LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia, betalingregeling, ...

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
aki
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2005 10:57

Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door aki »

Hallo,

In 2000 heeft mijn vader een winstver3dubbelaar aangschaft, welke eind 2003 is afgelopen met een schuld van ca. 5000 euro. Met het licht op de recente nederlagen van Dexia, heb ik hierover de volgende vragen.

1. Het lijkt erop dat de meest hoopvolle weg voor gedupeerden die toentertijd niet getrouwd waren, ligt in routes die lopen via de WcK danwel de zorgplicht. Omdat wij momenteel niet bij gelegenheid zijn om Dexia te dagvaarden, willen wij de uitkomst van de onvermijdelijke cassatieprocedures afwachten. Lopen wij hierbij gevaar dat verjaringstermijnen worden overschreden?

2. Is het niet voldoen aan de zorgplicht enkel een formeel gebrek en wordt er niet materieel naar gekeken? (dwz. is het niet informeren naar de ervaring van de belegger etc. an sich voldoende voor enige compensatie, of kijkt de rechter alsnog naar de ervaring van de belegger, doende wat Dexia toen had moeten doen).

3. In afwachting van lopende procedures tegen Dexia, willen onder voorbehoud de restschuld betalen. Omdat wij niet bij machte zijn de gehele schuld in een maal te betalen, heeft Dexia ons een (rentedragende) betalingsregeling aangeboden. Op het bijbehorende contract wordt niet vermeld dat wij niet later kunnen deelnemen aan procedures tegen Dexia. Wel staat er dat enige wijziging van deze overeenkomst tot betalingsregeling leidt tot nietigheid. Is het wel mogelijk om onder voorbehoud deel te nemen aan de betalingsregeling? Zo ja, hoe kunnen we dit kenbaar maken? Of is het helemaal niet nodig dit expliciet te vermelden?

Ik hoop op een speodig antwoord

Aki

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door impact »

Aki, wat je in ieder geval moet doen, is de "stuitingsbrief" aangetekend aan Dexia sturen. Dat stopt een eventueel dreigende verjaring.
Kijk op www.platformaandelenlease.nl bij "documenten" of stuur een mailtje hierover naar PAL.
Groet, impact

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door JOOST1 »

BETALEN DAT IS HET DOMSTE WAT JE KUNT DOEN

t.spoel
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 aug 2004 11:02

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door t.spoel »

Zoals het nu lijkt maak je de beste kans bij DSI. Andere stichtingen of organisaties als Leaseverlies hebben verkeerd ingezet (alleen op misleiding). Lees de beroepsuitspraak bij DSI. Dexia moet al het geld dat is verloren en ingelegd terugbetalen volgens DSI.
Je hebt dan ook niet te maken met advocaten en rechters. DSI uitspraken zijn voor Dexia bindend. Ik weet niet wat voor termijn DSI hanteert voor het indienen van een klacht.
Mijn klacht wordt dit najaar behandeld, en ik reken op volledig schadeherstel. Dit moet in principe voor iedereen gaan gelden, omdat de beroepsuitspraak een standaard voorbeeld zaak behandelt.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 08 Feb 2005 12:54 door JOOST1


--------------------------------------------------------------------------------

BETALEN DAT IS HET DOMSTE WAT JE KUNT DOEN

Naar boven

Ton

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Idaho »

Betalen is het domste wat je kunt doen.
Wel erg kort door de bocht, natuurlijk, als je geld genoeg hebt om Dexia middels een advocaat te bestrijden is betalen het domste wat je kunt doen, maar de mensen die het niet kunnen betalen dan?
En kom nu niet aan met het verhaal dat je in groepen kunt procederen, of dat je in aanmerking kunt komen voor een gesubsidieerde advocaat, want ook dan gaat het voor velen nog te duur worden.
Zelf heb ik een redelijk inkomen, dus ik kom niet in aanmerking voor een advocaat met toevoeging, echter dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik een advocaat kan betalen aangezien mijn andere vaste lasten behoorlijk hoog zijn.

Maar neem nu eens iemand die een restschuld heeft van 10.000, hij kan een advocaat nauwelijks opbrengen, maar volgt jullie raad op en spendeert een flinke som aan advocaatkosten, in eerste instantie wint de goede man, echter Dexia gaat in hoger beroep en wint, dan is deze man dus 10.000 plus rente, plus gerechtskosten, plus een flinke som aan advocaatkosten kwijt.
En dat alles omdat hij niet de domste van de klas wilde zijn.........
Hij heeft misschien een gezin met een aantal kleine kids, hoe gaat hij dat thuis brengen?

Begrijp me goed, ik ben een gedupeerde, ik sta volledig achter de diverse Stichtingen en vind PAL een prima initiatief van Piet.
Maar soms heb ik het gevoel dat als je aan Dexia betaald hebt, om wat voor reden dan ook, hier maar beter niet moet komen, zeker niet als je voor dommer dan dom wordt versleten.

Pipa zal hier wel weer een poging van mij zien om mensen op het verkeerde been te zetten, als een of andere Dexia infiltrant, maar ik wilde dit gewoon even kwijt.
Het is helaas niet allemaal zwart/wit, er zijn een hoop grijze gebieden.

