LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
08 mei 2020 16:46

Due huizen waren er dus drie jaar geleden niet en zijn er nu ook niet. Dus niets verandert.
Je leest niet goed, dame. Die huizen waren er drie jaar geleden dus wel, ik zat er een paar keer net naast. En nu is er dus helemaal niks meer mogelijk.

Ben je nu aan het katten om het katten of hoe zit dat?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u blijft toch al helemaal niet thuis? Hoeft van mij ook helemaal niet. U doet regelmatig verslag van uw wandeltochten, prima. Ook goed voor de conditie en zeker voor het humeur.

Ik was donderdag weer eens even naar de super na twee weken. Vriendelijke jongeman die een schoon karretje aanreikt, vriendelijke gezicht in de winkel van de medewerkster waar ik iets aan moest vragen, omdat ik iets niet kon vinden. Klanten die uit zichzelf al uitwijken of even wachten.
Perfecte sfeer en dan ook nog mooi weer.

Of er nu 10 of 1 persoon voor u is voor een huis, maakt toch helemaal niets uit? U hebt het niet. En bij volgende beschikbare huizen melden zich wellicht weer andere personen die langer ingeschreven staan.

Katten? Zeker niet, maar volgens mij is alles voor u negatief.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
08 mei 2020 17:14
Maar u blijft toch al helemaal niet thuis? Hoeft van mij ook helemaal niet. U doet regelmatig verslag van uw wandeltochten, prima. Ook goed voor de conditie en zeker voor het humeur.

Schei toch uit. Jij was toch een van degenen die er over viel als ik met de auto wat verder weg ging? Omdat mensen zoveel mogelijk thuis moesten blijven?

Sorry, op een gegeven moment krijg je zoveel van dat gezeik over je heen, zelfs in wandelgroepen, dat je niet eens meer de deur uit durft. Dus blijf ik thuis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
08 mei 2020 17:14
(...)maar volgens mij is alles voor u negatief.
Ook voor mijn zoon, met ADD , zijn dingen al gauw eerder negatief dan positief , dus dat ( her) ken ik wel. Hij heeft veel méér last van de onrust en het ongewisse en moppert meer dan ik. :P

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact... soms moet je even niet reageren, of een hart onder de riem steken. Maar dit stoken, sarren en dingen verdraaien van een aantal mensen werkt alleen maar averechts.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
08 mei 2020 16:51
Vanochtend liep ik het vaste rondje door de polder. Vanmiddag naar de brievenbus bij het winkelcentrum. Beide keren hetzelfde beeld: joggers, fietsers, hondenuitlaters, gezinnen en stellen aan de wandel of boodschappen doen, spelende kinderen. Kortom, redelijk wat volk op de been, normale of blije gezichten en geluiden. Niets te merken van depressiviteit, angstgevoelens, negativiteit. Gewoon een mooie voorjaarsdag.
De mensen zijn dan ook het gelukkigst. Hoe vaak zag je hiervoor mensen op straat depressief zijn? Ik denk ook heel weinig. Mensen houden toch een masker op, dat heb ik ook altijd gedaan.

Ik had mensen die zeiden dat ik altijd met een lach rondliep, dat klopt, dat was mijn masker. Dat is tegenwoordig wel anders, ook al heb ik die depressie overwonnen en heb ik meer bereikt dan ik 10 jaar terug ooit voor mogelijk had gehouden, maar heb ik ook de lessen eruit getrokken. Wie had gedacht dat ik een redelijk betaalde vaste baan zou hebben, een appartement gekocht en toch met regelmaat plezier in het leven, die had ik 10 jaar terug hard in zijn gezicht uitgelachen. Mijn ouders hadden het ook niet verwacht, altijd werd me verweten dat ik geen werklust had, dacht dat alles me maar aan moest komen waaien. Dat was helemaal niet zo, ik zag gewoon het nut er niet van om op te staan en mezelf weer een dag down te voelen. Pas toen ik mezelf er toe kon zetten om schijt aan de wereld te hebben en het geluk van mij en mijn dierbaren voorop te zetten en daarom iedere dag probeer om het meeste plezier te hebben dat er mogelijk is en niet te ver vooruit wil kijken, ben ik zelf uit het dal kunnen klimmen. Die instelling helpt mij nu nog iedere dag, want het idee om vanavond (of een andere dag) weer met een groepje ergens wat te gaan drinken en te gaan lachen, dat houdt mij er bovenop op een slechte dag.

