LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incassoburo intrum justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
betty

incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door betty »

zijn er mensen die met mij een zeer koude douche namens radar willen aanbieden aan deze oplichters stem allemaal op intrum justitia voor een hele ijskoude douch wie weet

Gast

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

komt voor mekaar. graag zelfs

silas
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mar 2004 17:38

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door silas »

doen we meteen.

mailman

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door mailman »

Ook ik ben het slachtoffer gewoerden van dit bureau.

Ik had niets besteld, en toch kreeg ik van een firma (Socks, dan wel Front International) een pakket toegestuurd. Dat heb ik keurig teruggezonden, waarvan ik een telefonische bevestiging kreeg. Alles zou in orde komen.

Nee, niet alles. Intrum Justitia presteerde het, mij een incasso toe te sturen van bijna 68 euro. Dat ik ze vertelde dat ik niets bij hun relatie had besteld, maakte geen indruk: ik moest en zou eerst betalen, daarna zouden ze wel bekijken of de vordering terecht was.

Pas nadat ik ze zelf dreigde met een rechtszaak, bond men in. Echter: een week later kreeg ik van een zeer onbeschofte medewerker een telefoontje, ik moest binnen 8 dagen betalen, anders zou meneer mij een deurwaarder op mijn dak sturen. Ik heb daarna Radar en de Consumentenbond ingeschakeld.

Ik vind de manier van doen bij Intrum Justitia zeer laag bij de gronds. Hoe het ook zit, je moet wel netjes blijven. Gelukkig was er ook een zeer vriendelijke medewerkster, die me op een correcte manier te woord stond, toen ik een en ander had uitgelegd, ene mevrouw Oelers.

Herkent iemand dit verhaal? Ik ben toch echt niet van plan om voor gratis sokken, die ik bovendien niet eens besteld had (en waar nota bene de firma Socks/Front International bevestigde dat ze mijn teruggezonden pakketje hadden ontvangen) te gaan betalen, en zeker niet aan een opdringerig Incassobureau.

arie.o

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door arie.o »

Het beste is gewoon 1x maal schriftelijk reageren met daarin de volgende mededelingen:
- aangeven dat de vordering niet terecht is.
- een vergoeding vragen van 35 euro omdat jij het werk van hun moet corrigeren. (zij vragen immers ook 35 euro voor een pietluttige standaardbrief waar niets van klopt).
- aangeven nergens meer op te reageren tot die 35 euro zijn betaald.


Vervolgens hopen dat ze zo stom zijn om naar de kantonrechter te gaan (doen ze jammer genoeg bijna nooit, ondanks al die dreigingen).
Bij de kantonrechter nogmaals een schadevergoeding vragen van nu 200 euro (reiskosten, verbereidingskosten, vergoeding vrije dag, vergoeding brief schrijven, vergoeding veroorzaakt leed (je hebt drie dagen niet kunnen slapen van de dreigende brief etc).

Kans bijna 100% dat de rechter je in het gelijk stelt, hou je er nog zakcentje aan over!!!

jerry1411
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:08

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door jerry1411 »

Bijna een jaar geleden kreeg ik een telefoontje van een bedrijf ( Front International ), of ik interesse had in een aanbieding.
Ik kon dan een speciaal soort ondergoed kopen voor 3,50 euro,
zonder verdere verplichtingen.
Ik ben daar op in gegaan, daar ik dacht dat ik me aan zo'n bedrag
geen bult kon vallen.
Ik heb het onderbroekje ontvangen en het bedrag overgemaakt, maar
vond het niet zo bijzonder als men mij had laten geloven, maar goed
wat verwacht je van 3,50 ?

