Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Héél goed van je, WA !
Het is zó fijn om een huisdier te hebben. Geniet ervan, komt helemaal goed!

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij hebben twee huis-tuin-en-keuken poezen (gehad), maar die hebben nooit met elkaar kunnen opschieten. Altijd veel geschreeuw als ze elkaar op de trap tegenkwamen. Vooral 's nachts uiteraard. De oudste was een stuk chagrijn en erg op rust gesteld, terwijl de jongste (van een boerderij) een echte jager is en regelmatig met muizen, vissen, vogels en padden thuiskomt. Ook de jongste is niet echt aanhankelijk.
De oudste is twee jaar geleden totaal van het padje van de balustrade van zolder een verdieping naar beneden getuimeld en die hebben we toen op 14 jarige leeftijd moeten laten inslapen. De jongste, inmiddels bijna 12, heeft het aan de schildklier maar knapt met medicijnen gelukkig wel op.

Er komen hier geen nieuwe katten. We hebben al 24 jaar één of twee honden en we zijn toch meer van de honden dan de poezen. Al blijf ik het leuke en fascinerende dieren vinden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een Poes zou nemen?

Meneer de Kater is de baas en huis en die bepaald wie erin komt of niet.
Ik heb niets te vertellen thuis.

Ik mag eten en drinken geven en moet de deur van auto openen als meneer mee wilde.
Ook in winkel wagen als peuter en dan iedereen aandacht vragen...

Was wel blij dat meneer voor mijn koos en 't nieuwe Kot in plaats van vorige woning.
Vaak meer aan 't huis dan de persoon gehecht en dat komt vaker voor.

Meneer is net enkele weken op vakantie geweest en ik mocht mee om de Doerak te besturen en hem te verzorgen.
Ik ben dus een slaaf en die slavernij is dus niet afgeschaft, en helaas is Witte Angora nu tot hetzelfde leuke lot veroordeeld.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nu we het toch over onze geliefde huisdieren hebben:
Kreeg gisteren nog antwoord van de PvDD over hond Tommy. De PvDD zal wel overspoeld zijn met vragen hierover.
Beste,

Hartelijk dank voor uw bericht in het delen van uw zorgen.

De situatie van Tommy is inderdaad verschrikkelijk! De politie is een intern onderzoek gestart naar het voorval. Ook wij houden de situatie in de gaten. Zo heeft ons Tweede Kamerlid Frank Wassenberg Kamervragen hierover gesteld. Hij vraagt bijvoorbeeld of de minister wil onderzoeken of er vaker geweld tegen dieren wordt gebruikt door de politie. Alle Kamervragen kunt u hier terugvinden: https://www.partijvoordedieren.nl/vrage ... n-een-hond Zie ook deze tweet: https://twitter.com/PartijvdDieren/stat ... 1797660675

Wij strijden in de Tweede Kamer tegen alle vormen van geweld tegen dieren, dus ook geweld door de politie. Wat ons betreft krijgt het opsporen en de bestrijding van dierenmishandeling veel hogere prioriteit, hiervoor blijven wij ons inzetten in de Tweede Kamer: https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... bestrijden

Daarnaast zijn wij fel tegen de bezuinigingen op de Dierenpolitie. Wij blijven pleiten voor een goed functionerende Dierenpolitie met voldoende mogelijkheden om adequaat op te treden: https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... renpolitie

Wij strijden al jaren in de Tweede Kamer voor het harder aanpakken van dierenmishandeling en -verwaarlozing. Wij zullen ons hiervoor blijven inzetten, daar kunt u van uit gaan!

Met vriendelijke groet,
Kirsten Weitering

Partij voor de Dieren
Postbus 17622
1001 JM Amsterdam
www.partijvoordedieren.nl

Volg ons ook op Twitter, Facebook, Instagram en YouTube!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Goed!!
Misschien eens in de wet vastleggen dat huisdieren niet langer voor de wet een product zijn en dat ook zij basisrechten krijgen en houden :evil:.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is een Politie hond dan een huisdier?

