Vorig jaar hebben we op advies van onze installateur voor een Remeha Ace cv ketel gekozen, al vrij snel kwam er een zeer irritante geratel naar voren welke we graag opgelost wilden hebben omdat de ketel in de berging bij de keuken/woonkamer hangt.
De 1e service monteur van Remeha had het nog nooit meegemaakt, ook de 2e en 3e en 4e monteur hadden het nog nooit eerder meegemaakt, pas bij collega nr 5 gingen ze in een groepsapp informeren bij collega's, daar werd toen duidelijk dat het wel eens eerder voorkwam, echter nog steeds sporadisch.
De installateur heeft zich meteen gemeld, is zeker 5 maal langs gekomen, ook de Remeha service monteurs zijn zeker 6 maal langs gekomen totdat ik het uiteindelijk zo beu was dat ik een andere cv ketel eiste, deze is na overleg in februari van dit jaar geplaatst.
3-4 weken later belde Remeha of de klachten waren verdwenen, ik gaf als antwoord dat het vooralsnog het er op leek dat het euvel was verholpen, maar korte tijd later kwam hetzelfde euvel weer terug.
Opnieuw is deze week een Service monteur van Remeha langsgekomen, na weer de nodige onderzoeken en geluister naar de ketel en heel veel bellen met het kantoor van Remeha is er nu voor de 3e besloten om een andere cv ketel te plaatsen, dit keer een ander type en model om herhaling ( hopelijk ) te voorkomen.
Moeten wij als consument nu akkoord gaan met omwisseling van opnieuw een Remeha cv ketel, of mogen we als consument ook teruggaaf van gemaakte kosten voor de cv ketel terug eisen?
Eerlijk gezegd zijn wij alle bezoeken en ellende meer dan zat, en hebben dan ook weinig vertrouwen in het merk Remeha!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nu voor 3e maal andere CV ketel
Re: Nu voor 3e maal andere CV ketel
Op zich is Remeha een goed merk, denk dat u net de pech hebt dat er in de serie waarvan u 2 ketels hebt gehad een productie fout zit. Dus als u nu een andere type krijgt moet het in principe goed zijn.
Re: Nu voor 3e maal andere CV ketel
Zo lang wij CV hebben al een Remeha. De Avanti is een zeer goede keuze. Na 12 jaartjes een nieuwe gekocht, deze was eigenlijk "gratis" omdat de vorige eigenlijk nooit onderhoud of iets heeft gehad in al die jaren !
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Nu voor 3e maal andere CV ketel
Ik snap dat gebrek aan vertrouwen niet. U meldt een probleem en ze komen direct, ze doen uitgebreid onderzoek naar een voor hun onbekend probleem. Na nieuwe plaatsing komen ze snel tot de oplossing om een ander type ketel te plaatsen. Dus concreet zeer goede service met een prima opvolging, helaas niet met het gewenste resultaat tot op heden. Op dit forum zijn tientallen andere voorbeelden te vinden waarbij de installateur/fabrikant niet zo meewerkend zijn.
U zou uw vraag voor een ander merk voor kunnen leggen bij de installateur/monteur, immers is hij degene waarmee u een overeenkomst heeft en niet met de fabrikant.
Juridische zult u na 6 maanden zelf moeten bewijzen dat het euvel veroorzaakt wordt door een non-conformiteit. Gezien zelf de fabrikant geen idee heeft wat de oorzaak is en uitgebreid onderzoek heeft gedaan is de vraag of u dit zelf wel kunt aantonen.