Dat was dat, maar toen kwamen de foldertjes met sokken en nog meer
" bijzonder " ondergoed en daar het " vrijblijvend " was , ging het rechtstreeks
de vuilnisbak in, ik was tenslotten tevreden met mijn Hema-slips , maar na
een tijdje kreeg ik niet meer alleen foldertjes , maar ook rekeningen ??????
Of ik maar even bijna 20 euro wilde betalen ( ik neem aan voor de foldertjes,
want iets anders heb ik nooit ontvangen, op het proef-broekje na )

Het was nog niet klaar , want op 26-03-2004 kreeg ik een leuk briefje van
Intrum Justitia , of ik maar even 81,68 euro wil overmaken.
Denken ze dat dat ene proefonderbroekje zich soms voortplant ???????
De druppel die de emmer pas echt deed overlopen , was toen ik zelfs enkele
dagen geleden door Intrum werd gebeld en dat was geen vriendelijke meneer.
Ik kreeg verschillende bedreigingen naar mijn hoofd, en ik moest nu maar
heel snel gaan betalen , want anders...........!
De meneer suggereerde alsof er wel eens een knokploeg bij me aan de deur zou komen, wat zijn dit voor praktijken ?
Mogen dit soort bedrijven echt bestaan ?

janssen 52

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door janssen 52 »

ik zou toch wel graag willen dat het inderdaad mogelijk werd voor onterechte incasso''s een vergoeding te eisen, ik heb interum een bedrag van Eu. 30.00 in rekening gebracht en stuur nu geregeld een herrinnering en denk dat ik uit principe ga invorderen om zodoende dit soort lieden toch tot meer zorgvuldigheid te dwingen, immers is mijn tijd net zo waardevol als de hunne..... toch.
een overgroot deel van de vorderingen die in behandeling genomen worden zijn niet onderbouwd of missen elke rechtsgrond, een grove nalatigheid of hopeloos ammateurisme
als je bovendien telefonisch om uitleg vraagt word je behoorlijk afgebekt
waardoor de indruk ontstaat dat incassoburo's door associalen gerund worden, dus stuur ze gerust een claim op hun dak en bezorg ze veel werk, eis altijd antwoord op schrift.... aangetekend, breng je onkosten zeker ook in rekening, postzegels,papier, de gang naar de brievenbus,
en je uren..... doen!!!!!!

nellon

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door nellon »

het incasso bedrijf vordert van mij 83 euro namens container cleaning service dat bedrijf heeft voor mij helemaal niks gedaan ze zijn ongeveer 4 jaar geleden eens aan de deur geweest met de vraag om mijn container schoon te maken voor 5 gld per mnd ik ben daar bij akkoord gegaan alleen voor de groene bak vervolgens heb ik 4 jaar niets meer van dat bedrijf gehoord totdat ze in nov 2004 ineens zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven 32 euro van mijn rekening afboekte een week later kreeg ik van hun een brief met het verzoek of ik die betaling als nog in orde wou maken heb vervolgen s dat bedrijf ontelbare keren proberen te bellen kreeg niemand aan de lijn .een paar weken later dus een brief van het incasso bureau om even 83 euro te betalen heb toen met het incasso bureau gebeld en de zaak uitgelegd wat denk je hadden ze niets mee te maken ik moest dat maar betalen en toen ik dat weigerde legde ze gewoon de tel neer heb toen een keurige brief geschreven kreeg hierop echter geen reactie alleen weer een aanmaning heb vervolgens de zelfde brief waar ik een copy van had gemaakt aangetekend verstuurd wat denk u ze blijven bij hun vordering en willen dat ik betaal nou mooi niet ik ga niet betalen voor iets waar niks voor gedaan is op deze manier wil ik ook wel geld verdienen dat willen we allemaal wel denk ik [/b]

crabbel

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door crabbel »

Beste nellon,

Ik zou niet eens de moeite nemen om te reageren op de brieven van dit bureau. Inmiddels mag wel algemeen bekend zijn hoe de firma container service haar service verleent! Gewoon nooooooit meer reageren en brieven in de vuilnisbak (die toch niet schoongemaakt wordt). In het geval het een rechtzaak mag worden, win je altijd.
A) zonder toestemming geld van de rekening afschrijven
B) het eisen van een vergoeding van niet verleende diensten

Succes!

zeezicht

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door zeezicht »

JA DAT GAAN WE DOEN NAAR DIE OPLICHTERS

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Shareena »

Geloof dat jullie 1 ding niet begrijpen... Intirim Justitia wordt benaderd door het bedrijf waar je "een rekening open hebt staan". Zij zijn dus geen oplichters of iets dergelijks, maar gewoon een tussenpersoon!

