LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

at gebeurt nog steeds niet, al ben ik er helemaal voor.
Ik ook, maar ook dat heeft pas zin als je voldoende testcapaciteit hebt om het af te dekken. Is dat niet het geval, dan kun je wel gaan isoleren, maar als aan de andere kant de kraan vol open staat heeft het ook weer geen zin en kun je beter de testen die je hebt op een zinvollere manier inzetten. Pas als massaal testen mogelijk is, krijg je het gewenste effect en heeft het zin om het ook zo te doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Wanneer blijkt dat je het virus hebt gehad en milde klachten had heb je antistoffen aangemaakt en kun je er méér op uit.
Niemand kan jou meer besmetten en zelf besmet je ook niemand meer.
Dan komt er weer meer beweging in de maatschappij ....

BL2
Berichten: 4998
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Veel optimisme in Spanje, "slechts" 637 slachtoffers op één dag.

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dit stukje staat op de site van de RIVM

Mensen van 70 jaar en ouder en mensen die op basis van onderliggend lijden in aanmerking komen voor griepvaccinatie. Het gaat om volwassenen (ouder dan 18 jaar) met:

afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;
chronische hartaandoeningen;
diabetes mellitus;
ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie;
verminderde weerstand tegen infecties:
door medicatie voor auto-immuunziekten,
na orgaantransplantatie,
bij hematologische aandoeningen,
bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is,
bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten;
een onbehandelde hiv humaan immunodeficientievirus -infectie of een hiv-infectie met een CD4 cluster of differentiation 4 -getal lager dan 200/mm3.

Deze mensen kunnen getest worden als het voor de juiste behandeling belangrijk is om zeker te weten of ze wel of geen COVID-19 hebben.

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-1 ... orden#test

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

BL2 schreef:
06 apr 2020 13:14
Veel optimisme in Spanje, "slechts" 637 slachtoffers op één dag.
En dat allemaal door/ondanks/met ( doorhalen wat niet van toepassing is ) lockdown.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
06 apr 2020 13:13
Wanneer blijkt dat je het virus hebt gehad en milde klachten had heb je antistoffen aangemaakt en kun je er méér op uit.
Niemand kan jou meer besmetten en zelf besmet je ook niemand meer.
Dan komt er weer meer beweging in de maatschappij ....
En dan krijg je een briefje mee of zo?
Of een app met een groen vinkje :wink:
Zodat handhavers iedereen persoonlijk moeten aanspreken op controle... en waarheen dan? Niets is nog open. Of mogen die mensen dan ineens wel de keukenhof in en gaan we bij de ingang in de rij ( onee mag ook niet ) iedereen controleren..

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
06 apr 2020 13:19
En dan krijg je een briefje mee of zo?
Of een app met een groen vinkje :wink:
Die app is exclusief voor Zuidkoreanen, Chinezen en Israëliërs. Het papiertje geldt voor Italië en vrijwel het hele voormalige Oostblok. Oude reflexen :)
ZeerPrivé schreef:
06 apr 2020 13:14
Dit stukje staat op de site van de RIVM [...] (ouder dan 18 jaar) [...]
Dus ben je jonger, heb je nog steeds pech gehad.

Volgens de vaste docent van onze jongen heeft zijn hele klas nu één of meer dagen plat gelegen met symptomen en hij merkt bij iedereen minder energie, minder concentratie. Misschien wordt de zomervakantie ingekort voor extra lessen.

BL2
Berichten: 4998
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

In één dag 101 Nederlandse Corona slachtoffers te betreuren.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

En maar weer even de hele tekst ( tot de grafiek in ieder geval ):

Het aantal mensen dat door het coronavirus is overleden, is met 101 toegenomen, meldt het RIVM. Dat is weer minder dan een dag eerder toen er 115 doden werden gemeld. In totaal zijn nu in Nederland voor zover bekend 1867 mensen overleden aan covid-19.

Het aantal mensen dat in het ziekenhuis is opgenomen (geweest) is met 260 opgelopen naar 7135.

In totaal zijn er 952 nieuwe gevallen van coronabesmetting geregistreerd sinds gisteren. In totaal zijn er 18.803 infecties met het coronavirus vastgesteld.

Nos.nl

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Kaapverdië is in ieder geval niet corona vrij. Het virus is daar ook ( geweest ).
9 eilanden allemaal verschillend, en laat nu net Santo Antào spic en span zijn :D Volgens mij nog meerdere eilanden maar dat durf ik niet met volle zekerheid te zeggen. 1Chinees op Sào Vicente in Quarantaine, of je dan moet spreken dat het hele eiland besmet is? nee gelukkig niet. Maar nu net wel die Chinees. :x

Dus uw stelling is niet helemaal juist.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Obelix1 schreef:
06 apr 2020 14:28
Kaapverdië is in ieder geval niet corona vrij. Het virus is daar ook ( geweest ).
9 eilanden allemaal verschillend, en laat nu net Santo Antào spic en span zijn :D Volgens mij nog meerdere eilanden maar dat durf ik niet met volle zekerheid te zeggen. 1Chinees op Sào Vicente in Quarantaine, of je dan moet spreken dat het hele eiland besmet is? nee gelukkig niet. Maar nu net wel die Chinees. :x

Dus uw stelling is niet helemaal juist.

