LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
16 mei 2020 12:48
Misschien dat een artikel als dit bijdraagt aan de verwarring die WA bedoelt?

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a06a5e30/
Maar waar zit nu precies de verwarring dan?
Bij dingen die leven in de samenleving hebben veel mensen een mening. Bij voetbal hebben we zelfs 15 miljoen experts die er allemaal wat van vinden en over schrijven. Er worden tv programma’s vol over geschreven.
Wetenschap werkt zelfs zo waarbij hypotheses worden opgesteld, onderzoeken gepubliceerd en bediscussieerd, gereviewed en aangepast.

Ook hier heb je vele experts met meningen en posts.

Dus als er hoog leraren iets vinden ( zij vinden altijd iets :wink: ), moet je het dan niet noemen. Moet je censuur gaan gebruiken en vooral 1 mening laten horen?

Het is toch geen kabinetsbesluit of mening die hier geventileerd wordt. Gewoon weer 2 mensen die iets vinden en dat is nu nieuws..

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Eindhoven & Utrecht?

Als ze ongeveer maar niet helemaal dezelfde regels nemen.....

Ik vaar nu als Belg geheel Nederland door en net als Milieu zone verschillen,
dat is voor niemand te Doen.
Witte Angora leerde de Utrecht regels en in Eindhoven mag hij die opzoeken, geen idee waar die staan.
Ik ga op Schepenen zoeken en vind de Wethouder dan niet!

En dan mag een Boa deze nieuwe regels uitleggen, en een boete,
vraag dan gelijk de regels voor protest want ik vermoed dat vele geseponeerd worden als ik weer eens fout loop.
En als de Boa vraagt welke Euro norm de diesel motor heeft, roep ik Euro 750,- want dat is wat ik op sloop betaalde ooit!

Als ze niet bij elke ingang van de stad een bord met duidelijke regels plaatsen, ik heb geen Online plicht!
Vaak is in buitenland Internet extreem duur !

Leuk die regels maar alleen voor eigen inwoners, want met 350 gemeentes waarvan de grenzen soms vaag zijn,
ik weet dat Landgraaf waar Theo De Vrachtwagen Chauffeur woonde ook een fusie gemeente is.
Ook dat de meeste niets doen of regelen en dan is het lang zoeken naar iets wat er niet is.

De loopse regels in Utrecht & Eindhoven, staan ze al in APV?
Ik heb nu al medelijden met de Boa's die nu hard mogen schrijven en uitleggen voor iets met grote Seponeer kansen!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »


En weer pleiten hoogleraren voor opbouw van weerstand. Maar van de RADAR moderatie mag je daar hier niets over schrijven. Ze gaan nog liever dood dan hun kwakzalvers vooroordelen eens herzien.
De Hoogleraren zijn zelf Pleite, of niet op Universiteit en doen als vaak iets ouderen alles online.
En deskundige, een leraar vertelde wat het zelf vaak ooit geleerd heeft dus loopt regelmatig achter.
De Spaanse Griep vierde dus 't 100 jarige Jubileum helaas.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
16 mei 2020 12:31
Eindhoven heeft ook eenrichtingsverkeer, al is dat niet per se dwingend. Daar doen de meesten niet echt iets mee, is me opgevallen.
Maar in hoeverre wordt er door Boa's en vrijwilligers op gewezen dan? In Utrecht hebben ze dus pijlen, informatieborden, Boa's, en noem maar op.

Of het gaat werken weet ik ook niet. In winkels zie je ook wel eens dat mensen gewoon tegen de pijlen in lopen. Soms omdat ze het niet door hebben, soms omdat - weet ik het. Soms is het ook wat onhandig, maar het is misschien vooral een kwestie van wennen.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie nu pas dat eenrichtingsverkeer al eerder is gepromoot/gestimuleerd, onder andere in TIlburg in Den Bosch. Maar ook daar flink wat verwarring. Over Eindhoven kan ik nog niks vinden eigenlijk.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/319 ... we-normaal

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik loop altijd mijn route voor mijn producten en met lijstje en kijkende naar stellingen niet op de vloeren!

