Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

[https://nieuwspaal.nl/kritiek-op-vlagg ... e-nieuwe/]

Geen nationalistische haring meer.
Gelukkig want heb me daar al jaren aan gestoord 8)

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

De meeste haring voor nieuwe haring wordt volgens mij door Noorse vissers gevangen, maar dat terzijde. Als tukker voel ik mij ook ernstig gediscrimineerd door de benaming Hollandse nieuwe.

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Twentse haring uit Dinkel of Regge, dát is pas wat. Die uit het Twentekanaal mag er trouwens ook zijn, vooral uit Zijtak Almelo.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

De wereld is gek geworden,en met name ons land.
Een corona app,kan ik niet aan meedoen want ik heb geen snertfone (als ik al zou willen)
Vliegtuigen mogen gewoon vol,kroegen sluiten weer omdat ze bang zijn voor de dikke boete.
Hoe ga je in een vliegtuig op een lange vlucht eten of drinken met een mondkapje op?
Was gister op mijn losplaats in het Brabantse land,waar ik mij zoals al jaren normaal,moet melden via een buiten het bedrijf hangende telefoon,daarna komt er een medewerker een monster van de lading nemen en na lossing waarbij mensen en materiaal in het schip komen,worden de uitlossings papieren mij weer overhandigd nadat ik ze getekend heb met een door hun verstrekte pen.
En dat alles in het broeinest van al die ellende in midden Brabant.
En helemaal niks van ontsmettings middelen of afstand houden,simpelweg omdat het gewoon niet mogelijk is.
ik heb me daar geen moment ongerust over gemaakt overigens.
Wat is, in wiens naam dan ook, de bedoeling van deze idiote maatregelen?
Bij voorbaat excuse`s aan mensen die dit lezen en te lijden hebben of hebben gehad van deze ellendige ziekte,maar ons land vervalt naar mijn idee met de aangekondige regels en noodwetten tot een politie staat.
En daartegen zal ik mij voor zover mogelijk tot het uiterste verzetten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jablan schreef:
12 jun 2020 17:58
Er komt een onderzoekscommissie aan en we weten allemaal wat dat betekent: er zal niets veranderen.
Laten we het hopen. Dat zou pure winst zijn.

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
12 jun 2020 17:58
veel Marokkanen ondervinden bij stages en sollicitaties absoluut nadeel van het wangedrag van veel van hun landgenoten. Zeer onrechtvaardig voor die goedwillenden, maar niet direct een bewijs van racisme. Als ik vijf keer door een herdershond ben aangevallen, ben ik de zesde keer dat ik zo’n hond zie lopen zeer terughoudend.
Conclusie: nummer zes weiger jij een kans te geven. Etiket: tussen discriminatie en racisme in.
Ik ga niet met je mee. Er is niets mis met je houding afstemmen op je ervaring. Integendeel: dat zorgt ervoor dat ik, maar ook een politieagent, mijn werk kan doen. Zolang je je daarvan bewust bent, en bereid bent je houding aan te passen, is daar niets mis mee.

Jouw conclusie “weigeren een kans te geven” is zoals vaak te stellig, gerelateerd aan het citaat waar je op reageert. Je etiket is dan ook onjuist.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Die satirische haringlink blijft bij mij binnen het forum hangen.
Ik kreeg zelfs te zien dat 'de opgevragen pagina niet kon worden gevonden'.
Heb 'm wel gevonden hoor. Dank daarvoor!