En al een Nederlander op een ander eiland. Wellicht dus nog wel meer.
Hele eiland? Wie heeft dat woord in de mond genomen?

Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

De besmetting op São Vicente is zaterdag pas bevestigd, toch? En het is het buureiland van Santo Antão, toch? Meestal zegt men dan "het komt nu wel heel dichtbij."

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wie weet wie er verder nog besmet is voordat het gevonden is .. en is er tussen de eilanden gereisd? Klinkt alsof al dat geroep over hoe schoon en veilig het allemaal is/was toch een behoorlijke wassen neus is geweest.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook op CV 7 besmettingen en 1 overledene helaas. Op welke eilanden precies weet ik niet.
Eén Nederlandse zit in quarantaine op Sao Vicente.
Het is om gek van te worden , het is werkelijk óveral , alleen op St Helena nog niet , maar dat was al het meest geïsoleerde eiland zover ik weet. In ieder geval zijn ze nu volledig afgesloten en er gaan wederom net als vroeger geen vliegtuigen meer daar naartoe.
Wel varen er nog boten ( 6 daagse reis ) , maar je bent als toerist nu niet meer welkom.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Kees2850 schreef:
06 apr 2020 14:49
Precies. Er is al een oproep gedaan en Sanquin hoopt van minimaal 10.000 mensen bloedplasma te kunnen krijgen En de transfusie met bloedplasma gaat in minstens 17 Nederlandse ziekenhuizen toegepast worden. En in andere landen ook in tientallen ziekenhuizen per land.
Ik vind dat heel hoopgevend. En de Chinese studie gaat over honderden patiënten. Dit zijn de resultaten van eerste 10 patiënten. Maar komende weken volgen resultaten van andere patiënten Maar de azijnzeikers hier dumpen liever hun antikwak retoriek hier op een consumentenforum en vallen de persoon aan. Doe je best zou ik zeggen. Ik vind jullie echt z........n.
Dat is geheel wederzijds, Kees, want ook hier maak je je schuldig aan Telegraaf-populisme-meningen-zijn-belangrijker-dan-feiten: 'Tientallen' heb ik vet gemaakt, zelfs Duitsland komt niet boven de tien ziekenhuizen, die aan deze proef meedoen. Verder is Sanquin een gewoon commercieel bedrijf, dat hier extra omzet uit probeert te halen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
06 apr 2020 14:49
moederslink schreef:
06 apr 2020 14:56
Wat betekent z.....n :?
Zeurpieten? Zeiksnorren?
Ik vind jullie echt z........n.

Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor de kennelijk noodzakelijke duidelijkheid, nog even een herhaling van de link die Lowieze deelde:
Sanquin schreef:Geen behandeling
Dit is nog geen breed verkrijgbare behandeling voor corona-zieken. Het is een onderzoeksopzet waarin wordt gekeken welke effecten dit plasma heeft op patiënten. Ook is de verwachting dat het benodigd plasma een schaars goed zal zijn en dat er tijd nodig is om dit in voldoende mate in te zamelen. Het zal namelijk moeten komen van patiënten die al twee weken zijn genezen én die willen doneren.
Dan ben ik maar een zeurpiet, dat ik graag de juiste gegevens citeer. Dat zouden meer mensen moeten doen, vind ik dan weer.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees lees het artikel in de Volkskrant. Het is nog lang niet zover als u schrijft.
En het plasma van één donor zal aan één patiënt gegeven worden. Er hebben zich, volgens de krant 1.200 donoren gemeld. Maar daarvan moet eerst met zekerheid vastgesteld worden dat ze corona gehad hebben.

En Erasmus geeft leiding aan een studie in 12 tot 15 ziekenhuizen. Dat is heel wat anders dan dat er gestart wordt met toediening.

Lowieze
Berichten: 6867
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
06 apr 2020 15:33
Kees lees het artikel in de Volkskrant. Het is nog lang niet zover als u schrijft.
En het plasma van één donor zal aan één patiënt gegeven worden. Er hebben zich, volgens de krant 1.200 donoren gemeld. Maar daarvan moet eerst met zekerheid vastgesteld worden dat ze corona gehad hebben.

En Erasmus geeft leiding aan een studie in 12 tot 15 ziekenhuizen. Dat is heel wat anders dan dat er gestart wordt met toediening.
Degene die hier aan mee wil doen, moet sowieso aan een hele lijst voorwaarden voldoen.
https://www.cwz.nl/over-cwz/nieuws-en-p ... eesmiddel/

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men is gestart met testen en onderzoeken. Dat is het tot nu toe. En één keer plasma volstaat ook niet

Uiteraard kent u al mensen die zijn benaderd.

Gesloten