Het was een kwinkslag met die smiley .
Britten en Schotten zijn beiden blank.
Profileren gaat idd over meerdere gebieden, maar vooral i.v.m huidskleur.
Wie wil er nu door een obscuur steegje wandelen?
De Schotten zijn blanker:moederslink schreef: ↑01 jun 2020 22:15Het was een kwinkslag met die smiley .
Britten en Schotten zijn beiden blank.
Profileren gaat idd over meerdere gebieden, maar vooral i.v.m huidskleur.
scharrelschipper schreef: ↑01 jun 2020 22:16Wie wil er nu door een obscuur steegje wandelen?
Wij zijn vanmiddag een kilometer of 7 aan het wandelen geweest langs het Canal des Ardennes.
Niet echt gevaarlijk en mooie natuur er bij en ook nog gratis.
Gelukkig wel! Zonder profilering kan een agent zijn werk niet doen. Ik doe ook niets anders: bij iedere deur die open gaat, profileer ik automatisch. Zonder dat mechanisme kan ik mijn werk niet doen.moederslink schreef: ↑01 jun 2020 20:18Exact. De politie hier doet onschuldig maar zij profilen net zo goed.
Mensen moeten het verschil eens leren tussen profileren en ethnisch profileren denk ik.Moneyman schreef: ↑02 jun 2020 12:00Gelukkig wel! Zonder profilering kan een agent zijn werk niet doen. Ik doe ook niets anders: bij iedere deur die open gaat, profileer ik automatisch. Zonder dat mechanisme kan ik mijn werk niet doen.moederslink schreef: ↑01 jun 2020 20:18Exact. De politie hier doet onschuldig maar zij profilen net zo goed.
Profilering is een vies woord geworden, maar is op zichzelf helemaal niet verkeerd. het gaat er vooral om of je je bewust bent dát je profileert, en of je in staat bent om je gevormde oordeel te herzien op basis van de verdere bevindingen.
Laat ik het zo zeggen: ik wordt regelmatig verrast aan de deur, ondanks én dankzij profilering.
Tegenwoordiger is het 'witter'.Bob Schurkjens schreef: ↑01 jun 2020 22:39[...]
De Schotten zijn blanker:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/White_British
Of is het witter?
Als je de definitie van 'etnisch profileren' volgt zoals Amnesty International hanteert:
, dan is duidelijk dat etnisch profileren niet deugt en dus voorkomen moet worden.Amnesty International schreef:Wat is de officiële definitie van etnisch profileren?
Etnisch profileren is het gebruik door de politie van criteria of overwegingen omtrent ‘ras’, huidskleur, etniciteit, nationaliteit, taal en religie bij opsporing en rechtshandhaving – zowel op operationeel als organisatorisch niveau – terwijl daarvoor geen objectieve rechtvaardiging bestaat.
Klopt. Ook de Hoge Raad heeft zich al meermaals met dit onderwerp bezig gehouden, zoals in het bekende Hollende Kleurling-Arrest uit 1977 en later, in 1983 -met een andere uitkomst- in het Damrak-Arrest.tttlocke schreef: ↑02 jun 2020 13:36Dat betekent dus niet dat bij profileren bij voorbaat aspecten als 'etniciteit', 'huidskleur', 'nationaliteit' etc. buiten beschouwing behoren te worden gelaten. Dat deze zogezegd taboe zijn. Deze aspecten kunnen dus best een rol spelen bij profilering, zoals bijv. autoriteiten dat zou kunnen hanteren. En dat kan dus zonder dat er sprake is van 'etnisch profileren' (zoals gedefinieerd door AM).
In amerika komt het helemaal goed want trump gaat het leger inzetten.witte angora schreef: ↑02 jun 2020 18:19Inderdaad, het is een stuk fijner om massaal op de Dam te staan dan massaal in het Vondelpark of in Zandvoort rond te hangen.