Ik denk aan hulpmiddel en valt buiten deze regels, net als Aapjes voor testen van Make Up... en zo.

Moneyman
Berichten: 31179
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
13 jun 2020 09:28
Moneyman schreef:
12 jun 2020 21:39
Jouw conclusie “weigeren een kans te geven” is zoals vaak te stellig, gerelateerd aan het citaat waar je op reageert. Je etiket is dan ook onjuist.
Eh ... wel gebaseerd op de praktijk.
:lol: Je beseft hopelijk wel dat je hier zelf exact doet wat je anderen verwijt?

Na vijf keer gebeten zijn een zesde keer voorzichtig zijn is óók simpel gebaseerd op de praktijk.

Ik weet wel dat je niet zult toegeven dat je ernaast zat, maar... misschien tóch eens je standpunt heroverwegen?

Moneyman
Berichten: 31179
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
13 jun 2020 11:22
Maar wel apart dat al vrij snel nadat ze binnen waren, ik een bepaalde rust kreeg. Kun je niet uitleggen. Er is weer leven in huis, dat is het denk ik. Het voelt in ieder geval goed.
Dit vind ik nou echt fijn om te lezen. Het is je van harte gegund, WA!

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
13 jun 2020 21:46
:lol: Je beseft hopelijk wel dat je hier zelf exact doet wat je anderen verwijt?
Na vijf keer gebeten zijn een zesde keer voorzichtig zijn is óók simpel gebaseerd op de praktijk.
Ik weet wel dat je niet zult toegeven dat je ernaast zat, maar... misschien tóch eens je standpunt heroverwegen?
:D We beginnen elkaar al aardig te kennen. Toch is er een verschil.
Het taalgebruik van deze Marcel is verhuld racistisch en het hele artikel ruw samengevat 'waar is het probleem. wij arme witte blanke mensen hebben ook problemen'
Wat ik met 'weigeren een kans te geven' bedoel is exact wat ik zeg: Marcel zal een Marokkaan geen kans geven, omdat hij - vooroordeel of ervaring - het bij voorbaat niet vertrouwt. Dat is bij veel werkgevers ook het geval: CV's worden niet gelezen, maar eerst wordt geselecteerd op naam, geslacht en geboortejaar. En dan vinden ze niemand, kloppen bij ons aan en zo hebben wij er weer een klant bij.
moederslink schreef:
13 jun 2020 16:20
Misschien eens in de wet vastleggen dat huisdieren niet langer voor de wet een product zijn en dat ook zij basisrechten krijgen en houden :evil:.
Hoe zit het met de status van hulphonden? Dier, product, begeleider?

We zouden wel weer katten willen, zijn niet actief op zoek, want alle dieren worden bij ons hoogbejaard. De eerste poes is 24 geworden, de tweede hebben we helaas moeten laten inslapen met 16-17 wegens een kwaadaardige, snelgroeiende tumor in de kaak. Al heeft ze een goed einde gekregen: alleen nog zalm in de laatste 6 weken en ze is snorrend op mijn arm in slaap gevallen voordat ze de laatste, fatale spuit kreeg.

