Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6879
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik ben de eerste die altijd relativeert, fonsflons, daar ligt het niet aan. Ik kan echt de zon wel zien schijnen gelukkig.
Ik heb meer moeite met bv. mijn buurvrouw die een hele zware operatie achter de rug heeft. Normaal ga ik daar even naartoe, pak haar hand en luister naar haar verhaal.
Een kind van vrienden gaat voor een paar jaar naar het buitenland, normaal knuffel je die nog even voordat hij vertrekt.
Je eigen kinderen die het even moeilijk hebben, dan pak ik de trein en hou ze eens lekker vast en probeer ze op te beuren.
Zulke dingen behoren bij mij tot je levensvreugde en dat mis ik heel erg.
Dat ik cadeautjes krijg van mijn kinderen is hartstikke leuk, maar daar gaat het mij niet om. Materiële dingen interesseren mij bar weinig, samen zijn en iemand kunnen helpen en steunen, dat is momenteel veel moeilijker.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Femke Halsema & Mark Rutte?
Beide moesten snel een besluit nemen en nu achteraf is makkelijk praten.

Ze hebben maatregel genomen of juist niet, en bij ME en sla die tekort afstand houders in elkaar?
Dan had de Russische staats TV dit "GEWELDIG" gevonden en ons terecht veroordeeld.

Ik zie wel vaker hoe ze fragmenten daar misbruiken door knip en plak werk en creatieve uitleg.
Zo is Mark absoluut geen Homo want hij riep ooit zijn Car :mrgreen: lien!

Ik kan bewijzen ooit ook fouten te hebben gemaakt.
In 2010 Bitcoin gekocht, dubieuze zooi nog en dat vond zelfs onze belastingdienst toen ook en opgave was niet eens mogelijk!
Maar in 2012 een Laptop kopen , die Toshiba Tecra was maar 1/8 van aankoop dus koopje gezien de 2010 koers!
Maar van toen malige aankoop koers naar de ooit korte top van $20.000 per stuk duurder als nu een Kot in België aanschaffen!

Heb ik in toen in 2012 door deze aankoop Laptop verlies onmogelijk gemaakt of was ik fout en loop ik nu fors bedrag mis?
Het is maar net hoe je gaat rekenen.....
Van de ooit erg korte $20.000,- per stuk na $0,09 aankoop ooit is leuke winst.
Maar van ooit $20.000,- naar $3.000,- per stuk een Miljoenen verlies van gebakken lucht!

Maar als je van $0.09 per stuk in 2010 naar die ooit top van $20.000,- rekende...... :wink:

Zolang de koers van de Bitcoin boven een Dollar Dubbeltje bleef hoor je mijn niet klagen!
Daarom zal ik niemand veroordelen als die achteraf een foute beslissing nam.
Femke belde Ferd en die reageerde ook niet voldoende maar daar rekende hij tenslotte ook niet op!

En wat als ik een Actie nu ga starten; Y Love Femke & Mark??? :mrgreen:
Ben ik dan zaterdag daar enige op Malieveld of neemt iemand het over en worden het er 100.000 of meer?
Niemand kan de opkomst dan voorspellen en daarmee pleit ik voor vrijspraak van beide bestuurders en hun fouten achteraf!
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 08 jun 2020 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
08 jun 2020 11:02
(...) En wat als ik een Actie nu ga starten; Y Love Femke & Mark,(...)
Achter die slogan moet een vraagteken, komkommer, want hij begint met een Y, ofwel 'why'.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Gevalletje hoe racisme goed uitpakt tijdens deze periode met Sars-CoV2. Op de Balkan zijn in alle wijken/dorpen met Roma-bewoners nul besmettingen, nul doden gevallen, terwijl de gezondheidsdiensten in februari, maart zich nog grote zorgen maakten over deze groep. De reden: Roma hebben zo weinig contact met de rest van de bevolking, dat overdracht onmogelijk is.
Komkommertijd schreef:
08 jun 2020 11:02
Dan had de Russische staats TV dit "GEWELDIG" gevonden en ons terecht veroordeeld. Ik zie wel vaker hoe ze fragmenten daar misbruiken door knip en plak werk en creatieve uitleg.
Dat is het Russisch normaal :mrgreen:
Lowieze schreef:
08 jun 2020 08:29
We waren het er allemaal over eens dat, als de maatregelen zoals ze nu zijn nog maanden zouden duren, voor ons de levenslust wel een beetje over was.
Dat wil toch wel wat zeggen, we zijn geen van allen pessimistisch van aard. We kunnen ons prima aanpassen, maar het gaat gewoon te lang duren.
Dit vind ik een vrij normale gemoedstoestand, als je jezelf ruim twee maanden hebt teruggetrokken, nauwelijks mensen hebt gezien. Te weinig prikkels van buiten en verveling, stress, depressie, eenzaamheid, machteloosheid of lusteloosheid liggen op de loer, zolang er geen einde in zicht is. Meer naar buiten gaan, terras reserveren, iets doen om je dagritme te doorbreken, alles helpt hiertegen.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Komkommertijd schreef:
08 jun 2020 11:02
Femke Halsema & Mark Rutte?
Beide moesten snel een besluit nemen en nu achteraf is makkelijk praten.

