LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Beste mede forumleden,
Vorige week heb ik een aankoop gedaan via marktplaats. Dit is naar mijn idee goed verlopen totdat het pakketje overgedragen werd aan PostNL. Via de geactiveerde app van onze koninklijke postbezorger kan ik mijn post volgen. Het begon prima en de track and trace code welke ik toegestuurd kreeg van de Marktplaats verkoper werkte.
8 juni is het pakketje in ontvangst genomen bij Post NL, 9 juni is het bezorgmoment bijgewerkt, 10 juni zou het bezorgd worden maar kreeg als melding (wegens grote drukte is je zending vertraagd. Deze zal binnen 3 werkdagen bezorgd worden), nu is het de 17e van juni en mijn status is nog steeds onbekend.
Dit vind ik vreemd aangezien er in de tussentijd nog wel andere pakketjes/post binnen gekomen is. Hierop heb ik contact gezocht via post NL (klacht indienen). Naast het verschrikkelijke lange wachten werd ik slecht behandeld.
Het enige antwoord wat ik kreeg: U moet contact opnemen met de afzender van marktplaats, hij/zij moet contact opnemen met ons zodat er een onderzoek gestart kan worden. Wij kunnen u niet verder helpen.
De verkoper via marktplaats reageert niet meer en hierdoor ben ik machteloos
Mijn grote vraag is dus: Aangezien het pakketje door de verkoper overgedragen is aan post nl, dit door hun is bevestigd, ik twee verschillende bezorgmomenten toegewezen gekregen heb. Dan is het toch logisch dat Post nl hier zelf een oplossing voor gaat zoeken? Het gaat immers om een intern probleem.
Iemand die mij hier verduidelijking in kan geven/helpen?
Vorige week heb ik een aankoop gedaan via marktplaats. Dit is naar mijn idee goed verlopen totdat het pakketje overgedragen werd aan PostNL. Via de geactiveerde app van onze koninklijke postbezorger kan ik mijn post volgen. Het begon prima en de track and trace code welke ik toegestuurd kreeg van de Marktplaats verkoper werkte.
8 juni is het pakketje in ontvangst genomen bij Post NL, 9 juni is het bezorgmoment bijgewerkt, 10 juni zou het bezorgd worden maar kreeg als melding (wegens grote drukte is je zending vertraagd. Deze zal binnen 3 werkdagen bezorgd worden), nu is het de 17e van juni en mijn status is nog steeds onbekend.
Dit vind ik vreemd aangezien er in de tussentijd nog wel andere pakketjes/post binnen gekomen is. Hierop heb ik contact gezocht via post NL (klacht indienen). Naast het verschrikkelijke lange wachten werd ik slecht behandeld.
Het enige antwoord wat ik kreeg: U moet contact opnemen met de afzender van marktplaats, hij/zij moet contact opnemen met ons zodat er een onderzoek gestart kan worden. Wij kunnen u niet verder helpen.
De verkoper via marktplaats reageert niet meer en hierdoor ben ik machteloos
Mijn grote vraag is dus: Aangezien het pakketje door de verkoper overgedragen is aan post nl, dit door hun is bevestigd, ik twee verschillende bezorgmomenten toegewezen gekregen heb. Dan is het toch logisch dat Post nl hier zelf een oplossing voor gaat zoeken? Het gaat immers om een intern probleem.
Iemand die mij hier verduidelijking in kan geven/helpen?
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Wat PostNL aangeeft klopt, de verzendende partij moet dit opnemen met PostNL, waarna PostNL een onderzoek kan starten. Daar zal vaak uitkomen dat het pakket verloren is en dat de verzender, afhankelijk van de gekozen verzendmethode, al dan niet een schadevergoeding krijgt.
Jij bent als ontvanger hier geen partij in voor PostNL, jij zal dit dus inderdaad met de verkopende partij moeten afhandelen.
Jij bent als ontvanger hier geen partij in voor PostNL, jij zal dit dus inderdaad met de verkopende partij moeten afhandelen.
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
De verkoper moet het oplossen met Post.nl Doet de verkoper niets meer dan kunt u klagen bij marktplaats, dat u wel betaald hebt, maar dat er niets geleverd is.
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Bedankt voor de reacties en het meedenken mensen! Er is alleen iets wat het nog lastiger/moeilijker maakt. Ik heb namelijk vanmiddag contact opgenomen met marktplaats en zij hebben de desbetreffende verkoper geblokkeerd (illegale activiteiten).
