LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 apr 2020 08:48
Feit is dat verpleeghuizen altijd veel sterfgevallen hebben van mensen die nooit op een IC zijn geweest. Dat is inherent aan een verpleeghuis.
Verpleeghuis is inderdaad laatste levensfase…..maar hoe gebruikelijk is het dat in 3 weken de helft van de bewoners komt te overlijden?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eeuwenhoek

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je cherrypicking is weer eens stuitend en je vergelijkingen mogen ook in dat rijtje wat mij betreft

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kees, misschien na jouw selectie meteen voordragen voor Green Soilent. Heb je meteen het voedselprobleem opgelost.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Soylent Green.

Theotrucker

Na 47 jaar de verkeerde spelling. Kan gebeuren! Kwam tijdens de oliecrisis!

Lady1234

Ja, schitterende en ijzingwekkende film. Zouden al die “ruimers” eens moeten kijken.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
24 apr 2020 08:55
[...]
Ter vergelijking: mediaan overlijdt van alle patiënten op de IC' s in Nederland en Amerika (waar dit onderzoek vandaan komt) ca. 10 procent direct en ca. 25 procent binnen een jaar. Versus 88 procent direct binnen een maand uit dat onderzoek.
Misschien zou een conclusie kunnen zijn dat de selectie van wie op de IC mag worden opgenomen toch wat anders gemaakt zou kunnen worden.
Nu wordt voorrang gegeven aan patiënten met corona, maar zou toch logischer zijn om voorrang te geven aan patiënten met andere ziektes lijkt mij.
Wat een valse vergelijking wordt er opgezet.
Ten eerste: er wordt helemaal geen voorrang gegeven aan patiënten met corona bij de beoordeling of de patiënt naar de IC moet of niet.
Ten tweede: tot nu toe hoefde niet gekozen te worden tussen twee patiënten: de verhoogde capaciteit bleek groot genoeg om iedereen waarvan IC-verpleging noodzakelijk werd beoordeeld op de IC te plaatsen. Of men coronapatiënt of geen coronapatiënt was, maakte daarbij niet uit.

De situatie op basis waarvan u wilt beweren dat er verkeerde keuzes worden gemaakt doet zich niet voor.

Lady1234

En als er al voorrang gegeven zou worden aan corona patiënten, was dus niet gebeurt, waarom zou dan aan andere patiënten voorrang gegeven moeten worden? Wat dus gelukkig ook niet gebeurt.

Lady1234

Tuurlijk, sleept de hele wereld er maar bij.

Lady1234

Maakte u zich voorheen druk over de honger en malaria in Afrika?

Heeft niets met de IC bedden hier te maken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Er zijn niet alleen oudjes met onderliggende problemen die zijn komen te overlijden.
Ook 50 en 60 plussers overleden en nóg jonger zelfs.
Een arts heeft de eed afgelegd om mensen te genezen , niet om ze te laten inslapen en ze af te schrijven.
Ik begrijp uit alle berichten dat ze vaak op de IC voor een duivels dilemma hebben gestaan en nóg staan. Het is allemaal niet zo zwart/wit en zo makkelijk te beoordelen.
De zomer komt er aan , mogelijk wéér hittegolven waar ouderen door bezwijken.
Wéér oversterfte.
We kunnen moeilijk die ouderen op voorhand dan maar afschrijven.

Wat in Afrika staat te gebeuren dat wordt idd een humanitaire ramp.
Ook wordt er niet meer ingeënt tegen mazelen, Corona heeft ook dáár voorrang.

tttlocke

Kees2850 schreef:
24 apr 2020 11:58
[...]
1 op de 3 kankerpatiënten heeft daadwerkelijk last van uitgestelde zorg doordat coronapatiënten voorrang krijgen. Operaties worden uitgesteld omdat de IC's dan overbelast zouden kunnen raken.
U herdefinieert nu 'voorrang geven', een term die u eerst gebruikte in de context van beslissingen over wie een plaats mag krijgen op de IC.
U mag 'voorrang geven' best op deze nieuwe manier gebruiken, maar in die context hebben uw eerdere uiteenzettingen over sterftepercentages op de IC geen enkele betekenis. Dat bedoel ik met 'valse vergelijking'. Het vermengen van die zaken. Het is of het één of het ander.
Kees2850 schreef:
In Africa en andere tropische landen sterven duizenden mensen meer aan malaria dan 'normaal' omdat de bechermingsmatten enz niet op de plaatsen van bestemming kunnen worden gebracht door de lockdown.
En er dreigt een hongerpandemie die zelden is voorgevallen. Miljoenen mensen zullen sterven van de honger door de lockdowns. Zo waarschuwt de WHO. [...]
Aan iedere aanpak kleven nadelen. Prima dat op risico's gewezen wordt en waarschuwingen worden gegeven. Maar graag niet met zulke absolute beweringen zonder enige vorm van onderbouwing.
De WHO zal best waarschuwen ergens voor, maar dat de WHO gezegd zou hebben dat 'miljoenen mensen zullen sterven van de honger, door de lockdowns', daarvan durf ik zonder nader onderzoek wel te stellen dat het onwaar is.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
In Africa en andere tropische landen sterven duizenden mensen meer aan malaria dan 'normaal' omdat de bechermingsmatten enz niet op de plaatsen van bestemming kunnen worden gebracht door de lockdown.
En er dreigt een hongerpandemie die zelden is voorgevallen. Miljoenen mensen zullen sterven van de honger door de lockdowns. Zo waarschuwt de WHO.

