LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ZeerPrivé
Berichten: 6078
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Gemeenten langs de kust waarschuwen dat het donderdag tot afgesloten wegen richting het strand kan komen. Onder meer Katwijk, Zandvoort, Castricum en Egmond houden er rekening mee dat de Hemelvaartsdrukte de spuigaten uit kan gaan lopen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6606967 ... lvaartsdag

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit betekende dus dat vele nu alle niet genoemde stranden gelijk gaan bezoeken en zo ontregel je echt alles.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
20 mei 2020 17:25
Dat is inderdaad morgen, dacht ik, met Hemelvaart, al heb ik het niet nagezocht.

Wat vandaag al was, is de melding van mijn bericht een half uur geleden. Ik ben benieuwd naar de reden. Maar de Grote Melder is te laf om daarover iets te zeggen. Bah.
Ik las in het bericht waar we het allemaal over hadden toch echt woensdag:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... cht-corona
Het kwik loopt deze week alleen maar op, met op Hemelvaartsdag een hoogtepunt van zo'n 28 graden. Strandtenten in Den Haag zeggen daarom dat ze woensdag opengaan, ondanks dat de gemeente vandaag nogmaals heeft aangegeven dat dat niet mag. "We stellen de toiletten open en mensen kunnen iets drinken op hun eigen bedje."

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
20 mei 2020 17:30
angel1978 schreef:
20 mei 2020 16:52
Maar heb ik nu de chaos en anarchie in Scheveningen gemist vandaag? Of hebben ze die zonder mijn medeweten verplaatst?
https://www.omroepwest.nl/nieuws/404833 ... -toch-open

Daar zal een reden voor zijn geweest, aangezien de gemeente toch water bij de wijn heeft gedaan. Niet geheel toegegeven, maar wel mee gedacht. En zoals ik al zei is dat de manier om echte problemen te voorkomen.
In 2e instantie, maar volgens mij trokken ze al eerder hun keutel in:

https://www.omroepwest.nl/nieuws/404806 ... neerzetten

Verwacht overigens. Het was zoals ik al dacht vooral een noodkreet en niet zozeer een uit te voeren plan.. Niet erg overigens. Ze hebben toch iets bereikt.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou nou, ben ik even anderhalf/twee uurtjes aan het straten geweest. (Pokkewerk, maar in de schaduw, dus dat werkte wel lekker. Nu komt op die plek de volgende klus: planten verplaatsen en de grond aanvullen. Niet het juiste moment.)

Hier is intussen heel wat gebeurd zie ik.
Jablan schreef:
20 mei 2020 16:37
Mooi. Tenminste 1 groep, die het wel begrijpt, de molenaars. Verkoop via een toonbank in de deur lijkt mij zelf het meest prettig werken: klanten buiten, verkoopster binnen en niet te veel verschillende mensen, die de producten zonder handschoen aanraken.
Klopt, het ziet er goed uit. Het leuke is dat we bij de molen in Veenendaal in feite op voorhand, zonder dat we iets wisten, al een beetje geoefend hebben. Als ik erheen ga neem ik altijd aardig wat speltmeel mee. Dus laatste keer een mail gestuurd met wat ik nodig had. Dat was geen probleem, en de zakken van 5 kilo stonden al keurig netjes klaar. Gezien de drukte op dat moment was het best wel prettig.

Het is een bijzonder kleine winkel; in feite kun je er met 2 vrijwilligers staan, en dan is het met die anderhalve meter zo ongeveer vol. Van tevoren bestellen zodat het klaar gezet kan worden, en dan afhalen aan een tafel in de deuropening kan absoluut goed werken.
Moneyman schreef:
20 mei 2020 16:44
Jablan schreef:
20 mei 2020 16:37
Daar is-ie weer: de sleeplijst. Aanleiding is de oproep van Mark Rutte aan jongeren om mee te denken, nee, een revolutie te starten, nee, volwassenen op missers te wijzen, nee, je schoolhoofd te stalken, nee, toch gewoon meepraten.
Haha dat is wel een heel treffende weergave van de oproep van Rutte inderdaad :D
Het heeft mij hogelijk verbaast. Maar goed, de man staat uiteraard onder enorme druk, moet voortdurend met allerlei organisaties, ambtenaren, instellingen en burgers overleggen, en ook nog eens overal rekening mee houden. Het zijn er, denk ik, maar weinig die dit zo lang vol zouden houden.
Nijogeth schreef:
20 mei 2020 17:30
angel1978 schreef:
20 mei 2020 16:52
Maar heb ik nu de chaos en anarchie in Scheveningen gemist vandaag? Of hebben ze die zonder mijn medeweten verplaatst?
https://www.omroepwest.nl/nieuws/404833 ... -toch-open

