| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Coronavirus - algemeen topic
Ja, helemaal mee eens. Als je kinderen wil nemen, dan zal je ervoor moeten zorgen dat je dat ook zelf kan dragen. Het krijgen van een kind is tegenwoordig een pure keuze geworden, want er zijn genoeg opties om niet zwanger te raken of een zwangerschap te beëindigen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ten eerste werk en wonen dichter bij elkaar brengen. Kilometervergoeding bij woon-werkverkeer afschaffen of zelfs negatief maken bij een bepaald aantal kilometers.witte angora schreef: ↑11 mei 2020 13:48Ik denk dat we met zijn allen toch moeten blijven nadenken over een andere maatschappij, wat betreft mobiliteit, en dit er zeker in meenemen.
Woont u binnen 20 kilometer van uw werk, dan krijgt u een kilometervergoeding. Woont u verder weg, dan heeft u helaas pech (of mag u eventueel zelfs gaan betalen per extra kilometer).
Dan moet in mijn ogen het OV op de lange termijn wel uitbreiden, want dat hebben we buiten de grote steden vaak heel slecht geregeld.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
Max 20 km afstand?
In Amsterdam is dat gehele stad door en lagere reistijd.
In Friesland gaat 60 Km van werk vaak file vrij en sneller, en dichterbij niets te vinden aan werk.
Ook wil je niet zomaar overal wonen, kijk wat vrijstaande villa in Friesland en Appartementje in Centrum Amsterdam kosten!
En dan roepen ze gezellige stad, maar hoor ze klagen over vergunning kosten en geen parkeerplek te vinden klagen!
In Amsterdam is dat gehele stad door en lagere reistijd.
In Friesland gaat 60 Km van werk vaak file vrij en sneller, en dichterbij niets te vinden aan werk.
Ook wil je niet zomaar overal wonen, kijk wat vrijstaande villa in Friesland en Appartementje in Centrum Amsterdam kosten!
En dan roepen ze gezellige stad, maar hoor ze klagen over vergunning kosten en geen parkeerplek te vinden klagen!
Nog meer mensen naar de randstadNijogeth schreef: ↑11 mei 2020 15:18Ten eerste werk en wonen dichter bij elkaar brengen. Kilometervergoeding bij woon-werkverkeer afschaffen of zelfs negatief maken bij een bepaald aantal kilometers.witte angora schreef: ↑11 mei 2020 13:48Ik denk dat we met zijn allen toch moeten blijven nadenken over een andere maatschappij, wat betreft mobiliteit, en dit er zeker in meenemen.
Woont u binnen 20 kilometer van uw werk, dan krijgt u een kilometervergoeding. Woont u verder weg, dan heeft u helaas pech (of mag u eventueel zelfs gaan betalen per extra kilometer).
Dan moet in mijn ogen het OV op de lange termijn wel uitbreiden, want dat hebben we buiten de grote steden vaak heel slecht geregeld.
-
witte angora
Of het werk naar buiten de Randstad brengen. Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom al die bedrijven zo dicht bij elkaar moeten zitten. Als een flink deel de Flevopolders in zou gaan, zou het al een enorme slok op een borrel schelen in woon-werkverkeer, en zeker in files.
Maar ook het thuiswerken bevalt een grote groep mensen best wel, dus waarom dat niet wat meer stimuleren?
Maar ook het thuiswerken bevalt een grote groep mensen best wel, dus waarom dat niet wat meer stimuleren?
In een ideale wereld zou dat inderdaad werken, maar in de realiteit:witte angora schreef: ↑11 mei 2020 16:27Of het werk naar buiten de Randstad brengen. Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom al die bedrijven zo dicht bij elkaar moeten zitten. Als een flink deel de Flevopolders in zou gaan, zou het al een enorme slok op een borrel schelen in woon-werkverkeer, en zeker in files.
* Willen bedrijven vlak bij aanvoerkanalen zitten ( haven rotterdam, schiphol )
* Willen bedrijven daar zitten waar de meeste mensen wonen
* Willen bedrijven vlak bij klanten en leveranciers zitten
* Willen bedrijven daar zitten waar de beste faciliteiten zijn (OV o.a.)
Allemaal ook om de vervoersbewegingen te beperken.
Het zijn net mensen wat dat betreft
Dus dat los je niet op door even de kilometervergoeding weg te halen. Alles is zo met elkaar verweven dat je daar een alomvattend idee over moet hebben, anders vul je het ene gat met het andere.
Dat thuiswerken zal beslist wel meer en meer ingang vinden, nu blijkt dat dat heel goed te doen is.
Dat hoop ik ook, dat heb ik ook al eerder gezegd. Maar ik besef ook dat thuiswerken voor een deel van de werkende bevolking een oplossing is, maar er ook genoeg beroepen zijn waarbij dit niet of maar heel beperkt mogelijk is.
De vraag is of bedrijven met voornamelijk kenniswerkers (vooral geschikt voor thuiswerken) niet al wat beter verspreid over het land zitten omdat die veel minder afhankelijk zijn van de locatie.
Moneyman
vindt dit leuk
-
ruitenheer
Dat klinkt leuk op papier maar zal in de praktijk niet werken. Het verschil zal hoog genoeg moeten zijn om mensen te laten zoeken naar een andere woning of een andere baan. In de huidige huizenmarkt zal dat eerste niet makkelijk gaan, zoveel betaalbare woningen staat niet te koop of te huur, laat staan in de omgeving van je werklocatie. Dan zou je dus op zoek moeten gaan naar een andere baan, maar wel binnen een maximale afstand van je huidige woning. Dat wordt ook lastig.Nijogeth schreef: ↑11 mei 2020 15:18Ten eerste werk en wonen dichter bij elkaar brengen. Kilometervergoeding bij woon-werkverkeer afschaffen of zelfs negatief maken bij een bepaald aantal kilometers.
