LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Naar de gemiddelde leeftijd?

Erthanax
Berichten: 10097
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
29 apr 2020 17:47
Gemiddelde leeftijd van laatste onderzoek in die reeks was 65 jaar. Niet echt representatief lijkt mij.
Het is niet zozeer een reeks onderzoeken, als wel een aantal veschillende onderzoeken volgens een bepaalde methode. Dat is toch iets anders.

Het vorige onderzoek dat bij de case studies staat gaat over aardgasvrije wijken in Utrecht (27 maart 2020). Als ik dat download, lees ik op pag. 18:
TUD schreef: Het valt op dat de leeftijd van de deelnemers relatief laag ligt, zeker vergeleken met de leeftijd van deelnemers aan reguliere participatievormen (oververtegenwoordiging 65+). Deelnemers ouder dan 65 zijn zelfs één van de minst vertegenwoordigde
groepen.


Als ik kijk naar figuur 2 in het rapport, een staafdiagram, ligt de gemiddelde leeftijd eerder rond de 40 dan rond de 65.

Misschien bedoelt Kees2850 een ander onderzoek, want in het onderzoek naar aardgasvrije wijken staat in ieder geval iets anders.

Wat de gemiddelde leeftijd van respondenten in en afgesloten ondrrzoek zegt overde representativiteit van een onderzoek dat nog loopt, is mij een raadsel.

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door marnix »

Miljaar! even klagen,
hoor net bericht van mijn arts, de vooruitzichten zijn dat ik met een beetje pech minstens tot december thuis zit,
Ik heb een lage afweer,
ik weet dat anderen het veel erger hebben maar dit viel me toch wat rauw op mijn dak.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kan ik mij voorstellen dat dat rauw op je dak valt !
Blijf goed aan je conditie en weerstand werken en maar hopen dat hier ooit een eind aan komt.
Sterkte!

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd was ik er al bang voor. Een vaccin is er nog niet zo een twee drie. Groepsimmuniteit is er ook nog lang niet. Dat het een kwestie van een paar weken/maanden zou worden heb ik eerlijk gezegd nooit geloofd.

Toch, als het bevestigd wordt, dan wordt je wel met de neus op de feiten gedrukt. En dan realiseer je je des te meer dat het nog lang niet voorbij is. En dat mensen zich nog heel lang aan verschillende beperkingen moeten houden, om te voorkomen dat de boel uit de hand gaat lopen. Beperkingen zijn nooit leuk. Niet voor mensen die zelf geen gevaar lopen, maar zeker niet voor mensen die in een van de risicogroepen zitten. Ik kan je alleen maar sterkte wensen, en hopen dat je toch een weg vind om die tijd een beetje door te komen.

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In Spanje gaat het trouwens hard: volgens de wereldkaart ( https://localfocus2.appspot.com/5e8c2e5e346e9) zijn er nu 507 geregistreerde besmettingen op 100.000 personen. Dat is ongeveer 1:200. En dan is het maar de vraag hoeveel besmettingen er niet geregistreerd zijn. De kans om daar besmet te worden, wordt dus intussen behoorlijk groot.

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
29 apr 2020 19:23
Eerlijk gezegd was ik er al bang voor. Een vaccin is er nog niet zo een twee drie. Groepsimmuniteit is er ook nog lang niet. Dat het een kwestie van een paar weken/maanden zou worden heb ik eerlijk gezegd nooit geloofd.
Alle maatregelen die besmettingen zoveel mogelijk proberen te voorkomen maken juist dat het zeer lang duurt voordat die groepsimmuniteit wordt bereikt. Daarom was ik 6 weken geleden al tegen alle maatregelen die men nam voor het "flattening the curve."
Zonder die maatregelen hadden we, althans de overblijvers , nu groepsimmuniteit bereikt.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
29 apr 2020 19:32
witte angora schreef:
29 apr 2020 19:23
Eerlijk gezegd was ik er al bang voor. Een vaccin is er nog niet zo een twee drie. Groepsimmuniteit is er ook nog lang niet. Dat het een kwestie van een paar weken/maanden zou worden heb ik eerlijk gezegd nooit geloofd.
Alle maatregelen die besmettingen zoveel mogelijk proberen te voorkomen maken juist dat het zeer lang duurt voordat die groepsimmuniteit wordt bereikt. Daarom was ik 6 weken geleden al tegen alle maatregelen die men nam voor het "flattening the curve."
Zonder die maatregelen hadden we, althans de overblijvers , nu groepsimmuniteit bereikt.
Dat is net zo’n goed onderbouwd statement als de opmerking van Trump over bleekmiddel..

