Huiskamer
Re: Huiskamer
Hebt u dan ook een boot die ergens niet onderdoor kan?
-
Zal jullie dan maar niet langer in het ongewisse laten.Erthanax schreef: ↑19 mei 2020 14:19De meningen zijn verdeeld. Mouscron is het niet, maar is het nu Terneuzen, Sluiskil, misschien zelfs Sas van Gent, of toch in (Nederlands) Limburg? Of in de buurt van Tongeren?scharrelschipper schreef: ↑18 mei 2020 23:46Ze noemen ons ook wel reserve Belgen.
Zo,nu weet de hele huiskamer waar ik me bevind.
Toch?
De spanning is ondraaglijk, scharrelschipper . Wat is het verlossende antwoord?
Het is i.d.d. Terneuzen.
Maar wie dit mooie vaartuig wil komen bewonderen;opschieten,want volgende week vertrekken we weer richting "la douce France"om een vrachtje gerst op te halen voor een bekende brouwer in het zuiden van ons land.
`t werd ook weer tijd,bijna alles blinkt weer en de verf is ook bijna op.
-
Ooit een 750 gehad en later deze gekocht.
Bij vele sluizen en zo moet je gewicht opgeven voor de kosten,
en bleef de 4200 kg noemen die ik ooit had.
Ik heb deze en geen idee wat gewicht is na laswerk, beton en heel veel nieuw timmerwerk en andere motor....
Origineel is nog 't zichtbare neusje, zoals vele na een 30 ~ 55 jaren oudere wel vaker een face lift kreeg.
Maar de waterzak advies van Juf Lady 1234 is perfecte oplossing, geen idee hoeveel water erin ging!
Wel leuk, een Doerak met badkuip voorin.
Ik heb deze en geen idee wat gewicht is na laswerk, beton en heel veel nieuw timmerwerk en andere motor....
Origineel is nog 't zichtbare neusje, zoals vele na een 30 ~ 55 jaren oudere wel vaker een face lift kreeg.
Maar de waterzak advies van Juf Lady 1234 is perfecte oplossing, geen idee hoeveel water erin ging!
Wel leuk, een Doerak met badkuip voorin.
Het heeft ons een keer “gered” op de plas bij Eijsden. Dag ervoor in Mol 1.000 liter gasolie getankt, twee tanks binnen en drie tanks in de spiegel, dus staken 1.25 meter diep, net vrij van de bodem bij de aanlegplaats. Volgende ochtend bleek dat men wat hogerop de stuwen wat hoger had gezet, dus we lagen zo vast als een huis. Was niet de bedoeling. Op het voordek dus zo’n hele grote zak uitgevouwen en aan de reling bevestigd. Met de dekwaspomp de zak gevuld, zodat hij achter lichtte en we uiteindelijk konden vertrekken.
Komkommertijd
, scharrelschipper
, Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
@KKT
Volgens mij zag ik uw bootje langs Alphen varen.
Volgens mij zag ik uw bootje langs Alphen varen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Vandaag uit het ZH gekomen. Bijzonder om te zien dat echt niemand mondkapjes droeg.
Personeel niet, bezoekers niet. Het was erg rustig.
Vóór het ZH stond een soort triage unit en moest je alleen vragen beantwoorden:
" hoest je, heb je koorts, ben je grieperig etc etc?"
Zei je overal ja op kreeg je een groene kaart , anders een oranje kaart.
Ik kreeg groen en mocht doorlopen , overal desinfectie pompjes , niks te eten of te drinken, goed afstand houden, maar bij het bloedprikken kan dat dus niet.
Ook de laborant droeg geen mondkapje en geen handschoenen.
Nou het zal allemaal wel goed zijn en ik ga er van uit dat het goed is gegaan.
De afdeling was een geoliede machine en allemaal even aardig . En alles werd goed begeleid en uitgelegd. Hartstikke fijn!
Ik kreeg groen en mocht doorlopen , overal desinfectie pompjes , niks te eten of te drinken, goed afstand houden, maar bij het bloedprikken kan dat dus niet.
De afdeling was een geoliede machine en allemaal even aardig . En alles werd goed begeleid en uitgelegd. Hartstikke fijn!
