Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat weet ik niet. Wat ik wel vermoed is dat mensen die spoken gaan zien er vervolgens een bepaalde leefstijl en voeding op na gaan houden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Deze vrijheidsbeperkende maatregelen zijn wij al 75 jaar niet meer gewend in dit vrije Nederland.
Hier en daar hoor ik de vergelijking met WHII , een soort van " oorlogssituatie " nu.
Wij wíllen niet beperkt worden en willen onze gang blijven gaan en daarom gaan we zo langzamerhand muiten met alle gevolgen vandien .

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Tja,een beetje moe worden we er allemaal van denk ik.
Maar wat karweitjes doen,zoals gisteren de hogedruk spuit over een achter stoepje halen,niet echt leuk maar nodig en het verzet de zinnen.
Waar ik mij het meest zorgen over maak (uiteraard afgezien van de ellende als je ziek bent ) is dat de economie zo wel grondig om zeep geholpen wordt.
Niet dat ik direct een (betere) oplossing heb,maar je zult in deze tijd maar een kleine evt.net opgestarte ondernemer zijn.
Wij zijn ook een kleintje,maar al lange tijd in bedrijf en we zingen het nog wel even uit.
Al of niet met overheids steun.
Die we overigens met z`n allen ook ooit weer terug gaan betalen. :(

moederslink

Iedere dag je zinnen wat verzetten is goed natuurlijk.

Ik ben heel benieuwd waar Rutte komende dinsdag mee komt.

Gisteren bij OP1, Maurice de Hond versus " onze " viroloog Ab..ze waren het duidelijk met elkaar oneens.
En ook nu weer kwamen de mondkapjes ter sprake , dat het te gek voor woorden is dat we die dingen niet op voorraad hadden en niet massaal zijn gaan gebruiken.
Maurice pleitte er voor om de boel nu toch snel en meer open te gooien , anders zag hij het bijzonder hopeloos in.

moederslink

Feitelijk is dat misschien ook wel zo.
Geen reguliere zorg, geen fatsoenlijk onderwijs , armoede, faillissementen , wanhoop , suïcide , huiselijk geweld, kindermishandeling , straks al het medisch personeel met een burn-out , drama.s in de instellingen waar de beperkte medemens er niets van snapt , in de psychiatrie en in de verpleeg - en verzorgingshuizen , PTST bij verzorgers etc .

Dit heeft dus ook sociaal en medisch gezien enorme gevolgen.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zolang er geen vaccin is gaat dat nog wel een paar maanden verder.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan komt er ineens een stuk spanning los, of niet breien. Niet alleen spanning, maar het is, denk ik, ook een stukje erkenning. Je bent niet de enige, er zijn er zoveel die tegen hetzelfde aanlopen. En dat wordt ineens bespreekbaar. Het wordt erkend. Voelt het ongeveer zo?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat gemiste onderwijs is straks toch simpel te verhelpen. Geen zes weken zomervakantie, maar twee en de rest van de tijd naar school. Lessen inhalen. Er schijnt toch al geen geld meer te zijn voor vakanties.

Volgend jaar of het jaar daarop beter.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

En de leerkrachten dan?
Ook geen vacantie meer?
Heb altijd begrepen dat die buiten de normale les uren nog aardig wat werk verzetten.
Zoals voorbereiden en nakijken.
Maar goed,misschien moeten we allemaal wat inleveren.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien moeten we alle scholen een jaar overdoen. Dan zijn ze volgend jaar allemaal een jaartje ouder. Er komen niet massa's kinderen van de school waar in deze krimp kwakkel economie toch geen werk voor is.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Theotrucker schreef:
19 apr 2020 17:34
Misschien moeten we alle scholen een jaar overdoen.
Lekker eerlijk. De eindexamenkandidaten laten slagen op basis van de schoolexamens en dan alle andere leerlingen het jaar over laten doen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
19 apr 2020 17:10
Dat gemiste onderwijs is straks toch simpel te verhelpen. Geen zes weken zomervakantie, maar twee en de rest van de tijd naar school.
Op de school van onze jongen wordt daaraan gewerkt.
Erthanax schreef:
19 apr 2020 14:03
Wat ik me vandaag ineens afvraag: Kun je door een bepaalde leefstijl en voeding ook spoken gaan zien?
Ja, dat kan. Als je te eenzijdig eet, raakt je vitaminen- en mineralenhuishouding uit balans. Via de schildklier heeft dat gevolgen voor de werking van de hersenen.
Moneyman schreef:
17 apr 2020 08:41
Count you're blessings is een heel mooie manier om de crisis door te komen, top! En spannend... :wink:
De sfeer houden we goed. Bezoek is, net als wij, ziek geweest en daarom durfden we het aan. We zien wel waar dat op uitdraait.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
19 apr 2020 15:30
Gisteren bij OP1, Maurice de Hond versus " onze " viroloog Ab..ze waren het duidelijk met elkaar oneens.
Tsja, een expert versus een wannabee-expert :wink:
fonsflons schreef:
19 apr 2020 22:33
Ik kan het niet goed verwoorden, maar na het lezen daarvan besefte ik mij wel dat het onzin is om de kinderen te laten voldoen aan de normen ipv de normen bij te stellen aan te kinderen.
Je verwoordt het goed genoeg; en ik ben het volkomen met je eens. En áls er al achterstanden ontstaan, moet je die kind-gericht inhalen, en niet generiek.

