Klopt. Sinds anderhalve week meldt het ene na het andere land een prognose, die zwarter is dan de recessie in 2008. Wel met het verschil, dat in 2009 er krimp was en voor 2021 groei wordt verwacht.Theotrucker schreef: ↑29 apr 2020 17:13... De recessie van 2008 zal niet in de buurt zijn van het niveau wat nu verwacht wordt ...
Nav TU Delft Onderzoek (Bedankt Erthanax voor de link)
Heb je de FAQ uitgeklapt? Daar wordt ineens uitgehaald naar de normale opinie-onderzoeken incl. een eervolle vermelding voor Arjen Lubach.witte angora schreef: ↑29 apr 2020 14:59Maar om eerlijk te zijn krijg ik het gevoel dat 'men' steeds minder antwoorden op steeds meer vragen heeft. Kennelijk moet zo'n panel dan maar richting geven. Of dat een goed idee is? Ik weet het niet. Als sentimenten en onderbuikgevoelens de basis vormen voor beleid hou ik mijn hart toch wel een beetje vast.
Onderzoek zelf in 2 delen. 1x welke maatregelen als eerste vervallen, gecombineerd met een schatting van de gevolgen voor specifieke groepen. Bij die cijfers miste ik een bron: welke instantie heeft de kristallen bol laten rollen?
Tweede deel achtergrondvragen, met een keuze tussen meer luisteren naar het publiek of naar de wetenschap. Zeldzaam.
Opvallend bij alle keuzes: anderhalve meter wordt als heilige graal gebruikt, mond-neus-bescherming is afwezig. Langzaam aan lijkt de kramp om te slaan in een tunnelvisie. Toch levert het onderzoek wel iets op: we weten nu dat afschalen per 20 mei en per 20 juli wordt verwacht.
Dagelijks contact met het werk: bij veel klanten wordt deze week op het bedrijf gewerkt en niet meer thuis. Dat zegt genoeg over wat Nederland werkelijk denkt en doet.
Kan ik mij voorstellen. Heb je een dag-/weekritme met dingen, die je moet/wilt/kunt doen? Acht maanden is wel een gelegenheid om tijdrovende hobby's op te pakken. Sterkte.