LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27300
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat hebben we nu aan al de paniekverhalen uit het buitenland? Terwijl we hier al genoeg echte en terechte paniek hebben. Vriendin berichtte, buurman vanmiddag opgehaald door ambulance, hoog bejaard, zondag ziek geworden. Maar vrouw blijft achter ook hoogbejaard en ook nog blind, was dus volkomen afhankelijk van man. Wat moet die in vredesnaam doen?

Erthanax
Berichten: 9786
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gelukkig is er ook leuk nieuws. De NPO komt met een alternatief programma voor het songfestival, meldt de NOS.
Het songfestival is mij een gruwel, maar ik vind het mooi dat de NPO een Europa-breed alternatief opzet. Ik vind overigens dat de hele publieke omroep zich van zijn beste kant laat zien, in deze coronatijden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

angel1978 schreef:
31 mar 2020 13:51
als aangegeven wordt dat men de mensen wil beschermen tegen het virus en dat men dus verplicht mondkapjes moet gaan dragen, dan werkt dat dus NIET. Daarmee is het wel degelijk een schijnveiligheid. Men is daardoor niet veilig(er).
Dat snap ik niet. Bedoel je dat men zich niet aan de verplichting zal houden?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

En mijn steun heb je óók Erthanax.
Het zal wel aan Corona liggen en de situatie waarin we met zijn allen zitten, maar soms móet je even wat kwijt.🤨 , even wat stoom afblazen.
Idioterie daar in Spanje om je kleding gelijk te wassen en een emmer chloor klaar te zetten.
Geen fatsoenlijk denkend mens zal denken dat dit helpt.
Daarbij , in Spanje hebben ze ook voorlichters en bestuurders.
Ik persoonlijk zit niet te wachten op dit soort overspannen verhalen.

Lady1234
Berichten: 27300
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar iets leuks en troostrijk. Een 101-jarige vrouw is uit het IJsselland ziekenhuis ontslagen, nadat zij hersteld was van corona.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
31 mar 2020 17:47
Dan maar iets leuks en troostrijk. Een 101-jarige vrouw is uit het IJsselland ziekenhuis ontslagen, nadat zij hersteld was van corona.
Dat zijn de dingen, die hoop geven.

witte angora
Berichten: 31043
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
31 mar 2020 17:56


Dat afhaken zal ik voorlopig niet doen. Omdat sommige mensen die tot alles in staat zijn hier dit forum domineren zal ik daar tegengas aan blijven geven.
Volgens mij gaat dit topic over Corona. Niet over wat jij wel of niet aan de moderatie schrijft. Daar is het feedbacktopic voor. Dit topic is ook niet bedoeld om persoonlijke vete's uit te vechten. Dat mag je, de moderatie heeft het al vaker aangegeven, via pb doen. Of ben je er doelbewust op uit om dit topic te laten sluiten?

Zullen we in dit topic dan nu weer terug gaan naar Corona, en de onderlinge vete's in het feedbackforum of per pb uitvechten?

Johan-17
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2017 19:14

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Angel1978, die economen kunnen waarschijnlijk wel een beter beeld geven over de gevolgen van beslissingen. Dan kun je ook veel beter bepalen of de maatregelen wel de juiste zijn. Waarschijnlijk werken de maatregelen verschillende nieuwe crisissen in de hand en dan heb je dus niets aan de huidige maatregelen om een crisis te voorkomen. Persoonlijk is mijn mening nog steeds dat de economische schade te groot gaat worden en we het liefst morgen al ons normale leven weer op gaan pakken. Ja, dat kost wat levens, maar een mensenleven is niet een oneindig bedrag waard

Ja, dat kost wat levens, maar een mensenleven is niet een oneindig bedrag waard??????

Wat een ''onmenselijke'' opvatting. Het zal maar je eigen vrouw, vader, moeder, broer of zus zijn die t betreft, dan praat je wel anders.
Natuurlijk is een mensenleven een oneindig bedrag waard. Ik mag hopen dat mensen die een dergelijke mening erop nahouden eens goed nadenken wat ze zeggen. En ook al eindigt het met een economische crisis dan nog zijn mensenlevens dit waard.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Jablan schreef:
31 mar 2020 17:58
Lady1234 schreef:
31 mar 2020 17:47
Dan maar iets leuks en troostrijk. Een 101-jarige vrouw is uit het IJsselland ziekenhuis ontslagen, nadat zij hersteld was van corona.
Dat zijn de dingen, die hoop geven.
Helaas staat daar dat 12-jarig meisje uit België tegenover dat overleden is...

Mijn jongste dochter is 13... dus daar schrik je dan weer van.

Lady1234
Berichten: 27300
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
31 mar 2020 17:56
Nu de meeste mensen waarvoor dit bedoeld was het hebben gelezen heb ik dit weer weggehaald. De moderatie heeft dit bericht wel.
Maar waarom schreef u dan op 19 januari 2019 zo’n raar verhaal van dat u nieuw zou zijn? Dat is toch raar.