Gast

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

In principe gaan alle brieven inassobureau's bij mij de kliko in, soms na me slap te hebben gelachen over de (vaak belachelijke) dreigende texten die er in staan.

Mocht de schuld per ongeluk wel reeel zijn dan betaal ik altijd rechtstreeks aan de opdrachtever en uiteraard zonder incassokosten.

Maar dat komt zelden voor, het zijn meer de onbestelde Front-zendingen en de ombestelde Lecurama zendingen e.d. die voor de brieven zorgen hahahaha

Petruss

Gast

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

http://home.wanadoo.nl/utopia.nu/dossier/timelife/

Om maar even een ander voorbeeldje te noemen hoe deze figuren te werk gaan

Petruss
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2004 20:23

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Petruss »

Geloof dat jullie 1 ding niet begrijpen... Intirim Justitia wordt benaderd door het bedrijf waar je "een rekening open hebt staan". Zij zijn dus geen oplichters of iets dergelijks, maar gewoon een tussenpersoon!
Inkassobureaus weten donders goed met wie ze zaken doen, het is algemeen bekend welke bedrijven zich schuldig maken aan louche marketing praktijken (onbestelde toezending e.d.).

Het is aan het desbetreffende inkassobureau om te zorgen dat er geen onterechte vorderingen plaatsvinden.

Petruss

Van Vliet

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Van Vliet »

Ik wil toch even waarschuwen voor een gang naar de KantonRechter. Hoewel "wie eist, bewijst", heb ik een onterechte claim verloren terwijl er van de eisende partij geen bewijs kwam. Terecht, want dat was er niet. Het bedrag was te laag voor een advocaat of hoger beroep. Ja, het eisende bedrijf heeft goed nagedacht! Iedereen die mij adviseerde, Buro van Rechtshulp, Consumentenbond waren verbijsterd. Maar wat schoot ik er mee op? Niks, ik heb zelfs de kosten van de eisende partij moeten betalen! Dus Recht in Nederland is niet recht maar krom!

Gast

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

En kan je daar ook meer over vertellen? Wat was de motivatie van de kantonrechter, en is hij ingegaan op de reden waarom er zonder bewijsmateriaal toch de eiser in het gelijk werd gesteld?

robinhood

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door robinhood »

In welk arrondissement heerst die corrupte rechter? En wat is zijn/haar naam? Zo iemand behoort aan de schandpaal en niet meer in de rechtzaal.

Van Vliet

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Van Vliet »

Het was in Den Haag, er werd geen motivatie genoemd, voor zover ik herinner. De naam van de rechter weet ik ook niet meer. De eerste zittingen zei hij wel dat de andere partij met bewijzen moest komen, maar toen er niks bleek te zijn werd er niet meer over gerept. Toen ik er wat van zei, werd er gezegd dat ik alleen nog iets mocht zeggen als ik iets nieuws had toe te voegen, herhalingen was geen tijd voor. Eerlijk gezegd denk ik ook dat er corruptie meespeelt, omdat in eerste instantie alles volgens het boekje verliep. En dan toch ineens zo'n bizarre wending. Iedereen suggereerde dat er een luchtje aan zat.

Van Vliet

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Van Vliet »

Oh ja, mijn man zegt dat wij ook niet konden bewijzen geen zaken te hebben gedaan met de eiser. (Motivatie v/d rechter) Maar ja, hoe moet je dat nou bewijzen. Ik heb zelfs mijn bankafschriften nagezocht of ik op dat moment aantoonbaar ergens anders was. Maar zal je net zien, geen PIN-transacties op dat moment... Pech!

robinhood

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door robinhood »

Er zal toch een zaaknummer en een op schrift gestelde uitspraak moeten zijn. Jammer als je dat document kwijt bent want ik weet dat er op internet grote belangstelling is voor gerechtelijke uitspraken waar de corruptie vanaf druipt (en zoals je e.e.a. beschrijft riekt het daar behoorlijk naar).

Gesloten