LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mistachterlamp caravans
mistachterlamp caravans
tot mijn verbazing las ik op de internetsite van de anwb dat met ingang van 1 januari 2005 alle caravans, aanhangwagens,boottrailers en vouwwagens verplicht zijn om een mistlamp te hebben, dat is een europees besluit, heb je het niet dan riskeer je een boete van 90 euro maar wat het rare van dit geval dat het grootste gros van de mensen hier niets vanaf weet het staat zelfs niet vermeld op de site van de rdw
-
Re: mistachterlamp caravans
Inderdaad heb ik dat gisteren ook voor het eerst gezien. Is wel heel vreemd dat hier in de media totaal geen melding van gemaakt is. Vroeger met het invoeren van kenteken deel 3 is er zeker een half jaar van te voren steeds weer melding van gemaakt via de spots van posbus 51 zodat het voor een ieder wel duidelijk moest zijn. Stel je voor dat er ineens een regel zou komen dat op alle snelwegen een max. van 80 kilometer geldt en dat men dan gelijk bekeuringen zou uitschrijven! Ik heb begrepen dat er eerst een overgangs periode is tot Juni en dat men daarna pas overgaat tot bekeuren.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Kassa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat dacht je hoeveel keer dat 90,- euro oplevert ?
Iets invoeren en niet bekent maken is erg achterbaks vind ik
Wat dacht je hoeveel keer dat 90,- euro oplevert ?
Iets invoeren en niet bekent maken is erg achterbaks vind ik
De slechte informatie is ook tot de anwb doorgedrongen.
Zij hebben bezwaar aangetekend tegen deze maatregel.
Hoe moet het nou als ik, om een mistachterlicht te monteren, mijn caravan uit e winterstalling ga halen?
Zij hebben bezwaar aangetekend tegen deze maatregel.
Hoe moet het nou als ik, om een mistachterlicht te monteren, mijn caravan uit e winterstalling ga halen?
-
Ja, en dat niet alleen, maar is de aansluiting 54G wel aangesloten, anders moet er aan de auto zelf ook nog het een en ander worden veranderd. Of het helemaal juist is weet ik niet, maar als ik het goed heb, moet er ook nog zijverlichting worden aangebracht. Dus de hobbyïsten zijn voorlopig nog wel even bezig.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
is onze regering goed in!! regels veranderen zonder enige vorm van ruchtbaarheid aan geven.
afschaffen pc prive
afschaffen grijs kenteken particulieren,
nu weer een mistlamp op je aanhanger.
wat is het volgende....hypotheekaftrek misschien????
afschaffen pc prive
afschaffen grijs kenteken particulieren,
nu weer een mistlamp op je aanhanger.
wat is het volgende....hypotheekaftrek misschien????
Ik hoop het afschaffen van de huurwaardeforfait. Ook zo'n gebakken lucht inhouding net als de OZB belasting, zou ook worden afgeschaft.
Grijs kenteken is niet afgeschaft, oneigenlijk gebruik wordt eindelijk eens tegen opgetreden.
Deze regels komen uit Brussel en die mistlamp is niet voor elke caravan. We dachten zelf er ook aan te moeten, maar het geldt voor aanhangers tot 750 kg (laad en leeg) en die van ons zit erboven. Dus het geldt dus met name voor oude kleine caravans en voor de kleine aanhangers (bagagewagen en vouwwagens).
geldklopperij dat is het de adria dealer in ypenburg vraagt er 200 euro voor incl.montage ,en bij van der slick in zoetermeer 100 euro incl montage.
ze raden maar wat en vragen de hoofdprijs voor zo`n rotlampje...
ik baal ervan ......
ze raden maar wat en vragen de hoofdprijs voor zo`n rotlampje...
ik baal ervan ......
Al deze wijzigingen stonden netjes in de staatscourant.
Als Nederlander ben je verplicht je op de hoogte te houden van wijzigingen.
Als Nederlander ben je verplicht je op de hoogte te houden van wijzigingen.