Vrgr,
Idaho
Laatst gewijzigd door Idaho op 08 feb 2005 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Janny »

idaho

na aandachtig bestuderen van je posting, vallen me een paar details op dat is
a : recht halen via DSI vanwege de uitspraak in Hoger Beroep.
B. : betalen onder protest.

.Lijkt me helemaal gezien hoogte van de advocaatkosten geen slecht advies.
en betalen onder protest geeft geen onverwachtte verhoging van kosten. bij een negatieve uitslag.

Janny

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Idaho »

Het enige wat ik eigenlijk wilde zeggen Janny, is dat sommige adviezen af en toe wat zwart/wit worden neergekalkt, maar goed, het zijn ongetwijfeld wel goed bedoelde adviezen.
Het zijn alleen niet op maat gesneden adviezen, dit kan ook niet aangezien men niet de persoonlijke omstandigheden kent van de mensen die hier komen.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Pipa zal hier wel weer een poging van mij zien om mensen op het verkeerde been te zetten, als een of andere Dexia infiltrant, maar ik wilde dit gewoon even kwijt.

Idaho als je mijn postings goed leest dan weet je dat ik de theorieën mbt dexia-infiltranten juist onzinnig vind. Zeker ene Luidens die te traceren is via de website van zijn werkgever en daarna nog eens volop doorgaat met zijn ongein. Kul vind ik dat. Ik geloof dat echt niet.
Wat je verder vanochtend over me schrijft, daar reageer ik maar niet op. Ik word al wijzer.
Geplaatst op 08 Feb 2005 07:44 door Idaho
--------------------------------------------------------------------------------
Pipa toch, ik zet iedereen op het verkeerde been? Als dat jouw vrouwelijke intuitie is, dan ben je minder vrouw dan je misschien zelf denkt.
Met de hand op mijn hart verklaar ik tegenover jou, dat ik niemand op geen enkele wijze op een verkeerd been wil zetten.
Ik ben alleen doodziek van dat gezever van die luidens en z'n aliassen.
Het feit dat ik zeg dat ik de man z'n tronie heb gezien, komt voort uit het feit dat iemand hier destijds een verwijzing gaf naar een site waarop dit misselijke figuur te zien was, that's all.
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 08 feb 2005 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Idaho »

Je hoeft wat mij betreft ook niet te reageren Pipa, echter wanneer je mij beticht van het op het verkeerde been zetten van mensen, dan wil ik daar wel op reageren.
Ik begrijp ook totaal niet waar je het vandaan haalt, misschien dat je met wat voorbeelden kunt komen???

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Fijne dag nog! :wink:
Het feit dat ik zeg dat ik de man z'n tronie heb gezien, komt voort uit het feit dat iemand hier destijds een verwijzing gaf naar een site waarop dit misselijke figuur te zien was, that's all.
Geplaatst op 07 Feb 2005 19:31 door Idaho
--------------------------------------------------------------------------------
en luidens ik heb jouw misselijke tronie mogen aanschouwen, jij kent mij niet, dus in principe loop je altijd de kans om mij tegen te komen en dat voor de rest van je leven.......wel een aardig gegeven als je er over nadenkt.....
Denk je echt dat die Luidens die zo makkelijk te traceren is via zijn werkgever, de Luidens is die hier schrijft. Dat geloof ik niet.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Idaho »

Ik heb je al eerder gezegd, dat er destijds iemand is geweest die link plaatste waarop luidens z'n foto stond, die link had overigens niks met Dexia te maken.
Maar goed, wil dit nu zeggen dat ik mensen hier op het verkeerde been aan het zetten ben?

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Idaho »

Ja, laat maar Pipa.........het is het allemaal niet waard en mocht jij nog dezelfde mening zijn toegedaan....prima, het zij zo en ik kan er toch niks aan veranderen.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Idaho »

???? posting weggehaald Pipa????

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door croosjes »

aki,mail mij(klik op het envelopje) en er valt altijd wat te regelen voor de aandelenleaseproces.


vrgr.Andre

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ach, je ruikt weer een slachtoffer croosjes.
En alweer een vader met zoon? Veel geluk ermee.

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door jeltol »

aki
goede topic enkele goede reakties waar je iets mee kan en dan komt de hele club ruzie makende vaste forum verziekers er weer met de koude oolog voering overheen waarom niet ingaan op aki zijn vraag en daar zijn ook voor andere forum bezoekers een aantal goede ideeen uit te halen zeker over het dsi verhaal vr gr hans

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Aki, als je iets wilt weten over de vereniging van Croosje, klik de topic Waarschuwing aan, daar kun je lezen wat je moet doen.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door JOOST1 »

jA BETALEN IS ABSOLUUT HET DOMSTE WAT JE KUNT DOEN iK HWEB GEEN GELD ANDERS ZOU IK MISSCHIEN BETALEN

Ik betaal al 2 jaar niet tot volle tevredenheid Ik heb niets getekent Ik heb een advocaat via een groep genomen en wacht af.

lAAT ZE MAAR KOMEN

JOOST

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dexia, betalingregeling, ...

Ongelezen bericht door croosjes »

JOOST1,maar wel in overleg met een advocaat :wink:

Gesloten