LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boeking.com / Novasol
Boeking.com / Novasol
We hebben via Booking.com een reservering gemaakt bij Novasol voor een vakantiehuis in Zweden op 13-06-2020.
Gaan via Duitsland ( waar we een hotelovernachting hebben geboekt ook via Booking.com ) naar Denemarken, nu zijn echter de grenzen naar Denemarken dicht, na 10 mei wordt hier meer over bekend.
Het probleem is nu echter dat we voor 1 mei a.s. moeten besluiten of we willen annuleren ( wat zo wie zo 235, euro kost ) of wijzigen, anders zijn we het gehele bedrag kwijt, volgens de voorwaarden voor de Corona crisis.
Heb een vraag gesteld of de datum gewijzigd kon worden naar 1 juni om de situatie af te wachten, en het kijken hoe het verder verloopt.
Wil heel erg graag na 1 jaar mijn kleinkinderen weer zien, ze zijn vorig jaar naar Zweden gemigreerd.
Naar mijn idee toch een beetje kort door de bocht om me niet tegemoet te komen qua reservering, je weet niet wat de landen over een paar weken besluiten.
Misschien sluit Zweden ook wel haar grenzen, aangezien de besmettingen daar nu wel toenemen.
Gaan via Duitsland ( waar we een hotelovernachting hebben geboekt ook via Booking.com ) naar Denemarken, nu zijn echter de grenzen naar Denemarken dicht, na 10 mei wordt hier meer over bekend.
Het probleem is nu echter dat we voor 1 mei a.s. moeten besluiten of we willen annuleren ( wat zo wie zo 235, euro kost ) of wijzigen, anders zijn we het gehele bedrag kwijt, volgens de voorwaarden voor de Corona crisis.
Heb een vraag gesteld of de datum gewijzigd kon worden naar 1 juni om de situatie af te wachten, en het kijken hoe het verder verloopt.
Wil heel erg graag na 1 jaar mijn kleinkinderen weer zien, ze zijn vorig jaar naar Zweden gemigreerd.
Naar mijn idee toch een beetje kort door de bocht om me niet tegemoet te komen qua reservering, je weet niet wat de landen over een paar weken besluiten.
Misschien sluit Zweden ook wel haar grenzen, aangezien de besmettingen daar nu wel toenemen.
Re: Boeking.com / Novasol
De grenzen blijven waarschijnlijk tot en met juni, in sommige landen augustus, dicht. Deze verwachting is gebaseerd op de volgorde, waarin de eerste landen weer vrijer worden, open gaan. Als eerste gaan veel winkels en bedrijven weer open, pas later mag je weer binnen het eigen land reizen, daarna komen de grote evenementen en open grenzen in beeld.
Het lijkt mij een reis, die je vrij eenvoudig kunt verschuiven naar het najaar in plaats van te annuleren. Vraag het direct bij het hotel onderweg na en bij Novasol of de eigenaar van wie je huurt. Als zij de boeking kunnen en willen verschuiven, werkt Booking mee.
Het lijkt mij een reis, die je vrij eenvoudig kunt verschuiven naar het najaar in plaats van te annuleren. Vraag het direct bij het hotel onderweg na en bij Novasol of de eigenaar van wie je huurt. Als zij de boeking kunnen en willen verschuiven, werkt Booking mee.
Waarom via booking bij novasol boeken? Dit is een onnodige extra schakel
U kunt een beroep doen op uw wettelijke opschortingsrecht. Daar is hier al het nodige over geschreven.
