breien schreef: ↑19 mei 2020 22:56Alle keren dat ik tijdens de coronatijd het ziekenhuis ben binnen geslopen heb ik geen mondkapjes gezien. Van te voren vragen ze ook of men coronagriep of de bijbehorende klachten heeft. Niemand zal daar over liegen. Dus het ziekenhuis (behalve dan op de corona-afdeling) is volledig coronavrij.
Wel rustig en iedere keer snel aan de beurt.
Nu wachten op de operatie. Heel misschien draagt iemand in de operatiekamer wel een mondkapje. Dan slaap ik.
[/qu
ik heb het wel een beetje gehad met al gedoe van afstand houden enzo.
ik snap dat het in bepaalde situaties verstandig is,maar dat was altijd al zo.
En ik weet ook dat ik makkelijk praten heb omdat ik niemand ken die ziek geworden is of erger door deze gemene griep.
Maar overdrijven we met zijn allen niet een beetje?
Als een arts of een hoogleraar zegt dat er niet zoveel aan de hand is omdat we nog lang niet aan het aantal overledenen zitten als bij een "normale"griep epidemie,denk ik ook wel;dat is nou niet direct een slimme uitspraak gezien de huidige situatie.
Maar de cijfers geven hem/haar wel gelijk.
En,Breien,sterkte,we duimen voor je,wat het dan ook waard is.
Raar maar waar,we kennen niemand van jullie op dit forum,maar het voelt toch al een beetje familiair,of ga ik nu te ver?
Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ik vaar nu Geheel Nederland door en dat is meer dan 15 meters afstand houden!
Veiliger als zwaarder besmet België voorlopig dus op vakantie gaan is beter dan thuis blijven!
Ook is Noord Nederland veiliger dan de plaatselijke Colruyt, waar meer besmette zullen rondlopen.
Omdat de gehele buurt wil zien hoe mooi die ooit oude zooi is geworden ben ik dus nu:
Covid 19 vluchteling!
Na de Vietnamezen ooit ben ik dus ook Boot vluchteling geworden!
Ik heb daar hele aardige buren, zo aardig dat ze hun familie ook in de aarde moesten stoppen!
Veiliger als zwaarder besmet België voorlopig dus op vakantie gaan is beter dan thuis blijven!
Ook is Noord Nederland veiliger dan de plaatselijke Colruyt, waar meer besmette zullen rondlopen.
Omdat de gehele buurt wil zien hoe mooi die ooit oude zooi is geworden ben ik dus nu:
Covid 19 vluchteling!
Na de Vietnamezen ooit ben ik dus ook Boot vluchteling geworden!
Ik heb daar hele aardige buren, zo aardig dat ze hun familie ook in de aarde moesten stoppen!
-
Maar waarom ben je dan naar België verhuisd als je nu weer terug vlucht naar Nederland???
Komkommertijd
vindt dit leuk
Wat me, afgezien van die technische kletskoek over zijn Doerak, verbaast is dat komkommer van huis bij zijn bootje is gekomen. Dat soort verplaatsing is immers nog steeds niet toegelaten in België. De grens mag je ook niet over met een boot. Maar daar is vast een goede verklaring voor
Komkommertijd
vindt dit leuk
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Je mag Belgie wel uit,maar niet meer terug.Erthanax schreef: ↑20 mei 2020 11:08Wat me, afgezien van die technische kletskoek over zijn Doerak, verbaast is dat komkommer van huis bij zijn bootje is gekomen. Dat soort verplaatsing is immers nog steeds niet toegelaten in België. De grens mag je ook niet over met een boot. Maar daar is vast een goede verklaring voor
Als je tenminste geen geldige reden hebt.
Hoewel er volop sluipwegen zijn.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
vindt dit leuk
Volgens deze pagina van de Vlaamse overheid ligt het toch wat anders. Daar staat o.a.:scharrelschipper schreef: ↑20 mei 2020 12:55Je mag Belgie wel uit,maar niet meer terug.
Als je tenminste geen geldige reden hebt.
Hoewel er volop sluipwegen zijn.
- Toeristische uitstapjes zijn dus niet toegelaten.
- Reizen buiten België (te voet, met de fiets, auto, bus, trein, boot, vliegtuig, ...) die niet als noodzakelijk worden beschouwd, worden minstens tot en met 7 juni 2020 verboden.
- Ook toerisme in eigen land is niet mogelijk, zelfs niet naar uw eigen buitenverblijf.
- De grenzen met de buurlanden mag u alleen nog maar passeren in het kader van uw werk of een andere essentiële verplaatsing (bv. goederenvervoer, medische zorgen, hulp aan familie, huwelijk, begrafenis, ...). U mag nog niet de grens over om te gaan winkelen, een daguitstapje te doen of vrienden of familie te bezoeken.
