LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inbraak door de gemeente in woning

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Moneyman

Re: Inbraak door de gemeente in woning

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
11 jun 2020 13:53
Ik ga vooralsnog uit van een strafbaar feit gepleegd door de gemeente.
Een dergelijk statement heeft pas waarde als je 'm zou onderbouwen. Op basis waarvan kom je tot die conclusie?

Als ik puur de topictitel zie, denk ik ook aan een strafbaar feit. Maar ik bedenk me tegelijk dat het beeld wat de topictitel schetst zo raar is, dat er waarschijnlijk meer aan de hand is. Als ik dan verder lees en zie dat TS een vaag verhaal neerzet, zonder de benodigde concrete informatie, en ook (nog) niet reageert op vragen, dan denk ik eerder aan een misvatting aan de kant van TS dan aan een strafbaar feit gepleegd door de gemeente.

Komt bij dat ik beroepshalve nogal wat ervaring het met het binnentreden van woning tegen de zin van de bewoner, en ik dus heel goed weet hoeveel waarborgen daarvoor zijn. Wettelijk, maar ook praktisch: geen gemeente wil zijn handen branden aan "inbraken in woningen". Natuurlijk kan overal wel eens iets fout gaan, maar alle specifieke informatie die dat logisch zou maken ontbreekt juist in het verhaal van TS. Toeval? Misschien... maar misschien ook niet....

omega19

Ongelezen bericht door omega19 »

alfatrion schreef:
Ik ga vooralsnog vanuit dat dit gewoon een onzinnige posting is, waarvoor geen enkele aanwijzing bestaat

zucht ..

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
11 jun 2020 16:41
alfatrion schreef:
Een dergelijk statement heeft pas waarde als je 'm zou onderbouwen. Op basis waarvan kom je tot die conclusie?
De gemeente is een huis binnen gedrongen. Dat kan natuurlijk gegrond zijn maar daarvoor heb ik geen aanwijzingen. TS geeft daarover immers niets aan.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
11 jun 2020 19:46
Moneyman schreef:
11 jun 2020 16:41
alfatrion schreef:
De gemeente is een huis binnen gedrongen. Dat kan natuurlijk gegrond zijn maar daarvoor heb ik geen aanwijzingen. TS geeft daarover immers niets aan.
Dat is volgens mij niet de gevraagde onderbouwing.

Je weet:
1. dat het in zijn algemeenheid mogelijk is dat 'een gemeente' rechtmatig een woning binnentreedt, ook in het geval dat het zonder toestemming van (en in afwezigheid van) de bewoner gebeurt;
2. dat er door TS geen zaken genoemd zijn, waardoor uitgesloten kan worden dat door de gemeente rechtmatig gehandeld is.
Ergo: je kunt niet concluderen dat er een strafbaar feit is gepleegd.

Zo werkt het volgens mij.

alfatrion

Ik concludeer niet dat er een strafbaar feit is gepleegd, maar ga daar vooralsnog vanuit. Ik ga ervan uit dat de OvJ onderzoek zal doen naar het handelen van de gemeente.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een nieuwe stelde een vraag.... verder geen reactie?

Het zou wel eens een Trol kunnen zijn want ik heb dit hier al eens eerder gelezen.
Geen naam gemeente of zo...

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
11 jun 2020 22:54
Ik concludeer niet dat er een strafbaar feit is gepleegd, maar ga daar vooralsnog vanuit.
Zoals Moneyman als zei, een statement zonder waarde, zolang de onderbouwing ontbreekt.
En die onderbouwing ontbreekt nog steeds. Aanwijzingen dát een strafbaar feit gepleegd is, noem je immers niet.
Ik ga ervan uit dat de OvJ onderzoek zal doen naar het handelen van de gemeente.
Ik niet (vooralsnog natuurlijk). Voor dit statement geldt hetzelfde: is het een gok, een gevoel, een wens, speculatie?

Volgens mij voegen dergelijke statements niets toe aan dit topic. Ze hebben net zo weinig waarde als statements waarin, even ongefundeerd, ervan uit wordt gegaan dat TS iets gedaan zal hebben wat niet mag.

Moneyman

alfatrion schreef:
Ik concludeer niet dat er een strafbaar feit is gepleegd, maar ga daar vooralsnog vanuit. Ik ga ervan uit dat de OvJ onderzoek zal doen naar het handelen van de gemeente.
Het is niet het meest logische scenario, zou ik zeggen. Los daarvan zal de OvJ geen onderzoek doen; er is immers uberhaupt geen aangifte gedaan.