-
Groene kaart?moederslink schreef: ↑19 mei 2020 20:36Vandaag uit het ZH gekomen. Bijzonder om te zien dat echt niemand mondkapjes droeg.
En U had op de vragen ja geantwoord?
En verbazingwekkend dat er geen kapjes enzo waren.
Wat moet ik nu nog geloven?
Is die hele corona hype dan toch een complot van wie dan ook om de wereldheerschappij over te nemen?
ik kan het niet meer volgen hoor.
Maar U,Moederslink,wens ik in ieder geval gezondheid.
ik heb gelukkig geen dokter of ziekenhuis nodig.
ik tel mijn zegeningen.
moederslink
vindt dit leuk
Ik was 4 mei ook voor een onderzoek en consult in het ziekenhuis. Nergens een mondkapje of handschoenen gezien.
moederslink
vindt dit leuk
-
Een dunne zak is voldoende en als je 1 pagina terug, een dekzeil is dit genoeg en omdat te groot zelfs dubbel gedaan!manta2.2 schreef: ↑19 mei 2020 15:11En deze scharrelschipper, die plastic zak met water! Ik kan het me niet voorstellen maar help me a.u.b. met deze oplossing om een bootje te laten zakken van plus/min 4 ton.
Hoe groot en dikwandig moet die zak dan zijn, en dat van plastic nog wel? Op het voordek van een Doerak.
Dat is veel eenvoudiger te verhelpen. Neem een hele grote plastic zak, spreid die uit over het voordek en pomp die vol water, dan zakt de kop. Na het passeren kunt u de zak leeg laten lopen en weer opvouwen.
Een Doerak heeft stevige randen dus de zak is alleen voor waterdicht maken, afwater gaten met Duck Tape was vermoedelijk ook gelukt... maar dat geeft vlekken.
Komkommer toch, wat is dit nu? Oppervlakkig gezien lijkt bijna een logische verklaring. Dat kan je toch veel beter!Komkommertijd schreef: ↑19 mei 2020 18:24Ooit een 750 gehad en later deze gekocht.
(...)
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Als je de naam van de boot kon lezen?
Dan heb je perfect Arabische taal geleerd.
Ik vond ooit in Ikea instructie in het Arabisch en mijn boot sinds dien;
Montage Instructie ..... in Arabische taal met plak letters achterop.
En nee, op vorige pagina was te lezen Friese meren met lage bruggen!
Zo snel is een Doerak ook weer niet, en vrijwel alle ooit gebouwde varen nog.
Van 1966 tot heden gemaakt en ze gaan erg lang mee.
De 750 was mijn eerste en oudste, verkocht aan Duitse.
De 600 was leukste kleine, nu vaart mijn zoon daar in, 1 cilinder diesel...
En de huidige is ietsje groter, niet de aller grootste ooit maar komt daar wel dicht bij.
En ze hebben alle 3 minder diepgang, maar als ik vast loop is dat tijdens Eb op 't Wad.
-
Wat dit nu is, Erthanax? Eenmaal geëmigreerd naar België besloot onze komkommer zijn clownspak voorgoed uit te trekken. Het zal nooit meer hetzelfde zijn op het forum.
Komkommertijd
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Voor de Liefhebbers, er is een Doerak Club en daar staan alle types die ooit gebouwd zijn.
Maar dan wel zonder het geklooi van mijn en vele anderen.
Daar is de diepgang op te zoeken en gewichten van aflevering en zo.
En WA, Utrecht is op diverse plaatsen flink krom, ga straks op de kaart kijken of je daar kunt varen en of de sluizen en bruggen werken....
Of mag ik het op advies van Lady1234 gemaakte openbare badkuip voorop weer leeg laten lopen?
Maar dan wel zonder het geklooi van mijn en vele anderen.
Daar is de diepgang op te zoeken en gewichten van aflevering en zo.
En WA, Utrecht is op diverse plaatsen flink krom, ga straks op de kaart kijken of je daar kunt varen en of de sluizen en bruggen werken....
Of mag ik het op advies van Lady1234 gemaakte openbare badkuip voorop weer leeg laten lopen?
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 19 mei 2020 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja ik heb alle vragen volmondig met ja beantwoord : ik heb geen koorts, hoest niet en ben niét grieperig.scharrelschipper schreef: ↑19 mei 2020 21:05Groene kaart?
