LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lender & Spender ervaringen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Melviinbl

Lender & Spender ervaringen

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Beste Allen,

In de tijd van geen rente op je spaargeld ben ik verder gaan kijken voor rendement.
Ik kwam uit bij Lender & Spender. Hier kan je investeren in leningen voor consumenten.
De hele site heb ik inmiddels uitgespit. De voor en nadelen zijn mij volstrekt duidelijk.
Ik vroeg mij af of er mensen zijn op dit forum die hier investeren.
Zo ja, hoe bevalt het?
Hebben er al afschrijvingen plaats gevonden omdat de leningnemer financieel in de problemen is gekomen?
Als ik de stats mag geloven komt dit weinig voor.

Andere ervaringen ook welkom!

Groeten :)

Jablan
Contacteer:

Re: Lender & Spender ervaringen

Ongelezen bericht door Jablan »

Sorry, met dit bedrijf heb ik geen ervaring. Wel een andere tip: stop niet al je geld hierin, maar ga spreiden. Naast dit type belegging zijn er vastgoedfondsen met een solide rendement en bij aandelen: kijk naar het dividend van de laatste jaren en dan pas naar de koers. Er zijn voldoende bedrijven, waarvan het dividend meer dan 4 procent rendement op de aankoopprijs van het aandeel oplevert.

Melviinbl

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Bedankt voor je reactie Jablan.
Ik heb een eerste kleine investering gedaan inmiddels bij Lender.
Deze is verdeeld over maarliefst 1450 leningen. Dus vooralsnog een klein risico.

Ik ga zeker ook verder kijken voor andere mogelijkheden.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Bij rendement TOT 4 % zul je met flinke bedragen moeten komen om te "investeren". Het is niet eens investeren, maar regelrecht "bankje spelen" onder andermans hoed.
Apart. En helemaal in deze tijd.

Gesloten