LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wel of niet betalen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
wicky37

wel of niet betalen

Ongelezen bericht door wicky37 »

hallo,
31 januari is mijn contract afgelopen en werd ik geconfronteerd met een aanzienlijke restschuld. Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat mijn echtgenote niet mede-ondertekend heeft. Dit is natuurlijk heel mooi nieuws. alleen vraag ik me af of ik nu wel of niet (tijdelijk) moet betalen. op www.eegalease.nl staat geloof ik dat het wel moet, het is me niet helemaal duidelijk.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Wicky

ps bedankt Piet dat je me adviseerde een copie op te vragen, dat blijkt een heel goede tip geweest te zijn. Er staat notabene een vakje voor de handtekening van de echtgenote op, maar geen handtekening

impact

Re: wel of niet betalen

Ongelezen bericht door impact »

Wicky, het is zaak dat de NIETondertekenende partner zo snel mogelijk de vernietiging van het contract inroept. De tekst van die brief is te downloaden van o.a www.pay-back.nl of www.platformaandelenlease.nl en vooral AANGETEKEND aan Dexia versturen!
Of je doorgaat met betalen is jullie eigen keuze, maar doe alle betalingen dan verder wel onder protest. In tegenstelling tot Stichting Eegalease adviseren eigenlijk alle advocaten om na vernietiging NIET meer te betalen! Je hebt immers het contract vernietigd?

wicky37

bedankt Impact,
ik zal zo snel mogelijk die brief de deur uit sturen. Ik las ook ergens dat ik een uittreksel uit het bevolkingsregister moet opsturen waarin bewezen wordt dat ik ten tijde van het afsluiten van het contract gehuwd was, klopt dat ook?

Wicky

wicky37

ik kom er net achter dat er nog een nieuw probleem is, nl verjaring. Het contract is 3 jaar en 10 dagen geleden getekend door ondergetekende. Is het nu te laat om een vernietigingsbrief te sturen?
Wat nu te doen

Wicky

Math

Ongelezen bericht door Math »

Wicky37,
Als je je een beetje moeite doet dan had je kunnen weten dat je:
1.Binnen drie jaar had moeten reageren met de vernietigingsbrief gerekend van de dag dat de handtekening werd gezet, of......
2.Binnen drie jaar gerekend vanaf de dag dat je partner erachter kwam dat hij zonder medeweten van jou een contract had afgesloten. Je kunt dit ook eens lezen en nog veel meer op de site van PAL die trouwens goed in mekaar steekt voor de " gewone mens".
Gr.Math

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Wicky 37,

Er zijn twee mogelijkheden als eegaleaser om te vernietigen:
Er dient vernietigt te worden binnen drie jaar nadat de handtekening onder het contract is gezet.
Of
Er dient vernietigt te worden binnen drie jaar nadat de niet mee getekende partner erachter kwam dat er een (huurkoop) aandelenlease contract was.

Jullie vallen in de tweede situatie.
Download de vernietigingsbrief van onze site www.platformaandelenlease.nl onder Conceptbrieven en verstuur deze, aangetekend en met ontvangstbevestiging, naar dexia.
Het contract is nu rechtsgeldig vernietigd, dus je hoeft niet meer te betalen.
Dexia accepteert dit niet en zal je aan je contract houden.
Trek je daar niets van aan, de uitspraken in huurkoopzaken spreken voor zich, dexia verliest deze zaken en de gedupeerden krijgen hun geld terug.
Helaas zijn er een paar rechters die, onterecht, het koersverlies doorberekenen ten nadele van de gedupeerden,
Zorg er daarom voor dat je zelf gaat dagvaarden, hierdoor komt je zaak voor in Amsterdam.

De stichting Eegalease adviseert om te blijven betalen, maar wat bereik je daarmee?
Als er een keer een definitieve uitspraak komt, dan zul je toch zelf moeten gaan procederen om je geld terug te krijgen, de stichting zorgt hier niet voor.
Onze website geeft diverse mogelijkheden om te gaan procederen en anders kun je mij mailen.
Eegaleasers hebben een sterke zaak en met een goede advocaat heb ik er alle vertrouwen in dat wij ons geld terug krijgen.

Groeten,
Piet

Math

Ongelezen bericht door Math »

Piet, dit is een betere uitleg voor Wicky37, die van mij is wat kort en komt een beetje rot over. Het was mijn bedoeling dat de mensen eerst eens wat zelf proberen uit te vogelen en niet zo gemakzuchtig te werk gaan. Ik zie je trouwens in Nuth deze maand. Wicky37, zo was het niet bedoeld hoor. Gr Math

wicky37

ik begrijp wel dat het zo niet bedoeld is. Wat laksheid betreft, ik heb altijd ontzettend veel gelezen over aandelenlease. het eegalease spoor echter heb ik nooit bekeken omdat ik er altijd van uit was gegaan dat mijn echtgenote had getekend. Dit omdat op een contract dat ik thuis had liggen een vakje stond met daarop handtekening echtgenote. Ik was vandaag dan ook behoorlijk verbijsterd toen ik erachter kwam dat ze niet getekend had. Daarom ben ik nu wat haastig in mijn vragenstellerij en kan het wat ad-hoc overkomen.

jll
Contacteer:

Ongelezen bericht door jll »

Beste mensen,

Stop met betalen en zet de eventueel toch nog verschuldigde betalingen op een spaarrekening.

In het ergste geval wordt je gedagvaard en moet je wat bijkomende kosten betalen. Als dat het je niet waard is moet je nu ook niet piepen.

Tussentijds kun je dan echter altijd nog beslissen om alsnog weer te gaan betalen, voordat er echt bloed vloeit.

Reken maar dat nu zeker 90 % nog steeds keurig de maandtermijnen betaald. Zolang dat het geval is, komt er bij de leasemaatschappijen miljoenen per maand binnen waarmee ze de rechtzaken kunnen financieren. Pas als de inkomsten stoppen, dan pas ontstaat er ruimte voor echte schikkingen!

Stoppen dus!

impact

Ongelezen bericht door impact »

Wicky, let erop dat alleen de partner die het contract niet ondertekende (de "eegaleaser") de vernietiging daarvan kan inroepen. Bij die vernietigingsbrief hoef je verder niets mee te sturen. Absoluut doen per aangetekende brief met "handtekening retour".

Wel kan de partner die het contract wel ondertekende, inzage verzoeken in zijn/haar eigen verwerkte persoonsgegevens. In dat geval is het handig om een kopie van je paspoort of identiteitskaart mee te sturen. (Misschien kan je daar beter even mee wachten totdat de vernietiging bij Dexia is aangekomen. Dexia weigert toch de inzage en verstrekking van je complete gegevens. Er komen daarover nog deze maand diverse vonnissen van de rechtbanken.)

Gesloten