NeoDutchio schreef: ↑04 mei 2020 22:38
Moneyman schreef: ↑04 mei 2020 21:27
Maar goed, het is niet alleen de geschillencommissie, er is ook voldoende jurisprudentie. Ik voer zoveel rechtszaken voor telecomleveranciers, dit soort zaken komen natuurlijk regelmatig langs. In
deze gepubliceerde uitspraak geeft de rechter expliciet aan dat de termijn (van toen nog 7 dagen) gaat lopen na ontvangst van de zaak.
Tja, de regels zijn daarna aangepast.
Klopt. En dus? Ook dit is weer een nietszeggend statement, omdat dat argument alleen kracht heeft als "de regels"
op dit punt zouden zijn aangepast...
En als u die rechtszaken voert, is uw manier van spreken dan ook dat iets is omdat het zo is, of onderbouwd u die wel meteen? Wat er hier in het topic gebeurt is dat u een stelling in neemt, en ik ook. Beide interpreteren het herroepingsrecht anders. Tenminste, zo komt het over. Als u nu meteen aangaf wat u nu aangeeft, scheelt dat weer een nutteloze discussie. U meent immers dat ik geen onderbouwing gaf, maar zelf deed u dat ook niet. Iets is niet zo omdat u het zegt, maar iets is zo omdat het onderbouwd is. En dat is bij deze.
Je kunt het bij jou ook nooit goed doen. Als ik in mijn eerste reactie een uitgebreid juridisch betoog neer zou zetten, zou je me verwijten dat ik de juridische route kies, terwijl de praktische benadering beter is. Toegeven dat hje ernaast zit, is blijkbaar érg moeilijk...
In mijn allereerste reactie heb ik al kort en krachtig onderbouwd aangegeven waarom de herroepingstermijn gaat lopen na ontvangst van de laatste zaak. Direct daarna heeft Sylvesterb al een link naar de uitspraak van de GC geplaatst die exact hetzelfde zegt. Ik reageer daarna mét argumenten op jouw post waarin je een andersluidend standpunt inneemt. Jij neemt vanaf dat moment het standpunt in dat koop van het product een vereiste zou zijn. Dat is een nieuw
(juridisch!) standpunt (weet je nog...?) in de discussie, maar je onderbouwt dat met niets meer dan "ik vind". Ik reageer vervolgens nog even kort op jouw standpunt met een beroep op je logica, maar dat mag niet baten. Op het moment dat ik meer tijd had, heb ik uitgebreider geregageerd.
Vervolgens is het ineens
mijn schuld dat jij je niet laat overtuigen, dat jij niet de moeite neemt om je even te verdiepen in hetgeen door jou en anderen geschreven wordt, dat jij niet eens even google gebruikt (want zo moeilijk is het écht niet te vinden...)...? Zéker als je een contrair standpunt inneemt aan de al genoemde uitspraak, mag je echt wel wat meer moeite doen...
Wat mij bevreemd is dat er toch enkele tegenstrijdigheden zitten in deze constructie. Je neemt een dienst af waar het herroepingsrecht op mogelijk is. Herroepen mag binnen 14 dagen na ontvangst van alle benodigdheden, maar hoe zit het dan met de kosten? Je maakt in deze 14 dagen gebruik van het abonnement. Eerder zijn al discussies geweest en bij webwinkelkeur en ConsuWijzer is te lezen dat de klant apart moet aanvinken dat de dienst al geleverd wordt tijdens de 14 dagen herroepingstijd. Als het daadwerkelijk mogelijk zou zijn om overal 14 dagen 'op proef' internet te hebben, dan moet je dus gewoon elke 14 dagen wisselen van provider en heb je onbeperkt gratis internet en televisie. Dat lijkt mij niet te kloppen. Aan de ene kant wordt gezegd dat je apart moet aangeven om binnen de 14 dagen na het aangaan van de overeenkomst al gebruik wilt maken van de dienst, aan de andere kant wordt nu gezegd dat dit niet nodig is omdat je gewoon 14 dagen gebruik mag maken van de diensten.
Voor wat betreft de kosten: als je herroept nadat je gebruik gemaakt hebt van de dienst, worden de kosten daarvan gewoon naar rato aan je doorberekend. Dat levert dus helemaal geen problemen op. En je gewoonte om een karikatuur te verzinnen (iedere 14 dagen wisselen) is natuurlijk alleen leuk in je fantasie, maar komt in de praktijk niet voor.