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
12 jun 2020 21:15
Scharrel heeft een punt. Vanuit de overheid worden er allemaal regels opgesteld, de ondernemes proberen krampachtig daar aan te voldoen, en het volk is er klaar mee en doet gewoon zijn ding.
Dat is dus exact wat ik in het Corona topic al meerdere keren heb gesteld. Vanavond ook weer. En dan krijg ik te horen dat ik kritiek heb op anderen. Ik heb geen kritiek, ik stel enkel feiten vast.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
12 jun 2020 21:39
Jablan schreef:
12 jun 2020 17:58
veel Marokkanen ondervinden bij stages en sollicitaties absoluut nadeel van het wangedrag van veel van hun landgenoten. Zeer onrechtvaardig voor die goedwillenden, maar niet direct een bewijs van racisme. Als ik vijf keer door een herdershond ben aangevallen, ben ik de zesde keer dat ik zo’n hond zie lopen zeer terughoudend.
Conclusie: nummer zes weiger jij een kans te geven. Etiket: tussen discriminatie en racisme in.
Ik ga niet met je mee. Er is niets mis met je houding afstemmen op je ervaring. Integendeel: dat zorgt ervoor dat ik, maar ook een politieagent, mijn werk kan doen. Zolang je je daarvan bewust bent, en bereid bent je houding aan te passen, is daar niets mis mee.

Jouw conclusie “weigeren een kans te geven” is zoals vaak te stellig, gerelateerd aan het citaat waar je op reageert. Je etiket is dan ook onjuist.
"bereid bent je houding aan te passen"Dat is dikwijls het probleem.
men heeft een mening gevormd en dat is het dan.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daar zie ik hier wel heel veel voorbeelden van idd.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je het over jezelf, angel?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
12 jun 2020 21:39
(...)
Er is niets mis met je houding afstemmen op je ervaring. ...
Daar is ook niks mis mee, integendeel . Wees je ervan bewust in ieder geval, dat is dan al winst, echter....mensen zitten vol ( voor) oordelen , gaat het om homo.s/ zwarte mensen/ religie/ Chinezen/ Russen/ beperkte mensen/ arbeiders/ de sociale klasse waar je uit komt/ Marokkanen/ coffeeshophouders / verwarde mensen/ alcoholisten / daklozen .....
kortom..alles wat ' afwijkt ' van het ' normale ' , daar heeft het gros een ( niet al te beste) mening over.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
12 jun 2020 22:23
Moneyman schreef:
12 jun 2020 21:39
(...)
Er is niets mis met je houding afstemmen op je ervaring. ...
Daar is ook niks mis mee, integendeel . Wees je ervan bewust in ieder geval, dat is dan al winst, echter....mensen zitten vol ( voor) oordelen , gaat het om homo.s/ zwarte mensen/ religie/ Chinezen/ Russen/ beperkte mensen/ arbeiders/ de sociale klasse waar je uit komt/ Marokkanen/ coffeeshophouders / verwarde mensen/ alcoholisten / daklozen .....
kortom..alles wat ' afwijkt ' van het ' normale ' , daar heeft het gros een ( niet al te beste) mening over.
Je vergat de schippers te noemen,soms ook wel "drijvende zigeuners"genoemd.
Vind ik altijd een soort van erenaam.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

fonsflons schreef:
12 jun 2020 22:32
Hier laait de pietendiscussie weer op. Op de lokale Facebook-pagina stond vermeld dat er in november door kozp gedemonstreerd gaat worden in onze gemeente. De reacties waren te voorspellen. Toen ik voorzichtig vroeg naar de de beargumentatie van iemand die zij 'dat ie ze allemaal op hun muil ging slaan want het was geen racisme en als het ze niet beviel ze maar moesten optiefen naar hun eigen land' werd het me weer snel duidelijk dat het vergeefse moeite was.
Hoe noem je dat soort mensen?
Droevig of stompzinnig?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Net als KOZP dan, maar dan aan het andere uiterste van het spectrum aan opvattingen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
12 jun 2020 21:39
Jouw conclusie “weigeren een kans te geven” is zoals vaak te stellig, gerelateerd aan het citaat waar je op reageert. Je etiket is dan ook onjuist.
Eh ... wel gebaseerd op de praktijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn oproep;

Ga bij de intocht 100% zwart als protest.
Augurkjes doen ook mee, en mijn Somalische buurman, erg donker bruin is ook niet echt zwart!
Die wil ook meedoen, als 99% echt zwart is als tegen protest bereiken ze juist iets wat ze juist niet willen.

