LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 31998
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
19 mei 2020 19:17
Niet 't personeel maar familie en vrienden moeten dit vertellen, daar luisteren ze vaak beter naar.
Lieve komkommer, dat jij het met de augurkjes zo goed kan vinden is alleen maar fijn voor je. Maar, en gelukkig gebruik je het woordje 'vaak', dat is lang niet altijd zo. Er zijn zat ouderen die van niemand iets aannemen, en al helemaal niet van hun kinderen, laat staan van hun kleinkinderen. Geloof me nu maar.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sake1987 schreef:
19 mei 2020 18:49
Lady1234 schreef:
19 mei 2020 18:41
Gelukkig mag er nu overal weer een persoon op bezoek komen.
Nee alleen op 25 proeflocaties, ook de kapper mag zo lang de huizen gesloten zijn niet naar binnen.
In de persconferentie werd aangekondigd, dat dat nu vanaf 25 mei in elk huis mag.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
19 mei 2020 18:44
Is dat gelukkig als je vergelijkt met 3 maanden terug? Dat zijn mensen nog niet vergeten lijkt me, dat vroeger dingen nog gewoon mochten. Dus dan baal je gewoon van de huidige situatie en denk je niet 'yes, ik mag 1 persoon op bezoek krijgen'.
U werd dus uitgenodigd door de heer Rutte om uw ideeën in te brengen. Dus nu maar doen dan.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
19 mei 2020 19:20
sake1987 schreef:
19 mei 2020 18:49
Lady1234 schreef:
19 mei 2020 18:41
Gelukkig mag er nu overal weer een persoon op bezoek komen.
Nee alleen op 25 proeflocaties, ook de kapper mag zo lang de huizen gesloten zijn niet naar binnen.
In de persconferentie werd aangekondigd, dat dat nu vanaf 25 mei in elk huis mag.
Nu dat zijn goede berichten hoor het ook net, nu maar hopen dat we geen vechtpartijen voor de deur krijgen tussen familieleden wie er naar binnen mag. :D We mogen wel beveiliging er neer gaan zetten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet van zorg Medewerkster die ooit kapper was weer ging knippen.
Vele ouderen en ze maakte overuren, toen mocht geen enkele kapper naar binnen en vond dit leuk.

Geheel Nederland met Corona kapsel en zij niet!
En daarna kregen ze van familie en vrienden commentaar, waarom zij wel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je kinderen of kleinkinderen onderling al jaren ruzie maken.....
dat zou ik ze allemaal boycotten!

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
19 mei 2020 19:23
Nijogeth schreef:
19 mei 2020 18:44
Is dat gelukkig als je vergelijkt met 3 maanden terug? Dat zijn mensen nog niet vergeten lijkt me, dat vroeger dingen nog gewoon mochten. Dus dan baal je gewoon van de huidige situatie en denk je niet 'yes, ik mag 1 persoon op bezoek krijgen'.
U werd dus uitgenodigd door de heer Rutte om uw ideeën in te brengen. Dus nu maar doen dan.
Nee, men vroeg naar ideeën om de anderhalve meter maatschappij werkend te kunnen krijgen. Daar heb ik geen ideeën voor, want ik ben er zwaar tegen. Zie om me heen al dat het niet werkt als het 2 maanden duurt, waarom zou dat dan de mogelijk komende 39 jaar (tijd dat het al duurt om een vaccin tegen HIV te ontdekken) wel gaan werken? Men moet zsm overgaan op adviezen, niet op dwingende maatregelen. Mensen hebben dan de keus om adviezen op te volgen en er zullen er voldoende zijn die dat zullen doen. En anders moeten ze gewoon een perspectief bieden en een keiharde deadline geven en zeggen 'na zoveel maanden is de bevolking lang genoeg vrijheid afgepakt, de maatregelen hebben niet gewerkt, dus doen we maar zonder'.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
19 mei 2020 19:54
Lady1234 schreef:
19 mei 2020 19:23
Nijogeth schreef:
19 mei 2020 18:44
Is dat gelukkig als je vergelijkt met 3 maanden terug? Dat zijn mensen nog niet vergeten lijkt me, dat vroeger dingen nog gewoon mochten. Dus dan baal je gewoon van de huidige situatie en denk je niet 'yes, ik mag 1 persoon op bezoek krijgen'.
U werd dus uitgenodigd door de heer Rutte om uw ideeën in te brengen. Dus nu maar doen dan.
Nee, men vroeg naar ideeën om de anderhalve meter maatschappij werkend te kunnen krijgen. Daar heb ik geen ideeën voor, want ik ben er zwaar tegen. Zie om me heen al dat het niet werkt als het 2 maanden duurt, waarom zou dat dan de mogelijk komende 39 jaar (tijd dat het al duurt om een vaccin tegen HIV te ontdekken) wel gaan werken? Men moet zsm overgaan op adviezen, niet op dwingende maatregelen. Mensen hebben dan de keus om adviezen op te volgen en er zullen er voldoende zijn die dat zullen doen. En anders moeten ze gewoon een perspectief bieden en een keiharde deadline geven en zeggen 'na zoveel maanden is de bevolking lang genoeg vrijheid afgepakt, de maatregelen hebben niet gewerkt, dus doen we maar zonder'.
de plaat blijft hangen

