LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aansprakelijkheid hond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mwil

aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door mwil »

Onze beagle van 5 jaar oud, heeft afgelopen week de zoon (17 jaar) van vrienden in een vinger gebeten.
Omdat wij weten dat onze beagle kan bijten bij vreemden, als er iets onverwachts gebeurt en de hond zich bedreigd voelt, waarschuwen wij iedereen, die bij ons op bezoek komt, herhaalde malen om niet aan de hond te komen. Toch deed deze jongen dat (hij wilde de hond aaien), waarop een happende beweging van de hond volgde.
In hoeverre zijn wij aansprakelijk voor dokterskosten en tetanusinjectie?

hvdweij

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door hvdweij »

Voor mijn gevoel moeten julie alles betalen en ook nog eens een grote bos bloemen en duizend maal excuses sturen.
hoe kun je nou er van uit gaan, "ik heb het gezegd en dus......?"
Wat stom.
Overigens een beagle die bijt is al heel raar.
en beagles zijn nogal knuffelfactor hondjes dus is het logisch dat dat jongetje hem wou aaien.
hoe kun je nu denken dat wanneer je het zegt, het allemaal wel safe zit???
Ik begrijp dit niet.
al eerder zoiets gezlen op dit forum.
Je hond heeft gewoon iemand gebeten en ik zou er maar zorg voor dragen en tevens zorgen dat je hond dit nooit meer doet.

hvdweij

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door hvdweij »

oh, ik lees dat het jongetje al een jongens was, maar mijn stelling blijft wel staan.

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

een gewaarschuwd mens telt voor 2.
en 17 is oud genoeg.

om de lieve vrede te bewaren zou ik voor de kosten opdraaien, is het ''zomaar'' iemand deed ik dat dus niet.

suusje

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door suusje »

wat een onzin.
een gewaarschuwd mens telt voor 2......maar is het niet zo, dat deze mensen wisten, zoals ze zelf aangeven, dat hun hond niet betrouwbaar is??Hoelang hebben ze dit willen uitstellen?
Dat heeft niets met leeftijd te maken.
trouwens, hoe komt die hond zo vals.
ik vind het beschamend en typisch mensen met de zg dierenliefde, dat je mensen de schuld gaat geven.
Pas op, niet aaien, hij bijt.
Leg 'm dan weg, tijdens bezoek zou ik zeggen.

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

Uiteraard is de hondeneigenaar verantwoordelijk. Wat een klo-tehond. Niet te vertrouwen en zou dus eigenlijk niet zo rond moeten lopen maar gemuilkorft of in een kooi! Als ie mij bijt.....pak ik 'm terug....en dan krijgt ie spijt van z'n daad....en deot het nooit meer....gegarandeerd!!

chrisje1

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door chrisje1 »

Is e hond misschien vroeger getreiterd door kinderen?,

Zulke honden zijn niet vertrouwd om te houden in huis,

Jammer, dat jullie hond zo is,

Als het beest per ongeluk eens uit huis rent, en pakt een kind bij een armpje vast en bijt in het armpje, hebben jullie een griezelig groot probleem,

ik zou maar oppassen met die hond, zo'n hond is misschien erg lief, maar zelf zou ik het risico niet willen lopen, om zo'n hond te houden.

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

Lekker stoer, zo´n dreigement! Voel je je nu een echte vent dat je het tegen een beagle op durft te nemen? Als het een Rottweiler was geweest zou je wel anders reageren.

snoeff

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door snoeff »

Als je toch van tevoren weet dat je hond "kan"bijten, bij vreemde mensen dan zou ik zeggen: Waarom was die hond dan niet even uit de kamer gezet? En inderdaad 17 is geen kind meer dacht ik zo!
Dit zijn toch ook van die universele regels die je normaal gesproken al heel vroeg bij je ovoeding mee krijgt. Een dier is en blijft een dier..
Nooit vertrouwen dus!!
Maar een verontschuldiging is wel op z'n plek en de kosten delen..
Je kunt nooit alles van tevoren weten als je weet dat je gaat vallen dan ga je toch al liggen. :wink: :wink:

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

mensen willen zo vaak eigenwijs doen.
ik heb ook ooit tegen een man/jongen van 23!!!!!
gezegd dat hij mijn hond eerst met rust moest laten, hij zou op een gegeven moment vanzelf wel naar hem toekomen...
maar de eigenwijs stak toch zijn hand uit om te aaien, en dat leverde een flinke snauw op! gelukkig geen wond,bloed,beet of wat dan ook, maar aangezien het een boef is had hij grotere schade aan kunnen richten.
maar ik hoef jullie toch niet te vertellen wie ik het huis uit gestuurd heb.
dat was wel diegene van 23! Hij is toch zeker niet doof :roll:

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

Lekker stoer, zo´n dreigement! Voel je je nu een echte vent dat je het tegen een beagle op durft te nemen? Als het een Rottweiler was geweest zou je wel anders reageren.
Nee, van een Rottweiler ben ik ook niet bang!! Dat zijn trouwens helemaal kl-otebeesten. Ze eten niet voor niets ROTTweiler........

mensen willen zo vaak eigenwijs doen.
ik heb ook ooit tegen een man/jongen van 23!!!!!
gezegd dat hij mijn hond eerst met rust moest laten, hij zou op een gegeven moment vanzelf wel naar hem toekomen...
maar de eigenwijs stak toch zijn hand uit om te aaien, en dat leverde een flinke snauw op! gelukkig geen wond,bloed,beet of wat dan ook, maar aangezien het een boef is had hij grotere schade aan kunnen richten.
maar ik hoef jullie toch niet te vertellen wie ik het huis uit gestuurd heb.
dat was wel diegene van 23! Hij is toch zeker niet doof
Een hond die zo snel bijt (ook al is de persoon in kwestie 100x gewaarschuwd) moet gewoon een muilkorf op. Als een kind toevallig in de buurt en je ziet het even niet dan gaat het dus fout! SCHANDALIG als je zo losloopt met zo'n aggressief, niet te vertrouwen sch ijtmachine!