Van intocht tot 5 December Nederland op Zwart.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom tegen de haren instrijken, komkommer? Ik weet dat je het niet meent, je bent nu eenmaal een man van grappen en grollen. Maar...

Gevoelsmatig denk ik dat mensen zich niet serieus genomen voelen. Dat is misschien wel de grondslag van discriminatie. Je oproep weerspiegelt het idee dat 'kleurrijk Nederland' niet serieus genomen hoeft te worden.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zet het even hier neer, in het Corona-topic gaat het off-topic..
mh73 schreef:
13 jun 2020 10:56
witte angora schreef:
13 jun 2020 10:38
Och, sinds gisteren heb ik weer twee katten.

Wat leuk! Geniet ervan WA
Dank je! Ik was al een tijdje aan het kijken, maar de wens op korte termijn te verhuizen hield me tegen. Die wens is intussen de bodem ingeslagen, de mogelijkheden worden steeds kleiner. Dus begin van de week op MP gekeken, en daar stonden ze. Twee half-angora's.

Gisteren waren ze allebei nog erg bang en schuw, maar ze moesten dan ook hun eerdere huisje en 4 verdrietige baasjes achter laten. Dat heeft uiteraard een flinke impact. Ze hebben gisteren en vannacht allebei op een andere vensterbank gelegen, achter een half dicht gordijn. Konden ze lekker naar buiten kijken, en ondertussen 'stiekem' de kamer in en naar elkaar loeren (beide ramen staan haaks op elkaar).

Inmiddels gaat het beter, beiden zijn aardig aan het verkennen, en hebben mij intussen als hun personeel geclaimd. Eten en drinken is nog wat lastig, maar ze moeten dan ook nog erg wennen. Straks even wat speeltjes halen, want dat hebben ze niet.

Van beide kanten (vorige eigenaars en ik) hebben we er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen. Maar wel apart dat al vrij snel nadat ze binnen waren, ik een bepaalde rust kreeg. Kun je niet uitleggen. Er is weer leven in huis, dat is het denk ik. Het voelt in ieder geval goed.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
13 jun 2020 11:22
Ik zet het even hier neer, in het Corona-topic gaat het off-topic..
mh73 schreef:
13 jun 2020 10:56
witte angora schreef:
13 jun 2020 10:38
Och, sinds gisteren heb ik weer twee katten.

Wat leuk! Geniet ervan WA
Dank je! Ik was al een tijdje aan het kijken, maar de wens op korte termijn te verhuizen hield me tegen. Die wens is intussen de bodem ingeslagen, de mogelijkheden worden steeds kleiner. Dus begin van de week op MP gekeken, en daar stonden ze. Twee half-angora's.

Gisteren waren ze allebei nog erg bang en schuw, maar ze moesten dan ook hun eerdere huisje en 4 verdrietige baasjes achter laten. Dat heeft uiteraard een flinke impact. Ze hebben gisteren en vannacht allebei op een andere vensterbank gelegen, achter een half dicht gordijn. Konden ze lekker naar buiten kijken, en ondertussen 'stiekem' de kamer in en naar elkaar loeren (beide ramen staan haaks op elkaar).

Inmiddels gaat het beter, beiden zijn aardig aan het verkennen, en hebben mij intussen als hun personeel geclaimd. Eten en drinken is nog wat lastig, maar ze moeten dan ook nog erg wennen. Straks even wat speeltjes halen, want dat hebben ze niet.

Van beide kanten (vorige eigenaars en ik) hebben we er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen. Maar wel apart dat al vrij snel nadat ze binnen waren, ik een bepaalde rust kreeg. Kun je niet uitleggen. Er is weer leven in huis, dat is het denk ik. Het voelt in ieder geval goed.
Een leven zonder die wollige beestjes is een stuk minder leuk!
Wij zijn sinds een goed jaar dierloos en we twijfelen nog.
Misschien komt er nog wel eens eentje aanlopen,is bij ons al meer gebeurt.

Plaats reactie