Nu kan ik niet meer in contact komen met deze verkoper. Een werknemer van marktplaats gaf aan dat ik aangifte kan doen ''internetoplichting''. Ik de aangifte online volledig ingevuld via de politie & digid, maar bij de laatste bevestiging moest ik een hokje aankruisen met de volgende boodschap ''Wanneer u een aan aangifte doet van een persoon welke geen strafbare feiten heeft gepleegd. Dan kan een u geldboete krijgen van maximaal 8700 euro tot een gevangenisstraf''.
Heb ik te maken met een oplichter die werkt met een track and trace truc (vanwege de blokkeer actie van marktplaats)? Dit alles ook weer aan post nl gemeld, maar die willen mij nog steeds niet helpen...
Het gaat gelukkig om een geld bedrag van 75 euro, maar voor mij als student is dat toch een aanzienlijk bedrag
Nu kan ik niet meer in contact komen met deze verkoper. Een werknemer van marktplaats gaf aan dat ik aangifte kan doen ''internetoplichting''. Ik de aangifte online volledig ingevuld via de politie & digid, maar bij de laatste bevestiging moest ik een hokje aankruisen met de volgende boodschap ''Wanneer u een aan aangifte doet van een persoon welke geen strafbare feiten heeft gepleegd. Dan kan een u geldboete krijgen van maximaal 8700 euro tot een gevangenisstraf''.
Heb ik te maken met een oplichter die werkt met een track and trace truc (vanwege de blokkeer actie van marktplaats)? Dit alles ook weer aan post nl gemeld, maar die willen mij nog steeds niet helpen...
Het gaat gelukkig om een geld bedrag van 75 euro, maar voor mij als student is dat toch een aanzienlijk bedrag
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
PostNL kán je niet helpen, je bent geen opdrachtgever, geen klant. Accepteer je verlies maar en leer dat je op marktplaats opgelicht kan worden.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
DeZevendeHenk schreef: ↑17 jun 2020 22:43PostNL kán je niet helpen, je bent geen opdrachtgever, geen klant. Accepteer je verlies maar en leer dat je op marktplaats opgelicht kan worden. Idem marktplaats trouwens, je betaalt niets dus als het er opaan komt ben je geen klant.
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Dit is de sanctie op het doen van valse aangiftes. Er zijn mensen, die denken dat online aangifte doen toch anoniem is en daarom ...-ADA_ schreef: ↑17 jun 2020 22:14Ik de aangifte online volledig ingevuld via de politie & digid, maar bij de laatste bevestiging moest ik een hokje aankruisen met de volgende boodschap ''Wanneer u een aan aangifte doet van een persoon welke geen strafbare feiten heeft gepleegd. Dan kan een u geldboete krijgen van maximaal 8700 euro tot een gevangenisstraf''.
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Ik heb de aangifte niet verstuurd, maar omdat de werknemer van marktplaats mij dit aanraden vanwege de acties van de verkoper, werd dit toch wel bijna het geval.
Dat ik opgelicht kan worden via marktplaats of andere online handelsplaatsen is geen onbekend iets. Zelf ben ik ook een groot verkoper op marktplaats en tweakers. Alleen was mij dit in al die jaren nog niet eerder overkomen (ik koop/verkoop iets alleen aan mensen die een goede reputatie/koopgeschiedenis hebben).
Jammer maar helaas. Het verlies van die 75 euro lig ik dan zeker niet wakker van, maar het is vervelend.
Blijf het wel raar vinden dat er überhaupt iets naar mij toegestuurd is, maar al 10 dagen op het sorteer centrum ligt.
Dat ik opgelicht kan worden via marktplaats of andere online handelsplaatsen is geen onbekend iets. Zelf ben ik ook een groot verkoper op marktplaats en tweakers. Alleen was mij dit in al die jaren nog niet eerder overkomen (ik koop/verkoop iets alleen aan mensen die een goede reputatie/koopgeschiedenis hebben).
Jammer maar helaas. Het verlies van die 75 euro lig ik dan zeker niet wakker van, maar het is vervelend.
Blijf het wel raar vinden dat er überhaupt iets naar mij toegestuurd is, maar al 10 dagen op het sorteer centrum ligt.
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Met bij elkaar opgeteld 149 positieve reviews ben ik naar mijn idee wel iemand die veel verkocht heeft via het internet. Dat ik dan nu voor het aller eerst een negatieve ervaring meemaak en dan zulke reacties krijg vind ik nogal jammer.
Had het wel anders verwacht hier....
