LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oh, nou gaat het opeens over het zwembad, dat die € 4.000 zou moeten betalen als de mensen niet op 1,5 meter afstand van elkaar zwemmen. Doe niet zo dwaas, alsof daar boa’s binnen stappen met een centimetermaat.

U ondervond volgens u hinder, en dat is alles.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat ik nou niet de enige zijn die voortdurend hinder ondervind, Lady. Of lees je de media niet? Er wordt steevast geklaagd dat mensen zich nergens aan de anderhalve meter houden. Door winkels, horeca, bedrijven, veiligheidsregio's, burgemeesters, noem alles maar op. In Amsterdam is zelfs aangedrongen op het vertrek van een burgemeester omdat er bij een demonstratie geen anderhalve meter afstand werd gehouden. En juist het zwembad heeft dus zijn zorgen geuit over die anderhalve meter en die 4000 euro.

Maar natuurlijk ben ik de enige zeikerd in het land die overal last van heeft. Het lijkt wel of je je aangesproken voelt door mijn opmerkingen. Maar dat zal natuurlijk niet.
Laatst gewijzigd door witte angora op 20 jun 2020 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Nou, ik heb van de week heel wat uren in een ziekenhuis moeten doorbrengen, van afdeling naar afdeling. En overal komen je mensen tegemoet of moet je die passeren. Die afstand aanhouden is meestentijds niet te doen qua ruimte.

Ik zie me daar al ergens gaan klagen dat de gangen niet voor mij vrijgehouden worden. En ik MOEST daar zijn. Geen mondkapjes, geen handschoenen, terwijl de dokter en assistenten je toch moeten aanraken en over je heen gebogen staan.

Het zal me eerlijk gezegd een biet zijn of men hutje mutje op elkaar gaat demonstreren, dat zoekt men zelf op. Of dat men te dicht bij elkaar zit op een terras. Of aan de buitenkant te zien is dat dat één huishouden is.

Maar dinsdag was ik bij de super. Iedereen hield zich keurig aan de regels, al zal het hier of daar 20 cm gescheeld hebben. Één persoon was zonder karretje binnen, werd daar netjes op gewezen en die ging dat herstellen.

witte angora

Dan klaag jij niet. Ik klaag ook niet, ik constateer. Zit een nuanceverschilletje in. En mijn constateringen zijn steevast de dingen die je een paar dagen later in de media tegenkomt. Dat zijn dan steevast de dingen waar de veiligheidsregio's zich zorgen over maken. De dingen die knellen, de dingen die gewoon niet lekker gaan. Daar moeten oplossingen voor komen, en die oplossingen komen er alleen als dingen bespreekbaar worden gemaakt. Dat is het enige wat ik doe.

En dat het bij jou bij de super zo super gaat, tel je zegeningen.

Voor het zwembad heb ik intussen een mogelijke oplossing, omdat ik aan het kijken ben voor een andere woning, dus ook een ander zwembad. Daar kennen ze een aantal seniorenuurtjes. Dat zou voor het zwembad hier misschien ook een oplossing kunnen zijn: stel per week twee of drie seniorenuurtjes in, met na afloop een kop koffie - met korting - in het restaurant. Hebben de oudjes een uitje (want dat is waar het om gaat), en iedereen die door wil zwemmen weet dat je op die uren niet moet reserveren. Op die manier kun je de doelgroepen misschien voor een essentieel deel scheiden. En het restaurant, dat weliswaar open is maar waar haast niemand komt, heeft ook weer een fractie aan inkomsten.

Dat zijn oplossingen die alleen ontstaan door dingen bespreekbaar te maken. Jammer dat je niet meedenkt, maar alleen klaagt over geklaag, althans, wat het in jouw ogen is.

Lady1234

Ik zou dan maar meteen naar dat andere zwembad gaan. Niet dat dat er voor mij nu inzit, ben al blij dat ik momenteel vijf stappen kan lopen, zonder even te moeten gaan zitten. Misschien na de behandeling volgende maand. Maar voordien nog paar keer naar het ziekenhuis.

witte angora

Ik ga niet meteen naar dat andere zwembad, ik maak dingen bespreekbaar, omdat ik weet dat mensen vaak open staan voor de dingen die ik zeg. En heel vaak worden dingen ook daadwerkelijk aangepakt en opgelost.