Jablan
Contacteer:

De opvoeddiscussie haal ik hierheen, heeft weinig te maken met een virus. Dit was mijn voorzet: Wij verbazen ons ook over alle gestresste, klagende ouders, die hun zelf verwekte nakomelingen niet aankunnen. Opgroeien gaat niet vanzelf, het lijkt wel nieuws voor deze groep. Wij hebben de voorbije periode alle stadia tussen baby en volwassen-zijn meegemaakt en afgezien van de zorgen, is het leuk. Je moet alleen een knop in je hoofd omzetten, meer niet.
mh73 schreef:
20 apr 2020 07:50
Opvoeden wordt in deze tijd door de leerkrachten gedaan, wist je dat niet Jablan? En elke vakantie, elke vrije dag moeten de kindertjes vermaakt worden in de bioscoop, zwembad, speelparadijs, dierentuin of pretpark, noem maar op. En dat kan nu even niet. Ik snap wel dat die ouders met de handen in het haar zitten...
Je vergeet nog de schadeclaims als het resort geen kinderanimatie biedt, waardoor de vakantie geen vakantie was. 8)
Als minderheid in elk opzicht zijn wij gewend veel tijd te besteden aan de opvoeding van de leerkrachten. ^^
Moneyman schreef:
20 apr 2020 09:15
Met alle respect, maar dit is echt vééééél te makkelijk. Zo makkelijk dat het mij gewoon boos maakt. Het heeft helemaal niets te maken met "alleen even een knop omzetten", en al evenmin met "kinderen worden opgevoed door de leerkracht". Met dit soort simplificaties en generalisaties doe je heel veel ouders ontzettend tekort. De realiteit is dat ouders hun leven, planning en werk-privé-balans ineens volledig in elkaar zien storten. Van de een op de andere dag heb je je kinderen thuis. Die kinderen zijn compleet uit hun ritme (logisch ook), al het vertrouwde is in één klap weg, ze missen hun vriendjes en vriendinnetjes, noem maar op. En dat levert frustraties op. Die moeten er toch uit...
Samengevat: nieuwe ervaringen voor de kinderen en dan hangt het van jou als ouder af hoe ze ermee omgaan.
Denk even aan de vader, die met zijn dochter in een schuilkelder zit en bij elke bom- of granaatinslag zijn dochter laat lachen, zodat het trauma behandelbaar blijft. Filmpje was een paar maanden geleden een week lang overal te zien.
Moneyman schreef:
Dan heb je de ouders, waarvoor hetzelfde geldt. Ook hun vastigheden en zekerheden zijn in één klap weg. Ineens ben je uren per dag kwijt aan huiswerkbegeleiding en ben je met je kinderen bezig. Ondertussen moet er ook nog thuisgewerkt worden en draait het huishouden ook door.
Dat heet hier improvisatievermogen. Het talent hiervoor heeft iedereen, maar is blijkbaar niet overal even goed gestimuleerd. Spannende tijden - vooral om de verborgen kanten van jezelf te ontdekken.
Moneyman schreef:
En zowel de ouders als de kinderen hebben te maken met bewuste of onbewuste spanningen, met onzekerheden, met angst, noem maar op. Het psychologische aspect van Corona op de hele maatschappij moet je niet onderschatten.
Ook hier bepaalt je eigen basis hoe goed dat lukt. Wie wat meer heeft meegemaakt, reageert er heel ontspannen op.
Moneyman schreef:
Dus nee, kom me niet aan met dergelijke makkelijke oneliners. Je hebt geen idee waar je over praat.
Integendeel. We hebben dit soort dingen al vaker meegemaakt en echt, de meeste mensen komen er sterker uit. En mijn oneliners zijn nu eenmaal kort, krachtig, puntig, prikkelend :wink:
angel1978 schreef:
20 apr 2020 09:20
@moneyman, dat gevoel dat je hier beschrijft voel ik met je mee. Maar andersom zie ik dezelfde oneliners ook verschijnen de andere kant op richting onderwijs en docenten. Niet alleen nu in deze bijzondere tijd, maar ook in 'normale' tijden. De simplificatie van soms best ingewikkelde processen vind ik daarbij vaak echt stuitend.
In het onderwijs zien wij wel de goede wil, maar ook lichtjaren aan frustratie omdat men binnen een sjabloon moet werken, daar geen centimeter van af mag wijken.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Jablan schreef:
20 apr 2020 10:11
De opvoeddiscussie haal ik hierheen, heeft weinig te maken met een virus.

Dat zegt ie nu (net reactie geplaatst in corona topic :roll: )

Maar ben het verder helemaal met je eens.

Jablan
Contacteer:

Ja, als je tegelijk aan het reageren bent, gebeurt dit. Als ik het zo zie, staan we er ongeveer hetzelfde in. Het is momenteel niet makkelijk, maar om nu overal een drama van te maken ...

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wel goed hoog optrekken :D.
Suggestie: Morgen sandalen met sokken.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zag op de weg allemaal aanmoedigen om vooral in groepen samen te komen. 'Alleen samen krijgen we corona onder controle' staat overal op informatieborden. Voor de personen die letterlijk lezen is dat een vrij rare mededeling als de hele tijd wordt verteld dat je vooral niet met meerdere mensen moet zijn. Zonder het woordje 'samen' zou de tekst veel kloppender zijn.

Overigens hebben ze hier in de buurt een flinke BBQ, aangezien de rook vanuit 25 kilometer in de omtrek te zien is.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En Fonsflons, die horecaondernemers zitten overal en hebben al contact met elkaar via Whatsapp groepen en wachten de maatregelen af, maar waarschijnlijk zal er in de meivakantie een grote demonstratie op poten worden gezet. Die hebben ook gezien dat demonstreren op het Malieveld voor meerdere beroepsgroepen succes heeft opgeleverd.

Plaats reactie