Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even een heel ander geluid in de #BLM-discussie.
https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... nd-760647/

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is zeker een heel ander, ontnuchterend geluid.

Misschien moeten autisten ook maar eens met zijn allen gaan demonstreren dat ze gediscrimineerd worden. Want ook dat gebeurt. 'De WAO is gemaakt voor mensen als jij'. Bijna 20 jaar na dato galmt het nog na in mijn oren. Dank u wel.

Lowieze
Berichten: 6879
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat is dat toch een dom gedoe met die “negeerlijst” op dit forum.
Iemand stelt een vraag waarop je uitgebreid en fatsoenlijk antwoord geeft. Geen enkele reactie daarop.
Al diverse malen gebeurt. Wat blijkt?
Diegene die de vraag stelt, heeft je op “negeren” of “vijand” gezet. Wat een kinderachtig gedoe.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
12 jun 2020 08:52
Even een heel ander geluid in de #BLM-discussie.
https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... nd-760647/
Juist : beter # ALM >>>> all lives matters>>>> uiteraard ! Iedereen doet ertoe :D

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
12 jun 2020 08:52
Even een heel ander geluid in de #BLM-discussie.
https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... nd-760647/
Een heel ander geluid dan 'ons' NOS-journaal inderdaad.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

tttlocke schreef:
12 jun 2020 10:22
Moneyman schreef:
12 jun 2020 08:52
Even een heel ander geluid in de #BLM-discussie.
https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... nd-760647/
Een heel ander geluid dan 'ons' NOS-journaal inderdaad.
Had het gister al gelezen,er zit wat in.
Ben het er mee eens dat wij persoonlijk geen excuses hoeven te maken voor de slavenhandel.
Maar als land/natie kan dat toch anders liggen.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De nieuwste trend: https://www.manutan.nl/nl/mnl/fietsenho ... 0FEALw_wcB

Moet je het nog zelf bouwen ook. Volgens mij kun je er voor dat geld een stuk of vier maken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

scharrelschipper schreef:
12 jun 2020 10:28
[...]
Had het gister al gelezen,er zit wat in.
Ben het er mee eens dat wij persoonlijk geen excuses hoeven te maken voor de slavenhandel.
Maar als land/natie kan dat toch anders liggen.
Voor welke landen/naties gaat dat op? Bestaan die nog als zodanig?
Excuses aan wie?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En die beeldenstorm overal is ook compleet zinloos. Alsof je daar de geschiedenis mee uitwist.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het zijn gevaarlijke tijden.
Heel veel is niet wat het lijkt.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
12 jun 2020 10:48
En die beeldenstorm overal is ook compleet zinloos. Alsof je daar de geschiedenis mee uitwist.
De geschiedenis kun je inderdaad niet uitwissen. Je kunt wel met elkaar een nieuwe start maken. En dat kan onder andere door te zorgen dat mensen met een dubieus verleden niet langer op een voetstuk worden geplaatst.

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die beeldenstorm is inderdaad zo ongeveer het enige waar ik me wél iets bij voor kan stellen. De geschiedenis is wat het is, maar die hoef je -zeker met de kennis van nu- niet (langer) op een voetstuk te plaatsen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

scharrelschipper schreef:
12 jun 2020 10:28
tttlocke schreef:
12 jun 2020 10:22
Moneyman schreef:
12 jun 2020 08:52
Even een heel ander geluid in de #BLM-discussie.
https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... nd-760647/
Een heel ander geluid dan 'ons' NOS-journaal inderdaad.
Had het gister al gelezen,er zit wat in.
Ben het er mee eens dat wij persoonlijk geen excuses hoeven te maken voor de slavenhandel.
Maar als land/natie kan dat toch anders liggen.
Yup eens, vergelijk met Duitsland en Hitler. je kan niet iedere Duitser verantwoordelijk houden voor wat er 75 jaar geleden is gebeurd.

Ik heb helemaal niets met racisme, voor mij is iedereen gelijk ongeacht kleur, geloof, sexuele voorkeur etc etc etc respecteer mij en ik
respecteer jou.