Wij hebben rechtstreeks bij Novasol geboekt voor juli 2020. Hun leggen alle risico bij de huurders. Dus dat is niet alleen bij Booking.com. We kunnen annuleren, maar dan zijn we momenteel 25% van de reissom kwijt. Als we afwachten en we zouden binnen 39 dagen voor aankomst annuleren, zijn we zelfs 100% van de reissom kwijt. Het enige dat ze aanbieden is vanaf 40 dagen voor aankomst omboeken (tegen betaling door ons uiteraard en als we dan iets goedkopers vinden, krijgen we geen geld terug, maar als het duurder is, mogen we wel bijbetalen), maar we zitten hier met schoolgaande kinderen en een man in continuedienst die zijn vakantie altijd begin december vast moet zetten voor het hele jaar daarna. Dus wij kunnen momenteel echt nog niet zeggen wanneer we in 2021 dan wel zouden kunnen gaan. Dus omboeken op korte termijn is voor ons ook geen optie. We hebben al vaker bij Novasol geboekt, maar dit is dus zeker de laatste keer. Voor ons is het dus nu kiezen tussen het verlies van 25% nu nemen of afwachten en hopen dat we kunnen gaan, maar als dit niet lukt, zijn we 100% kwijt. Novasol loopt geen enkel risico, wij alle. En dat terwijl dit overmacht is. We snappen dat dit ook voor Novasol vervelend is, maar we vinden het onverteerbaar dat ze alle risico bij de huurder leggen en zelf helemaal geen coulance tegenover stellen
Net even het standpunt van Novasol gelezen omtrent Covid-19:
https://www.novasol.nl/faq/covid-19
Zal het proberen te onthouden dat, ook als straks het leven weer enigszins richting normaal gaat, ik hier nooit een boeking zal doen. Ik snap dat je als bedrijf jezelf wilt indekken, maar zoals hiervoor genoemd, het risico wordt uitsluitend bij de klant gelegd. Dat je niet bij je huis kunt komen, of dat er geen faciliteiten zijn waar je gebruik van kunt maken is het probleem van de klant.
https://www.novasol.nl/faq/covid-19
Zal het proberen te onthouden dat, ook als straks het leven weer enigszins richting normaal gaat, ik hier nooit een boeking zal doen. Ik snap dat je als bedrijf jezelf wilt indekken, maar zoals hiervoor genoemd, het risico wordt uitsluitend bij de klant gelegd. Dat je niet bij je huis kunt komen, of dat er geen faciliteiten zijn waar je gebruik van kunt maken is het probleem van de klant.
Maar Berndv, is het niet altijd het probleem van de klant om bij het huisje te komen? En is de klant niet altijd de persoon die het risico heeft als de faciliteiten buiten het huisje om een of andere reden niet open zijn? Nu is dit extreem, maar dat zijn helemaal geen dingen die mee worden genomen bij het boeken, men laat deze factoren altijd aan de klant over.
Dat klopt helemaal Nijogeth. En als bijvoorbeeld de auto het zou begeven, zou ik mij volledig in het standpunt van Novasol kunnen vinden. Maar nu hebben we het over maatregelen die vanuit de overheid zijn opgelegd. Grenzen die dicht zijn. Ik vind niet dat de enige die hiervoor hoeft te bloeden, de klant moet zijn. Helemaal niet als je een statement omtrent covid-19 begint met de volgende tekst:
Dat een nabijgelegeven pretpark wel of niet dicht zit, zijn inderdaad factoren waar zij ook niets mee kunnen. Als het huisje gelegen is op een park, en er is geen enkele faciliteit op het park, vind ik het verhaal al wel anders.
Maar onder de streep doen ze eigenlijk niets meer dan wat ze standaard al bieden, en hanteren ze, zonder uitzondering, de reguliere voorwaarden.Bij NOVASOL doen we er alles aan om onze gasten uit heel Europa te helpen met de gevolgen van de globale COVID-19 pandemie.
Dat een nabijgelegeven pretpark wel of niet dicht zit, zijn inderdaad factoren waar zij ook niets mee kunnen. Als het huisje gelegen is op een park, en er is geen enkele faciliteit op het park, vind ik het verhaal al wel anders.
De concurrentie doet het beter.
- Kosteloos omboeken / annuleren (Micazu)
- Kosteloos omboeken of 30% annuleringskosten maar bij een volgende boeking 10% korting en nul servicekosten (Natuurhuisje)
Bij Airbnb, Booking, BelVilla gelden weer de gewone voorwaarden, zoals in januari.
Het risico wordt niet bij de klant gelegd, het ligt er al.
Een klant die ontevreden is over hoe zijn aanbieder, welke dan ook, dit afhandelt, kan daar in de toekomst rekening mee houden (nooit meer daar boeken?).
Dat Novasol biedt gewoon de mogelijkheid te annuleren of om te boeken, kennelijk tegen slechtere voorwaarden dan menig concurrent zo te zien, maar op zich is daar weinig mis mee.
Een klant die ontevreden is over hoe zijn aanbieder, welke dan ook, dit afhandelt, kan daar in de toekomst rekening mee houden (nooit meer daar boeken?).
Dat Novasol biedt gewoon de mogelijkheid te annuleren of om te boeken, kennelijk tegen slechtere voorwaarden dan menig concurrent zo te zien, maar op zich is daar weinig mis mee.
Dan maar voortaan bij de concurrent boeken.