Na jarenlang winkelen plotseling andere regels, dementie is nog niet strafbaar en ik zoek Boter, Kaas & Eieren... en niet andersom!

Ook zijn dit plaatselijke regels die niet in de APV stonden van 2020, eind 2019 goedgekeurd.
Als ex Gemeente Radeloos Lid weet ik dat in September indienen, Oktober goedkeuren, November publiceren en 1 januari invoeren normaal is, dus elke APV hoorde nog Covid 19 vrij te zijn

Een noodmaatregel moet je voldoende en duidelijk aan te kondigen en plaatselijke krant komt niet in langsvarende Doerak.
Dan beroep ik mij op overmacht wegens niet voldoende bekend maken, en dat is seponeren.....
Daar word een Boa niet blij van!

En geachte Boa, wilt U het even voorlezen, mijn bril licht nog op 't toilet!

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
16 mei 2020 13:35
Ik zie nu pas dat eenrichtingsverkeer al eerder is gepromoot/gestimuleerd, onder andere in TIlburg in Den Bosch. Maar ook daar flink wat verwarring. Over Eindhoven kan ik nog niks vinden eigenlijk.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/319 ... we-normaal
In Eindhoven is het vooral de Demer en de Rechtestraat, de grootste 2 winkelstraten. Hier is met geel een lijn in het midden gezet en staan pijlen aan beide kanten en er staat tekst bij. Boa's heb ik er niet gezien, dus over het handhaven kan ik niets zeggen, maar als ze dat zouden moeten doen, dan denk ik dat ze de hele dag op 1 punt kunnen blijven staan en alleen maar mensen kunnen wijzen op rechts lopen, want het liep daar kriskras door elkaar heen, alsof er geen coronacrisis is.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Radar »

Kees2850 schreef:
16 mei 2020 12:55
mh73 schreef:
16 mei 2020 12:48
Misschien dat een artikel als dit bijdraagt aan de verwarring die WA bedoelt?

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a06a5e30/
En weer pleiten hoogleraren voor opbouw van weerstand. Maar van de RADAR moderatie mag je daar hier niets over schrijven. Ze gaan nog liever dood dan hun kwakzalvers vooroordelen eens herzien.
Oh, oh. Wat een slachtofferrol maar weer.

Ik moet heel eerlijk zeggen, ik begin dat Calimero-achtige gezeur onderhand een klein beetje beu te worden. Gezien de frequentie waarmee je het meldknopje keer op keer weet te vinden bevalt dit forum (of de moderatie daarvan) bovendien kennelijk toch al niet zo goed meer. Misschien is het een idee om er wat afstand van te nemen, dan heb je bovendien wat meer tijd om lekker de buitenlucht in te gaan en daar weerstand op te bouwen, ik noem maar wat.

Groeten, Radar^SK

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
15 mei 2020 22:24
Je bent de tijd, de moeite en de energie niet waard.
Bekende zin.
Persoonlijk vind ik het één van de meest respectloze teksten om een mede-forumlid te bejegenen. Te 'vertrappen' in feite.
Hoewel zo iets overduidelijk is strijd is met de forumregels, melden zal ik het bericht niet.

Op dit inhoud is er volgens mij weinig mis met de reactie waar je kennelijk aanstoot aan neemt: iemand probeert jou een alternatieve verklaring aan te reiken voor het feit dat exact dezelfde voorgestelde regels of berichtgeving door verschillende personen zo anders wordt ervaren. Een plausibele verklaring bovendien.

Voorgestelde versoepelingen kunnen immers tegelijkertijd niet in steen gebeiteld zijn/niet voorzien zijn van een vaste datum/tijd terwijl ze wél volstrekt duidelijk en niet verwarrend zijn. Die twee zaken zijn gewoon niet per definitie met elkaar in strijd.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

mh73 schreef:
16 mei 2020 12:48
Misschien dat een artikel als dit bijdraagt aan de verwarring die WA bedoelt?
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a06a5e30/
Kees2850 schreef:
16 mei 2020 12:55
En weer pleiten hoogleraren voor opbouw van weerstand.
het verschil met jouw bijdragen: deze mensen hebben het over de weerstand in het algemeen, terwijl jij vitaminen als behandelmethode onder de aandacht wilde brengen.

