Verpleeghuis is inderdaad laatste levensfase…..maar hoe gebruikelijk is het dat in 3 weken de helft van de bewoners komt te overlijden?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eeuwenhoek
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Verpleeghuis is inderdaad laatste levensfase…..maar hoe gebruikelijk is het dat in 3 weken de helft van de bewoners komt te overlijden?
Wat een valse vergelijking wordt er opgezet.Kees2850 schreef: ↑24 apr 2020 08:55[...]
Ter vergelijking: mediaan overlijdt van alle patiënten op de IC' s in Nederland en Amerika (waar dit onderzoek vandaan komt) ca. 10 procent direct en ca. 25 procent binnen een jaar. Versus 88 procent direct binnen een maand uit dat onderzoek.
Misschien zou een conclusie kunnen zijn dat de selectie van wie op de IC mag worden opgenomen toch wat anders gemaakt zou kunnen worden.
Nu wordt voorrang gegeven aan patiënten met corona, maar zou toch logischer zijn om voorrang te geven aan patiënten met andere ziektes lijkt mij.
U herdefinieert nu 'voorrang geven', een term die u eerst gebruikte in de context van beslissingen over wie een plaats mag krijgen op de IC.
Aan iedere aanpak kleven nadelen. Prima dat op risico's gewezen wordt en waarschuwingen worden gegeven. Maar graag niet met zulke absolute beweringen zonder enige vorm van onderbouwing.Kees2850 schreef: ↑24 apr 2020 11:58In Africa en andere tropische landen sterven duizenden mensen meer aan malaria dan 'normaal' omdat de bechermingsmatten enz niet op de plaatsen van bestemming kunnen worden gebracht door de lockdown.
En er dreigt een hongerpandemie die zelden is voorgevallen. Miljoenen mensen zullen sterven van de honger door de lockdowns. Zo waarschuwt de WHO. [...]
En JIJ denkt dat als er hier een ander beleid wordt gevoerd dat alle wereldproblemen zijn opgelost?Kees2850 schreef: ↑24 apr 2020 11:58In Africa en andere tropische landen sterven duizenden mensen meer aan malaria dan 'normaal' omdat de bechermingsmatten enz niet op de plaatsen van bestemming kunnen worden gebracht door de lockdown.
En er dreigt een hongerpandemie die zelden is voorgevallen. Miljoenen mensen zullen sterven van de honger door de lockdowns. Zo waarschuwt de WHO.
Daar vallen die paar duizend mensen aan oversterfte in Nederland per maand bij in het niet.
U quote vooral uzelf.Kees2850 schreef: ↑24 apr 2020 12:05Als 88 procent overlijdt tegen normaal 10 procent dan lijkt mij dat er verkeerde keuzes worden gemaakt. Of de coronapatiënten worden verkeerd behandeld.tttlocke schreef: ↑24 apr 2020 11:32Wat een valse vergelijking wordt er opgezet.......Kees2850 schreef: ↑24 apr 2020 08:55[...]
Ter vergelijking: mediaan overlijdt van alle patiënten op de IC' s in Nederland en Amerika (waar dit onderzoek vandaan komt) ca. 10 procent direct en ca. 25 procent binnen een jaar. Versus 88 procent direct binnen een maand uit dat onderzoek.
Misschien zou een conclusie kunnen zijn dat de selectie van wie op de IC mag worden opgenomen toch wat anders gemaakt zou kunnen worden.
Nu wordt voorrang gegeven aan patiënten met corona, maar zou toch logischer zijn om voorrang te geven aan patiënten met andere ziektes lijkt mij.
In beide gevallen lijkt mij het verstandig daar eens goed naar te kijken.
Ik constateer vooral feiten.
Ook mensen die niet op de IC zijn geweest gaan allemaal dood…..gaat het gerucht.Erthanax schreef: ↑24 apr 2020 13:10Als ik de media een beetje volg, begrijp ik dat heel veel IC-patiënten daaraan nog maandenlang, soms zelfs de rest van hun leven, ernstige klachten overhouden. Er is zelfs een naam voor, het postintensivecaresyndroom (PICS). Ik heb zelfs gehoord dat ze uiteindelijk allemaal overlijden, maar dat is misschien een gerucht.
Erthanax schreef: ↑24 apr 2020 14:15Niet alleen voor coronapatiënten natuurlijk, gewoon voor alle patiënten. Het kost een vermogen en het levert niet genoeg op. Alles wat oud, dik of ernstig ziek is en rokers ook, gewoon netjes aan het eind helpen. Beter voor iedereen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.