- Voor een vlotte grensovergang neemt u best een schriftelijk bewijs mee (attest van de werkgever, doktersattest, bewijs van co-ouderschap, ...).
- Schending van het verbod op samenscholing, niet toegelaten verplaatsingen en reizen is strafbaar. Er wordt door de Belgische autoriteiten actief gecontroleerd op naleving van dit verbod.
Voor de beroepsvaart, dus voor u, is het geen probleem, maar voor een diepliggende, zelfrichtende Doerak van variabele lengte met aangelaste bulbsteven, ligt dat toch anders. Zoiets trekt natuurlijk wel de aandacht, zeker met een naam in het Arabisch achterop. Daarom ben ik zo benieuwd hoe onze komkommer dat allemaal geregeld heeft .
Hij zal stiekem buitenom gegaan zijn, is voor een Doerak toch helemaal geen probleem.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Op zijn Amslot fiets is hij naar Nederland gefietst denk ik.
Komkommertijd
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Met zijn Doerak op zijn rug zeker?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
De Amslod vorige week woensdag in NL gekocht, de andere Multi Cycle E bike met B Post tassen laten ze daar fietsen!
Doerak heeft dus ligplaats in NL...
Ik heb diverse keren al op de fiets via fietspad 't land verlaten en daar is nauwelijks controle.
Verders zijn er dagelijks zoveel mensen overleden dat je een willekeurige Nederlander als verre familie kunt noemen,
Erthanax gaf dat ook al aan.
Verder ben ik niet 100% gezond en is die reden ook nog mogelijk dat ik het in Nederland laat behandelen.
Korte stukken is prima te doen, geheel België door een ramp tot tenminste 7 juni maar daarna nog geen zekerheid.
De Doerak is dus 100% Nederlands schip en de naam, vond het leuke grap voor een Boot waar je ergers veel aan moest doen.
Gebruikers Instructie, en dat in een leuke taal, hoewel hier diverse Marokkaanse Agenten lopen!
En Actieve controle, ik mag winkelen en laten nu enkele winkels tegen de grens aan zitten!
Daar iets kopen en fout lopen en je bent 't land uit!
Gewoon een aansteker of zo?
Maar als ik ooit " ,,, tijd" ga plakken, ben ik te herkenbaar op dit forum.
Doerak heeft dus ligplaats in NL...
Ik heb diverse keren al op de fiets via fietspad 't land verlaten en daar is nauwelijks controle.
Verders zijn er dagelijks zoveel mensen overleden dat je een willekeurige Nederlander als verre familie kunt noemen,
Erthanax gaf dat ook al aan.
Verder ben ik niet 100% gezond en is die reden ook nog mogelijk dat ik het in Nederland laat behandelen.
Korte stukken is prima te doen, geheel België door een ramp tot tenminste 7 juni maar daarna nog geen zekerheid.
De Doerak is dus 100% Nederlands schip en de naam, vond het leuke grap voor een Boot waar je ergers veel aan moest doen.
Gebruikers Instructie, en dat in een leuke taal, hoewel hier diverse Marokkaanse Agenten lopen!
En Actieve controle, ik mag winkelen en laten nu enkele winkels tegen de grens aan zitten!
Daar iets kopen en fout lopen en je bent 't land uit!
Gewoon een aansteker of zo?
Maar als ik ooit " ,,, tijd" ga plakken, ben ik te herkenbaar op dit forum.
Nee, gewoon op zijn fietskarretje erachter. Hij ging "een bestelling afleveren", vermoedelijk. Dan is het een essentiële verplaatsing. Hij had nog wat extra accu's in de Doerak gezet en met een extra kabel (van 0,87 bij Ali of de Action) op zijn overgeklokte Amslod motortje gezet. Buiten het zicht van de autoriteiten haalde hij gemakkelijk 45 km in het uur, met de augurkjes juichend van de pret in de badkuip op de voorplecht als de aanhanger op een wiel door de bocht ging.
Zoiets moet het geweest zijn. Niet met die saaie verhalen komen, komkommer.
Zoiets moet het geweest zijn. Niet met die saaie verhalen komen, komkommer.
Theotrucker
vindt dit leuk
-
Dan hoop ik niet dat er net een Boa in de bocht stond, toen Komkommer op één wiel en een badkuip met twee augurkjes bovenop door die bocht sjeesde.
Laatst gewijzigd door witte angora op 20 mei 2020 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Theotrucker
vindt dit leuk
-
ik had moeten schrijven"je kunt België wel uit,maar moeilijk er weer in"
Op sommige route`s is zo goed als geen controle.
Er komt hier twee keer per week een Belg die hier zijn jacht heeft liggen,op mijn vraag hoe hij dat doet was het antwoord simpel doch doeltreffend.
Hij heeft een brief bij zich van de eigenaar van de jachthaven waar in staat dat hij nodig is als wachstman op zijn en nog een andere boot.