Hoogleraar en hartchirurg Jan Grandjean en anesthesioloog Alaattin Özdemir uit het artikel worden overigens op hun wenken bediend. Veel sportscholen geven nu buiten lessen / groepstraining. Voor de rest is het artikel net te kort, alles komt in een enkele zin langs, samengevat: bezorgdheid over de algemene gezondheidstoestand van andere chronisch zieken, bewoners van verpleeghuizen. Hopelijk mogen ze in een praatprogramma langskomen, want hun mening is evenwichtig, genuanceerd genoeg om er uitgebreid bij stil te staan.
tttlocke schreef:
16 mei 2020 15:01
Voorgestelde versoepelingen kunnen immers tegelijkertijd niet in steen gebeiteld zijn/niet voorzien zijn van een vaste datum/tijd terwijl ze wél volstrekt duidelijk en niet verwarrend zijn. Die twee zaken zijn gewoon niet per definitie met elkaar in strijd.
De tegenstrijdigheid ontstaat, omdat men alles per protocol / richtlijn wil regelen (in steen beitelen) in plaats van landelijk alleen uitgangspunten te noemen en die om de zoveel weken aan te passen aan de nieuwste inzichten.
Het gevolg van deze regeldrift is overal te zien: afstand houden is er niet meer bij, tegelijk groeit het aantal dragers van mondkapjes op straat. Daar zie je wat mensen echt denken over alle maatregelen.

Het plan van de school van zoon om met maatwerkoplossingen weer te starten, is afgewezen, want het past in geen enkel protocol. Zou iemand de zogenaamde autoriteiten willen uitleggen dat het niet om het aantal leerlingen in een lokaal gaat, maar om de grootte van de ruimte, om de ventilatie, om de voorgeschiedenis van de jongeren, om de lesstof, om het contact met anderen?

In het ziekenhuis (we komen er te vaak) spreken we meer dan genoeg andere ouders met kinderen van 0 tot 18-21 jaar en iedereen zit met hetzelfde: je ziet ze groeien, je merkt dat ze toe zijn aan nieuwe ervaringen, iets nieuws leren, terwijl juist dat nauwelijks kan, want vriendjes/vriendinnetjes mogen nauwelijks langskomen en online onderwijs is te kort, te weinig. De gevolgen gaan we nog een paar jaar merken in de vorm van afwijkend gedrag, meer dan 2 jaar leeftijdsverschil in een klas, extra inhaalslagen en ... minder makkelijk contact leggen met andere leeftijdsgenoten.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan
Mijns inziens zijn jongeren heel wat flexibeler dan dat u hier stelt. Ouderen trouwens ook. Alsof twee maanden min of meer stilstand jarenlange effecten zullen hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Kees 2850,

Soms is het beter niet te reageren.
Er zitten ook hele dubieuze hoogleraren tussen, en mensen die denkfouten maken en dat zelf niet doorhebben.
Ik heb ervaring dat hele groep studenten hun hoogleraar blind vertrouwde en daardoor een dikke onvoldoende voor een opdracht kregen, en dan boos worden, gewoon afstand nemen als ze jou aanvallen, en niets melden, laat anderen dat maar doen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Radar »

Zo. Graag weer ontopic, dank! Zeuren over de moderatie mag in het daarvoor bestemde topic. Radar^SK

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
16 mei 2020 18:21
Mijns inziens zijn jongeren heel wat flexibeler dan dat u hier stelt. Ouderen trouwens ook. Alsof twee maanden min of meer stilstand jarenlange effecten zullen hebben.
Hoeveel mensen zijn niet gevormd door een enkele gebeurtenis in hun jeugd?
Flexibiliteit is iets anders dan het voorkomen van schade en we praten niet over 2 maanden, maar over een veel langere periode, voorlopig 'onbepaalde tijd'.

Of bent u zo tevreden met alle 'we gaan weer een beetje open'-regelingen? Wat is uw volgorde of aanpak om weer terug naar een min of meer normaal functionerende maatschappij te gaan?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of ik tevreden ben, lijkt me helemaal niet van belang, en zeker voor u niet. Maar volgens mij worden hier de zwartste scenario's opgezocht.