Daar vallen die paar duizend mensen aan oversterfte in Nederland per maand bij in het niet.
En JIJ denkt dat als er hier een ander beleid wordt gevoerd dat alle wereldproblemen zijn opgelost? :roll:

Bovendien is er al een ander beleid, vanaf het begin: met mensen wordt eerst het gesprek aangegaan of ze dat IC traject nog wel in willen. Velen willen dat niet, die hebben iets van: 'laat mij maar gaan'.

tttlocke

Kees2850 schreef:
24 apr 2020 12:05
tttlocke schreef:
24 apr 2020 11:32
Kees2850 schreef:
24 apr 2020 08:55
[...]
Ter vergelijking: mediaan overlijdt van alle patiënten op de IC' s in Nederland en Amerika (waar dit onderzoek vandaan komt) ca. 10 procent direct en ca. 25 procent binnen een jaar. Versus 88 procent direct binnen een maand uit dat onderzoek.
Misschien zou een conclusie kunnen zijn dat de selectie van wie op de IC mag worden opgenomen toch wat anders gemaakt zou kunnen worden.
Nu wordt voorrang gegeven aan patiënten met corona, maar zou toch logischer zijn om voorrang te geven aan patiënten met andere ziektes lijkt mij.
Wat een valse vergelijking wordt er opgezet.......
Als 88 procent overlijdt tegen normaal 10 procent dan lijkt mij dat er verkeerde keuzes worden gemaakt. Of de coronapatiënten worden verkeerd behandeld.
In beide gevallen lijkt mij het verstandig daar eens goed naar te kijken.
U quote vooral uzelf.
Waarom quote u niet het stuk waarin ik uitleg wat er 'vals' is aan uw vergelijking?

Als u consequent bent, moet u zeggen: 'We doen alleen nog knie- en heupoperaties. Het sterftepercentage van patiënten die door complicaties tijdens knie- en heupoperaties op de IC belanden, is namelijk extreem laag, lager dan dat van kankerpatiënten' Dát zou de consequente redenering zijn binnen de onzinvergelijking die u maakt.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik de media een beetje volg, begrijp ik dat heel veel IC-patiënten daaraan nog maandenlang, soms zelfs de rest van hun leven, ernstige klachten overhouden. Er is zelfs een naam voor, het postintensivecaresyndroom (PICS). Ik heb zelfs gehoord dat ze uiteindelijk allemaal overlijden, maar dat is misschien een gerucht.
Zou het dan niet beter zijn die hele IC maar op te doeken? Dat is veel goedkoper en voorkomt veel langdurige ellende. Beter direct even door de zure appel heen bijten, dan maar?

16again

angel1978 schreef:
24 apr 2020 09:07
Je cherrypicking is weer eens stuitend en je vergelijkingen mogen ook in dat rijtje wat mij betreft
Ik constateer vooral feiten.
Kun je classificeren als stuitend, verwijzen naar soylent green, maar als ik het verkeerd zie, vertel me dan hoe het echt zit. Daar wordt niet eens een poging toe ondernomen.

16again

Erthanax schreef:
24 apr 2020 13:10
Als ik de media een beetje volg, begrijp ik dat heel veel IC-patiënten daaraan nog maandenlang, soms zelfs de rest van hun leven, ernstige klachten overhouden. Er is zelfs een naam voor, het postintensivecaresyndroom (PICS). Ik heb zelfs gehoord dat ze uiteindelijk allemaal overlijden, maar dat is misschien een gerucht.
Ook mensen die niet op de IC zijn geweest gaan allemaal dood…..gaat het gerucht.
We kunnen eerdaags Boris Johnsen wel weer eens op TV zien, kijken hoe die het er vanaf brengt

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet alleen voor coronapatiënten natuurlijk, gewoon voor alle patiënten. Het kost een vermogen en het levert niet genoeg op. Alles wat oud, dik of ernstig ziek is en rokers ook, gewoon netjes aan het eind helpen. Beter voor iedereen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
24 apr 2020 14:15
Niet alleen voor coronapatiënten natuurlijk, gewoon voor alle patiënten. Het kost een vermogen en het levert niet genoeg op. Alles wat oud, dik of ernstig ziek is en rokers ook, gewoon netjes aan het eind helpen. Beter voor iedereen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ik vind het jammer dat je zo sarcastisch reageert. Iedere oudere of jongere met ernstige gezondheidsproblemen, zal tegen het advies van artsen in, ongetwijfeld toch aan de kunstmatige beademing kunnen als hij of zij dat persé wil. Maar ik zal zo'n keuze nooit maken, niet voor mezelf en al helemaal niet voor mijn ouders, als zij nog in leven zouden zijn.

Theotrucker

Blijf hier alsjeblieft gewoon Nederlands.

Gesloten