LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met porteren bij Simyo.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DanielJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2020 11:52

Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door DanielJ »

Weer een ervaring rijker. Wat wil het geval. Een goede kennis geadviseerd om naar Simyo te gaan. Komt van een duur abonnement en wil inmiddels sim-only met minder gigs en minder belminuten. Ondanks dat de vorige provider uitgeporteerd heeft, wat een woord, blijft de firma list en bedrog beweren dat dit niet zo is. Ik heb nota bene via een screenshot moeten bewijzen dat het tegendeel het geval is. Blijkbaar is het voor Simyo te veel moeite zelf enige moeite te doen om nieuwe klanten te bedienen. Waar ik mij vooral aan stoor zijn alle verzinsels. Zoals dat het nu met de hand verzocht is, dat we allang een mailtje hadden moeten ontvangen (wordt plotseling de volgende dag ontkend!), het zou naar de technische afdeling gaan (weer iets nieuws), er zou al tweemaal gemaild zijn (verzonnen om de klant zoet te houden) en ga zo maar door. Medewerkers van Simyo die overigens erg aardig zijn, daar ligt het niet aan.

Wat kan ik doen?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik herken simyo hier niet in, van voda naar simyo gegaan zonder ook maar één probleem.

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ben van T-mobile naar Simyo gegaan. Perfect geregeld.

DeZevendeHenk
Berichten: 807
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je kiest voor een leverancier en nu zul je die leverancier ook de kans moeten geven. Tot het moment dat je voldoende redenen hebt om je contract te ontbinden zit je er aan vast.

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door Frankhof »

Wij zitten als jaren met het hele gezin bij Simyo, altjd naar volle tevredenheid. Maar overal kan wel eens iets niet goed gaan, geef ze de kans en tijd om het op te lossen...

muzikareltje44
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2011 18:55

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door muzikareltje44 »

Ben ook klant bij Simyo geweest, nooit problemen gehad en ik herken ze hier ook niet in. Zou kunnen dat dat komt omdat KPN alles overgenomen heeft en de dochterbedrijven allemaal op de schop gaan. Wel vervelend maar ze zullen het uiteindelijk toch op moeten lossen

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door HADES2001 »

DanielJ schreef:
10 mei 2020 11:55
Weer een ervaring rijker. Wat wil het geval. Een goede kennis geadviseerd om naar Simyo te gaan. Komt van een duur abonnement en wil inmiddels sim-only met minder gigs en minder belminuten. Ondanks dat de vorige provider uitgeporteerd heeft, wat een woord, blijft de firma list en bedrog beweren dat dit niet zo is. Ik heb nota bene via een screenshot moeten bewijzen dat het tegendeel het geval is. Blijkbaar is het voor Simyo te veel moeite zelf enige moeite te doen om nieuwe klanten te bedienen. Waar ik mij vooral aan stoor zijn alle verzinsels. Zoals dat het nu met de hand verzocht is, dat we allang een mailtje hadden moeten ontvangen (wordt plotseling de volgende dag ontkend!), het zou naar de technische afdeling gaan (weer iets nieuws), er zou al tweemaal gemaild zijn (verzonnen om de klant zoet te houden) en ga zo maar door. Medewerkers van Simyo die overigens erg aardig zijn, daar ligt het niet aan.

Wat kan ik doen?
Wat je kan doen
op welk punt zit je vast? je hele verhaal klinkt meer als emotie eruit gooien dan een verhaal waar in staat hoe ver alles is
Heb je al een sim kaart ontvangen?
Heb je problemen met je nummer overzetten?
Werkt er soms iets niet?
Wat is er uit de gesprekken gekomen met simyo helpdesk?
Wat voor tijd hebben ze gezegt dat alles ging duren?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben best tevreden met Simyo. Als ik me goed herinner krijg je eerst een simkaart met een tijdelijk nummer, in afwachting van het nummer dat overgezet moet worden. Dat kan wel een paar weken duren, maar je hoort een email te krijgen waarin de dag staat waarop het overgezet wordt. Het zou kunnen dat je dat even een paar minuten onbereikbaar bent. Je krijgt een sms zodra het nummer overgezet is.

DanielJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2020 11:52

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door DanielJ »

Het is jammer te moeten lezen dat een serieus probleem onmiddellijk gecounterd wordt door reclamemakers. Als jullie gelezen hebben ben ik ook een tevreden klant tot nu toe. Het lijkt erop dat wanneer zaken net iets anders lopen dan verwacht, Simyo volledig het spoor bijster raakt en de klant in de kou laat staan. Dit terwijl ACM duidelijk is over de regels. De simkaart is ontvangen, er is bewijs dat de vorige provider heeft uitgeporteerd. Simyo blijft beweren dat de vorige provider (Vodafone) niet reageert op mail en op telefoon. Dit heeft niets met emotie te maken maar met een klant die tussen wal en schip terecht komt. Dit duurt nu al bijna drie weken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Reclame makers? Hier op het forum?
Je bent af.

Moneyman
Berichten: 30302
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door Moneyman »

DanielJ schreef:
12 mei 2020 09:20
Het is jammer te moeten lezen dat een serieus probleem onmiddellijk gecounterd wordt door reclamemakers.
:lol: :lol: :lol: Je had beter de gestelde vragen kunnen beantwoorden, als het je om een oplossing gaat...

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Probleem met porteren bij Simyo.

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Hoi Daniël,

We vinden het erg vervelend dat je overstap naar ons zo moeizaam verloopt :cry:

Het probleem is dat door een technisch mankement (aan de kant van Vodafone) geen goedkeuring gegeven kan worden voor de overstap naar ons. Inmiddels weten we dat er bij de technische dienst van Vodafone een verzoek uitstaat om dit op te lossen. Helaas gaat het allemaal heel erg moeizaam en heeft het veel te lang geduurd voordat er duidelijk was waar het nou daadwerkelijk mis ging. Op dit moment is het "out of our hands", wat eigenlijk heel bijzonder is omdat de nieuwe provider verantwoordelijk is voor de overstap. Maar het is echt wachten op Vodafone nu!

Zoals besproken hebben wij dinsdag weer telefonisch contact hierover en hopelijk is alles aan de kant van Vodafone tegen die tijd gefixt. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stuur dan even een mailtje naar [email protected] of vraag naar mij bij onze klantenservice zodat ik je kan terugbellen!

Groetjes,
Bas (Simyo Webcare)

Gesloten