Kees2850 schreef: ↑16 mei 2020 12:55
En weer pleiten hoogleraren voor opbouw van weerstand.
het verschil met jouw bijdragen: deze mensen hebben het over de weerstand in het algemeen, terwijl jij vitaminen als behandelmethode onder de aandacht wilde brengen.
Hoogleraar en hartchirurg Jan Grandjean en anesthesioloog Alaattin Özdemir uit het artikel worden overigens op hun wenken bediend. Veel sportscholen geven nu buiten lessen / groepstraining. Voor de rest is het artikel net te kort, alles komt in een enkele zin langs, samengevat: bezorgdheid over de algemene gezondheidstoestand van andere chronisch zieken, bewoners van verpleeghuizen. Hopelijk mogen ze in een praatprogramma langskomen, want hun mening is evenwichtig, genuanceerd genoeg om er uitgebreid bij stil te staan.
tttlocke schreef: ↑16 mei 2020 15:01
Voorgestelde versoepelingen kunnen immers tegelijkertijd niet in steen gebeiteld zijn/niet voorzien zijn van een vaste datum/tijd terwijl ze wél volstrekt duidelijk en niet verwarrend zijn. Die twee zaken zijn gewoon niet
per definitie met elkaar in strijd.
De tegenstrijdigheid ontstaat, omdat men alles per protocol / richtlijn wil regelen (in steen beitelen) in plaats van landelijk alleen uitgangspunten te noemen en die om de zoveel weken aan te passen aan de nieuwste inzichten.
Het gevolg van deze regeldrift is overal te zien: afstand houden is er niet meer bij, tegelijk groeit het aantal dragers van mondkapjes op straat. Daar zie je wat mensen echt denken over alle maatregelen.
Het plan van de school van zoon om met maatwerkoplossingen weer te starten, is afgewezen, want het past in geen enkel protocol. Zou iemand de zogenaamde autoriteiten willen uitleggen dat het niet om het aantal leerlingen in een lokaal gaat, maar om de grootte van de ruimte, om de ventilatie, om de voorgeschiedenis van de jongeren, om de lesstof, om het contact met anderen?
In het ziekenhuis (we komen er te vaak) spreken we meer dan genoeg andere ouders met kinderen van 0 tot 18-21 jaar en iedereen zit met hetzelfde: je ziet ze groeien, je merkt dat ze toe zijn aan nieuwe ervaringen, iets nieuws leren, terwijl juist dat nauwelijks kan, want vriendjes/vriendinnetjes mogen nauwelijks langskomen en online onderwijs is te kort, te weinig. De gevolgen gaan we nog een paar jaar merken in de vorm van afwijkend gedrag, meer dan 2 jaar leeftijdsverschil in een klas, extra inhaalslagen en ... minder makkelijk contact leggen met andere leeftijdsgenoten.