Eigenlijk wilde ik niet zo ver uitwijden, maar het bleef komen. Het gaat erom dat mensen op straat niet uitstralen wat er in ze speelt, dat zie je niet. Zeker in deze tijden, zullen mensen een van de betere momenten van de dag hebben als ze buiten zijn, een bekende tegenkomen en even vergeten dat anderhalve meter afstand gehouden moeten worden. Juist het even vergeten van zulke regels, maakt dat die mensen op dat moment een stuk meer geluk uitstralen. De mensen die wel die regels strikt in acht houden op straat, die zie je toch wat geïrriteerder en schichtiger om zich heen kijken. Dat zijn er gelukkig steeds minder, want dat maakt de buitenwereld wel net zo fijn.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

@WA, volgens mij reageer ik op Lady1234 en niet op jou..
Je hoeft niet te reageren, je hoeft het niet te lezen en ik mag ook gewoon op anderen reageren zonder dat jij daar tussen zit..

Lowieze
Berichten: 6879
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
08 mei 2020 17:26
Exact... soms moet je even niet reageren, of een hart onder de riem steken. Maar dit stoken, sarren en dingen verdraaien van een aantal mensen werkt alleen maar averechts.
Er wordt gereageerd op wat u zegt, niet om wat of wie u bent, beslist niet.
Dit is een openbaar forum, u schrijft wat en daar wordt op gereageerd. Dat mag.
U schreef zelf laatst: er wordt niet op mij gereageerd, tel ik soms niet meer mee, hoor ik er niet bij?

Het is geen sarren of dingen verdraaien, haal eens een keer uw schouders erover op, trek het u allemaal niet zo aan. Blijf gewoon meeschrijven en blijf zeker niet thuis om wat mensen zeggen.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
08 mei 2020 17:29
De mensen zijn dan ook het gelukkigst. Hoe vaak zag je hiervoor mensen op straat depressief zijn? Ik denk ook heel weinig. Mensen houden toch een masker op, dat heb ik ook altijd gedaan.
Jij snapt het, Nijogeth. En dat masker, daar prik ik in no-time doorheen. Gisteren een gesprek met een buurman gehad. Altijd een prima, vrolijke kerel. Twee jaar niet gezien. Bleek ook wel te kloppen, ik zag het aan zijn ogen. Er was maar één vraag nodig, één juiste vraag, en toen kwam het verhaal. En dat speelde dus inderdaad twee jaar.

Mensen maken mij niks wijs wat dat betreft.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
08 mei 2020 17:29
Zeker in deze tijden, zullen mensen een van de betere momenten van de dag hebben als ze buiten zijn, een bekende tegenkomen en even vergeten dat anderhalve meter afstand gehouden moeten worden. Juist het even vergeten van zulke regels, maakt dat die mensen op dat moment een stuk meer geluk uitstralen. De mensen die wel die regels strikt in acht houden op straat, die zie je toch wat geïrriteerder en schichtiger om zich heen kijken. Dat zijn er gelukkig steeds minder, want dat maakt de buitenwereld wel net zo fijn.
Klopt, en dat laatste, dat strikt aan de regels houden, dat is hier vooral gaande. En het eerste, dat zie ik inderdaad elders. Maar naar elders 'mag niet' want je moet thuis, in de buurt, blijven.

