LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

BL2
Berichten: 4883
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
10 apr 2020 16:12
Ik ben tijdens de Corona lockdown drie keer bij de huisarts geweest
En in welk land was dit dan, want in Nederland is absoluut geen Lochdown.

BL2
Berichten: 4883
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Zeer opvallend dat experts in alle andere landen beweren dat de grootste overdracht niet plaatsvindt via de handen, maar via de lucht. Maar niet in Nederland.
Net als personen zonder symptomen niet besmettelijk zijn, ook alleen in Nederland.
En alleen Nederlandse kinderen kunnen het virus niet overbrengen.
Het RIVM blijft in tegenstelling tot omringende landen volhouden dat een mondkapje niet werkt bij de domme NL burger, die niet weet hoe deze te gebruiken.

witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

marnix schreef:
10 apr 2020 16:16
Mijn huisarts belde me gisteren om te vragen hoe het ging na mijn ziekenhuisopname van twee weken terug,
best correct,
hij vertelde me hier nu tijd voor te hebben omdat er niemand naar het spreekuur kwam momenteel,
normaal is het zo druk dat als je meerdere dingen hebt, je een dubbele afspraak moet maken.
Dan ga je je toch afvragen hoe ernstig de klachten van sommige mensen zijn. Immers, als het ernstig is dan bel je sowieso wel.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier is het weer helemaal anders. De assistente belt of we nog naar het spreekuur willen komen. Een maand geleden eerst alle afspraken afgezegd en nu zouden we komen. Volgens mij hebben ze inkomsten nodig. Geen interesse, je weet maar nooit wie je tegen kunt komen. Controles elk kwartaal zijn eventjes niet nodig. Bloeddruk check ik zelf en verder alleen de herhaling tabletten nodig. De noodzakelijke boodschappen halen,de rest gaat telefonisch. Fysiotherapie vier maal per week online met video en telefonisch contact. Dan blijven we fit.
We blijven thuis!

Moneyman
Berichten: 30467
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
10 apr 2020 16:18
Moneyman schreef:
10 apr 2020 16:12
Ik ben tijdens de Corona lockdown drie keer bij de huisarts geweest
En in welk land was dit dan, want in Nederland is absoluut geen Lochdown.
:D Als je nou de nieuwsberichten waar je steeds over post even minutieus bestudeert als mijn reacties, zou dat een hoop onjuiste paniekerige posts jouwerzijds schelen. Succes. Je kunt het.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is nu idd een oversterfte van zo.n 2000 patiënten per week..
Dat is véél .
Wat die mondkapjes betreft : ik heb begrepen dat het wel kán helpen, in die zin dat je niet zo 123 meer je gezicht aanraakt , maar de manier van opzetten en afdoen is ook belangrijk.
Je kunt zomaar de binnenkant besmetten.
Overigens zie ik hier niemand met een mondkapje lopen.

Lowieze
Berichten: 6736
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
10 apr 2020 16:21
Zeer opvallend dat experts in alle andere landen beweren dat de grootste overdracht niet plaatsvindt via de handen, maar via de lucht. Maar niet in Nederland.
Net als personen zonder symptomen niet besmettelijk zijn, ook alleen in Nederland.
En alleen Nederlandse kinderen kunnen het virus niet overbrengen.
Het RIVM blijft in tegenstelling tot omringende landen volhouden dat een mondkapje niet werkt bij de domme NL burger, die niet weet hoe deze te gebruiken.
Het is zo jammer dat u steeds met beweringen komt, maar nergens met bewijs komt. Op deze manier kan het net zo goed door u verzonnen zijn.

Nijogeth
Berichten: 10208
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In het gebied langs de Maas tussen Venlo en Roermond zag het vandaag wel helemaal scheel van de fietsers en wandelaars. Allemaal over landweggetjes waar je elkaar haast kunt likken als je elkaar inhaalt. Waarom pakken die mensen niet gewoon de rustige gebieden? Fiets of wandel een paar rondjes door de wijk heen als je zo nodig eruit moet.

Moneyman
Berichten: 30467
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zeker als je bedenkt dat bij een beetje doorfietsen de onderlinge afstand al >10 meter moet zijn...

Lowieze
Berichten: 6736
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
10 apr 2020 16:32
marnix schreef:
10 apr 2020 16:16
Mijn huisarts belde me gisteren om te vragen hoe het ging na mijn ziekenhuisopname van twee weken terug,
best correct,
hij vertelde me hier nu tijd voor te hebben omdat er niemand naar het spreekuur kwam momenteel,
normaal is het zo druk dat als je meerdere dingen hebt, je een dubbele afspraak moet maken.
Dan ga je je toch afvragen hoe ernstig de klachten van sommige mensen zijn. Immers, als het ernstig is dan bel je sowieso wel.
Misschien moeten die huisartsen hun assistentes beter instrueren :D

Erthanax
Berichten: 9834
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van een bevriende huisarts hoorde ik dat het nu in zijn praktijk ook veel minder druk is dan anders.

Terzijde: Meer dan dertig jaar geleden had een kennis (via school van de kinderen) onenigheid gehad met de huisarts. Heel verontwaardigd: "Ik ga alleen nog maar naar hem toe als het écht nodig is!" Soms geloof je gewoon je oren niet.

BL2
Berichten: 4883
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
10 apr 2020 16:55
Zeker als je bedenkt dat bij een beetje doorfietsen de onderlinge afstand al >10 meter moet zijn...
Het advies is bij achter elkaar fietsen (minimaal)¥ 20 meter afstand.
Bron universiteit Eindhoven

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
10 apr 2020 16:38

Wat die mondkapjes betreft : ik heb begrepen dat het wel kán helpen, in die zin dat je niet zo 123 meer je gezicht aanraakt , maar de manier van opzetten en afdoen is ook belangrijk.
.
Daar wen je gauw genoeg aan, ik denk er juist steeds aan als ik boodschappen heb gehaald.... niet met je handen aan je gezicht :-)

Ik heb wel 2 x mensen gezien met een mondkapje in de winkel....eerlijk gezegd vind ik het geen porum.

