LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping gereserveerd niet kunnen gaan en nu?

Oma Lady
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2020 15:35

Camping gereserveerd niet kunnen gaan en nu?

Ongelezen bericht door Oma Lady »

Wij hebben twee plaatsen (twee stellen) gereserveerd op een camping van de Molecaten groep. 1 seizoensplaats en 1 plaats voor het pinksterweekend. De seizoensplaats kunnen wij alleen de caravan neerzetten maar hebben geen eigen voorziening en zijn dus afhankelijk van het toiletgebouw voor douchen etc. Die is op last van de regering gesloten. Ook geeft de eigenaar aan indien geen eigen voorzieningen in de caravan aanwezig is ben je niet welkom op de camping. Gevolg de caravan staat nog in de stalling. Heb ik nu recht op óf teruggaaf van het betaalde bedrag óf compensatie voor de tijd dat ik geen gebruik van de plek kan maken behalve dan om de caravan te stallen? Men verwijst naar de Hiswa-Recron regels. Tot nu toe heb ik niets van de camping eigenaar gehoord.

Geval 2 een boeking voor het pinksterweekend (dit is een andere caravan) Ook hier wordt verwezen (via hun website) dat indien dit geen doorgang kan vinden er een voucher voor het bedrag verstrekt wordt. Echter na dit pinksterweekend komt er dit jaar geen pinksterweekend meer.

Hoe zit het nou? Moet ik in beide gevallen een voucher accepteren? In het na seizoen kan ik niet ivm het werk en schoolgaande kinderen. Na het pinksterweekend komt er dit jaar geen pinksterweekend (Lees lang weekend) meer en ik kan niet zomaar nog een lang weekend weg na de vakantie. Op grond van de wet kunnen wij toch ons geld terugkrijgen? Met een voucher, die niet gegarandeerd is, lopen wij een risico dat bij een faillissement wij het geld kwijt zijn. Voor het pinksterweekend valt dat nog mee maar een seizoensplek kost al gauw 2000 euro wat erg veel geld is.
Wat zijn onze rechten?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Camping gereserveerd niet kunnen gaan en nu?

Ongelezen bericht door mahadma »

Als iedereen op zijn/haar rechten gaat staan dan heeft de rechter het meer dan druk met het uitspreken van faillissementen. Die vouchers zijn 1 jaar of langer geldig. Dus .........

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Camping gereserveerd niet kunnen gaan en nu?

Ongelezen bericht door mahadma »

PietertjeTwee schreef:
21 apr 2020 23:46
mahadma schreef:
21 apr 2020 23:42
Als iedereen op zijn/haar rechten gaat staan dan heeft de rechter het meer dan druk met het uitspreken van faillissementen. Die vouchers zijn 1 jaar of langer geldig. Dus .........
En als TS dat geld gewoon nodig heeft, omdat ze anders gigantisch in de problemen komt? Op zich vind ik er wel wat van indien iemand zich in deze tijd niet flexibel opstelt, maar die flexibiliteit hoeft ook niet onbeperkt te zijn.
Als de vraagsteller het geld nodig heeft. Tja snap ik, echter, ze hadden het er voor over om te gaan, beetje dubbele gedachte.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Camping gereserveerd niet kunnen gaan en nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat u in beide gevallen accoord zal moeten gaan met een voucher die dan toch zeker in het ene geval tot en met volgend jaar Pinksteren geldig moet zijn en in het andere geval voor het hele seizoen volgend jaar.
Nu € 2000 dokken voor een seizoensplaats waar je zonder eigen sanitaire voorzieningen niet welkom bent is zonde van het ( vele) geld.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Camping gereserveerd niet kunnen gaan en nu?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Volgens mij is er al een overeenkomst gesloten voor de seizoenplaats en is het seizoen al begonnen. Dit moet gaan over compensatie voor dat deel van het seizoen waarin je geen gebruik kunt maken van de dienst.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Camping gereserveerd niet kunnen gaan en nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja, normaliter loopt zo.n seizoen vlg mij van 1 april __1 oktober.
Ze zijn niet welkom zonder eigen sanitaire voorzieningen dus wat moet je daar dan?
Wachten tot de camping weer gaat draaien? Dat kan misschien wel september, na de zomer pas, worden.
Ik denk zelf dat je een seizoensplaats dit jaar op je buik kunt schrijven , jammer genoeg , maar al wel betaald, toch?
Dan zou de campingeigenaar hen een voucher voor volgend jaar kunnen geven.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Camping gereserveerd niet kunnen gaan en nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

De premier gaf al aan zelf geen zomervakantie te boeken, waarbij hij het aan iedereen zelf overlaat een keuze hierin te maken. Het is dus eigenlijk nog maar de vraag of een 'echte' vakantie er dit jaar nog wel in zit, zeker omdat horeca en dergelijke gesloten zijn. Het is dus ook nog maar de vraag of de camping dit jaar nog open gaat. Stel dat het 1 september wordt, dan wordt het wel een erg kort seizoen, tot 1 oktober.

Je zou eventueel kunnen proberen voor volgend jaar je plekjes te reserveren. Hoewel een jaar nog zover weg is, dat weer wel.

Oma Lady
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2020 15:35

Re: Camping gereserveerd niet kunnen gaan en nu?

Ongelezen bericht door Oma Lady »

@mahadma: het gaat er hier om dat wanneer er een voucher gegeven wordt (zeker voor de seizoensplaats) en het bedrijf gaat alsnog failliet wat zijn mijn rechten dan? Dit soort plaatsen wordt meestal al in de huidige zomer gereserveerd en ver voor de start volledig betaald. Ik zou op dit moment geen seizoensplaats of vakantie meer boeken maar pas als ik weet dat het kan.

@iedereen: geen aannames doen of zelf invulling geven voor de reden die weten jullie niet die vertel ik ook niet. Ik stel een vraag omdat er onduidelijkheid over is. Heb je antwoord geef dat dan en weet je het niet geef dan geen antwoord. Aan meningen, aannames heb ik niets ik zoek duidelijkheid. Ik loop het risico ruim 2000 euro erbij in te schieten als dit bedrijf failliet gaat. Dat is voor jullie misschien niet veel geld voor mij/ons wel. Wij sparen hiervoor om zo toch met de kinderen van een vakantie te genieten en doen dit in eigen land itt veel anderen die naar het buitenland gaan. Dus sponseren doen we al genoeg elk jaar.

Nu wil ik weten kan ik mijn geld terug krijgen, ik denk dat kamperen er dit jaar gewoon niet meer in zit, of is compensatie voor de tijd (voor de seizoensplaats) reëel? Hier bestaat grote onduidelijkheid over en niet alleen bij mij.
En wat Mark Rutte doet zal mij worst zijn hij heeft centen zat ik niet ik moet hier heel hard voor werken en sparen!!

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Camping gereserveerd niet kunnen gaan en nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunt u dan beter een advocaat of zo inschakelen. Die gaat het echt helemaal voor u uitzoeken.

Wij doen hier enkel maar ons best om antwoord te geven.

Gesloten