Wat de reden is dat mensen hier zo zijn? Er is inderdaad een reden, en dat ga ik niet veranderen. Het was al heel wat dat ik mensen hier geleerd heb dat het normaal is anderen onderweg te groeten, ook al ken je ze niet. Door gewoon het voorbeeld te geven. Dat kenden ze helemaal niet, vonden ze vreemd en raar. Omdat het nu eenmaal een gesloten dorp is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:
07 mei 2020 22:36
Ik zat eerder vanavond met een half oor te luisteren naar de televisie en ik dacht dat ik minister De Jonge hoorde zeggen dat er nu aandacht is (of komt?) voor Groningse zieken. Waarom hebben die meer aandacht nodig dan die uit andere provincies, heb ik iets gemist?
Ik wilde dit eigenlijk net uit gaan leggen, maar het zou mij niet verbazen als u hier de boel voor de gek aan het houden bent.
Jablan schreef:
08 mei 2020 09:35
[...]De brief van Hugo De Jong aan de 2e Kamer haalt zelfs de internationale pers en de eerste reacties zijn ... verbijstering, onbegrip, wat is er aan de hand in dat land?
Ik heb hier niets van meegekregen. Misschien is het zo dat Jablan zelf een krant uitgeeft? Dan is één en ander beter te verklaren. :D

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

tttlocke schreef:
08 mei 2020 18:21
Erthanax schreef:
07 mei 2020 22:36
Ik zat eerder vanavond met een half oor te luisteren naar de televisie en ik dacht dat ik minister De Jonge hoorde zeggen dat er nu aandacht is (of komt?) voor Groningse zieken. Waarom hebben die meer aandacht nodig dan die uit andere provincies, heb ik iets gemist?
Ik wilde dit eigenlijk net uit gaan leggen, maar het zou mij niet verbazen als u hier de boel voor de gek aan het houden bent.
Jablan schreef:
08 mei 2020 09:35
[...]De brief van Hugo De Jong aan de 2e Kamer haalt zelfs de internationale pers en de eerste reacties zijn ... verbijstering, onbegrip, wat is er aan de hand in dat land?
Ik heb hier niets van meegekregen. Misschien is het zo dat Jablan zelf een krant uitgeeft? Dan is één en ander beter te verklaren. :D
Ik heb heel wat buitenlandse kranten gezien en ook heel veel corona-nieuws daarin.. Maar deze brief krijgt daar ( terecht ) idd. geen aandacht.. Ze hebben daar echt wel andere dingen aan hun hoofd.. Wellicht dat er ergens in een uithoekje wel een artikeltje te vinden is over de verruimingen hier (dat sluit ik niet uit).. Maar om nou te zeggen dat het buitenland verbijsterd is :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

tttlocke schreef:
08 mei 2020 18:21
Ik wilde dit eigenlijk net uit gaan leggen, maar het zou mij niet verbazen als u hier de boel voor de gek aan het houden bent.
Nou, voor de gek aan 't houden is ook zo wat. Maar een vrolijke noot leek mij geen gek idee. Broodnodig zelfs, gezien de laatste pagina's.