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, dat is niet gek als er eigenlijk niets veranderd.

Ben overigens nu wel aan het proberen een feestje te plannen voor 30 man bij mij thuis. Als de politie aanbelt, dan gaan we wel op 1,5 meter staan, plek genoeg.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
19 mei 2020 17:55
maar ik zie er eigenlijk geen voorbode voor anarchie maar ik denk zelf dat, ook al loopt het uit de hand, het toch wel los zal lopen omdat het vooral plaatselijk speelt.
Moet je net Scheveningen hebben, daar kunnen ze muiten....denk aan het vuurwerk😩

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Was die oproep om mee te denken en met ideeën te komen niet specifiek gericht aan kinderen?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

tttlocke schreef:
19 mei 2020 20:05
Was die oproep om mee te denken en met ideeën te komen niet specifiek gericht aan kinderen?
Hoe oud je bent is relatief :wink:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En jongeren.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
19 mei 2020 20:00
Ja, dat is niet gek als er eigenlijk niets veranderd.

Ben overigens nu wel aan het proberen een feestje te plannen voor 30 man bij mij thuis. Als de politie aanbelt, dan gaan we wel op 1,5 meter staan, plek genoeg.
Goed, u wilt dus alleen maar kritiek spuien op een forum, maar uw deskundige inzichten voor u houden, terwijl er om gevraagd wordt.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

moederslink schreef:
19 mei 2020 20:03
witte angora schreef:
19 mei 2020 17:55
maar ik zie er eigenlijk geen voorbode voor anarchie maar ik denk zelf dat, ook al loopt het uit de hand, het toch wel los zal lopen omdat het vooral plaatselijk speelt.
Moet je net Scheveningen hebben, daar kunnen ze muiten....denk aan het vuurwerk😩
Volgens mij hielden ze zich in Scheveningen tijdens die wake op het strand ook niet aan 1,5 meter en aantallen. Niemand die er op reageerde.

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
19 mei 2020 20:18
Nijogeth schreef:
19 mei 2020 20:00
Ja, dat is niet gek als er eigenlijk niets veranderd.

Ben overigens nu wel aan het proberen een feestje te plannen voor 30 man bij mij thuis. Als de politie aanbelt, dan gaan we wel op 1,5 meter staan, plek genoeg.
Goed, u wilt dus alleen maar kritiek spuien op een forum, maar uw deskundige inzichten voor u houden, terwijl er om gevraagd wordt.
Is er gezegd waar ik mijn ideeën kan deponeren? Nee, lijkt me dus een waardeloze oproep.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
19 mei 2020 19:23
U werd dus uitgenodigd door de heer Rutte om uw ideeën in te brengen. Dus nu maar doen dan.
ik hou het simpel: graag net als Oostenrijk. Hoef ik niet zelf in te sturen, dat doet de klas van zoon wel. Zal wel via een overheidswebsite gaan.
Theotrucker schreef:
19 mei 2020 17:17
Niemand weet hoelang het duurt tot er een vaccin is of op zijn minst medicatie voor als iemand ziek wordt.
Hier ben ik vanavond bijgedraaid. Aflevering 42 van de NDR Podcast met viroloog Christian Drosten was erg informatief. Soms helpen details om het grote geheel te begrijpen.