16again
Berichten: 16179
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Johan-17 schreef:
31 mar 2020 18:36
Wat een ''onmenselijke'' opvatting. Het zal maar je eigen vrouw, vader, moeder, broer of zus zijn die t betreft, dan praat je wel anders.
Natuurlijk is een mensenleven een oneindig bedrag waard. Ik mag hopen dat mensen die een dergelijke mening erop nahouden eens goed nadenken wat ze zeggen. En ook al eindigt het met een economische crisis dan nog zijn mensenlevens dit waard.
Goed nadenken….en dan een oneindig prijskaartje op een mensenleven plakken. Dat klopt zeker als het een naaste betreft.

Maar hoever gaat solidariteit met vreemden? Oneindig gedeeld door 17 miljoen is nog steeds oneindig. En dat is dan het bedrag dat ieder voor dat ene leven moet ophoesten. Hoe kom je maandelijks uit, als je ziektekosten premie vertienvoudigt?

En met een ingestorte economie is het huidige nivo van gezondheidszorg niet meer houdbaar. Tel uit je winst in mensenlevens

ZeerPrivé
Berichten: 5685
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
31 mar 2020 17:37
Ook jij hebt je website gepromoot, ook tegen de huisregels.
Bah ! Doe er iets mee. Je bent door de mand gevallen , Kees.
Doe gewoon mee, niemand hoeft van mij een ban en stop met dat getrol dan .
Zoals ik de huisregels lees, mocht de site van Kees gewoon vermeld worden. Uit de huisregels:

Het is gebruikers toegestaan om links naar andere websites te plaatsen, ook naar commerciële websites, mits deze zinvol zijn in de context van de discussie en niet voornamelijk bedoeld zijn om reclame te maken. Of er sprake is van reclame bepaalt de Moderator. Ook dient de gebruiker bij de link een beschrijving te plaatsen van hetgeen waar de link naar leidt. Een 'kale' link, dus zonder een dergelijke toelichting, kan verwijderd worden door de Moderator.

Het is gebruikers niet toegestaan bijdragen te plaatsen die verwijzen of linken naar websites, die de wettelijke grenzen en/of de grenzen van fatsoen overschrijden.

Nijogeth
Berichten: 10144
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Johan-17 schreef:
31 mar 2020 18:36
Ja, dat kost wat levens, maar een mensenleven is niet een oneindig bedrag waard??????

Wat een ''onmenselijke'' opvatting. Het zal maar je eigen vrouw, vader, moeder, broer of zus zijn die t betreft, dan praat je wel anders.
Natuurlijk is een mensenleven een oneindig bedrag waard. Ik mag hopen dat mensen die een dergelijke mening erop nahouden eens goed nadenken wat ze zeggen. En ook al eindigt het met een economische crisis dan nog zijn mensenlevens dit waard.
Stel dat ik op mijn 80e op de IC lig en er is een behandeling om mij weer enigszins op de been te helpen, maar deze kost 3 miljoen en valt niet binnen de zorgverzekering, zou u dit zelf dan ophoesten, omdat mijn leven een oneindig bedrag waard is?

Ik kan u het antwoord wel geven. Dat is nee, dat gaat u niet doen. Net als ik dat niet zou doen voor een vreemde. En nogmaals komt iemand met de drogreden 'het zal maar een bekende zijn'. Drogreden ja, want ieder mensenleven is evenveel waard in mijn ogen. Of denkt u dat uw bekende voor mij meer waard is dan een onbekende? Nee. Zoals een bekende van mij voor u ook niet meer waard is dan een onbekende. Ieder mensenleven is evenveel waard, de rest is persoonlijk en puur op emotie.

En ja, ergens moeten we er een prijs op plakken. Van mij mag u persoonlijk direct al uw inkomsten aan de zorgverzekeraar geven, maar ik ga daar dus niet aan mee doen.

witte angora
Berichten: 31043
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar: er wordt nu al rekening mee gehouden dat de economie met 8% achteruit gaat. Dat is dus wat het kost om de hulpvraag te spreiden zodat er geen keuzes gemaakt hoeven te worden wie wel en wie niet op de IC.

Als het langer gaat duren, dan gaat het nog meer kosten.

Iemand moet dat dragen. Dat geld moet ergens vandaan komen. Doorgaans komt dat van degenen die toch al 'niks' hebben. Dat zijn degenen die de broekriem straks tot maatje anorexia aan moeten halen.

Dan komt er nog iets bij. Velen kunnen niet aan het werk. En velen kunnen niet aan personeel komen. Hebben jullie al asperges gegeten, dit jaar? Nee? Ze zijn er niet, omdat er op het ogenblik niemand is die ze kan steken. Blijft het bij asperges, of zal er wereldwijd zo weinig voedsel geoogst worden dat het volgende in beeld komt: hongersnood? Ik weet het niet. Maar als dat inderdaad het geval wordt, hoeveel zullen er dan meer sterven als gevolg van te weinig voedsel?