Vroeger had ik opdrachten door het hele land en de prijsverschillen Randstad-Rest van Nederland waren toen al zo hoog, dat op dezelfde plek blijven wonen en heen en weer reizen goedkoper was dan verhuizen.
Emotioneel. Bij het ophalen vanmiddag kreeg ik van andere ouders 'u heeft het leven van uw zoon gered?' om de oren. Goed, we hebben die opmerking vaker gehoord de laatste tijd, maar deze keer hakte erin.witte angora schreef: ↑11 mei 2020 08:03Ben benieuwd naar de berichten die in de loop van de dag binnen zullen sijpelen hoe het allemaal gegaan is.
Voor elk punt wordt gewerkt aan oplossingen en ik denk niet, dat iemand dit in december 2019 heeft kunnen voorspellen. Iedereen is geraakt. Binnen de familie zitten we met gesloten bedrijven en een paar zijn bij elkaar ingetrokken om kosten te besparen. Zelf verliezen we een jaaromzet in de verhuur (toerisme). Toch zeggen we allemaal: niet belangrijk. Iedereen heeft een dak boven het hoofd, iedereen heeft genoeg eten in huis en iedereen heeft internet, nog een auto voor de deur en we zijn volop bezig met toekomstplannen.Kees2850 schreef: ↑11 mei 2020 09:46... bedenk daarbij wat alle maatregelen voor het coronavirus verder al hebben gekost. Alleen al in Nederland. Duizenden bedrijven failliet. Honderdduizenden hebben inmiddels schulden. Kunnen inmiddels hun huur niet meer betalen. Voedselbanken krijgen steeds meer mensen. Ouderen sterven van eenzaamheid in verpleeghuizen en verzorgingshuizen en noem maar op. Dat is toch niet meer te accepteren?
Vertel je buurvrouw, dat wij ook niet hebben gevraagd om die voorrangspositie. Feit is echter, dat Corona zo nieuw is, dat we stevig worden gevolgd en elk detail wordt vastgelegd. om later te kunnen bepalen wat nu echte symptomen zijn en wat vervolgschade. De onderzoekers zijn helemaal verliefd op onze dossiers, want geen onderliggende aandoeningen en daardoor een zuiver beeld.Lowieze schreef: ↑11 mei 2020 10:13Mijn buurvrouw van bijna 85 moest langer wachten op een afspraak bij de longarts. Mopperen dat die coronapatiënten allemaal voorrang kregen. Ik vroeg: en als het nou eens andersom was, ú kreeg dat virus en moest opgenomen worden maar dat kon niet omdat de afspraken van “gewone patiënten” gewoon door gingen, wat zou u dan zeggen? “Ja nou, mopper mopper mopper”. Het is niet gauw goed of het deugt niet.
En wie maakt die afweging? En is die afweging uberhaubt gemaakt? Hoe democratisch is die besluitvorming tot stand gekomen?Moneyman schreef: ↑11 mei 2020 10:05Als het alternatief erger is: jawel hoor.Kees2850 schreef: ↑11 mei 2020 09:46……..Duizenden bedrijven failliet. Honderdduizenden hebben inmiddels schulden. Kunnen inmiddels hun huur niet meer betalen. Voedselbanken krijgen steeds meer mensen. Ouderen sterven van eenzaamheid in verpleeghuizen en verzorgingshuizen en noem maar op.
Dat is toch niet meer te accepteren?
De facto regeerde het OMT de eerste weken, terwijl samenstelling van dat team voor de buitenwereld toen onbekend was.
De leden werden later bekend gemaakt , en heb ik op geen enkele kieslijst gezien.
U had de deskundigen willen kiezen en die deskundigheid kunt u ook beoordelen?
tttlocke
vindt dit leuk
Nee dat begrijp je verkeerd. Dat hadden we allemaal moeten mogen doen.
Eerst had er een referendum moeten worden georganiseerd of we dit daadwerkelijk willen en daarna nog een verkiezing voor de samenstelling voor het OMT.
Ik snap het. Zo ongeveer in juli?
De 2e kamer is niet geraadpleegd, dus zelfs indirect via mijn stem, heb ik daar geen invloed op kunnen uitoefenen.
De "deskundigen" die nu aan de knoppen zaten, hadden slechts 1 focus, de IC bezetting. Hoe de verpleeghuizen aan het lot werden overgelaten, combiner ik liever niet in een zin met de term "deskundig."
In het team hadden sowieso andere disciplines moeten zitten.
Die mening mag je dan gelukkig weer hebben, net zoals dat anderen het daar dan weer niet mee eens hoeven zijn.16again schreef: ↑11 mei 2020 20:00De 2e kamer is niet geraadpleegd, dus zelfs indirect via mijn stem, heb ik daar geen invloed op kunnen uitoefenen.
De "deskundigen" die nu aan de knoppen zaten, hadden slechts 1 focus, de IC bezetting. Hoe de verpleeghuizen aan het lot werden overgelaten, combiner ik liever niet in een zin met de term "deskundig."
In het team hadden sowieso andere disciplines moeten zitten.
@16again
Niet voor het een of ander maar dat deel van de ellende is volgens mij volkomen uitgekauwd behandeld.
Niet voor het een of ander maar dat deel van de ellende is volgens mij volkomen uitgekauwd behandeld.