn net zo goed.
Pro-activ is een duur product. pro-activ is volgens haar een iets wat niets toevoegd wat andere producten ook doen. Het is voor becel een goede inkomstenbron.
Nu heb ik de prijzen eens vergeleken en pro-activ is 2x zo duur als andere cholesterol verlagende producten. 40 euro is binnen een korte tijd besteed en voor veel mensen is dit artikel dan nog steeds te duur.
Mocht dit artikel zo goed zijn dan zou becel de prijs zelf moeten verlagen zodat het voor veel mensen bereikbaar zou kunnen zijn.

yava

Re: te hoog cholesterol niet altijd schadelijk

Ongelezen bericht door yava »

Becel is rotzooi
Wat er niet wordt bij verteld is dat Becel toch nog 1 gram transvet per 100 gram heeft. Ik ben van mening dat elke gram transvet die je binnen krijgt er een teveel is.
Transvet wordt door de meeste wetenschappers in verband gebracht met kanker en met hart-vaat-ziektes en nog meer ziektes.

Ik weet niet of je tranvetten kent? Het zijn de allerslechtste vetten die er bestaan. Het wordt hard gemaakt. Transvet komt ook in de natuur niet voor.
Zelfs het voedingscentrum zegt dat het slecht is. maar aan de andere kant prijst men wel de VOORNAMELIJKE unilever producten aan.

Als je magarine neemt,koopt dan nog liever die bij de reformwinkel.
Daar zitten namelijk geen TRANSVETTEN in. Ik ben er nog geen eentje tegen gekomen.

Beter kan je nog gewoon pure roomboter nemen.
Boter is ook veel stabieler als vet om in te bakken. Het oxideert niet.
NOg beter is kokosolie.
Dat is veel gezonder,ondanks de verzadigde vetten die erin zitten.
Maar in de natuur komt verzadigd vet voor In transvet niet.


Zoals ik al schreef.
Je eigen lichaam maakt 70% van de cholesterol aan. Wordt in de lever gemaakt.
30% kan het lichaam zelf opnemen. De rest wordt gewoon afgevoerd via je ontlasting.

Gast

Re: te hoog cholesterol niet altijd schadelijk

Ongelezen bericht door Gast »

oja wil je man lagere cholesterol spiegels hebben. Dan kan hij nog beter veel meer groente gaan eten.
Vraag maar aan de dieetiste

Voeding draagt maar voor een klein gedeelte bij dat je cholesterol omhoog gaat of omlaag.

johnny1
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2005 11:06

Re: te hoog cholesterol niet altijd schadelijk

Ongelezen bericht door johnny1 »

ik wordt zo moe van dat geleuter over dat cholesterol altijd: diglyeriden, trigliceryden en het homocysteine gehalte .........daar gaat het om.

Gast

Re: te hoog cholesterol niet altijd schadelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat om het LDL gehalte, HDL gehalte en de trigliceridegehalte.
LDL gehalte is het slechte cholesterol dit blijft namelijk aan je vaten 'kleven'. Het HDL voert het teveel aan cholesterol juist weer afvoert naar de lever.En dat wordt dit afgevoerd via de ontlasting. Triglyceride is het produkt dat er voor zorgt dat de slechte LDL nog beter aan je vaten blijft "kleven" (het is eigenlijk geen kleven maar indringen) dan anders. Dus hoe lager het trygliceride-gehalte des te beter.
HDL is de 'goede', dus hoe meer HDL des te beter.
Als je een cholesterol uitslag hebt van bijv, 5.2 zegt dat helemaal niets, wel moet er juist onderzocht worden hoe hoog het LDL, het HDL en de triglyceriden zijn. Daarvoor moet bloed worden afgenomen.
Er is nog steeds niet bewezen dat Becel beter zou zijn dan andere produkten. Als je becel gebruikt en daarbij ook nog ongezond met je voeding omgaat heeft t totaal geen effect. Beter een dietiste te raadplegen voor een gezond dieet voor altijd en waarin ook andere 'gevaarlijke' voedingsmiddelen (vetten) worden aangemerkt.
Verder laat je bloed niet controleren op de cholesterol totaal (want dan weet je nog niets) maar op de 3 afzonderlijk.

Gast

Re: te hoog cholesterol niet altijd schadelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Magarine is slecht.

lees dit stukje maar eens


" Een geheim over margarine"

Hoe wordt het gemaakt?
Het wordt gemaakt door plantaardige (meervoudig onverzadigde) vetten eerst te filteren zodat alle mineralen eruit zijn. Vervolgens wordt het tot zeer hoge temperaturen verhit, zodat alle vitaminen eruit zijn en de vetten gaan oxideren waardoor er veel vrije radicalen ontstaan als je ze eet.. Door deze vrije radicalen ontstaat de schade aan o.a. de aderen. Vervolgens wordt een nikkel-aluminium katalysator toegevoegd om te zorgen dat de margarine een smeerbare, dikke ''boter-achtige'' substantie krijgt.

En dat noemt het voedingsUnilevercentrum gezond?

Trouwens een heleboel andere producten waar transvet inzit zoals deze procedee heet.
Gedeeltelijk gehard plantaardig vet en Plantaardige geharde vetten worden op deze manier gemaakt.
Als dat erop zit weet je dat je te maken hebt met transvet.

Het is niet dat ik het je niet aanraadt. Ik vind dat mensen een keuze moeten hebben.

Roomboter is een stuk gezonder omdat er geen onnatuurlijk transvetten inzitten.

Gesloten