Nijogeth
Berichten: 10208
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
10 apr 2020 17:33
Moneyman schreef:
10 apr 2020 16:55
Zeker als je bedenkt dat bij een beetje doorfietsen de onderlinge afstand al >10 meter moet zijn...
Het advies is bij achter elkaar fietsen (minimaal)¥ 20 meter afstand.
Bron universiteit Eindhoven
Op de elektrische en racefiets toch? Ik had het over rustig rond kachelende 40+ stellen.

Nijogeth
Berichten: 10208
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn tante werk in het ziekenhuis op de afdeling bloedprikken. Nu denkt het ziekenhuis waar ze werkt dat zij en mijn oom begin januari corona hebben gehad. Mijn oom heeft toen anderhalve week in quarantaine gelegen met een longontsteking die ze niet konden duiden, mijn tante zat 2 dagen na mijn oom ook met een longontsteking thuis, maar minder heftig. Mijn oom komt op zijn regelmatig in contact met collega's die af en toe naar China moeten voor het werk.

Nu willen ze dat dus laten testen. Even de GGD gebeld en die zegt heel mooi dat ze daar geen lab voor hebben. Nou stuurt mijn tante dus regelmatig bloed naar het lab wat daar voor is en ineens verandert de toon naar 'we hebben het te druk'. Zeg dat dan gewoon.

Maar wat ik me nu af vraag, waarom zou je die test nu niet pakken, mogelijk kom je er dan achter dat het virus al een stuk langer in het land is en de verspreiding een stuk eerder is begonnen. En dan kun je daar weer andere conclusies uit trekken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
10 apr 2020 16:38
[...]
Wat die mondkapjes betreft : ik heb begrepen dat het wel kán helpen, in die zin dat je niet zo 123 meer je gezicht aanraakt , maar de manier van opzetten en afdoen is ook belangrijk.
Je kunt zomaar de binnenkant besmetten.
Overigens zie ik hier niemand met een mondkapje lopen.
Zal ik eens een geheimpje verklappen?
Mondkapjes helpen heel goed.
En niet omdat het zou voorkomen dat je je gezicht aanraakt.
Gewoon omdat de kans op besmetting gereduceerd wordt.
Niet alleen voor omgeving van de drager van zo'n mondkapje, maar ook voor de drager zelf.
Topkwaliteit mondkapjes werken beter dan provisorische zelfgemaakte 'mondkapjes'.
Maar ook provisorische mondkapjes werken beter dan 'geen mondkapjes'.
Mondkapjes die op de juiste manier gebruikt en gedragen worden hebben beter effect dan mondkapjes waarbij dat niet gebeurt.
Het is mogelijk om mondkapjes op de juiste manier te gebruiken.
Het juist gebruiken van mondkapjes is niet ingewikkeld (het is beslist geen 'rocket science').

witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
10 apr 2020 16:53
In het gebied langs de Maas tussen Venlo en Roermond zag het vandaag wel helemaal scheel van de fietsers en wandelaars. Allemaal over landweggetjes waar je elkaar haast kunt likken als je elkaar inhaalt. Waarom pakken die mensen niet gewoon de rustige gebieden? Fiets of wandel een paar rondjes door de wijk heen als je zo nodig eruit moet.
Dat is hier dus ook. Daarom ben ik vandaag niet buiten geweest, en van het weekend ga ik dat ook niet doen. Ja, ik ga wel naar buiten - klussen, in de tuin. Heb nog een paar aardige stukjes straatwerk liggen. Rustig aan, ik kom er de dag wel mee door. Ik zie, hoor, ruik, voel niemand, en ik vind dat wel lekker zo, op het ogenblik. Geen stress, geen ergernis.

Enkel moet ik morgenochtend nog een paar kleine boodschappen doen. Maar dat is dan ook alles.

BL2
Berichten: 4883
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
10 apr 2020 14:02
BL2 schreef:
10 apr 2020 11:05
Een al jaren goedgekeurd middel tegen parasieten bij de mens lijkt ook te werken bij Corona.
Waar heb je deze melding gevonden?[
https://www.scientias.nl/medicijn-gevon ... uur-doodt/

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog slechts in het laboratorium dus,

witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Monash-universiteit. Klinkt goed, het is in ieder geval geen kwakzalversclub.

Ze zeggen er zelf dit over:
Meer onderzoek
Of dit dan de behandeling is waar talloze patiënten wereldwijd naar smachten? Die conclusie zul je Wagstaff nog niet zo snel horen trekken. Het is namelijk belangrijk om je te realiseren dat deze resultaten enkel in het laboratorium geboekt zijn. Of het middel in vivo – oftewel in het menselijk lichaam – hetzelfde resultaat heeft, is nog onduidelijk. “We moeten nu uitzoeken of de dosis waarin je het aan mensen kunt toedienen, effectief is. Dat is de volgende stap.”

Info over de universiteit:
Monash-universiteit is een Australische universiteit, gevestigd in Melbourne. Ze is de tweede universiteit in de deelstaat Victoria, naast de oudere Universiteit van Melbourne, maar ze heeft meer studenten (53.000 in 2010). Ze heeft acht campussen, waarvan zes in Australië, een in Maleisië en een in Zuid-Afrika. Daarnaast heeft ze ook nog centra in Prato (Italië) en Bombay (India).

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Monash-universiteit

Gesloten