2009 was er een varkensgrieppandemie (H1N1-influenzavirus), die niet volgens de verwachtingen en voorspellingen verlopen is, want er stierven weinig ouderen en ook in de groep dertigers waren er veel minder slachtoffers dan verwacht. De oorzaak bleek achtergrondimmuniteit te zijn. De Spaanse Griep was ook een H1N1-virus en die virusstam heeft rondgewaard tot 1957. Wie in 1957 al een keer griep had gehad, bleek in 2009 min of meer immuun te zijn voor het nieuwe virus.

Mijn interpretatie tussendoor: er zijn meldingen van hoogbejaarden, die herstellen van Covid-19. Dat wijst op een zelfde reactie van het immuunsysteem: ze moeten als klein kind al een keer serieus verkouden zijn geweest, waardoor hun lichaam nu goed reageerde op dit nieuwe virus.

Terug naar de controleerbare informatie, deels eerder langsgekomen in deze podcastreeks. De achtergrondimmuniteit van de verkoudheidsvirussen wordt als reden gezien, waarom niet iedereen even ernstig ziek wordt van dit Corona-virus en op dit punt richt zich de zoektocht naar een vaccin. Deze zoektocht verloopt op twee manieren anders dan vroeger:
1. Een groot deel van het onderzoek is digitaal. De genetische code is bekend en wordt in modellen losgelaten op de genetische code van het menselijk immuunsysteem, waardoor men veel sneller dan vroeger kan zien wat effectief is en wat niet. De T-cellen spelen opnieuw een sleutelrol.
2. Er zijn overeenkomsten met de vier normale, bekende verkoudheidsvirussen uit dezelfde groep. Ook die worden nu versterkt onder de loep genomen, om op de goede plek aangrijpingspunten voor een vaccin te vinden. Want een virus muteert en het liefste wil je een vaccin, dat onafhankelijk van de mutaties bescherming biedt.

Het laatste en belangrijkste punt, waarom een vaccin breed beschikbaar kan zijn, zit in de samenstelling van de vaccins. Het bestaat uit dood virus en een middel om een sterkere reactie van het immuunsysteem op te roepen. Juist deze versterkers hebben een positieve ontwikkeling doorgemaakt, zijn momenteel deels gepatenteerd of bedrijfsgeheim. Dat betekent, dat je voor een dosis vaccin steeds minder dood virus nodig hebt èn dat de bijwerkingen minder sterk tot afwezig zijn.

Mijn lekenconclusie: de goede versterkers maken dus een snelle productie van een vaccin in grote doses mogelijk.

Lang verhaal samengevat: dankzij de ontwikkelingen sinds 2009 is het nu mogelijk onderzoek te versnellen en een goedgekeurd vaccin met weinig bijwerkingen uit te brengen, zodra het juiste aangrijpingspunt wordt gevonden.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nou nee.
A) bepaal ik zelf wat ik kijk
B) als het inhoudelijk net zo goed is als datgene wat jij hier schrijft, besteed ik mijn tijd liever elders.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
19 mei 2020 20:42
Lady1234 schreef:
19 mei 2020 20:18
Nijogeth schreef:
19 mei 2020 20:00
Ja, dat is niet gek als er eigenlijk niets veranderd.

Ben overigens nu wel aan het proberen een feestje te plannen voor 30 man bij mij thuis. Als de politie aanbelt, dan gaan we wel op 1,5 meter staan, plek genoeg.
Goed, u wilt dus alleen maar kritiek spuien op een forum, maar uw deskundige inzichten voor u houden, terwijl er om gevraagd wordt.
Is er gezegd waar ik mijn ideeën kan deponeren? Nee, lijkt me dus een waardeloze oproep.
Het moet voor u ook wel helemaal uitgespeld worden.

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, eigenlijk niet. Ik heb uw ideeën nog niet gehoord, maar u zit wel te springen om mijn ideeën. Terwijl u weet dat ik het niet eens ben met een anderhalve meter samenleving, verwacht u van mij dat ik met ideeën kom om het werkzaam te maken. Dat zou juist eerder aan u zou zijn, aangezien u achter het beleid van de regering staat en dus zou kunnen helpen.

Maar nogmaals, mijn idee is nog altijd om geen regels op te leggen, maar van bovenaf advies te geven en te zien waar het schip zal stranden. Ik denk dat stiekem veel mensen alsnog aan zichzelf zullen denken en afstand proberen te houden, maar mensen die daar geen behoefte aan hebben, die worden dan ook niet gedwongen hun vrijheid op te geven.

Gesloten