Je leest niet goed, dame. Die huizen waren er drie jaar geleden dus wel, ik zat er een paar keer net naast. En nu is er dus helemaal niks meer mogelijk.
Ben je nu aan het katten om het katten of hoe zit dat?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Je leest niet goed, dame. Die huizen waren er drie jaar geleden dus wel, ik zat er een paar keer net naast. En nu is er dus helemaal niks meer mogelijk.
Schei toch uit. Jij was toch een van degenen die er over viel als ik met de auto wat verder weg ging? Omdat mensen zoveel mogelijk thuis moesten blijven?
De mensen zijn dan ook het gelukkigst. Hoe vaak zag je hiervoor mensen op straat depressief zijn? Ik denk ook heel weinig. Mensen houden toch een masker op, dat heb ik ook altijd gedaan.Erthanax schreef: ↑08 mei 2020 16:51Vanochtend liep ik het vaste rondje door de polder. Vanmiddag naar de brievenbus bij het winkelcentrum. Beide keren hetzelfde beeld: joggers, fietsers, hondenuitlaters, gezinnen en stellen aan de wandel of boodschappen doen, spelende kinderen. Kortom, redelijk wat volk op de been, normale of blije gezichten en geluiden. Niets te merken van depressiviteit, angstgevoelens, negativiteit. Gewoon een mooie voorjaarsdag.
Er wordt gereageerd op wat u zegt, niet om wat of wie u bent, beslist niet.witte angora schreef: ↑08 mei 2020 17:26Exact... soms moet je even niet reageren, of een hart onder de riem steken. Maar dit stoken, sarren en dingen verdraaien van een aantal mensen werkt alleen maar averechts.
Jij snapt het, Nijogeth. En dat masker, daar prik ik in no-time doorheen. Gisteren een gesprek met een buurman gehad. Altijd een prima, vrolijke kerel. Twee jaar niet gezien. Bleek ook wel te kloppen, ik zag het aan zijn ogen. Er was maar één vraag nodig, één juiste vraag, en toen kwam het verhaal. En dat speelde dus inderdaad twee jaar.
Klopt, en dat laatste, dat strikt aan de regels houden, dat is hier vooral gaande. En het eerste, dat zie ik inderdaad elders. Maar naar elders 'mag niet' want je moet thuis, in de buurt, blijven.Nijogeth schreef: ↑08 mei 2020 17:29Zeker in deze tijden, zullen mensen een van de betere momenten van de dag hebben als ze buiten zijn, een bekende tegenkomen en even vergeten dat anderhalve meter afstand gehouden moeten worden. Juist het even vergeten van zulke regels, maakt dat die mensen op dat moment een stuk meer geluk uitstralen. De mensen die wel die regels strikt in acht houden op straat, die zie je toch wat geïrriteerder en schichtiger om zich heen kijken. Dat zijn er gelukkig steeds minder, want dat maakt de buitenwereld wel net zo fijn.
Ik wilde dit eigenlijk net uit gaan leggen, maar het zou mij niet verbazen als u hier de boel voor de gek aan het houden bent.Erthanax schreef: ↑07 mei 2020 22:36Ik zat eerder vanavond met een half oor te luisteren naar de televisie en ik dacht dat ik minister De Jonge hoorde zeggen dat er nu aandacht is (of komt?) voor Groningse zieken. Waarom hebben die meer aandacht nodig dan die uit andere provincies, heb ik iets gemist?
Ik heb hier niets van meegekregen. Misschien is het zo dat Jablan zelf een krant uitgeeft? Dan is één en ander beter te verklaren.
Ik heb heel wat buitenlandse kranten gezien en ook heel veel corona-nieuws daarin.. Maar deze brief krijgt daar ( terecht ) idd. geen aandacht.. Ze hebben daar echt wel andere dingen aan hun hoofd.. Wellicht dat er ergens in een uithoekje wel een artikeltje te vinden is over de verruimingen hier (dat sluit ik niet uit).. Maar om nou te zeggen dat het buitenland verbijsterd istttlocke schreef: ↑08 mei 2020 18:21Ik wilde dit eigenlijk net uit gaan leggen, maar het zou mij niet verbazen als u hier de boel voor de gek aan het houden bent.Erthanax schreef: ↑07 mei 2020 22:36Ik zat eerder vanavond met een half oor te luisteren naar de televisie en ik dacht dat ik minister De Jonge hoorde zeggen dat er nu aandacht is (of komt?) voor Groningse zieken. Waarom hebben die meer aandacht nodig dan die uit andere provincies, heb ik iets gemist?
Ik heb hier niets van meegekregen. Misschien is het zo dat Jablan zelf een krant uitgeeft? Dan is één en ander beter te verklaren.
Nou, voor de gek aan 't houden is ook zo wat. Maar een vrolijke noot leek mij geen gek idee. Broodnodig zelfs, gezien de laatste pagina's.
Zoals al eerder in dit onderwerp aangegeven: als een arts 'genezen' roept, ben je nog lang niet de oude. In dit opzicht zou het goed zijn, wanneer dit virus iets besmettelijker zou zijn, zodat meer mensen uit eigen ervaring kunnen spreken in plaats van consequent alles in twijfel te trekken, zoals hierboven nog 2 voorspelbare reaguurders, die niet gewend zijn om buitenlandse media te volgen, doen.
Vanmiddag een opgewekte zoon opgehaald. Zo'n dag samen met leeftijdsgenoten doet hem goed, al is hij moe. Conclusie van mijn man: we moeten vaker burgerlijk ongehoorzaam zijn.Nijogeth schreef: ↑08 mei 2020 17:29Zeker in deze tijden, zullen mensen een van de betere momenten van de dag hebben als ze buiten zijn, een bekende tegenkomen en even vergeten dat anderhalve meter afstand gehouden moeten worden. Juist het even vergeten van zulke regels, maakt dat die mensen op dat moment een stuk meer geluk uitstralen. De mensen die wel die regels strikt in acht houden op straat, die zie je toch wat geïrriteerder en schichtiger om zich heen kijken. Dat zijn er gelukkig steeds minder, want dat maakt de buitenwereld wel net zo fijn.
Ja dat ís ook erg heftig en vormt een mens. Zie maar eens dat je overeind blijft .