Is dat het waard om de economie zo plat te leggen dat duizenden dit Coronavirus kunnen overleven?

Het is een vraagstuk waar geen mens een antwoord op heeft. Omdat we wel bezig kunnen zijn met de vraagstukken van het moment, maar niemand een idee heeft wat de vraagstukken zijn van morgen, overmorgen, volgende week, volgend jaar. En wat we nog minder weten is wat alle consequenties zijn van de keuzes die nu, morgen, overmorgen, volgende week, volgend jaar gemaakt worden.

Ook al is Corona voorbij, ik denk dat de wereld op relatief korte termijn nog veel meer te wachten staat.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Maatregelen verlengd tot 28 april. We hebben nu 3 data: 28 april voor alles, 6 mei voor onderwijs en 1 juni voor vergunningsplichtige evenementen. Is dit heldere, eenduidige communicatie?
Voor het toerisme is 28 april een totaal onhandige datum, voor deze sector is 1 juni (na de meivakantie, hemelvaartsweekend en Pinksteren) een betere datum, geeft meer duidelijkheid voor eigenaren en gasten.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
31 mar 2020 19:14
Maatregelen verlengd tot 28 april. We hebben nu 3 data: 28 april voor alles, 6 mei voor onderwijs en 1 juni voor vergunningsplichtige evenementen. Is dit heldere, eenduidige communicatie?
Voor het toerisme is 28 april een totaal onhandige datum, voor deze sector is 1 juni (na de meivakantie, hemelvaartsweekend en Pinksteren) een betere datum, geeft meer duidelijkheid voor eigenaren en gasten.
Ik zie niet in wat hier onduidelijk in is..
28 april voor alles en daarna zien we verder..
Alles waarvoor een vergunning nodig is zeker niet tot 1 juni, ook dat is duidelijk en diegene die het betreft weet dit dondersgoed.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

mh73 schreef:
31 mar 2020 18:36
Helaas staat daar dat 12-jarig meisje uit België tegenover dat overleden is...
Mijn jongste dochter is 13... dus daar schrik je dan weer van.
Alle ouders met thuiswonende, opgroeiende kinderen hebben daar last van - je bent zeker niet alleen.
angel1978 schreef:
31 mar 2020 19:15
Alles waarvoor een vergunning nodig is zeker niet tot 1 juni, ook dat is duidelijk en diegene die het betreft weet dit dondersgoed.
Zeker niet? Je bedoelt zeker wel. :wink:
De 1-juni-datum is gekozen omdat in mei nog een hele stapel evenementen op de rol stonden, die zo vroegtijdig konden worden afgezegd.

Nijogeth
Berichten: 10144
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Witte Angora, over die asperges hoef je je niet druk te maken. Ik hoor bij meerdere bedrijven (ik ben deze week voor het werk bij 4 boeren geweest die in de asperges zitten) dat er genoeg personeel is te vinden (veel horecapersoneel werkt daar nu al) en dat er voldoende beschikbaar is, maar dat het momenteel weinig besteld wordt.

Edit: Als ik deze week nog bij zo'n boer kom, zal ik vragen wat er precies gedaan wordt met alles wat overtollig is. Ik verwacht dat dit naar fabrieken gaat, waar ze bijvoorbeeld houdbare aspergesoep maken, of dat ze het invriezen.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
31 mar 2020 19:17
mh73 schreef:
31 mar 2020 18:36
Helaas staat daar dat 12-jarig meisje uit België tegenover dat overleden is...
Mijn jongste dochter is 13... dus daar schrik je dan weer van.
Alle ouders met thuiswonende, opgroeiende kinderen hebben daar last van - je bent zeker niet alleen.
angel1978 schreef:
31 mar 2020 19:15
Alles waarvoor een vergunning nodig is zeker niet tot 1 juni, ook dat is duidelijk en diegene die het betreft weet dit dondersgoed.
Zeker niet? Je bedoelt zeker wel. :wink:
De 1-juni-datum is gekozen omdat in mei nog een hele stapel evenementen op de rol stonden, die zo vroegtijdig konden worden afgezegd.
Nee, ik bedoel zeker niet ;)
Alle evenementen waarvoor een vergunning nodig zijn, mogen zeker niet..

En is de datum zo gekozen, maar wellicht ook omdat evenementen met een vergunningsverplichting al snel meer dan 100 tot enkele duizenden personen betreft en dat wellicht nog veel langer zal blijven? Maar sowieso tot 1 juni.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Oké, door de zin ervoor had ik het andersom begrepen dan jij het bedoelde.
Toch blijf ik eigenwijs: als je nu al zegt 'maak geen plannen voor de meivakantie' met een einddatum 28 april voor het overgrote deel van de beperkingen, dan is dat ... verwarrend? vaag?
Je kunt de klachten al zien aankomen, ook zonder glazen bol en brulbriefgrootspraaktaal uit De'Haag: 'ik heb voor de meivakantie geboekt en wil annuleren.'

Gesloten