Moneyman
Berichten: 31179
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
13 jun 2020 22:04
Moneyman schreef:
13 jun 2020 21:46
:lol: Je beseft hopelijk wel dat je hier zelf exact doet wat je anderen verwijt?
Na vijf keer gebeten zijn een zesde keer voorzichtig zijn is óók simpel gebaseerd op de praktijk.
Ik weet wel dat je niet zult toegeven dat je ernaast zat, maar... misschien tóch eens je standpunt heroverwegen?
:D We beginnen elkaar al aardig te kennen. Toch is er een verschil.
Het taalgebruik van deze Marcel is verhuld racistisch en het hele artikel ruw samengevat 'waar is het probleem. wij arme witte blanke mensen hebben ook problemen'
Wat ik met 'weigeren een kans te geven' bedoel is exact wat ik zeg: Marcel zal een Marokkaan geen kans geven, omdat hij - vooroordeel of ervaring - het bij voorbaat niet vertrouwt. Dat is bij veel werkgevers ook het geval: CV's worden niet gelezen, maar eerst wordt geselecteerd op naam, geslacht en geboortejaar. En dan vinden ze niemand, kloppen bij ons aan en zo hebben wij er weer een klant bij.
... en zo ben je -zonder mijn reactie op jouw punt te weerleggen- terug waar je begon, je draait in een kringetje.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
13 jun 2020 21:46
Ik weet wel dat je niet zult toegeven dat je ernaast zat, maar... misschien tóch eens je standpunt heroverwegen?
Het lijstje van forumleden die wel eens toegeven ernaast te zitten, is één van de kortste lijstjes van dit forum :lol:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jablan schreef:
13 jun 2020 22:04
Het taalgebruik van deze Marcel is verhuld racistisch en het hele artikel ruw samengevat 'waar is het probleem. wij arme witte blanke mensen hebben ook problemen'
Waarom is het taalgebruik van Marcel 'verhuld racistisch' en is jouw samenvatting van het artikel dat niet? Serieuze vraag.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wordt met "Marcel" Ronald Buijt bedoeld, de schrijver van het artikel in Elsevier?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naam; Oké.
Geslacht; Ik werkte ooit in Slachthuis!
geboortejaar;. Afgewezen.
Gezondheid; Afgewezen.
C.V. ; Die op zolder geeft duidelijker verhaal!

Waar kan ik nog solliciteren?
De Overheid heeft na afschaffen VUT nu vele ouderen boven de 60 werkloos thuis zittende.
In 2019 was er tekort personeel dus die strenger aanpakken?
Wat voorheen in de VUT ging was vaak traag, verouderd en had bij geen VUT afgekeurd moeten zijn.
Er zitten vele goede tussen maar een groot deel waardeloze!

Nu met Covid 19 komen er weer vele en UWV raakte overwerkt!

Dan krijg je ouderen die de Marathon binnen 2 uren kunnen lopen!
Stap in Den Helder achterin de trein en 42 km verder voorin uitstappen! :mrgreen:
Heb ik ook 42 km gelopen!

Daar zit toch niemand op te wachten, en de verplichting van je MOET solliciteren?
Ik ga dan omdat Den Haag dat wilde een open Sollicitatie naar de VVD sturen als Fractie medewerker sturen.
Of naar een ministerie waar ik totaal geen opleiding voor heb behalve schoonmaker en dat is uitbesteed!
En ook daar is nu zoveel werkdruk dat ze mijn zeker binnen 1 dag weer wegsturen.

Mag ik nu Corona vrij poetser worden in de 2e kamer?
Dan word ik ook een bekende Nederlander, net als Irma.
Gezien dit verhaal vind ik leeftijd discriminatie een prima oplossing voor werkgevers!
Ik ben veel jonger dan Henk Krol en kan dus nog jarenlang Microfoon poetser zijn!

witte angora
Berichten: 31997
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
14 jun 2020 09:05
Dan krijg je ouderen die de Marathon binnen 2 uren kunnen lopen!
Stap in Den Helder achterin de trein en 42 km verder voorin uitstappen! :mrgreen:
Heb ik ook 42 km gelopen!
De trein doet het tot aan Alkmaar in nog geen 40 minuten, dus dan doe je er met jouw 2 uur toch nog erg lang over... :roll:

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Marcel, Ronald, bij namen zou ik altijd terug moeten zoeken. :oops:
tttlocke schreef:
14 jun 2020 02:12
Waarom is het taalgebruik van Marcel 'verhuld racistisch' en is jouw samenvatting van het artikel dat niet? Serieuze vraag.
Samenvatten is de verpakking eraf slopen en de kern overhouden. Tekst is verhuld, samenvatting open racistisch.
Moneyman schreef:
13 jun 2020 22:31
Jablan schreef:
13 jun 2020 22:04
... en zo ben je -zonder mijn reactie op jouw punt te weerleggen- terug waar je begon, je draait in een kringetje.
Leg ik het nog een derde keer uit. Als wij ons vakantiehuis vijf keer aan gezinnen met een kleine peuter verhuren en dat levert vijf keer schade op, is dat voor ons geen reden om de volgende boeking van een papa, mama en peuter te weigeren.
Dit is wat deze Marcel-Ronald (ik hou die verkeerde naam erin) Buijt wel doet, puur op grond van de afkomst van een groep Nederlanders verschil maken met zijn vergelijking tussen 'Marokkanen' en 'Herdershond'.
Het is racisme.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
14 jun 2020 10:06
Marcel, Ronald, bij namen zou ik altijd terug moeten zoeken. :oops:
tttlocke schreef:
14 jun 2020 02:12
Waarom is het taalgebruik van Marcel 'verhuld racistisch' en is jouw samenvatting van het artikel dat niet? Serieuze vraag.
Samenvatten is de verpakking eraf slopen en de kern overhouden. Tekst is verhuld, samenvatting open racistisch.
Moneyman schreef:
13 jun 2020 22:31
Jablan schreef:
13 jun 2020 22:04
... en zo ben je -zonder mijn reactie op jouw punt te weerleggen- terug waar je begon, je draait in een kringetje.
Leg ik het nog een derde keer uit. Als wij ons vakantiehuis vijf keer aan gezinnen met een kleine peuter verhuren en dat levert vijf keer schade op, is dat voor ons geen reden om de volgende boeking van een papa, mama en peuter te weigeren.
Dit is wat deze Marcel-Ronald (ik hou die verkeerde naam erin) Buijt wel doet, puur op grond van de afkomst van een groep Nederlanders verschil maken met zijn vergelijking tussen 'Marokkanen' en 'Herdershond'.
Het is racisme.
Leer eens quoten, dit is belachelijk
En als de samenvatting racistisch is? Het is JOUW samenvatting.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jablan schreef:
14 jun 2020 10:06
tttlocke schreef:
14 jun 2020 02:12
Waarom is het taalgebruik van Marcel 'verhuld racistisch' en is jouw samenvatting van het artikel dat niet? Serieuze vraag.
Samenvatten is de verpakking eraf slopen en de kern overhouden. Tekst is verhuld, samenvatting open racistisch.
Je presenteerde weer iets als feit (iets was 'verhuld racistisch') , terwijl het slechts een, niet-onderbouwde, mening was. Dat kwistig strooien met termen als 'racist', 'racisme', 'verhuld racisme', alsof het een argument in een discussie is. alleen naar om iemand waarmee je niet eens bent af te serveren, weg te zetten als 'die deugt niet', vind ik één van de meest kwalijke praktijken in de huidige tijd. Daar komt niets goeds van. Alleen maar meer verdeeldheid.
Juist bij dit soort termen moet je uitleggen waarom je het racistisch vindt. Maar misschien is dat niet de bedoeling.
tttlocke schreef:
14 jun 2020 02:12
Waarom is het taalgebruik van Marcel 'verhuld racistisch' en is jouw samenvatting van het artikel dat niet? Serieuze vraag.
Je kiest ervoor de vraag zoals ik die bedoelde niet te beantwoorden (of je hebt 'm verkeerd begrepen). Het is jóuw 'samenvatting' (eigenlijk gewoon een mening!), zoals iemand al aangaf. Mijn vraag heeft betrekking op wat jíj ervan maakt. Waarom zijn jouw woorden acceptabel en die van de schrijver van het artikel niet? Als wat schrijver doet 'verhuld racisme' is, waarom denk je dat dat wat jij doet, dat niet is?
Nogmaals, serieuze vraag.
Jablan schreef:
13 jun 2020 22:04
Het taalgebruik van deze Marcel is verhuld racistisch en het hele artikel ruw samengevat ' waar is het probleem. wij arme witte blanke mensen hebben ook problemen'
Laatst gewijzigd door tttlocke op 14 jun 2020 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan gaat zo weer een paar dagen onder zeil heb ik het vermoeden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik vind het een beetje 'eng' worden...

Plaats reactie