De oplevingen zijn kleinere uitbraken, die nu extra aandacht krijgen: is dit het begin van een tweede golf?moederslink schreef: ↑09 jun 2020 12:04Nou mag en moet iedereen zijn eigen afweging maken, maar ik verbaas mij toch wanneer ik lees dat 33% nú gelijk weer toch een vakantie boekt waarvan 55% naar het buitenland .
De pandemie leeft toch nog, er zijn immers weer oplevingen oa in Italië ?
Ik vraag mij serieus af of dit wijsheid is, mensen wíllen en gáán ook weer vliegen.
Wat komt er aan besmette mensen ook weer óns land binnen?
Hoe kom je zélf terug ? Kun je wel terugkomen?
En hoe zit het met het eventueel in quarantaine gaan daarna?
Bovendien is er geen enkele vorm van contactonderzoek mogelijk wanneer je uit het buitenland komt ...uit een vliegtuig, vanaf een camping , hotel etc.
Ik vind het eea toch erg risicovol.
Ik snap dat mensen snakken naar een fijne zonnige vakantie , maar kunnen we niet beter 1 jaartje wachten?
Contactonderzoek blijft mogelijk, ook op vakantie moet je overal reserveren en dat betekent je gegevens achterlaten.
Zodra wij ons fit genoeg voelen, gaan we er tussenuit. Voor anderen hoort vakantie bij iets van een normaal leven.
Bij buitenland ben ik eerder nieuwsgierig hoe ver weg men gaat. Voor de schoolvakanties is Nederland al vrijwel vol geboekt.* Wie nog weg wil, moet wel de grens over.
* Week van 18-25 juli: van 1459 vakantiehuizen nog 76 beschikbaar bij een niet zo willekeurig gekozen bemiddelaar. Dat is een ongekend hoge bezetting en wat nog beschikbaar is, is meer gericht op 2 personen of groepsaccommodaties. In de woorden van de directeur: de boekingen gaan door het dak.
Er zijn aparte onderzoeken geweest onder personeel van zorginstellingen en verder is er heel weinig getest. Over de verhouding kun je weinig zeggen. Er zijn ruim 1,2 miljoen mensen werkzaam in de zorg, maar dit is heel breed geteld. (Onderzoeksprogramma Arbeidsmarkt Zorg en Welzijn)witte angora schreef: ↑09 jun 2020 14:01Volgens bovenstaande link zijn er tot nu toe 47.000 mensen besmet. Dus 17.000 zorgmedewerkers die besmet zijn, is wel een heel erg grote groep, verhoudingsgewijs.
Gebruik van PBM is nog steeds terughoudend, want worden ze nu wel of niet vergoed onder de lopende contracten?