Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
20 jun 2020 17:43
Of je gooit het bij Sylvana Simons in de bus. Die weet er wel raad mee.
ik snap sowieso niet dat we lelijk zouden moeten doen tegen gekleurde mensen.
Vlakbij hebben we de Belgen om op neer te kijken,de Duitsers om te haten,de Fransen om te veroordelen vanwege hun drank gebruik en de Engelsen om uit te lachen vanwege hun vieze eten.
Dat is toch ruim voldoende? :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

scharrelschipper schreef:
20 jun 2020 17:54
scontra schreef:
20 jun 2020 16:08
scharrelschipper schreef:
20 jun 2020 15:00
Hier (vlak bij Reims) voorspellen ze vlg.week ruim 30 gr.
Als het echt te gek wordt heb ij een heel groot zwembad vlak naast het schip.
Je kunt toch ook het ruim laten vollopen, slang van de luchtpomp er in en je hebt ineens een luxe jacht met bubbelbad ! :oops:
Er staat nog water in het ruim als ballast,maar dat zit er al een dag of 5 in en vermengd met wat graanstof van de vorige lading is dat niet echt fris meer.
Maar het idee is niet slecht :wink:
Bij 30 graden en voedingsrijk en vervuilde water weet ik niet of dit wel zo gezond is.....
Verder is het lastig sturen tijdens het vaker als je 5 minuten op automaat gaat zwemmen.

Ik weet niet hoe de Politie daar is maar verwacht dat ze je een vreemde Hollander zullen vinden als je dit advies zou opvolgen.

witte angora
Berichten: 31991
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
20 jun 2020 17:49
Of we gaan het de Afro Amerikaanse cottage van meneer Tom noemen
Ga jij van alle boeken de kaft van een nieuw printje voorzien? En als iemand vergeten is dat er zo'n boek ergens op zolder ligt? :lol:

Erthanax
Berichten: 10063
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de categorie "foute boeken" is De hut van oom Tom wel een heel onschuldig voorbeeld. Het museum "Huis van het boek" (voorheen Museum Meermanno Westrenianum) in Den Haag had vorig jaar een interessante tentoonstelling over foute boeken. Wat daar was te zien, was werkelijk onvoorstelbaar. Niet alleen kinderboeken, maar ook "serieuze non-fictie" van de allerergste soort. Wat dacht je van (na een stuitende beschrijving van uiterlijke kenmerken): "... is sterk en krachtig gebouwd en daarom tot zwaren arbeid geschikt, maar hij is uiterst lui. In de wildernis leeft hij als een kind. Eten en drinken, dansen en springen, gaan bij hem boven alles."
Toch is dit niet kwetsend bedoeld, want twee zinnen verder staat: "Met de arme n****s is langen tijd een afschuwelijken menschenhandel gedreven, die, helaas, tot op heden nog niet geheel heeft opgehouden."
Die spagaat maakt het des te verbazingwekkender.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alsof alles uit te wissen is door “boekverbrandingen en beeldenstormen”.

Het is “deels” geschiedenis, dat moet bewaard, besproken en bekritiseerd worden. Niet geschrapt.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Komkommertijd schreef:
20 jun 2020 18:14
scharrelschipper schreef:
20 jun 2020 17:54
scontra schreef:
20 jun 2020 16:08


Je kunt toch ook het ruim laten vollopen, slang van de luchtpomp er in en je hebt ineens een luxe jacht met bubbelbad ! :oops:
Er staat nog water in het ruim als ballast,maar dat zit er al een dag of 5 in en vermengd met wat graanstof van de vorige lading is dat niet echt fris meer.
Maar het idee is niet slecht :wink:
Bij 30 graden en voedingsrijk en vervuilde water weet ik niet of dit wel zo gezond is.....
Verder is het lastig sturen tijdens het vaker als je 5 minuten op automaat gaat zwemmen.

