Jeetje ik zie alle nieuwe reacties nu pas haha! Ik dacht dat mijn topic gesloten was door Radar
even over de belastingdienst! En daarna alsjeblieft geen ruis meer daarover. Deze lening is opgegeven als schenking destijds aangezien zij mijn stiefmoeder was en een ouder een flink bedrag eenmalig mag schenken aan zijn of haar
Kind. Dus dan is dat uit de wereld!
Gisteren heb ik het incassobureau gebeld en gemailt. Eerst gebeld en gevraagd naar onderbouwing. Die konden ze mij direct niet geven en nadat ik had aangegeven de vordering en de incassokosten te betwisten werd er eigenlijk alleen maar gezegd dat er contact werd opgenomen met de opdrachtgever en ik hier deze week over teruggebeld of gemaild wordt.
Ik heb daarna per mail duidelijk aangegeven waarom ik de kosten en de opeisbaarheid van de lening betwist.
Gisteren om mij nog verder gerust te proberen te stellen aangezien ik door deze situatie echt stijf sta van de stress, heb ik een toga gesprek van een uur gehad met een advocaat. Hij gaf eigenlijk precies aan wat moneyman al direct aangaf en dat mijn bewijsstukken duidelijk zijn.
Ook gaf hij aan dat indien het incassobureau na deze week laat weten toch door te gaan met de procedure een mail naar het incassobureau te sturen voor mij. Mochten ze dan toch nog doorgaan en eventueel een juridische procedure starten dan zal ik een toevoeging aan vragen om hem mij bij te laten staan!
Ook al weet ik dat ik niets verkeerd heb gedaan en mijn afspraken ben nagekomen ben ik echt op! Ik ben natuurlijk pas gerust als de zaak wordt gesloten.