Ze hebben maatregel genomen of juist niet, en bij ME en sla die tekort afstand houders in elkaar?
Dan had de Russische staats TV dit "GEWELDIG" gevonden en ons terecht veroordeeld.

Ik zie wel vaker hoe ze fragmenten daar misbruiken door knip en plak werk en creatieve uitleg.
Zo is Mark absoluut geen Homo want hij riep ooit zijn Car :mrgreen: lien!

Ik kan bewijzen ooit ook fouten te hebben gemaakt.
In 2010 Bitcoin gekocht, dubieuze zooi nog en dat vond zelfs onze belastingdienst toen ook en opgave was niet eens mogelijk!
Maar in 2012 een Laptop kopen , die Toshiba Tecra was maar 1/8 van aankoop dus koopje gezien de 2010 koers!
Maar van toen malige aankoop koers naar de ooit korte top van $20.000 per stuk duurder als nu een Kot in België aanschaffen!

Heb ik in toen in 2012 door deze aankoop Laptop verlies onmogelijk gemaakt of was ik fout en loop ik nu fors bedrag mis?
Het is maar net hoe je gaat rekenen.....
Van de ooit erg korte $20.000,- per stuk na $0,09 aankoop ooit is leuke winst.
Maar van ooit $20.000,- naar $3.000,- per stuk een Miljoenen verlies van gebakken lucht!

Maar als je van $0.09 per stuk in 2010 naar die ooit top van $20.000,- rekende...... :wink:

Zolang de koers van de Bitcoin boven een Dollar Dubbeltje bleef hoor je mijn niet klagen!
Daarom zal ik niemand veroordelen als die achteraf een foute beslissing nam.
Femke belde Ferd en die reageerde ook niet voldoende maar daar rekende hij tenslotte ook niet op!

En wat als ik een Actie nu ga starten; Y Love Femke & Mark??? :mrgreen:
Ben ik dan zaterdag daar enige op Malieveld of neemt iemand het over en worden het er 100.000 of meer?
Niemand kan de opkomst dan voorspellen en daarmee pleit ik voor vrijspraak van beide bestuurders en hun fouten achteraf!
Afgezien van dat bitcoin verhaal( want daar snap ik niks van) ben ik het er wel mee eens.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
08 jun 2020 19:49
Gevalletje hoe racisme goed uitpakt tijdens deze periode met Sars-CoV2. Op de Balkan zijn in alle wijken/dorpen met Roma-bewoners nul besmettingen, nul doden gevallen, terwijl de gezondheidsdiensten in februari, maart zich nog grote zorgen maakten over deze groep. De reden: Roma hebben zo weinig contact met de rest van de bevolking, dat overdracht onmogelijk is.
Komkommertijd schreef:
08 jun 2020 11:02
Dan had de Russische staats TV dit "GEWELDIG" gevonden en ons terecht veroordeeld. Ik zie wel vaker hoe ze fragmenten daar misbruiken door knip en plak werk en creatieve uitleg.
Dat is het Russisch normaal :mrgreen:
Lowieze schreef:
08 jun 2020 08:29
We waren het er allemaal over eens dat, als de maatregelen zoals ze nu zijn nog maanden zouden duren, voor ons de levenslust wel een beetje over was.
Dat wil toch wel wat zeggen, we zijn geen van allen pessimistisch van aard. We kunnen ons prima aanpassen, maar het gaat gewoon te lang duren.
Dit vind ik een vrij normale gemoedstoestand, als je jezelf ruim twee maanden hebt teruggetrokken, nauwelijks mensen hebt gezien. Te weinig prikkels van buiten en verveling, stress, depressie, eenzaamheid, machteloosheid of lusteloosheid liggen op de loer, zolang er geen einde in zicht is. Meer naar buiten gaan, terras reserveren, iets doen om je dagritme te doorbreken, alles helpt hiertegen.
ik zag hier de zin "zolang er geen einde in zicht is",het lijkt mij dat het einde nog lang niet in zicht is.
Wij die redelijk gewoon ons werk kunnen doen hebben iets gemakkelijker praten dunkt me.
We hebben gepensioneerde vrienden die gelukkig een redelijk grote tuin hebben en gezien hun scheepvaart achtergrond wel aan isolatie gewend zijn,anders waren ze gillend gek geworden.
Dat bedoelde ik dus toen ik eerder schreef dat de stress ook nogal wat slachtoffers maakt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bitcoins, ik begrijp dat ook niet goed,
Ik zag dat als leuk alternatief voor de loterijen, en ik won redelijk bedrag, maar opmaken is ramp.

En 't kleine schip, vele dromen over Tiny House en zodra ze die hebben lopen ze graag weg naar normale woning,
ik vond 3 weken in caravan ook teveel,
maar de Doerak is kleiner en overleefde ik wel, zou het in 't water zitten?