Van geestelijke schade, leerachterstanden, gebrek aan sociale contacten, gedwongen routes in winkelstraten. Terwijl u zelf schrijft dat een vriend op bezoek geweest is, en dat zoon bij vriend(en) op bezoek geweest is. Dat hij les krijgt. Alle aandacht van zijn ouders krijgt.

Dan denk ik, kijk eens naar de goede dingen, hij is herstellend, het gaat beter met hem.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit kan men toch nauwelijks nieuws noemen. Volkomen logisch toen zoveel bedrijven moesten sluiten.


“Nog 1 dan: Historische daling gewerkte uren
Persbericht
Sinds het begin van de contactbeperkende maatregelen is het aantal gewerkte uren historisch sterk gedaald. Dit meldt het CPB in de vandaag verschenen publicatie over de ontwikkeling op de arbeidsmarkt tijdens de coronacrisis. Eind maart werd er gemiddeld 13% minder uren per week gewerkt dan begin maart. In april is deze daling gestabiliseerd, zo blijkt uit enquêtegegevens van het LISS-panel. De daling in gewerkte uren is groter dan in voorgaande recessies, door de lockdown. Bron: CPB: https://www.cpb.nl/arbeidsmarkt-sterke- ... cid-160215 “

Het zou compleet dwaas geweest zijn als men had geconstateerd dat er evenveel uren was gewerkt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat zijn toch de gevolgen die we allemaal weten. Dit is nog maar het begin. Over een jaar kunnen we hopelijk bestand opnemen. Tot die tijd zullen de effecten doorgaan, inderdaad wereldwijd. Daar kun je niemand voor aanklagen. Allemaal cijfers verzamelen hoeveel procent minder helpt daar niet aan. Als het afgelopen is moeten we gezamenlijk de wereld opnieuw opbouwen zoals na elke ramp of oorlog is gebeurd. Hoelang het nog duurt, hoeveel schade er ondertussen is kan niemand voorspellen. Het ligt aan de mensen zelf hoe verstandig het verder gaat. En aan de leiders. Zie USA, VK, Rusland. Daar hebben ze de leiders die alleen aan het geld denken en het grafdelven aan anderen overlaten.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Over een jaar kunnen we wereldwijd nog veel meer doden begraven, schat ik zo in.

Maar goed, je kunt volgens sommigen kennelijk beter feesten tot je erbij neervalt, in plaats van met elkaar je knopen tellen en je afvragen hoe je met een komende forse economische teruggang om zult gaan. Akkoord, hier hebben we flinke overschotten en lage prijzen. Maar hoe lang nog? De piepers komen uit Israël, daar zijn flinke prijsafspraken mee gemaakt. En als Israël besluit dat piepers niet meer uit mogen worden gevoerd omdat de eigen bevolking honger heeft? Dan moeten we het hier met de frietpiepers doen die nu aan de koeien gevoerd worden.

Dat heeft niks te maken met het zien van zwarte scenario's. Dat is een kwestie van het nieuws volgen en een paar stappen verder denken.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou dan maar frietpiepers eten, waarom zou je ook nog naar wat lichtpuntjes kijken. Beter om alles af te kraken en dan weer iets anders te zoeken wat slecht, moeilijk , niet leuk, lastig of beroerd is.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is de realiteit onder ogen zien iets heel anders dan zoeken naar wat slecht, moeilijk, niet leuk, lastig of beroerd is, Lady. Juist de realiteit onder ogen zien helpt je om naar oplossingen te zoeken. De lichtpuntjes zitten hem in die oplossingen. Een beetje geforceerd-naïef naar lichtpuntjes zoeken helpt daar toch echt niet bij.

En nee, ik heb de oorlog van 1940-1945 niet meegemaakt. Maar ik heb in zekere zin wel andere dingen moeten overleven. En kon het overleven - door te anticiperen. Het heeft me gemaakt tot wie ik ben, dat is waar. Maar juist dat maakt dat ik exact weet wat ik doen kan en moet.

Gesloten