Sowieso is dat andere zwembad zo'n 50 kilometer van hier, kom op...

Ik wens je in ieder geval sterkte met het komende proces, hopelijk gaat het lukken om wat meer mobiel te worden.

Lady1234

Dankje.

Censor

Ongelezen bericht door Censor »

Men verwacht komende week mogelijk een hittegolf. In de tehuizen wordt liever geen gebruik gemaakt van ventilatoren want de kans op verspreiding van corona wordt daarmee groter.
Je kunt denk ik rekenenen op veel extra hitte doden , zeker onder 80 plussers.
Het werken met beschermingsmiddelen wordt zo wel verschrikkelijk warm en benauwd ook.
In het begin van deze crisis werd gezegd dat het virus door de warmte zou uitdoven.
Zelf geloof ik daar niet in.
Dan komt de vakantie er aan, mensen vliegen weer alle kanten op , dus ik verwacht een heftige opleving.
Ik begin maar weer te hamsteren.... :lol:

witte angora

moederslink schreef:
19 jun 2020 22:52
Niet om het een of ander maar 150.000 (!) besmettingen wereldwijd op één dag is nogal wat. Het laait op verschillende plekken weer op.
Zorgelijk allemaal.
Inmiddels is er bericht uit Australië. Het staat op het Liveblog van de NOS, maar ik wil het hier toch in zijn geheel posten, omdat in Nederland exact gebeurt wat er in Australië gebeurt. We kunnen er met zijn allen op wachten dat er over een tijdje weer strengere maatregelen gaan komen.
Maatregelen in deel Australië weer verscherpt

In de Australische staat Victoria worden opnieuw beperkingen ingevoerd omdat er weer meer coronabesmettingen zijn. Volgens Daniel Andrews, premier van Victoria, houden de mensen zich niet aan de huidige afstandsregels en zijn ze elkaar weer gaan omarmen en kussen bij het begroeten. De afgelopen 24 uur kwamen er 25 nieuwe besmettingen bij in het gebied.

Net als in de rest van Australië waren ook in de op één na dichtstbevolkte staat Victoria de beperkingen aanzienlijk versoepeld. Zo waren bijeenkomsten buiten met maximaal twintig mensen weer toegestaan.

Voorlopig mogen gezinnen nog maximaal vijf personen op bezoek hebben en mogen er buiten niet meer dan tien mensen bijeenkomen. De premier zegt dat hij als het moet van deur tot deur zal gaan om er voor te zorgen dat mensen zich aan de maatregelen houden.

witte angora

Leuk of niet leuk: ook uit Frankrijk komt verontrustend nieuws, en dat is toch echt 2 keer naar links en even goed gas geven, dan ben je er al.

In Normandië is het reproductiegetal gestegen tot 1,6. Er is een 'code rood' afgegeven: de zwaarste waarschuwing. Extra maatregelen komen er nog niet, maar mensen wordt wel opgeroepen voorzichtig te zijn. Ik zou dus nog maar even wachten met het boeken van een vakantie.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2337885-bloedba ... elona.html

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora

Uit je eerste link:
In Berlijn is een huizenblok in quarantaine, 85 bewoners zijn besmet. Bij de bewoners zijn noodpakketten met levensmiddelen en hygiëneproducten afgeleverd omdat ze hun huis niet mogen verlaten.
Ik blijf erbij dat het slimmer is om voor een paar weken levensmiddelen in huis te hebben. Wat er in die noodpakketten zit weet ik ook niet. Maar ik heb toch het liefste mijn eigen spulletjes.