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, en stapels lijken in koelhuizen.

Er schijnen werkelijk idioten geweest te zijn die dat advies van Trump opgevolgd hebben.

Nijogeth
Berichten: 10585
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
29 apr 2020 19:35
16again schreef:
29 apr 2020 19:32
witte angora schreef:
29 apr 2020 19:23
Eerlijk gezegd was ik er al bang voor. Een vaccin is er nog niet zo een twee drie. Groepsimmuniteit is er ook nog lang niet. Dat het een kwestie van een paar weken/maanden zou worden heb ik eerlijk gezegd nooit geloofd.
Alle maatregelen die besmettingen zoveel mogelijk proberen te voorkomen maken juist dat het zeer lang duurt voordat die groepsimmuniteit wordt bereikt. Daarom was ik 6 weken geleden al tegen alle maatregelen die men nam voor het "flattening the curve."
Zonder die maatregelen hadden we, althans de overblijvers , nu groepsimmuniteit bereikt.
Dat is net zo’n goed onderbouwd statement als de opmerking van Trump over bleekmiddel..
En net zo goed onderbouwd als de maatregelen van de regering. Al ondersteunen de uitspraken van de regering dan wel weer het statement van 16again, want als er niet meer besmettingen zouden zijn als er geen maatregelen waren, dan waren de maatregelen ook niet nodig geweest.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
29 apr 2020 19:49
angel1978 schreef:
29 apr 2020 19:35
16again schreef:
29 apr 2020 19:32
Alle maatregelen die besmettingen zoveel mogelijk proberen te voorkomen maken juist dat het zeer lang duurt voordat die groepsimmuniteit wordt bereikt. Daarom was ik 6 weken geleden al tegen alle maatregelen die men nam voor het "flattening the curve."
Zonder die maatregelen hadden we, althans de overblijvers , nu groepsimmuniteit bereikt.
Dat is net zo’n goed onderbouwd statement als de opmerking van Trump over bleekmiddel..
En net zo goed onderbouwd als de maatregelen van de regering. Al ondersteunen de uitspraken van de regering dan wel weer het statement van 16again, want als er niet meer besmettingen zouden zijn als er geen maatregelen waren, dan waren de maatregelen ook niet nodig geweest.
Dit is zo’n kromme redenering dat ik niet eens ga proberen het te weerleggen.
Ik ga er maar vanuit dat het komt omdat je je voetbal zo mist...

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Lady1234 schreef:
29 apr 2020 19:36
Er schijnen werkelijk idioten geweest te zijn die dat advies van Trump opgevolgd hebben.

De president heeft het toch gezegd? :roll:

Ik geloof het zo: die man gaat inderdaad zijn tweede termijn halen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
29 apr 2020 19:54
Lady1234 schreef:
29 apr 2020 19:36
Er schijnen werkelijk idioten geweest te zijn die dat advies van Trump opgevolgd hebben.

De president heeft het toch gezegd? :roll:

Ik geloof het zo: die man gaat inderdaad zijn tweede termijn halen.
Ik ben er heel heel bang voor idd :cry:
Weet nog steeds niet wat het ergste is: het feit dat iemand zulke dingen kan zeggen en doen of dat zo iemand ook daadwerkelijk een meerderheid heeft die op m stemmen :?

Nijogeth
Berichten: 10585
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
29 apr 2020 19:54
Nijogeth schreef:
29 apr 2020 19:49
angel1978 schreef:
29 apr 2020 19:35


Dat is net zo’n goed onderbouwd statement als de opmerking van Trump over bleekmiddel..
En net zo goed onderbouwd als de maatregelen van de regering. Al ondersteunen de uitspraken van de regering dan wel weer het statement van 16again, want als er niet meer besmettingen zouden zijn als er geen maatregelen waren, dan waren de maatregelen ook niet nodig geweest.
Dit is zo’n kromme redenering dat ik niet eens ga proberen het te weerleggen.
Ik ga er maar vanuit dat het komt omdat je je voetbal zo mist...
Wat is er krom aan? 16again stelt dat groepsimmuniteit veel eerder was bereikt zonder de maatregelen. Bent u het daar niet mee eens?

Erthanax
Berichten: 10097
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dus gewoon met het OV naar het ziekenhuis.

