LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Gisteren was ik bij de visboer; zowel daar als in de rest van het winkelcentrum hield iedereen zich netjes aan de richtlijnen. Alleen bij de ingang van AH was het wat rommelig.
Maar aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre een politieagent zelf nog boetes uit wil delen. Uiteindelijk is de politie ervoor om de openbare orde te handhaven en willen de politieagenten die ik ken er voornamelijk voor de mensen zijn. Het beperken van de vrijheden van mensen lijkt me daar moralistisch wel een beetje tegen in te gaan. Ik zou als agent ook niet graag mensen aanspreken of beboeten voor dingen die in mijn ogen gewoon normaal zijn. Maarja, ik zou als agent waarschijnlijk amper boetes uitdelen en gewoon rustig het gesprek aan gaan, ik heb dat zelden uit de hand zien lopen, maar ik heb dan ook amper ooit met de politie te maken gehad.
Heel veel mensen gebruiken gewoon hun verstand. Om die reden werd er voor de 1e versoepeling al niet zo krampachtig gedaan en werd er gewoon wat afstand gehouden en wordt deze afstand nu nog steeds gehouden..
Ook zonder dat er iemand met een meetlint gaat lopen zwaaien of gaat meppen als je een centimeter te dichtbij komt..
Genoeg plekken waar alles volkomen normaal verloopt. Niet alle extremen die hier beschreven worden zijn de standaard.
-
Net weer even wat boodschappen gedaan. Wat me opvalt is de hoeveelheid slecht geschoren tondeusekapsels op het ogenblik, met woeste blikken er onder. Kennelijk zijn er meer die ervan uit gaan dat de kappers nog wel een poosje gesloten blijven.
En ja, ik heb de tondeuse er vanmorgen ook opgezet, nog even zonder spiegel van achteren, kreeg vanmiddag toch een compliment dat het zo netjes zit. Kwestie van een beetje aandacht, meer niet.
En ja, ik heb de tondeuse er vanmorgen ook opgezet, nog even zonder spiegel van achteren, kreeg vanmiddag toch een compliment dat het zo netjes zit. Kwestie van een beetje aandacht, meer niet.
witte angora schreef: ↑23 apr 2020 18:16Net weer even wat boodschappen gedaan. Wat me opvalt is de hoeveelheid slecht geschoren tondeusekapsels op het ogenblik, met woeste blikken er onder.
Je doet toch geen boodschappen in een PI of zo ? Mij is gisteren bij de boodschappen niets bijzonders opgevallen en vandaag bij het rondje polder ook niet.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 23 apr 2020 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
't moeten mannen met baarden zijnwitte angora schreef: ↑23 apr 2020 18:16Wat me opvalt is de hoeveelheid slecht geschoren tondeusekapsels op het ogenblik, met woeste blikken er onder.
Niet elk haartype of elke schedel oogt goed met Coupe Tondeuse. Hier gaat er gel in, zodat het niet constant voor de ogen hangt.
Ooit zullen de kappers wel open mogen en haar groeit gemiddeld met 8 millimeter per maand, dat is te overzien.
Een blik op cijfers van vandaag, nu iedereen verlangt naar het Precovidium.
Positief geteste personen +887, totaal 35.729, correcties vanaf 20 april. Bij het RIVM zijn in totaal 187.000 testen gemeld.
Ziekenhuisopnames +137, totaal 10.158, inclusief correcties terug naar 5 maart. Hier is iemand terug van ziekte, want in werkelijkheid zijn gisteren ongeveer 35 mensen nieuw opgenomen. Een blik in het dagrapport: uit de groep 30-59 jaar landen er ook steeds meer in het ziekenhuis, in vergelijking met twee weken geleden (toen heb ik er voor het laatst naar gekeken).
Overleden personen +123, totaal 4.177, oudste nieuw verwerkte melding is van 31 maart.
We blijven ons verbazen over alle verschillen. Waarom is afstand houden een redelijk willekeurige maat tussen de 1,0 en 2,0 meter? Moet er eerst een nieuwe test worden gedaan om te zien hoever de aerosolen reiken, bij wind mee en wind tegen?
Talkshow-gewetensvraag, wat heb je liever: 2 meter afstand zonder maskerplicht of 1 meter afstand met maskerplicht?
-
Geen idee, alhoewel mij niks meer verbaast hierzo. Alhoewel het in een van de buurdorpen was. Het viel me van de week al op, een kleuter van een jaar of zes, vermoedelijk door een van de ouders geschoren. Een beetje vergelijkbaar met een schaap dat net zijn vacht kwijt is, zeg maar. Nu zijn kennelijk de volwassenen aan de beurt.
Maar, slecht geschoren of niet, Corona wordt steeds zichtbaarder. Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.
16again
vindt dit leuk
Of zijn arm is te lang...
-
Dan zou hij per direct overal in het land als ober kunnen werken.