Daar zal een reden voor zijn geweest, aangezien de gemeente toch water bij de wijn heeft gedaan. Niet geheel toegegeven, maar wel mee gedacht. En zoals ik al zei is dat de manier om echte problemen te voorkomen.
Ik heb het gelezen, en ben er blij mee dat het met een sisser af is gelopen. Maar ik snap nog steeds niet waarom ze niet eerder met die take-away zijn begonnen. Misschien een misverstand? Zo helder is de communicatie niet altijd (zie boven). Het lijkt misschien niks, maar hier verderop kan je al een aantal weken een coffee-to-go krijgen, wel een restaurant-hoeveelheid voor een restaurant-prijs (dus bijna niks maar wel duur); maar het is toch wel fijn als je een uurtje wandelen in de benen hebt en je kunt even een paar slokken naar binnen werken. Het is aanzienlijk meer als niks.
ZeerPrivé schreef:
20 mei 2020 17:39
Gemeenten langs de kust waarschuwen dat het donderdag tot afgesloten wegen richting het strand kan komen. Onder meer Katwijk, Zandvoort, Castricum en Egmond houden er rekening mee dat de Hemelvaartsdrukte de spuigaten uit kan gaan lopen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6606967 ... lvaartsdag
Het is niet te hopen dat het nodig is; zijn mensen gauw een uur of langer onderweg, kun je nergens terecht. En een dagje Marken zal er ook niet in zitten denk ik. Alkmaar kan ook niet veel drukte aan, dus als je in die hoek zit en je kunt niet naar het strand, dan wordt het wat lastig.

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
20 mei 2020 18:57
(...) Maar goed, de man [MP Rutte] staat uiteraard onder enorme druk, moet voortdurend met allerlei organisaties, ambtenaren, instellingen en burgers overleggen, en ook nog eens overal rekening mee houden. Het zijn er, denk ik, maar weinig die dit zo lang vol zouden houden.
Zo is het maar net. Rutte is echt geen politieke vriend van me, met de selectieve gaten in zijn geheugen, zijn diepste vezels zonder dividendbelasting en nog heel wat meer. Echter! De rustige manier, de eindeloze energie en het onveranderlijk goede humeur waarmee hij nu al maanden aan de slag is, met slechts heel sporadisch een blijk van ergernis, daar heb ik grote bewondering voor.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, ik zou zeggen, doe het Hem eens na. Gaat niet gauw lukken.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij mij heeft ie toch echt afgedaan toen ie op bevrijdingsdag zei dat vrijheid de kern van ons leven is. Als ie dat echt vindt, dan had ie dat eerder moeten laten blijken, zeker nu er veel vrijheidsbeperkende maatregelen zijn genomen. Dan had ie al tijdens die eerste persconferentie moeten zeggen dat ie het niet eens was met de maatregelen of iemand anders de persconferentie laten doen, want ik weet ook wel dat ie die maatregelen niet alleen heeft genomen. Nu kwam het voor mij echt heel hypocriet over.

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
20 mei 2020 19:46
Bij mij heeft ie toch echt afgedaan toen ie op bevrijdingsdag zei dat vrijheid de kern van ons leven is.
Waar en wanneer en in welke context heeft hij dat gezegd? Want dat bepaalt nogal wat er achter diecwoorden gezocht moet worden.

Verder sluit ik me aan bij WA en Erthanax: ik zal nooit op Rutte stemmen, maar heb diep respect voor zijn getoonde leiderschap.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zal zeker op Mark Rutte stemmen als we de meest om de brei heen prater mogen kiezen met lange verhalen zonder inhoud.

Ik zal mijn broer zeker die prijs gunnen, dan stem ik zeker op hem.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman, dat zei hij volgens AD op deze manier:
https://www.ad.nl/binnenland/rutte-bood ... ~aba3eef0/

Al moet ik zeggen dat ik het zelf toentertijd op teletekst heb gelezen. Hij zegt zelfs dat we niet zonder vrijheid kunnen, dat maakt het eigenlijk erger dat hij juist dan die vrijheid laat verdwijnen zonder zelf aan te geven dat hij het er niet mee eens is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Er is een reden is waarom de verantwoordelijken die vrijheidsbeperkende maatregelen nemen.
Als je dat begrijpt, weet je dat die vrijheid dus niet absoluut is. En dan kun je niet zeggen 'hij zegt dat vrijheid essentieel is, maar kijk eens wat hij nu doet; dat deugt niet'.

