LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Treinkaartjes NS
Treinkaartjes NS
Beste Forum-leden,
Voor de Corona-crisis uitbrak hadden we een korte vakantie in Berlijn geboekt en om daar te komen wilden we via het openbaar vervoer gaan en wel met de NS.
De hotelaccommodatie moesten we al afzeggen en dit is niet in rekening gebracht.
Nu willen we de reiskosten bij de NS terugvorderen daar dit in het voren betaald is maar voordat we dat gaan doen zouden we graag willen weten hoe we dat het beste kunnen aanpakken en of dit überhaupt mogelijk is.
Mvg,
Beis
Voor de Corona-crisis uitbrak hadden we een korte vakantie in Berlijn geboekt en om daar te komen wilden we via het openbaar vervoer gaan en wel met de NS.
De hotelaccommodatie moesten we al afzeggen en dit is niet in rekening gebracht.
Nu willen we de reiskosten bij de NS terugvorderen daar dit in het voren betaald is maar voordat we dat gaan doen zouden we graag willen weten hoe we dat het beste kunnen aanpakken en of dit überhaupt mogelijk is.
Mvg,
Beis
Re: Treinkaartjes NS
bel de NS?
Beis
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Treinkaartjes NS
Grenzen zijn open dus ik denk helaas jammer!
Dat is risico van ver van te voren dit te kopen.
Dat is risico van ver van te voren dit te kopen.
Beis
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Treinkaartjes NS
Van de 16 treinen per dag reden/rijden er nog hooguit 4 naar Berlijn. Geen idee of u een bepaalde trein geboekt hebt, maar dan is er kans dat deze geannuleerd is. Als het een open ticket geweest is of voor een trein die wel reed ligt het aan de voorwaarden vangnet type kaartje of u uw geld terug krijgt.
Beis
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Re: Treinkaartjes NS
Vraag het de NS.
https://www.nsinternational.nl/nl/reisi ... oronavirus
'Terugvorderen' zal dan niet de juiste term zijn.
https://www.nsinternational.nl/nl/reisi ... oronavirus
Ik neem aan dat de reisdatum in de toekomst ligt.NS schreef:Wijzigen en annuleren
Voor annuleren of wijzigen kunt u terecht bij uw oorspronkelijke verkooppunt. Heeft u uw ticket geboekt bij NS International, dan kunt u hiervoor contact opnemen met het NS International Service Center: 030-2300023 (lokaal tarief). U kunt niet online annuleren. Daarvoor kunt u terecht bij het NS International Service Center.
'Terugvorderen' zal dan niet de juiste term zijn.
Beis
vindt dit leuk
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59
Re: Treinkaartjes NS
Je kunt het beste NS Internationaal bellen. Mijn hotel in Saarbrucken was geannuleerd door Tui. Mijn treintickets had via NS Internationaal gereserveerd. Ik heb het bedrag van de treintickets terug gekregen van NS Internationaal. Op de website van NS Internationaal staat daar meer informatie over. Ik weet niet voor welke datum je alles gereserveerd had. Indien de kosten van de treinkaartje niet vergoed zou krijgen. Kon ik de kosten ook bij mijn reisverzekering vergoed krijgen. Dat had te maken dat ik in december 2019 had gereserveerd.
Re: Treinkaartjes NS
NS is in deze een zeer soepel bedrijf gebleken, compleet anders dan de reisbranche met haar vouchers.
Dus benader NS en kijk wat ze voorstellen.
Wel belangrijk in deze is natuurlijk de reisdata, immers als de grenzen weer open zijn en treinen gewoon rijden, is de reis natuurlijk gewoon mogelijk.
Dus benader NS en kijk wat ze voorstellen.
Wel belangrijk in deze is natuurlijk de reisdata, immers als de grenzen weer open zijn en treinen gewoon rijden, is de reis natuurlijk gewoon mogelijk.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Treinkaartjes NS
Idd bel even ! Ik werk zelf bij NS en onze klantenservice gaat er goed mee om in deze tijden.