Ik weet overigens heel goed wat Riagg (ja, zo lang al) GGZ, autisme spectrum, obsessief compulsief gedrag, ADHD en depressie voor een mens betekent. Ik heb er jarenlang van zeer nabij en zeer intensief mee te maken gehad. Hier in de buurt is er écht geen sprake van massale negativiteit, ook niet verhuld.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
08 mei 2020 15:34
U spreekt namens alle patiënten?
Zoals al eerder in dit onderwerp aangegeven: als een arts 'genezen' roept, ben je nog lang niet de oude. In dit opzicht zou het goed zijn, wanneer dit virus iets besmettelijker zou zijn, zodat meer mensen uit eigen ervaring kunnen spreken in plaats van consequent alles in twijfel te trekken, zoals hierboven nog 2 voorspelbare reaguurders, die niet gewend zijn om buitenlandse media te volgen, doen.
Nijogeth schreef:
08 mei 2020 17:29
Zeker in deze tijden, zullen mensen een van de betere momenten van de dag hebben als ze buiten zijn, een bekende tegenkomen en even vergeten dat anderhalve meter afstand gehouden moeten worden. Juist het even vergeten van zulke regels, maakt dat die mensen op dat moment een stuk meer geluk uitstralen. De mensen die wel die regels strikt in acht houden op straat, die zie je toch wat geïrriteerder en schichtiger om zich heen kijken. Dat zijn er gelukkig steeds minder, want dat maakt de buitenwereld wel net zo fijn.
Vanmiddag een opgewekte zoon opgehaald. Zo'n dag samen met leeftijdsgenoten doet hem goed, al is hij moe. Conclusie van mijn man: we moeten vaker burgerlijk ongehoorzaam zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
08 mei 2020 18:50
(...)
Ik weet overigens heel goed wat Riagg (ja, zo lang al) GGZ, autisme spectrum, obsessief compulsief gedrag, ADHD en depressie voor een mens betekent. Ik heb er jarenlang van zeer nabij en zeer intensief mee te maken gehad.
Ja dat ís ook erg heftig en vormt een mens. Zie maar eens dat je overeind blijft 😟.
En het Riagg ken ik zeker óók nog.
Maar dat betekent tegelijkertijd dat je ook kunt genieten wanneer het eens een dagje lekker loopt.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat is dat “burgerlijk ongehoorzaam zijn” dan? Mensen “mogen” drie gasten ontvangen. Dus wat is het bijzondere dat uw zoon zijn vrienden ontmoet heeft?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Meestal duurt het enige tijd voordat er reactie komt in de hoop dat de lastige vragen weer zijn vergeten en/of wordt het volgende stevige statement uit de hoed gehaald.. dan gaat het tenminste daar over.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Negativiteit op straat merk ik hier niet echt, al deel ik de mening van Nijogeth dat men het piekeren vaak alleen en in de thuissituatie doet.
En natuurlijk is het hier al een tijdje zo dat men zich echt niet meer aan de regels houdt, dus ziet het er op straat niet veel anders uit als anders.
De plaatselijke chocolaterie heeft via facebook wel het verzoek gedaan om normaal naar elkaar en het personeel te doen en om je toch aan de regels te houden. Ik vermoed dat met moederdag op komst dat het daar gisteren een beetje uit de hand is gelopen.

Wat ikzelf het meest beperkend vind is dat we niet makkelijk als gezin ergens naartoe kunnen. Waarschijnlijk gaan ze vanaf nu in de weekeinden geen parkeerplaatsen bij de kust meer afsluiten dus hopelijk kunnen we daar dan weer lekker met de honden naartoe.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik volg wel eens de buitenlandse Media.

Ja, naast Eén en Canvas ook wel eens NPO 1, 2 of 3.

Dan krijg ik een link die verouderd is en vaak op achter loopt,
en 2 schema's of ik mensen mag uitnodigen en hoeveel op visite?
datums en voorwaarden verschillen dus beperk je op 1 land, wat elders gebeurde is risico van fouten.

In NL praten ze over plannen die soms doorgaan als de minister het bekend maakte.
Maar BE, ik hoop binnenkort... dan weet ik ook niet meer of het wel of niet doorgaat op welke datum.

Zeker & Vast gaan we de Lockdown opkuisen, maar geen datum erbij.
Beperk je zelf tot je eigen land, alleen ik als grensgeval moet helaas wel beide volgen ook mijn buren worden daar gek van.

Ook geven deskundige vaak adviezen die leuk klinken maar niet of totaal anders uitgevoerd worder.
De klets programma's als Goedemorgen en zo, daar geven ze leuk klinkende zo wil ik het,
maar Alleen Marc R. jullie juiste adviezen en regels!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een plaatselijke Wethouder moet beleid uitvoeren en dan is een foutje mogelijk.

Verder is de media in de vereenvoudigde uitleg, of gaan juist veel te ver, en spreken elkaar nog na ook.
Dat burgers dan dankzij de media dan spoorloos worden en de weg niet meer weten?

En als Marc Rutte niet werkende kapjes in de Treinen gaan verplichten, wie spoort er dan niet?

Gesloten