Een dergelijk statement heeft pas waarde als je 'm zou onderbouwen. Op basis waarvan kom je tot die conclusie?
Als ik puur de topictitel zie, denk ik ook aan een strafbaar feit. Maar ik bedenk me tegelijk dat het beeld wat de topictitel schetst zo raar is, dat er waarschijnlijk meer aan de hand is. Als ik dan verder lees en zie dat TS een vaag verhaal neerzet, zonder de benodigde concrete informatie, en ook (nog) niet reageert op vragen, dan denk ik eerder aan een misvatting aan de kant van TS dan aan een strafbaar feit gepleegd door de gemeente.
Komt bij dat ik beroepshalve nogal wat ervaring het met het binnentreden van woning tegen de zin van de bewoner, en ik dus heel goed weet hoeveel waarborgen daarvoor zijn. Wettelijk, maar ook praktisch: geen gemeente wil zijn handen branden aan "inbraken in woningen". Natuurlijk kan overal wel eens iets fout gaan, maar alle specifieke informatie die dat logisch zou maken ontbreekt juist in het verhaal van TS. Toeval? Misschien... maar misschien ook niet....