Ik geef alleen maar aan dat het een verwarrende situatie is. 1e pakketje is verstuurd (is dit een echte melding?), 2e marktplaats stuurt mij een persoonlijk bericht dat de koper geblokkeerd is vanwege verboden activiteiten, 3e marktplaats raadt aan om een aangifte te doen...., post nl vraagt naar de koper die zelfs dus niet kan/wilt reageren.
@Fonsflons: Die opmerking slaat werkelijk waar nergens op. Net of dat iedereen de Nederlandse wet & regelgeving op kan dreunen.
Had het wel anders verwacht hier....
Ik geef alleen maar aan dat het een verwarrende situatie is. 1e pakketje is verstuurd (is dit een echte melding?), 2e marktplaats stuurt mij een persoonlijk bericht dat de koper geblokkeerd is vanwege verboden activiteiten, 3e marktplaats raadt aan om een aangifte te doen...., post nl vraagt naar de koper die zelfs dus niet kan/wilt reageren.
@Fonsflons: Die opmerking slaat werkelijk waar nergens op. Net of dat iedereen de Nederlandse wet & regelgeving op kan dreunen.
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
@flonsflons, mijn excuses! Ik heb het verkeerd geïnterpreteerd. De basis begrijp ik dan ook wel, maar had het helaas anders verwacht.
Want ik heb natuurlijk het bewijs dat marktplaats dit naar mij gestuurd heeft (info en het blokkeren van de verkoper). De bankafschriften en het verloop van via post nl zelf (pakketje die 2x bezorgmomenten gekregen heeft, maar weer meegenomen is).
Ik accepteer het verlies en hoop dat deze persoon niet nog meer mensen in de maling neemt (account was al jaren actief met positieve reviews).
Want ik heb natuurlijk het bewijs dat marktplaats dit naar mij gestuurd heeft (info en het blokkeren van de verkoper). De bankafschriften en het verloop van via post nl zelf (pakketje die 2x bezorgmomenten gekregen heeft, maar weer meegenomen is).
Ik accepteer het verlies en hoop dat deze persoon niet nog meer mensen in de maling neemt (account was al jaren actief met positieve reviews).
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 jun 2020 11:54
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Ik ben erachter gekomen dat alle bezorgers onverzekerde pakketjes uit het buitenland zonder consequenties kunnen uitscannen en zelf kunnen houden.
PostNL doet geen onderzoek naar dit soort gevallen. Daardoor raken steeds meer pakketten verloren. Zeker als er steeds meer bezorgers weten dat ze ongestraft dit soort pakketten kunnen ontvreemden.
PostNL doet geen onderzoek en verwijst je naar de afzender.
De afzender zegt: ik heb bewijs dat het geleverd is op het juiste adres, dus ga maar vragen bij PostNL (local post office).
Kortom: je kan nergens naartoe.
Aangifte doen is het enige wat je kan doen.
Mijn ervaring is dat je online aangifte wordt afgewezen. Ze willen de drempel voor dit soort aangiften verhogen. Ze vragen je langs te komen.
Daar ben ik nu. Heb een super druk weekend dus ik ga zeker langs het politiebureau voor aangifte van diefstal door de bezorger.
Mijn eigen actiepunten:
- pamfletten opgehangen of buren het pakketje heeft gehad
- enkele service punten langs gegaan en gevraagd of mijn pakketje bij hun lagen
- via verschillende mediabronnen contact met postnl gehad hopende dat iemand iets zou ondernemen
- bezorger aangesproken maar scheen een ander bezorger te zijn geweest die ene dag
- ik heb een camera op mijn voordeur: geen opnames van de dag van bezorging (neemt alleen op als er beweging is) en niemand die bij mij aanbelt de volledige week erna.
- contact met de afzender + contact met ali die erg coulant zijn met terugbetaling, maar bij bewijs van levering gaan ze echt niet over op terugbetaling
- online aangifte van diefstal van de bezorger die het desbetreffende pakketje heeft uitgescand alszijnde geleverd op mijn eigen adres
Volgende stap:
- aangifte bij de politie zelf.
- mijn best doen kenbaar te maken aan alle bezorgers dat ze zomaar pakjes kunnen uitscannen en zelf kunnen houden als deze onverzekerd en uit het buitenland komt. Niet om ze aan te moedigen dit te doen, maar dit is een lek wat meer bekendheid verdiend. Ik hoop zonodig ook dat dit de aandacht verdiend op tv, maar dat is vast lastiger te bewerkstelligen.