En ook ik kniel voor niemand ! 1 keer in mijn leven is genoeg :)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik op een voetstuk een Komkommer ga plaatsen? Hoe lang bleef dat hier dan staan?

En wat vervoerde onze Scharrel nog meer, in verleden hadden ze wel eens levende goederen?
Je vaarde waarvoor je betaald kreeg, kippen of mensen, lading = lading en volgens mijn ben je dan niet medeplichtig.
Niet de vervoerder maar opdracht gever is verantwoordelijk leerde ik ooit op school.

#BLM, ik klikte en zag 1/3 reclame zooi, hoe jaag je klanten weg!
Geen idee waar dat voor stond, een afkorting die pas later bij meer lezen duidelijk moest worden.

Blokkeer Lezers Massaal, dat is wat Elsevier blijkbaar wilde... doei.

En de man in Zwolle, en nu pas demonstreren, zijn we nu zo achterlijk, maanden later na USA ontdekken dat we eigenlijk dit al eerder hadden moeten doen?
Ik vind, en misbruik graag een ander thema!
Daar lijkt het vaak erg veel op.

Een protest in Zwolle, en dat laten opzwellen tot een landelijke, welkom in de Bananen Republiek Nederland.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
12 jun 2020 11:02
Die beeldenstorm is inderdaad zo ongeveer het enige waar ik me wél iets bij voor kan stellen. De geschiedenis is wat het is, maar die hoef je -zeker met de kennis van nu- niet (langer) op een voetstuk te plaatsen.
Dat kan prima bereikt worden zonder beeldenstorm.

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met "beeldenstorm" doel ik vooral op de discussie over die standbeelden, gericht op de verwijdering ervan. Het eigenhandig neerhalen (eigenrichting) keur ik uiteraard af.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Eindelijk weer appelgebak met echte slagroom?

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, de koning van dit land sprak ooit de woorden: 'ik mag ook nooit iets'. Dan kan zijn volk er niet bij achterblijven, nietwaar?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Gemengd gevoel hierbij.

Mensen met een lichte of donkergetinte huidskleur hebben in Nederland niet zozeer bovenmatig te maken met politiegeweld, het is juist de politie zelf die steeds vaker te maken krijgt met agressie, niet zelden gepleegd door mensen van kleur.
Dit heeft een hoog kip-ei gehalte. Wie lokt de agressie uit? Publiek of politie? Niet te bepalen.

Velen in Nederland lopen tegen vooroordelen aan en ondervinden daar last van, zeker ook mensen met een zwarte of lichtgetinte huidskleur. Maar ze zijn niet de enigen. Mensen die openlijk de PVV steunen, kunnen een baan bij de politie, rechterlijke macht, zorginstellingen of in het onderwijs nagenoeg vergeten.
Bij de IND ben je welkom. Niet eens borreltafelpraat, echt waar. Onderzoek naar de politieke voorkeuren van IND-medewerkers liet een oververtegenwoordiging van extreem rechts zien en sindsdien is de IND een gesloten bastion.

Hier kruipt Ronald Buijt zelf in de slachtofferrol, die hij anderen niet gunt. Binnen een bedrijf gaat het erom, dat je de goede mensen op de goede plek hebt zitten. Actieve politici, van welke partij dan ook, zijn alleen welkom als de politiek buiten blijft.

veel Marokkanen ondervinden bij stages en sollicitaties absoluut nadeel van het wangedrag van veel van hun landgenoten. Zeer onrechtvaardig voor die goedwillenden, maar niet direct een bewijs van racisme. Als ik vijf keer door een herdershond ben aangevallen, ben ik de zesde keer dat ik zo’n hond zie lopen zeer terughoudend.
Conclusie: nummer zes weiger jij een kans te geven. Etiket: tussen discriminatie en racisme in.


Toch denk ik, dat de schrijver zich nergens druk over hoeft te maken. Er komt een onderzoekscommissie aan en we weten allemaal wat dat betekent: er zal niets veranderen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
12 jun 2020 17:23
Eindelijk weer appelgebak met echte slagroom?
Lachgas maakt van slagroom geen nepslagroom.

Plaats reactie