LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Juridische stappen nemen tegen evenementenorganisaties?

zaynep

Juridische stappen nemen tegen evenementenorganisaties?

Ongelezen bericht door zaynep »

Bewaarjeticket.nl is ontwikkeld door de evenementenorganisaties op hun website staat het volgende:

''In lijn met de regeling opgesteld door de branche organisaties, het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en het ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur, ontvang je de refund uiterlijk een maand na de nieuwe datum van ons festival.''

In de volkskrant staat dan weet dit stukje: ''Volgens de tekst op bewaarjeticket.nl heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) ook mee­gekeken bij het opstellen van de regeling. Een woordvoerder van deze onafhankelijke toezichthouder benadrukt dat de regeling niet door de ACM is goedgekeurd, die heeft alleen uitgangspunten gepubliceerd voor organisaties die vouchers willen uit­geven.

‘Als een consument de voucher niet accepteert maar zijn geld terug wil, dan moet hij dit binnen een redelijke termijn kunnen terugkrijgen’, zegt de woordvoerder.''

Nou kom ik tegen een constante stroom van afwijzing vanuit de evenementenorganisaties als ik om mijn geld vraag. Alles is verplaatst naar zomer 2021 dus zou ik volgens hun regeling 13/15 maanden moeten wachten op mijn geld. De wet geeft aan dat het binnen redelijke termijn moet zijn. De organisaties zijn nu allemaal ''zielig'' maar hebben wel jarenlang hun zakken kunnen vullen met de absurde prijzen op festivals en hadden de mogelijkheid zich te kunnen verzekeren tegen deze kwestie.

Hoe schatten jullie mijn kansen in als ik juridische stappen ga ondernemen?

berndv

Re: Juridische stappen nemen tegen evenementenorganisaties?

Ongelezen bericht door berndv »

zaynep schreef:
13 mei 2020 11:30
Ik schat in dat je in het gelijk gesteld wordt. En als ik jou was zou ik dan vervolgens ook geen festivals meer gaan bezoeken, want ja, je wordt opgelicht met die absurde prijzen waarmee ze hun zakken lopen te vullen. Als ik jou was, zou ik daar niet aan mee willen werken.

Redfloor

Ongelezen bericht door Redfloor »

Festivalorganisatoren die hun zakken vullen zijn er niet veel hoor. De kosten voor o.a. veiligheid en de artiesten zijn hoog (en worden steeds hoger). Als iedereen nu geld terugvraagt zijn er volgend jaar gewoon geen festivals meer. Je had dat geld er voor over en het is toch al uitgegeven. En in 2021 heb je een hele festivalzomer waar je niet meer voor hoeft te betalen. Dát is een echt leuk vooruitzicht!

Oh, en als iedereen zijn geld terug vraagt gaan de organisaties failliet en krijgt niemand meer wat (want dan zijn er genoeg leveranciers en artiesten met een contract waar het geld eerst naar toe gaat).

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

zaynep schreef:
13 mei 2020 11:30

Het 'factuurtje voor een uurtje' van een advocaat zal zeer waarschijnlijk al de waarde van uw ticket ruimschoots overschrijden !

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt recht op je geld terug, dat is duidelijk. Maar waarschijnlijk is er gewoon geen geld om iedereen terug te betalen. De kosten waren immers al gemaakt. Je kunt gaan procederen, maar of je daarmee je geld krijgt, is nog maar de vraag, terwijl je wel forse kosten moet maken.

Je kunt de druk opvoeren door een wat formele ingebrekestelling te sturen, en dan kijken wat er gebeurt.

Gesloten