Jammer, dus 602 personen zijn daarvan overleden. En wat wilt u daarmee zeggen?
dus als het te druk wordt…..maak ruimte door direct in te schatten of de persoon tot die 88% groep behoort.Kees2850 schreef: ↑23 apr 2020 22:4212 procent van 5700 onderzochte patiënten verdeeld over 12 ziekenhuizen besmet met het corona virus hadden IC zorg en extra beademing nodig. 88 procent daarvan overleed. Te hoge bloeddruk, obesitas en diabetes waren de voornaamste onderliggende ziektes van die 88 procent.
En wat nu?Kees2850 schreef: ↑23 apr 2020 22:4212 procent van 5700 onderzochte patiënten verdeeld over 12 ziekenhuizen besmet met het corona virus hadden IC zorg en extra beademing nodig. 88 procent daarvan overleed. Te hoge bloeddruk, obesitas en diabetes waren de voornaamste onderliggende ziektes van die 88 procent.
tttlocke
vindt dit leuk
En maar meteen laten creperen?16again schreef: ↑23 apr 2020 23:12dus als het te druk wordt…..maak ruimte door direct in te schatten of de persoon tot die 88% groep behoort.Kees2850 schreef: ↑23 apr 2020 22:4212 procent van 5700 onderzochte patiënten verdeeld over 12 ziekenhuizen besmet met het corona virus hadden IC zorg en extra beademing nodig. 88 procent daarvan overleed. Te hoge bloeddruk, obesitas en diabetes waren de voornaamste onderliggende ziektes van die 88 procent.
Waarom is dat belangrijk?16again schreef: ↑23 apr 2020 23:12dus als het te druk wordt…..maak ruimte door direct in te schatten of de persoon tot die 88% groep behoort.Kees2850 schreef: ↑23 apr 2020 22:4212 procent van 5700 onderzochte patiënten verdeeld over 12 ziekenhuizen besmet met het corona virus hadden IC zorg en extra beademing nodig. 88 procent daarvan overleed. Te hoge bloeddruk, obesitas en diabetes waren de voornaamste onderliggende ziektes van die 88 procent.
inschatten wie er sowieso niet overleeft, hoe doe je dat?
Wat waren de voornaamste onderliggende ziektes van de 12% die het wel overleefde?
Cru gezegd, maar dat is wel wat al gedaan wordt!
https://nos.nl/artikel/2329053-artsen-w ... orona.html
Met alle risicos van verdere besmetting….
https://nos.nl/artikel/2331340-forse-to ... uizen.html
De behandeling zoals we die kennen bij de dierenarts vind ik humaner.
"In laten slapen", "uit lijden verlossen" noemen we dat. En vinden we heel normaal bij onze geliefde kat of hond.
-
Net even gekeken op woningnet.nl regio Utrecht. Je ziet nu duidelijk de gevolgen van de Coronacrisis. Van de 27 woningen die passen binnen mijn woonwensen (voornamelijk locatie) zijn er 7 in de groep 'verzorgd wonen', drie in hetzelfde complex. Normaal zijn dat er hooguit een of twee, maar veel vaker is er geen een beschikbaar. Daarnaast 4 woningen voor 65-plussers. Gevoelsmatig is dat iets hoger dan anders, maar het komt wel vaker voor dat er drie of vier seniorenwoningen beschikbaar zijn.
Maar als je denkt dat WA nu spoedig gaat verhuizen - nog geen enkele kans.
Overigens kun je je afvragen of je op het ogenblik wel ouderen naar een complex moet laten verhuizen waar kennelijk meerdere Corona-doden gevallen zijn.
Maar als je denkt dat WA nu spoedig gaat verhuizen - nog geen enkele kans.
Overigens kun je je afvragen of je op het ogenblik wel ouderen naar een complex moet laten verhuizen waar kennelijk meerdere Corona-doden gevallen zijn.
16again schreef: ↑24 apr 2020 07:19Cru gezegd, maar dat is wel wat al gedaan wordt!
https://nos.nl/artikel/2329053-artsen-w ... orona.html
Met alle risicos van verdere besmetting….
https://nos.nl/artikel/2331340-forse-to ... uizen.html
De behandeling zoals we die kennen bij de dierenarts vind ik humaner.
"In laten slapen", "uit lijden verlossen" noemen we dat. En vinden we heel normaal bij onze geliefde kat of hond.
Nee dat is niet hetzelfde. Je vergelijking slaat echt compleet nergens op.
Erthanax
vindt dit leuk
Waar gaat de vergelijking dan mank? Feit is dat verpleeghuizen nu flink veel sterfgevallen noteren, van mensen die nooit op de IC zijn geweest.
Feit is dat verpleeghuizen altijd veel sterfgevallen hebben van mensen die nooit op een IC zijn geweest. Dat is inherent aan een verpleeghuis.