En verbazingwekkend dat er geen kapjes enzo waren
Als dat wel het geval zou zijn ga ik sowieso de deur niet uit en was de opname uitgesteld uiteraard.
Maar idd , verbazingwekkend dat niemand een mondkapje droeg .
Mensen mogen naar binnen wanneer ze geen griepachtige verschijnselen hebben.
Daarvoor was die triage unit . Het zou wel heel stom en onverantwoord zijn wanneer je ja antwoordt terwijl je wél ziek bent.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ha, dus toch Zeeuws-Vlaanderen. Mooi dat er weer een lading op u wacht. Wel jammer dat u leeg heen moet.scharrelschipper schreef: ↑19 mei 2020 15:46Zal jullie dan maar niet langer in het ongewisse laten.
Het is i.d.d. Terneuzen.
Maar wie dit mooie vaartuig wil komen bewonderen;opschieten,want volgende week vertrekken we weer richting "la douce France"om een vrachtje gerst op te halen voor een bekende brouwer in het zuiden van ons land.
Gaat u uw vrienden van de Traveler nog zien, of komt u niet zo ver zuidelijk? Volgens hun website liggen ze nog steeds ergens in het zuiden. Hun foto's van die smalle Franse kanalen vind ik geweldig. Ik zou er bijna zelf een schip of een jacht om kopen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Sorry Erthanax,
Ik verkoop veel maar niet mijn Ondeugende Doerak!
Ik verkoop veel maar niet mijn Ondeugende Doerak!
-
Dan had ik dat even verkeerd begrepen.moederslink schreef: ↑19 mei 2020 22:04Ja ik heb alle vragen volmondig met ja beantwoord : ik heb geen koorts, hoest niet en ben niét grieperig.scharrelschipper schreef: ↑19 mei 2020 21:05Groene kaart?
En verbazingwekkend dat er geen kapjes enzo waren
Als dat wel het geval zou zijn ga ik sowieso de deur niet uit en was de opname uitgesteld uiteraard.
Maar idd , verbazingwekkend dat niemand een mondkapje droeg .
Mensen mogen naar binnen wanneer ze geen griepachtige verschijnselen hebben.
Daarvoor was die triage unit . Het zou wel heel stom en onverantwoord zijn wanneer je ja antwoordt terwijl je wél ziek bent.
De vragen waren :hoest U enz.dus ik dacht als je daar ja op antwoord.....
Des te beter.
moederslink
vindt dit leuk
Heerlijk varen op de Franse kanalen en tussendoor af en toe een stuk rivier, maar das war einmal.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Denk niet dat we de Traveler nog gaan zien,die zijn al lang uit het zuiden weg hoor,die marine traffic en vesselfinder enz. kloppen van geen meter.Erthanax schreef: ↑19 mei 2020 22:09Ha, dus toch Zeeuws-Vlaanderen. Mooi dat er weer een lading op u wacht. Wel jammer dat u leeg heen moet.scharrelschipper schreef: ↑19 mei 2020 15:46Zal jullie dan maar niet langer in het ongewisse laten.
Het is i.d.d. Terneuzen.
Gaat u uw vrienden van de Traveler nog zien, of komt u niet zo ver zuidelijk? Volgens hun website liggen ze nog steeds ergens in het zuiden. Hun foto's van die smalle Franse kanalen vind ik geweldig. Ik zou er bijna zelf een schip of een jacht om kopen.
ik zal ze zeggen dat ze hun site dringend moeten bij werken
Had ze gister aan de telefoon,en ze zijn nu in de buurt van St.Quentin op weg naar Vallenciennes.
Mag ik dat wel melden gezien de privacy?
Nouja,het blijft onder ons mag ik aan nemen.
Ze zijn ook onze rijst leveranciers voor de verschillende soorten Camarque rijst.
Als je daar een paar honderd ton van vervoerd mag je er best een paar kilo voor eigen gebruik uithalen vinden wij.
En dat we leeg naar Frankrijk moeten ligt een beetje aan ons zelf,wij willen nu eenmaal niet voor alle prijzen varen.
Gelukkig kunnen we selectief zijn.
Theotrucker
, Komkommertijd
en Erthanax
vinden dit leuk
-