Moneyman

Er zijn in ieder geval twee gerelateerde topics:
- huren-f18/dreiging-opzegging-huurcontra ... 9-s40.html
- tips-f144/de-gemeente-heeft-mijn-huis-l ... 91695.html

De laatste zal wel het topic zijn dat de belletjes doet rinkelen.

Komkommertijd

Huisvrede breuk geld niet voor onbewoonbare bouwput!

En de huurder mag alle schade van slopen en verbouwen betalen als de eigenaar alles in oude staat gaat brengen.
Een woning is om te wonen, en niet voor klussen.
Ik zou als Buurman ook gaan klagen als ik zolang klus geluiden hoorde.

Maar lijkt op trol met de links van onze Huis Gerechtsdeurwaarder, hartelijk dank hiervoor.

Moneyman

Komkommertijd schreef:
12 jun 2020 11:05
Huisvrede breuk geld niet voor onbewoonbare bouwput!
Maar wel voor een woning die verbouwd wordt.

alfatrion

Moneyman schreef:
12 jun 2020 08:33
alfatrion schreef:
Het is niet het meest logische scenario, zou ik zeggen. Los daarvan zal de OvJ geen onderzoek doen; er is immers uberhaupt geen aangifte gedaan.
Als er aangifte wordt gedaan.

Franskia

Ongelezen bericht door Franskia »

Er is hier geen sprake van "huisvredebreuk" omdat de woning niet als zodanig gebruikt wordt. Ze is wel in gebruik maar niet als woning vanwege de verbouwing. Er zijn daarom genoeg regels te vinden op grond waarvan de gemeente de woning binnen mag gaan voor controle. TS heeft niet het achterste van zijn tong laten zien zodat het niet duidelijk is geworden waarom men de woning is binnengegaan. Ik ga er in ieder geval van uit dat het een woning betreft die als woning is gebouwd, de bestemming woning heeft op grond van het bestemmingsplan. TS zal wat duidelijker moeten zijn.

Mirjam79

Ongelezen bericht door Mirjam79 »

Ik vind het een vreemd verhaal. De gemeente zal nooit zonder melding inbreken in de woning. Heeft je vriendin een brief gehad vd gemeente? Zo, niet. Weet je dan zeker dat het de gemeente was. Vaak wordt er in kluswoningen ingebroken om gereedschap te stelen. Zo wel, dan moet je vriendin zelf contact zoeken met de gemeente om te vragen wat hun beweegredenen waren. Daarnaast zou ik aangifte doen van inbraak en juridische hulp zoeken voor de schade.

Erik88

Ongelezen bericht door Erik88 »

Nee, dat mogen ze niet, Schade verhalen bij de gemeente, die zullen ze betalen. En brief sturen met uitleg van de situatie. Dat u verwacht dat dit niet weer gebeurd. En als ze binnen willen kijken dat u vriendin bereid is, met een goede geldige reden graag bereid is om toegang tot de woning te geven.

Komkommertijd

Welke verbouwing?

Ik weet van een huurster die ook ging klussen, en daar kwam later een geur vrij van haar groene vingers.
Ook gewoon ontruimt.

Ik wacht op Topic starter die bij zijn vriendin ging verbouwen.

Ook woont ze bij hem dus langere tijd dus bij niet wonen en wel klussen? Normaal is een huur woning bewoonbaar en betalen voor oude zooi?
Niet bewonen huurwoning mag ontruimd worden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

grun schreef:
10 jun 2020 12:56
In onderstaande link lees ik dat logeren tot 4 weken mag, daarna wordt het al snel inwonend genoemd.
https://www.startpagina.nl/v/maatschapp ... g-logeren/
In dit geval kun je idd dus echt niet meer van ' logeren ' spreken .

Misschien verkeerd gedacht maar kan het zijn dat vriendin dat ' klus' huis aanhoudt ivm uitkering , toeslagen ed? Dat de gemeente is getipt hierover ?
Het verhaal en dat de gemeente maar liefst 2x is binnen is gegaan vind ik vreemd.
En de TS hult zich verder in stilzwijgen, niet meer gezien.
Hij is zegge en schrijven 30 minuutjes online geweest.

Mocht ik het mis hebben dan mijn excuses hiervoor .

Gesloten