Ook iemand die het met de reden niet eens is, zou dit moeten kunnen inzien volgens mij.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Nijogeth: wat betekent het woordje 'noodgedwongen' volgens jou?

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteren is er een slachthuis in Groenlo gesloten omdat er 45 besmettingen zijn; vandaag op het NOS liveblog het bericht dat er 109 besmettingen in een Frans slachthuis zijn, terwijl er 818 mensen getest zijn.

Langzaam aan krijg je het idee dat slachthuizen een nieuwe corona-brandhaard zijn.

Maar wat gaat er gebeuren als steeds meer slachthuizen worden gesloten? Gaat dat betekenen dat vlees aanzienlijk duurder wordt, of schaars/lege schappen? Hoe lang blijven ze eigenlijk dicht?

Lowieze
Berichten: 6879
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Op zo’n prachtige dag nog maar eens de adviezen lezen van Moneyman van 18 mei 2020 14:56 voor de piekeraars onder ons, en dan alleen nog maar vandaag van het weer gaan genieten ☀️

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Grote Efficiënte bedrijven?
Nederland heeft veel Export en de Koeien, Varkens en Kippen, leuk als je onderbetaalde werknemers
als legbatterij kippen in klein hok mag stoppen!

Dankzij deze Export blijven wij in de ****** zitten... geur en stank overlast.
Brazilië maakte voer, wij maken er vlees van en elders eten ze voordelig!

Het vervoer van Veevoer, hier de Mest en elders lekkere Biefstuk?
In land van Veevoer zelf vee laten grazen hebben ze mest voor het voer te telen en geen kunstmest meer nodig.
Nu vervoeren we ook veel afval, een koe van 1200 Kg naar slachthuis geeft naast 800 Kg vlees, een deel kattenvoer maar 600 Kg netto, en de rest is dus kattenvoer en slachtafval....

Een boer die eigen voer teelde, mest dan kwijt kan en zelf ging slachten heeft geen vervoer kosten, een klein raam in huis als Slagerswinkeltje en verse Biefstuk van Bertha 54, Groter hoeft dus niet, terug na eind 1800 gaat prima!

Slacht deze grote slachthuizen en de mega stallen, dan heeft Nederlanders zelf weer werk, minder mestuitstoot en echt maken wat we nodig hebben... geen massa pulp met dubieuze toestanden!

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat je ergens geen controle over hebt, betekent niet dat je er dan ook maar niks van hoeft te weten, of dat je er geen mening over hoeft te vormen... ;)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
21 mei 2020 09:11
Maar was geen persoonlijke tekst van @moneyman maar hij citeerde uit artikel in de NRC. Komt uit boek van psycholoog Voskuil. Klik op de link in de vetgemaakte tekst in de quote.
Toch prima peptalk , wat maakt het uit dat MM citeert? Welk doel dient het om dit extra te vermelden?

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
21 mei 2020 07:51
@ Nijogeth: wat betekent het woordje 'noodgedwongen' volgens jou?
In deze situatie betekent 'noodgedwongen' voor mij 'we hebben met oogkleppen op maar 1 kant uit gekeken'. Er waren natuurlijk vele andere opties, waarbij geen vrijheidsbeperkende maatregelen nodig waren, maar waar weer andere positieve en negatieve effecten aan vast zaten, dus dit is een vrije keuze vanuit de regering.

Overigens is dat het punt niet, het gaat me er eerder om, dat als je zegt dat dat zo belangrijk is, dan had ie dat ook mogen uitspreken bij die eerste persconferentie. Dan had ie kunnen zeggen 'ik vind persoonlijk niet dat we vrijheden moeten beperken, omdat deze te belangrijk zijn, maar samen met mijn collega's hebben we daartoe toch besloten'. Dan was die uitspraak op bevrijdingsdag heel anders gevallen bij mij. Nu vind ik hem vrij hypocriet, dat hij doet alsof hij achter vrijheidsbeperkende maatregelen staat, waarna hij vervolgens zegt dat vrijheid het belangrijkste is dat we hebben. In mijn ogen zou het nog erger zijn als hij dat zegt, terwijl hij echt achter die maatregelen staat.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

En wat betekent het woordje 'noodgedwongen' volgens de MP? Kan het betekenen dat hij het liever niet had, maar, gegeven de omstandigheden en beschikbare informatie op dat moment, dat hij geen andere keuze had?

Gesloten