In dichte grenzen zie ik nog steeds aanleiding om de overeenkomst te kunnen ontbinden wegens onvoorziene omstandigheden.
Ook als de grenzen van het bestemmingsland open zijn en je er zo naar toe kunt vliegen?
-
Ik denk dat het niet onterecht is dat u verzoekt om een coulante benadering. Het zal dan echter wel coulance zijn en niet afdwingbaar, helaas.
-
Wij hadden in oktober een huisje gehuurd in Denemarken. aan betaling 377 euro.
Nu zijn de grenzen voor nederlanders gesloten minstens tot aan 1 september.
Wilde het risico niet lopen dat dat verlengt zou gaan worden en besloten te annuleren.
Schriftelijk geannuleerd. bericht terug dat 10% betaald moest worden met minimum van 75 euro.
Gebeld dat ze niet echt klantvriendelijk zijn terwijl we al 20 jaar elk jaar een huisje huurde van Novasol. wij kunnen er niets aan doen dat de grenzen gesloten zijn. kreeg van de dame terug dat het huisje gewoon beschikbaar is. het is hun probleem niet dat de grenzen gesloten zijn. waarvan acte!! door deze opstelling zal ik in de toekomst geen gebruik meer gaan maken van Novasol! gezien de reacties op internet op review sites sluiten daar honderden mensen daar bij aan.
Nu zijn de grenzen voor nederlanders gesloten minstens tot aan 1 september.
Wilde het risico niet lopen dat dat verlengt zou gaan worden en besloten te annuleren.
Schriftelijk geannuleerd. bericht terug dat 10% betaald moest worden met minimum van 75 euro.
Gebeld dat ze niet echt klantvriendelijk zijn terwijl we al 20 jaar elk jaar een huisje huurde van Novasol. wij kunnen er niets aan doen dat de grenzen gesloten zijn. kreeg van de dame terug dat het huisje gewoon beschikbaar is. het is hun probleem niet dat de grenzen gesloten zijn. waarvan acte!! door deze opstelling zal ik in de toekomst geen gebruik meer gaan maken van Novasol! gezien de reacties op internet op review sites sluiten daar honderden mensen daar bij aan.
Evelyn31 schreef: ↑12 mei 2020 11:11Wij hebben rechtstreeks bij Novasol geboekt voor juli 2020. Hun leggen alle risico bij de huurders. Dus dat is niet alleen bij Booking.com. We kunnen annuleren, maar dan zijn we momenteel 25% van de reissom kwijt. Als we afwachten en we zouden binnen 39 dagen voor aankomst annuleren, zijn we zelfs 100% van de reissom kwijt. Het enige dat ze aanbieden is vanaf 40 dagen voor aankomst omboeken (tegen betaling door ons uiteraard en als we dan iets goedkopers vinden, krijgen we geen geld terug, maar als het duurder is, mogen we wel bijbetalen), maar we zitten hier met schoolgaande kinderen en een man in continuedienst die zijn vakantie altijd begin december vast moet zetten voor het hele jaar daarna. Dus wij kunnen momenteel echt nog niet zeggen wanneer we in 2021 dan wel zouden kunnen gaan. Dus omboeken op korte termijn is voor ons ook geen optie. We hebben al vaker bij Novasol geboekt, maar dit is dus zeker de laatste keer. Voor ons is het dus nu kiezen tussen het verlies van 25% nu nemen of afwachten en hopen dat we kunnen gaan, maar als dit niet lukt, zijn we 100% kwijt. Novasol loopt geen enkel risico, wij alle. En dat terwijl dit overmacht is. We snappen dat dit ook voor Novasol vervelend is, maar we vinden het onverteerbaar dat ze alle risico bij de huurder leggen en zelf helemaal geen coulance tegenover stellen
-
Wij hadden op 28 februari 2 huisjes geboekt bij Novasol voor 8 t/m 13 juni. Begin mei was wel duidelijk dat de grenzen in die tijd waarschijnlijk niet open zouden gaan. We vroegen om een voucher of geld terug maar ons werd meegedeeld dat we binnen 40 dagen hadden moeten reageren en dat we al ons geld kwijt waren. Ook de eigenaresse van de huisjes zegt geen geld te hebben ontvangen. Novasol heeft dus al het geld gehouden zonder er iets voor te hebben gedaan..
Dat zijn bijzondere omstandigheden die mogelijk maken dat de overeenkomst kosteloos ontbonden kan worden.