Met de Caravan hoorde je voor het slapen alle gesprekken van je buren,
met boten is dat veel minder.....
Ik hoef niet 9 maanden vooraf te weten dat we op kraam visite mogen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Van het volgende bericht komt écht de stoom uit mijn oren, woedend ben ik!
In het kort :
in Duiven ( Gld) was een geweldsincident gemeld , er kwam een AT ( arrestatie team! ) op af.
Een vd betrokkenen had een hond, deze hond werd vastgezet aan een boom , één politieman heeft de hond 6x (!) getaserd omdat hij blafte , hij is geschopt tegen zijn edele delen , één taserpijltje is in zijn oog gekomen ( nu daar blind) , één agent is op de hond gaan zitten en heeft met een tang tanden uit de bek getrokken , één tand werd de vlg dag gevonden, één tand was afgebroken.
Het team stond erbij en keek ernaar. :evil: :evil:
Wat leren ze op de politieacademie?? Wordt het nu nooit anders en nu weer tegen een weerloze hond ? Wat een ongelooflijke kl****z ! Opgefokt, gefrustreerd en niét capabel zonder excessief geweld te gebruiken :twisted:

Er volgt nu een intern onderzoek....jaja...allemachtig wat word ik hier giftig over!
De hond leeft nog , dat wel.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit kan toch niet waar zijn.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Geloof er niets van. Hoe komt de agent aan een tang om de tanden ermee uit te halen?. Lijkt me een sensatieverhaal met een hele kleine kern van waarheid.
Ik neem bovenstaande woorden terug, staat ook in de Gelderlander. Niet te geloven dat dit kan.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 09 jun 2020 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 6078
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
09 jun 2020 15:51
Geloof er niets van. Hoe komt de agent aan een tang om de tanden ermee uit te halen?. Lijkt me een sensatieverhaal met een hele kleine kern van waarheid.

Je mag kijken https://www.ad.nl/binnenland/br-hond-to ... ~a1b4a2b9/

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb mijn reactie al aangepast. Snap gewoon niet dat dit kan in Nederland.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is ook een hele grote verantwoordelijkheid voor de politie, zo'n nieuw wapen. Het Journaal berichtte er al over: https://youtu.be/YIeGZHmuLAo

ZeerPrivé
Berichten: 6078
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
09 jun 2020 15:56
Heb mijn reactie al aangepast. Snap gewoon niet dat dit kan in Nederland.
Die gasten mogen van mij meteen op straat gegooid worden. En zo jammer dat die hond niet even stevig gebeten heeft.

ZeerPrivé
Berichten: 6078
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nog een afschuwelijk voorbeeld van taseren https://www.ad.nl/video/agent-in-vs-ver ... an~p150999

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
09 jun 2020 15:59
Het is ook een hele grote verantwoordelijkheid voor de politie, zo'n nieuw wapen. Het Journaal berichtte er al over: https://youtu.be/YIeGZHmuLAo
Daar word een mens onwel van!
ik was zo dom om het filmpje en de foto te bekijken.
Als zelfs de "echte"agenten al niet met hun wapens om kunnen gaan,wat gaan we dan zien als de boa`s zwaarder bewapend worden?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik begrijp ook nooit wanneer een verdachte soms maar ' gewoon ' / per ongeluk wordt doodgeschoten. Waarom niet in een been schieten??
Ik voorzie ook ellende wanneer BOA.s een wapenstok mogen gebruiken. :evil:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan het verhaal van Derk: https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... j-dood-was

Maar het taseren van huisdieren is volgens mij een novum. Of is dat niet zo? De kwestie in Duiven vraagt om Kamervragen. Ik heb het maar eens voorgelegd aan de Partij voor de Dieren:


Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de berichtgeving vandaag in diverse media over een getaserde hond in Duiven heb ik de volgende vragen:

Is het bekend hoe vaak op jaarbasis dieren in Nederland worden getaserd door de politie en/of andere overheidsdiensten? Wordt dit ergens geregistreerd en wordt hiervoor verantwoording afgelegd? Bestaat er een geweldsinstructie bij de politie inzake het taseren van dieren?

Als een en ander niet helder is, kunnen hier dan Kamervragen over gesteld worden door de PvvD?

Zeer bedankt voor uw aandacht en met vriendelijke groet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Op teletekst staat dat de kaak vd hond gebroken is. :shock:

Vergis je niet: ook politiehonden worden geschopt en getrapt tijdens de hondentraining.

ZeerPrivé
Berichten: 6078
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
09 jun 2020 17:09
Ik begrijp ook nooit wanneer een verdachte soms maar ' gewoon ' / per ongeluk wordt doodgeschoten. Waarom niet in een been schieten??
Ik voorzie ook ellende wanneer BOA.s een wapenstok mogen gebruiken. :evil:

Omdat die agenten niet goed gericht kunnen schieten.

Plaats reactie