Zo gaat hij rustig in en uit.
Op sommige route`s is zo goed als geen controle.
Er komt hier twee keer per week een Belg die hier zijn jacht heeft liggen,op mijn vraag hoe hij dat doet was het antwoord simpel doch doeltreffend.
Hij heeft een brief bij zich van de eigenaar van de jachthaven waar in staat dat hij nodig is als wachstman op zijn en nog een andere boot.
Zo gaat hij rustig in en uit.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ik heb nog werkplaats in Nederland, nog niet verkocht dus mag daar werken!
$charrel bedankt, ik ben weer legaal!
Dat in werkelijkheid mijn zoon daar alles doet is lastig controleerbaar, volgens KVK uitgeschreven maar heb daar zelfs de sleutels van in mijn zak!
De oude KVK die verlopen is lijkt me voldoende.
$charrel bedankt, ik ben weer legaal!
Dat in werkelijkheid mijn zoon daar alles doet is lastig controleerbaar, volgens KVK uitgeschreven maar heb daar zelfs de sleutels van in mijn zak!
De oude KVK die verlopen is lijkt me voldoende.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Wat grappig dat u dat zegt. Mijn ervaringen met Marine Traffic zijn juist uitstekend. Elke keer als ik het gebruik (o.a. Noordzeekanaal, Amsterdam-Rijnkanaal, Lek/Nieuwe Maas) klopt het als een bus. Eerder dit jaar was zelfs het schip dat aan het lossen was bij de veevoederfabriek in Veghel perfect te vinden. Datum en tijd van de locatiemelding staat er ook altijd bij en dat is soms uren eerder, dat dan weer wel. Maar dat is natuurlijk wel allemaal in Nederland en op grote vaarwegen. In het Franse achterland is dat mogelijk anders.scharrelschipper schreef: ↑19 mei 2020 22:54(...) die marine traffic en vesselfinder enz. kloppen van geen meter.
ik zal ze zeggen dat ze hun site dringend moeten bij werken
Uw vrienden op de Traveler moeten nodig hun website bijwerken. Hoogste tijd voor nieuwe mooie foto's! Laat ze dat maar weten
-
Dat bedoelde ik dus ook,in Ned,België Duitsland en een deel van N Frankrijk werken deze, overigens illegale, site`s vrij goed.Erthanax schreef: ↑20 mei 2020 18:24Wat grappig dat u dat zegt. Mijn ervaringen met Marine Traffic zijn juist uitstekend. Elke keer als ik het gebruik (o.a. Noordzeekanaal, Amsterdam-Rijnkanaal, Lek/Nieuwe Maas) klopt het als een bus. Eerder dit jaar was zelfs het schip dat aan het lossen was bij de veevoederfabriek in Veghel perfect te vinden. Datum en tijd van de locatiemelding staat er ook altijd bij en dat is soms uren eerder, dat dan weer wel. Maar dat is natuurlijk wel allemaal in Nederland en op grote vaarwegen. In het Franse achterland is dat mogelijk anders.scharrelschipper schreef: ↑19 mei 2020 22:54(...) die marine traffic en vesselfinder enz. kloppen van geen meter.
ik zal ze zeggen dat ze hun site dringend moeten bij werken
Uw vrienden op de Traveler moeten nodig hun website bijwerken. Hoogste tijd voor nieuwe mooie foto's! Laat ze dat maar weten
Maar verder in Frankrijk niet zo best meer, net als internet en telefoon verbindingen.
Wat betreft de Traveler;die hadden de laatste tijd wel wat anders aan hun hoofd dan de web site.
Veel oponthoud door kapotte sluizen op de Rhone,uitgesteld onderhoud aan kanalen en rivieren die daardoor weer dicht gingen toen zij dachten er weer door te kunnen en twee ongelukken aan boord.
Maar als ik ze weer spreek zal ik het door geven.
Alle positieve aandacht voor de scheepvaart is goede reclame voor de hele bedrijfstak tenslotte
Theotrucker
, Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Vele vakanties worden wegens Covid 19 uitgesteld dus ook in de Zorg.
Alleen ik word gedwongen als risico groep om juist eerder het onveilige land met vele Doden te verlaten!
Omdat er nog geen zekerheid is of je ook in NL op vakantie kunt verwacht ik dat vele hun vakantie dagen opsparen en later gaan opnemen als er zekerheid is.
Alleen ik word gedwongen als risico groep om juist eerder het onveilige land met vele Doden te verlaten!
Omdat er nog geen zekerheid is of je ook in NL op vakantie kunt verwacht ik dat vele hun vakantie dagen opsparen en later gaan opnemen als er zekerheid is.
-
Frankrijk wil misschien deze zomer alweer de grenzen openen voor buitenlandse toeristen.
Komkommertijd
vindt dit leuk