Het gaat niet om het product of de kosten. Het gaat hier om onrecht die simpel op te lossen is. Door weigering om dit op te lossen komt onrecht in het kwadraat te staan.
PostNL doet geen onderzoek naar dit soort gevallen. Daardoor raken steeds meer pakketten verloren. Zeker als er steeds meer bezorgers weten dat ze ongestraft dit soort pakketten kunnen ontvreemden.
PostNL doet geen onderzoek en verwijst je naar de afzender.
De afzender zegt: ik heb bewijs dat het geleverd is op het juiste adres, dus ga maar vragen bij PostNL (local post office).
Kortom: je kan nergens naartoe.
Aangifte doen is het enige wat je kan doen.
Mijn ervaring is dat je online aangifte wordt afgewezen. Ze willen de drempel voor dit soort aangiften verhogen. Ze vragen je langs te komen.
Daar ben ik nu. Heb een super druk weekend dus ik ga zeker langs het politiebureau voor aangifte van diefstal door de bezorger.
Mijn eigen actiepunten:
- pamfletten opgehangen of buren het pakketje heeft gehad
- enkele service punten langs gegaan en gevraagd of mijn pakketje bij hun lagen
- via verschillende mediabronnen contact met postnl gehad hopende dat iemand iets zou ondernemen
- bezorger aangesproken maar scheen een ander bezorger te zijn geweest die ene dag
- ik heb een camera op mijn voordeur: geen opnames van de dag van bezorging (neemt alleen op als er beweging is) en niemand die bij mij aanbelt de volledige week erna.
- contact met de afzender + contact met ali die erg coulant zijn met terugbetaling, maar bij bewijs van levering gaan ze echt niet over op terugbetaling
- online aangifte van diefstal van de bezorger die het desbetreffende pakketje heeft uitgescand alszijnde geleverd op mijn eigen adres
Volgende stap:
- aangifte bij de politie zelf.
- mijn best doen kenbaar te maken aan alle bezorgers dat ze zomaar pakjes kunnen uitscannen en zelf kunnen houden als deze onverzekerd en uit het buitenland komt. Niet om ze aan te moedigen dit te doen, maar dit is een lek wat meer bekendheid verdiend. Ik hoop zonodig ook dat dit de aandacht verdiend op tv, maar dat is vast lastiger te bewerkstelligen.
Het gaat niet om het product of de kosten. Het gaat hier om onrecht die simpel op te lossen is. Door weigering om dit op te lossen komt onrecht in het kwadraat te staan.
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Succes. Je hebt geen enkel bewijs van diefstal, dus ik zou je die tijd besparen als je het zo druk hebt,.arjanbruin1980 schreef: ↑19 jun 2020 12:10Heb een super druk weekend dus ik ga zeker langs het politiebureau voor aangifte van diefstal door de bezorger.
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Dat zal niet zo'n vaart lopen, aangifte is gewoon terecht: Je hebt iets betaald, en nooit gekregen.-ADA_ schreef: ↑17 jun 2020 22:14Ik de aangifte online volledig ingevuld via de politie & digid, maar bij de laatste bevestiging moest ik een hokje aankruisen met de volgende boodschap ''Wanneer u een aan aangifte doet van een persoon welke geen strafbare feiten heeft gepleegd. Dan kan een u geldboete krijgen van maximaal 8700 euro tot een gevangenisstraf''.
En die aangifte is denk ik ook het enige dat je kunt doen.(of je er iets mee op schiet…)
Als de verkoper de boel flest, dan kun je je ook afvragen of in het verstuurde pakje iets zat met waarde van 75,-
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Ik ben er achter gekomen dat de bezorgers in alle hectiek wel eens voor een verkeerde deur staan en het pakje door de verkeerde brievenbus gooien. En ja, er zullen echt wel foute bezorgers zijn, maar niet elk pakje dat kwijt is is fraude.arjanbruin1980 schreef: ↑19 jun 2020 12:10Ik ben erachter gekomen dat alle bezorgers onverzekerde pakketjes uit het buitenland zonder consequenties kunnen uitscannen en zelf kunnen houden.
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
Ik ben erachter gekomen, dat bezorgers van PostNL een VOG nodig hebben. ^^
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Post NL stuurt mij van het kastje naar de muur, pakketje nooit ontvangen
dat zal voor veel dropship-topics opgaan, maar ts heeft via marktplaats iets gekocht, pakket is op 8 juni verstuurd en geplande bezorgdatum was 10 juni, dat lijkt mij gewoon binnenlands pakketvervoer.