Maandag ook maar meteen extra kattenvoer halen. Gewoon voor de zekerheid. Want dat zal sowieso niet in een noodpakket zitten.

witte angora

Waren er heel lang nog kleine plekjes op aarde waar geen Covid 19 was, het lijkt er op dat geen enkel land er aan is ontkomen. Ook Groenland, heel lang een witte vlek op de kaart, heeft nu 13 besmettingen gehad, die alle 13 hersteld zijn, dat weer wel.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Template: ... demic_data

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Hoe is het mogelijk dat sommige mensen zomaar naar het ziekenhuis mogen? Een afspraak bij de huisarts is hier nog steeds onmogelijk. Diagnoses worden bij onze huisarts telefonisch gesteld, op basis van je voorgeschiedenis. Ik vind dat best zorgelijk.

Via collega's van mijn man hebben we schrijnende verhalen gehoord over de gevolgen van de mindere zorg in de afgelopen periode. In beide gevallen raken de betrokken personen na zware operaties onnodig een stuk kwaliteit van leven kwijt.
Maar goed, die mensen hadden geen corona, dus die tellen niet mee.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

@mh73. Ik weet niet wat u bedoelt met “zomaar” naar het ziekenhuis mogen?
Als het noodzakelijk is, krijg je echt wel een afspraak in het ziekenhuis.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Sterker nog, je mag gewoon naar de huisarts en gewoon naar het ziekenhuis.
Dat er dus blijkbaar een huisarts is die het nodig vind om extreem moeilijk te doen zou reden moeten zijn om een andere huisarts te zoeken. Niet om anderen die gewoon naar huisarts of ziekenhuis gaan te veroordelen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Censor schreef:
20 jun 2020 10:45
Het werken met beschermingsmiddelen wordt zo wel verschrikkelijk warm en benauwd ook.
Afgelopen week in verpleeghuis op bezoek geweest. Er waren geen besmettingen bekend, en personeel liep gewoon zonder beschermingsmiddelen rond. Net als ruim een maand terug , toen ik naar binnen gluurde.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

angel1978 schreef:
21 jun 2020 09:22
Sterker nog, je mag gewoon naar de huisarts en gewoon naar het ziekenhuis.
Dat er dus blijkbaar een huisarts is die het nodig vind om extreem moeilijk te doen zou reden moeten zijn om een andere huisarts te zoeken. Niet om anderen die gewoon naar huisarts of ziekenhuis gaan te veroordelen.
Uiteraard was dat sarcastisch bedoeld.

Het is hier niet zo makkelijk, zeg maar onmogelijk om van huisarts te veranderen.

Afgelopen maand heeft mijn dochter ook een telefonische afspraak met de revalidatiearts gehad. Toch knap, dat ze door de telefoon kunnen zien of alle gewrichten nog naar behoren functioneren.
Ook de afspraak met de neuroloog was telefonisch.
Buurman, van wie de normale afspraak bij de cardioloog was uitgesteld, kon bij het inhalen van die afspraak -hij mocht gelijk blijven- gelukkig wel zes ziekenhuizen verderop terecht voor de spoed bypass operatie.

Ik geloof zeker dat het per huisarts verschilt, maar zie genoeg signalen dat de reguliere zorg nog behoorlijk op zijn gat ligt.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op zich zou dat goed nieuws zijn, maar in het artikel staat ook dat die genetische verandering van het virus een vermoeden is van Bassetti dat nog niet is aangetoond. Hij wijst er zelf ook op dat "we ons nu meer bewust zijn van de ziekte en er mee om kunnen gaan."

Iets verder in het artikel wordt Dr Bharat Pankhania geciteerd (senior clinical lecturer aan de Universiteit van Exeter en voormalig adviseur van Public Health England, een instituut van het ministerie van Gezondheid). Hij vindt het maar kortetermijnoptimisme: "Ik verwacht niet dat het zo snel uitdooft."

Het aantal besmettingen elders in de wereld neemt nog steeds flink toe. Eén zwaluw maakt nog geen zomer.

witte angora

Ik zou me inderdaad nog maar niet rijk rekenen wat dat betreft. Momenteel zijn er wereldwijd 8,8 miljoen bevestigde gevallen, en 464.000 bevestigde sterfgevallen. Dat is dus een mortaliteit van zo'n 5%. Er is vergeleken met een paar maanden geleden dus nog maar weinig veranderd.

Gesloten