LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
7 maart een vakantie geboekt bij corendon, ook 7 maart deze vakantie weer geanuleerd, volgens de voorwaarde bij anulering binnen 2 dagen zou je binnen 5 dagen je geld terug hebben. Na veel mails en telefoontjes heb ik het geld vandaag 30 maart nog niet, ze zeggen het is druk, dit kan ik wel begrijpen maar dit duurt nu wel echt lang, maar ik moet blijven wachten zeggen ze.
-
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
Druk bezig met reizen annuleren, druk bezig met reizigers terug te halen die vast zitten op hun bestemming en een hoop minder personeel. Dan heeft het uitbetalen van een annulering even geen prioriteit.
Re: Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
Drukte in deze tijd kan ik heel goed begrijpen, ben zelf door het coronavirus mijn baan verloren, zodoende is uitbetalen van mijn annulering voor mij heel belangrijk. En elke keer als je belt of mailt krijg je te horen dat je moet wachten, maar van hun zelf hoor je niks, p.s het is er ook niet druk meer er is geen wachttijd meer als je met hun belt.
Re: Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
als uw conclusie dat ze het niet druk hebben gebaseerd is op het feit dat u bij de klantenservice geen wachttijd heeft, dan heeft u volgensmij geen idee hoe een bedrijf werkt. De klantenservice is niet bezig met de repatriering van reizigers. De klantenservice is niet bezig met de financiele afhandeling van al die geannuleerde reizen.
Re: Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
Dat kan ik even niet volgen, "van hun zelf hoor je niks", hoe weet jij dan dat je moet wachten als ze je dat niet zeggen?Damrong schreef: ↑31 mar 2020 06:36Drukte in deze tijd kan ik heel goed begrijpen, ben zelf door het coronavirus mijn baan verloren, zodoende is uitbetalen van mijn annulering voor mij heel belangrijk. En elke keer als je belt of mailt krijg je te horen dat je moet wachten, maar van hun zelf hoor je niks, p.s het is er ook niet druk meer er is geen wachttijd meer als je met hun belt.
Maar goed, Corendon wordt voor de grootste (bedrijfs)crisis gesteld sinds ze bestaan, en je bent een van de honderdduizenden klanten van ze die info, en vaak geld, willen. Reken er maar op dat dit nog wel even gaat duren.
Overigens lees ik dat er wel wat voorwaarden zitten aan dat gratis annuleren, was nog het wel < 3 weken voor vertrek?
Re: Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
Ik bedoel van hun zelf hoor ik niks, moet zelf vaak bellen en mailen, dan zegt een dat en de andere dit, volgens laatste gesprek met hun,( ikzelf gebeld) zou het geld 13 maart zijn overgemaakt, het is nu 31 maart , nog niks. En de voorwaarden van mijn boeking was dat ik binnen 2 dagen kon annuleren, en dan al mijn geld zou terug krijgen, en ik heb geboekt en dezelfde dag geannuleerd. Ik begrijp dat ze moeilijk hebben, maar voor mij is het ook veel geld.
Re: Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
Dat hebben ze wel weer handig opgeschreven zeg. Harde claim doen, waar uitzonderingen op zijn, die dan weer een beetje vaag zijn opgeschreven. Wat gelukkig wel duidelijk is: bij het boeken wordt duidelijk gemeld tot welke datum er kosteloos geannulleerd kan worden.sjohie schreef: ↑31 mar 2020 09:03Overigens lees ik dat er wel wat voorwaarden zitten aan dat gratis annuleren, was nog het wel < 3 weken voor vertrek?
Re: Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
Tja, dat is niet alleen bij corendon, niemand weet hoe de situatie morgen is, wat vandaag beleid is, kan morgen alweer achterhaald zijn. 14 maart besloot corendon alle reizen tot 31 maart te annuleren. Op 23 maart besluiten ze om alle reizen tot 1 juni te annuleren. Dit brengt nogal wat administratieve romplsomp met zich mee. En ja, het was netjes geweest als ze u binnen 5 dagen terug zouden hebben betaald, en ja, ik kan heel goed begrijpen dat u het geld goed kunt gebruiken, helemaal als u zonder baan zit nu.
U kunt stappen ondernemen, juridisch gezien dan. Of u dat wilt is aan u. Dat dit niet 1 2 3 geregeld gaat worden kan ik u wel garanderen. U zult ze namelijk eerst nog een laatste termijn moeten geven, dan zullen ze nog in gebreke gesteld moeten worden, dan zal er nog aangemaand moeten worden. Oftewel, u bent dan ook zeker wel een maand verder, gok ik zo. Want ze gaan hun processen hier niet om aanpassen, ze zijn bezig om koste wat kost iedereen te helpen die nu gedupeerd zijn door alle problemen.
Re: Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
Maar Youss, jij weet toch ook dat iedere afzonderlijke klant het idee heeft dat hij of zij de belangrijkste en misschien wel enige klant van een bedrijf zijn. Dat bedrijven die klanten nog steeds niet als koning behandelen, dat snap ik dan ook niet.
Jablan
vindt dit leuk
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03
Re: Vlucht binnen dag na boeking geannuleerd, geld nog niet terug
Lieve mensen, waar maak je je druk om? Ik ben net een paar dagen terug na een week ziekenhuis, corona-afdeling. Nog wel een beetje slap in de benen, maar ik dank god op mijn blote knieën dat ik het er zo goed vanaf heb gebracht. Ik heb Magere Hein langs zien komen, maar er was blijkbaar voor mij geen plaats in zijn karretje.
Wees blij dat jullie gezond zijn en geloof me, geld en terggave hiervan is volkomen onbelangrijk in vergelijking met je gezondheid.
Laat dit rampjaar 2020 snel voorbijgaan en start de rest van je leven in positiviteit!.
Groetjes van een dankbare ex-corona patiënt
Wees blij dat jullie gezond zijn en geloof me, geld en terggave hiervan is volkomen onbelangrijk in vergelijking met je gezondheid.
Laat dit rampjaar 2020 snel voorbijgaan en start de rest van je leven in positiviteit!.
Groetjes van een dankbare ex-corona patiënt
Moneyman
en moederslink
vinden dit leuk