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
29 apr 2020 19:35
16again schreef:
29 apr 2020 19:32
Alle maatregelen die besmettingen zoveel mogelijk proberen te voorkomen maken juist dat het zeer lang duurt voordat die groepsimmuniteit wordt bereikt. Daarom was ik 6 weken geleden al tegen alle maatregelen die men nam voor het "flattening the curve."
Zonder die maatregelen hadden we, althans de overblijvers , nu groepsimmuniteit bereikt.
Dat is net zo’n goed onderbouwd statement als de opmerking van Trump over bleekmiddel..
Welke onderbouwing mis je? Natuurlijk bouwen we geen groepsimmuniteit op, als niemand aan het virus wordt blootgesteld.
En die termijn van 6 weken is gebaseerd op de snelheid van groei van het aantal besmettingen, in de periode van voor de maatregelen te extrapoleren naar 10 miljoen besmettingen.

Het bleekmiddel van Trump lijkt me overigens een zeer effectief middel om het reproductiegetal te verlagen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De staatssecretaris heeft niet de macht. Een overtreding hiervoor kun je door een rechter laten beoordelen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Theotrucker schreef:
29 apr 2020 17:13
... De recessie van 2008 zal niet in de buurt zijn van het niveau wat nu verwacht wordt ...
Klopt. Sinds anderhalve week meldt het ene na het andere land een prognose, die zwarter is dan de recessie in 2008. Wel met het verschil, dat in 2009 er krimp was en voor 2021 groei wordt verwacht.

Nav TU Delft Onderzoek (Bedankt Erthanax voor de link)
witte angora schreef:
29 apr 2020 14:59
Maar om eerlijk te zijn krijg ik het gevoel dat 'men' steeds minder antwoorden op steeds meer vragen heeft. Kennelijk moet zo'n panel dan maar richting geven. Of dat een goed idee is? Ik weet het niet. Als sentimenten en onderbuikgevoelens de basis vormen voor beleid hou ik mijn hart toch wel een beetje vast.
Heb je de FAQ uitgeklapt? Daar wordt ineens uitgehaald naar de normale opinie-onderzoeken incl. een eervolle vermelding voor Arjen Lubach.
Onderzoek zelf in 2 delen. 1x welke maatregelen als eerste vervallen, gecombineerd met een schatting van de gevolgen voor specifieke groepen. Bij die cijfers miste ik een bron: welke instantie heeft de kristallen bol laten rollen?
Tweede deel achtergrondvragen, met een keuze tussen meer luisteren naar het publiek of naar de wetenschap. Zeldzaam.
Opvallend bij alle keuzes: anderhalve meter wordt als heilige graal gebruikt, mond-neus-bescherming is afwezig. Langzaam aan lijkt de kramp om te slaan in een tunnelvisie. Toch levert het onderzoek wel iets op: we weten nu dat afschalen per 20 mei en per 20 juli wordt verwacht.

Dagelijks contact met het werk: bij veel klanten wordt deze week op het bedrijf gewerkt en niet meer thuis. Dat zegt genoeg over wat Nederland werkelijk denkt en doet.
marnix schreef:
29 apr 2020 19:00
Miljaar! even klagen, hoor net bericht van mijn arts, de vooruitzichten zijn dat ik met een beetje pech minstens tot december thuis zit, Ik heb een lage afweer, ik weet dat anderen het veel erger hebben maar dit viel me toch wat rauw op mijn dak.
Kan ik mij voorstellen. Heb je een dag-/weekritme met dingen, die je moet/wilt/kunt doen? Acht maanden is wel een gelegenheid om tijdrovende hobby's op te pakken. Sterkte.
16again schreef:
29 apr 2020 20:31
Het bleekmiddel van Trump lijkt me overigens een zeer effectief middel om het reproductiegetal te verlagen.
:mrgreen:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kees geen reclames hier. Anderen zouden het melden. Ik niet. Ik schrijf het eronder met mijn naam. Theo.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kende het niet? Maar volgens u zou het met citroenzuur ongevaarlijk zijn? Wat is dat voor onzin? En dan zet u het zomaar neer?

Waarschuwing: koop geen MMS (Miracle Mineral Solution)

15 maart 2018
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) waarschuwt voor MMS als voedingssupplement. Dit middel is onder andere te koop als Miracle Mineral Solution, Miracle Mineral Supplement of Master Miracle Solution. Je kunt van dit supplement onder andere last krijgen van ernstige vermoeidheid, brandwonden in het maag-darmkanaal, ademhalingsproblemen, nierfalen, leverfalen en lage bloeddruk.

Gesloten