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

jij kijkt vast vaak in de spiegel dat je van die mooie woorden kan verzinnen :lol: :lol:

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

Neeeeee, ik durf niet in de spiegel te kijken. Tot nu toe barsten ze steeds, hahahahaha

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

Het is toch logisch dat je aansprakelijk bent voor het gedrag van je hond. Ik snap niet eens dat je nog durft te vragen of je het misschien niet bent. Die hond is jouw eigendom en jij bent daarvoor verantwoordelijk. En als bekend is dat hij hapgraag is bij bezoek dan moet je ervoor zorgen dat hij niet kan bijten. Dus of in een andere kamer of een muilkorf. Lijkt mij simpel.

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

ik deel die mening niet helemaal, als het volwassenen zijn die bij je op bezoek komen dan mag je best van ze verlangen dat ze de hond even met rust laten.
mijn hond zal niet zomaar bijten, hij is wel mensenschuw en wil eerst een half uurtje de kat uit de boom kijken, daarna komt hij voorzichtig kennis maken en dan is alles goed.
komt mijn zus met haar kinderen, dan sluit ik mijn hond op.
komt er een volwassene, dan gaan ze gewoon op de bank zitten en laten het dier met rust.
klaar! ze is niet vals, ze zou ook niet zomaar doorbijten, maar drijf je haar in een hoek dan kan ze niet anders dan zich verdedigen.

hvdeweij

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door hvdeweij »

dat vind ik dus onzin.
Zelfs als je mij in een hoek drijft, heb ik me te gedragen, niet dan?
Dat is toch "zinloos geweld?"
Het is erg makkelijk om het op gedrag van mensen af te reageren, omdat je hondje niet luisterd, of niet braaf is.
Alsof dan alles goed is.
Ja, ik heb toch gezegd dat ie beet,..............je zou hier erg veel leuke cartoons over kunnen maken.
Overigens staat een beagle bekend als wegloper......dus.....mocht ie een keertje het in z'n smiezen krijgen en weglopen, wat doe je dan?
Of zeg je nu: dat doet die van ons niet?????????????
ik vind, dat zelfs ook al heb je een grote hond, je die weg legt bij bezoek.
Want veel mensen zijn ook gewoon bang van een grote hond.
en als je vind dat mensen niks te zeggen hebben over je huis, dan moet ik je daar gelijk in geven.
maar vind dan ook niet raar als er mensen weg blijven.
Met een hond kun je niet praten. (wel tegen praten)
verwacht dan ook niet dat de hond je begrijpt.
en leg die hond voortaan bij bezoek even weg, volwassenen of niet, stel dat het nog een keer gebeurt, wat zullen dan de gevolgen zijn????????

Dol_Fijn
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2005 08:44

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Dol_Fijn »

Wat zijn hier veel niet-hondenliefhebbers aanwezig...muilkorf...afschieten.

Aangezien die jongen 17 jaar is en je meerdere malen gezegd hebt dat de hond kan bijten, vind ik dat hij zelf voor de rekeningen op mag dragen. Als je de vrede wil bewaren kan je voorstellen om de kosten door 2 te delen.

Sorry mensen maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Als er nu totaal niet gewaarschuwd zou zijn, dan ligt het anders. In dit geval "eigen schuld, dikke bult". Je waarschuwt niet voor niets.

hvdeweij

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door hvdeweij »

jeetje zeg, je waarschuwt niet voor niets!!!!!!!!!1
dat heeft niets met hondenliefhebberij te maken!
Sta stil of ik schiet......ja...ik heb gewaarschuwd..........
wat een onzin.
een hond is een huyisdier, en moet ook met mensen om kunnen gaan.
als dat niet zo is om wat voor reden, en hij dus BIJT en je WEET dat, ben je zelf toch ook gewaarschuwd.
Jullie zijn van die hondenfreaks, die wachten tot hondjelief iemand echt goed fout bijt, en dan nog goed stom zeggen, ja hij was gewaarschuwd........
Naief naief.
Alles betalen!
en excuses!
en de hond voortaan weg bij bezoek!!
en dat heeft echt niets met leeftijd te maken.
hoe oud is de hondenbezitter eigenlijk die zijn hond zo goed kent??????

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

nogmaals vande Weij,
mijn hond bijt niet!
ze is bang ze wil mensen eerst op haar gemak bekijken.
als ze ziet dat er niets aan de hand is is ze je grote vriend.
maar ze moet de tijd hebben. als je dat tegen een volwassen persoon zegt dan mag je toch verlangen dat diegene genoeg hersencellen heeft om je advies op te volgen en gewoon op de bank te gaan zitten en niet overheersend op die hond neer gaan kijken en je hand uitsteken!
dat is nou eenmaal dom dom dom.
en val mij niet aan over kinderen, zoals ik al schreef, als er kids op visite komen sluit ik haar op.

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

heb je een hond die zowiezo altijd kan bijten dan hoor je de hond bijvoorbaad ergens op te sluiten.

Gesloten