LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Treinkaartjes NS

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Beis
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2020 11:49

Treinkaartjes NS

Ongelezen bericht door Beis »

Beste Forum-leden,

Voor de Corona-crisis uitbrak hadden we een korte vakantie in Berlijn geboekt en om daar te komen wilden we via het openbaar vervoer gaan en wel met de NS.
De hotelaccommodatie moesten we al afzeggen en dit is niet in rekening gebracht.

Nu willen we de reiskosten bij de NS terugvorderen daar dit in het voren betaald is maar voordat we dat gaan doen zouden we graag willen weten hoe we dat het beste kunnen aanpakken en of dit überhaupt mogelijk is.

Mvg,
Beis

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Treinkaartjes NS

Ongelezen bericht door Frantic2 »

bel de NS?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Treinkaartjes NS

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Grenzen zijn open dus ik denk helaas jammer!

Dat is risico van ver van te voren dit te kopen.

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Treinkaartjes NS

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Van de 16 treinen per dag reden/rijden er nog hooguit 4 naar Berlijn. Geen idee of u een bepaalde trein geboekt hebt, maar dan is er kans dat deze geannuleerd is. Als het een open ticket geweest is of voor een trein die wel reed ligt het aan de voorwaarden vangnet type kaartje of u uw geld terug krijgt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Treinkaartjes NS

Ongelezen bericht door tttlocke »

Vraag het de NS.

https://www.nsinternational.nl/nl/reisi ... oronavirus
NS schreef:Wijzigen en annuleren

Voor annuleren of wijzigen kunt u terecht bij uw oorspronkelijke verkooppunt. Heeft u uw ticket geboekt bij NS International, dan kunt u hiervoor contact opnemen met het NS International Service Center: 030-2300023 (lokaal tarief). U kunt niet online annuleren. Daarvoor kunt u terecht bij het NS International Service Center.
Ik neem aan dat de reisdatum in de toekomst ligt.
'Terugvorderen' zal dan niet de juiste term zijn.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Treinkaartjes NS

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Je kunt het beste NS Internationaal bellen. Mijn hotel in Saarbrucken was geannuleerd door Tui. Mijn treintickets had via NS Internationaal gereserveerd. Ik heb het bedrag van de treintickets terug gekregen van NS Internationaal. Op de website van NS Internationaal staat daar meer informatie over. Ik weet niet voor welke datum je alles gereserveerd had. Indien de kosten van de treinkaartje niet vergoed zou krijgen. Kon ik de kosten ook bij mijn reisverzekering vergoed krijgen. Dat had te maken dat ik in december 2019 had gereserveerd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Treinkaartjes NS

Ongelezen bericht door Brahms »

NS is in deze een zeer soepel bedrijf gebleken, compleet anders dan de reisbranche met haar vouchers.
Dus benader NS en kijk wat ze voorstellen.

Wel belangrijk in deze is natuurlijk de reisdata, immers als de grenzen weer open zijn en treinen gewoon rijden, is de reis natuurlijk gewoon mogelijk.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Treinkaartjes NS

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Idd bel even ! Ik werk zelf bij NS en onze klantenservice gaat er goed mee om in deze tijden.

Gesloten