LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
27 mei 2020 18:15
Nog een blik op het OV: in het streekvervoer wordt het inderdaad de vakantiedienstregeling vanaf zondag/maandag. Buurtbussen blijven ook in juni in de stalling.
Is dat landelijk of alleen bij jullie in de regio?
Algemene vraag: hoe is het met de ventilatie in de voertuigen?
Geen idee. Vorig jaar moest ik van Schagen naar Callantsoog. In plaats van een buurtbus kwam er een taxi, dat was voor Connexxion goedkoper. Maar een taxi zal er voorlopig niet in zitten denk ik. Buurtbusjes zullen niet veel anders zijn dan gewone busjes voor personenvervoer.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
27 mei 2020 18:40
Overigens las ik vandaag een oproep van een kroegeigenaar die ongeveer 100 man personeel per dag zocht voor de komende maanden. De bedoeling was dan dat het nieuwe personeel zou betalen om er te komen werken (zoals bij beginnende piloten), maar dat er wel gedronken mag worden tijdens werktijd. Ik vraag me af in hoeverre dat is toegestaan, maar dat vond ik stiekem wel goed gevonden (want er mag 30 man binnen, maar personeel telt niet).
Wel ludiek, maar ik vrees/hoop dat boa toch gewoon bekeurt, en de rechter door zo'n schijnconstructie heen prikt.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vraag me dan af of ze allemaal een kopie van hun identiteitsbewijs aan die kroegeigenaar hebben gegeven.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

'In dienst' betekent uiteraard ook op de loonlijst... :mrgreen:

En 100 man personeel voor 30 bezoekers.... :lol:

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoef je in elk geval niet lang op dat biertje te wachten, want je kunt ze gewoon zelf gaan tappen. Niemand die door heeft wie er nu wel of niet werkt.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En vergeet alle andere regelingen niet waar een “werkgever” aan moet voldoen.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zou het ook vrijwilligerswerk kunnen zijn?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
27 mei 2020 19:49
Hoef je in elk geval niet lang op dat biertje te wachten, want je kunt ze gewoon zelf gaan tappen. Niemand die door heeft wie er nu wel of niet werkt.
Het wordt nog druk achter de bar... :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit gaat m niet worden..130 man op één vloer met mogelijk nog een terras erbij.
Leuk bedacht , dat wel :lol:

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar, ik wil best wel een van die 30 bezoekers zijn, kijken hoe chaotisch dat allemaal gaat verlopen als ik een biertje bestel. Of nee, toch maar een koffi - of wacht...

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
27 mei 2020 19:56
Maar, ik wil best wel een van die 30 bezoekers zijn, kijken hoe chaotisch dat allemaal gaat verlopen als ik een biertje bestel. Of nee, toch maar een koffi - of wacht...
1 vinger opsteken en kijken hoeveel er tegelijk bier gaan tappen. Al zal het meeste 'personeel' aan de goede kant van de bar staan en zelf bier in de hand hebben.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ze bier in de hand hebben hoeven ze niet te tappen. Kunnen ze het zo brengen. En... betaald is het al... :mrgreen: :lol:

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wordt wel dringen bij de bierpomp.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

In de kroeg van Nijogeth, die waar je door de achterdeur naar binnen sluipt, werkt dit waarschijnlijk al weken zo.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, ik tapte er wel vaker, dus ze kijken niet gek op als ik mijn eigen bier ga tappen. Als het echt druk is, dan word ik vaak genoeg gevraagd om mee te helpen. Maar weken, lijkt me dan weer overdreven, volgens mij zijn ze maar 2x open geweest via de achterdeur, wat wel heel gezellig was. Maar ik ga bijvoorbeeld maandag echt niet daarheen, geen zin in dat gedrang. We gaan wel met een groepje bij iemand thuis zitten.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Het wordt zeker een kroeg met goede service. Waar vind je dat nog anno nu - meer personeel dan klanten in de zaak? :)
witte angora schreef:
27 mei 2020 19:13
Is dat landelijk of alleen bij jullie in de regio?
Landelijk streekvervoer, in elk geval Arriva, Keolis, Connexxion. Qbuzz verschilt per regio. RET wel bijna normaal. Rest heb ik niet op gelet.
Grote beeld is vakantiedienstregeling, geen nachtbussen, geen buurtbussen of lijnen, waar normaal 8-persoonsbusjes op rijden.

Ventilatie-vraag is echt breed bedoeld, voor al het OV. De vraag is ingegeven door de Corona-Virus-Update van de NDR en ik ben nieuwsgierig. :wink:
Nijogeth schreef:
27 mei 2020 18:40
Bij mijn zusje in de vriendengroep ... We gaan het zien wat er nog komt.
Het klopt helemaal met wat wij om ons heen zien. Je conclusies lijken mij 100% raak.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ahhhh... Mark Rutte komt uit de mouw.

Een paar dagen geleden wilde hij toch dat kinderen en jongeren gingen meedenken, nee, een revolutie ontketenden, nee...?

Vandaag op RTL: Unicef vind dat er onvoldoende aandacht is voor kinderen in het Coronabeleid. Een van de gegeven suggesties is dat jongeren... kunnen meedenken.

Weten we dat ook weer, waar het vandaan komt. :D

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... chterstand

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

De autoverhuurbedrijven blijken ook in zwaar weer te zitten: Diks heeft zelfs een terrein moeten huren om auto's die geschorst zijn te kunnen stallen. Het gemiddelde verlies van de bedrijven ligt rond de 50 procent. Dat is nogal wat. Toch lijkt het inmiddels wel beter te gaan.

https://nos.nl/artikel/2335347-autoverh ... belen.html

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Positief nieuws om de dag mee te beginnen:
https://www.ad.nl/binnenland/duizenden- ... ~a5c20d2b/

Als het echt zo erg is als deze arts vertelt, vraag ik me af hoeveel mensen uit de zwaarst getroffen groep, vaak al ouder, vaak al met onderliggend lijden, blij zijn dat zij nog in leven zijn.

@jablan: ook jongere mensen kunnen ernstige blijvende longschade overhouden.

Gesloten