Vroeger had ik opdrachten door het hele land en de prijsverschillen Randstad-Rest van Nederland waren toen al zo hoog, dat op dezelfde plek blijven wonen en heen en weer reizen goedkoper was dan verhuizen.
witte angora schreef: ↑11 mei 2020 08:03
Ben benieuwd naar de berichten die in de loop van de dag binnen zullen sijpelen hoe het allemaal gegaan is.
Emotioneel. Bij het ophalen vanmiddag kreeg ik van andere ouders 'u heeft het leven van uw zoon gered?' om de oren. Goed, we hebben die opmerking vaker gehoord de laatste tijd, maar deze keer hakte erin.
Kees2850 schreef: ↑11 mei 2020 09:46
... bedenk daarbij wat alle maatregelen voor het coronavirus verder al hebben gekost. Alleen al in Nederland. Duizenden bedrijven failliet. Honderdduizenden hebben inmiddels schulden. Kunnen inmiddels hun huur niet meer betalen. Voedselbanken krijgen steeds meer mensen. Ouderen sterven van eenzaamheid in verpleeghuizen en verzorgingshuizen en noem maar op. Dat is toch niet meer te accepteren?
Voor elk punt wordt gewerkt aan oplossingen en ik denk niet, dat iemand dit in december 2019 heeft kunnen voorspellen. Iedereen is geraakt. Binnen de familie zitten we met gesloten bedrijven en een paar zijn bij elkaar ingetrokken om kosten te besparen. Zelf verliezen we een jaaromzet in de verhuur (toerisme). Toch zeggen we allemaal: niet belangrijk. Iedereen heeft een dak boven het hoofd, iedereen heeft genoeg eten in huis en iedereen heeft internet, nog een auto voor de deur en we zijn volop bezig met toekomstplannen.
Lowieze schreef: ↑11 mei 2020 10:13
Mijn buurvrouw van bijna 85 moest langer wachten op een afspraak bij de longarts. Mopperen dat die coronapatiënten allemaal voorrang kregen. Ik vroeg: en als het nou eens andersom was, ú kreeg dat virus en moest opgenomen worden maar dat kon niet omdat de afspraken van “gewone patiënten” gewoon door gingen, wat zou u dan zeggen? “Ja nou, mopper mopper mopper”. Het is niet gauw goed of het deugt niet.
Vertel je buurvrouw, dat wij ook niet hebben gevraagd om die voorrangspositie. Feit is echter, dat Corona zo nieuw is, dat we stevig worden gevolgd en elk detail wordt vastgelegd. om later te kunnen bepalen wat nu echte symptomen zijn en wat vervolgschade. De onderzoekers zijn helemaal verliefd op onze dossiers, want geen onderliggende aandoeningen en daardoor een zuiver beeld.