Ik weet niet hoe de Politie daar is maar verwacht dat ze je een vreemde Hollander zullen vinden als je dit advies zou opvolgen.
Ze vinden hier "les ollandais" toch al wat vreemd,maar mij niet ,ze kennen me. :wink:

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vooropgesteld. Ik verafschuw racisme. Echter wat heeft het voor zin oude boeken en standbeelden te verwijderen, veranderd de geschiedenis erdoor?
Ik sta dan ook niet achter deze protesten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In Hoorn gaf iemand aan de tegenstanders die Coen weg wilde omdat ze niet 't Centrum in konden gaan, gratis Koffie.
Leuk toch, en nu mist die persoon thuis de Norit, toch maar goed dat de gemeente Hoorn er Toiletten heeft neergezet,
maar hoe is dat is de trein afgelopen?

Wie was die oude gek, onherkenbaar met mondkapje, zonnebril en muts op ondanks de warme avond?
Blijkbaar iemand die eigenlijk voor Coen was en net zulke foute acties uitgevoerd heeft!

Ik ga morgen weer terug naar België dus als ze de dader zoeken van deze SH1T actie ? Hij is het land uit.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

juliomariner schreef:
20 jun 2020 19:12
[...]Echter wat heeft het voor zin oude boeken en standbeelden te verwijderen, veranderd de geschiedenis erdoor?
Voor degene die 'het systeem' wil afbreken, maakt het deel uit van de juiste strategie.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moeten ze het boek van George Orwell 1984 maar eens lezen.

Hele domme strategie.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Zo ver kijkt men niet. Eerst afbreken, daarna zien we verder. In Nederland is het nog niet zo ver, maar als je kijkt naar wat er op dit moment in bijv. de VS gebeurt...
Al genoeg parallellen met 1984.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De beeldenstorm van 2020 en de daarbij behorende Kristallnachten met massaplunderingen zullen wel een prominent plekje in de geschiedenis krijgen. Het jaar waarin mensen duidelijk werd gemaakt dat beledigd zijn een recht is. Liever beledigd worden dan in het gezicht getrapt worden, of niet soms?

Persoonlijk snap ik nooit waarom mensen zeggen 'ik voel mij daardoor beledigd'. Dan denk ik bij mezelf, 'ja, nou en, wat moet ik daarmee?'. Als ik iets zeg zonder intentie om iemand of iemanden te beledigen, dan is het toch echt hun probleem als ze beledigd zijn. Dat mogen ze van mij dan ook nog, maar ze moeten niet verwachten dat mensen zich dan aan hen aanpassen. Ben je makkelijk beledigd, dan moet je maar wat meer weerstand daartegen kweken. Het is niet erg om een wat dikkere huid te hebben en af en toe ook eens met jezelf te kunnen spotten zonder jezelf altijd maar zielig te vinden.

En zeker kinderen erbij betrekken is altijd zo diep treurig. Ja, kinderen kunnen een donkere klasgenoot misschien wel zwarte piet noemen. Dat gebeurt en is heel normaal, kinderen kijken nou eenmaal snel naar uiterlijke kenmerken. Die met die rode haren noemen ze vuurtoren, die met die bril noemen ze brilsmurf, er is een melkpak (die met het totale gebrek aan pigment), een dikkerd, een flapoor en weet ik wat voor termen nog meer die kinderen elkaar als naam geven. Maar maar 1 groep heeft daar schijnbaar een eeuwig trauma aan overgehouden wat de rest van de bevolking maar niet kan begrijpen. Ach, hou toch op.

En begrijp me niet verkeerd. Echt racisme kan echt niet door de beugel. Als mensen daadwerkelijk een donker persoon minder vinden, gewoon omdat het een donker persoon is, dan zijn dat mensen die wat mij betreft direct uit de maatschappij verwijderd mogen worden. En andersom geldt dat ook.

Overigens vind ik het stuk van Hans Teeuwen bij de meisjes van Halal echt typerend. Google maar eens, veel betere verwoorden is bijna onmogelijk. En ja, het is ook mogelijk mij te beledigen, maar dan moet je toch heel ver gaan.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
20 jun 2020 18:17
In de categorie "foute boeken" is De hut van oom Tom wel een heel onschuldig voorbeeld.
Ik verbaasde ma toevallig gister nog, toen ik bij bol.com het boek “De Negerhut” in de winkel zag staan met als titel (op de site) “de hut van oom Tom”. Slaan we niet een tikkie door als boeken niet eens meer onder hun eigen naam verkocht mogen worden...?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het vrije woord... :mrgreen:
... door de meiden van halal

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
20 jun 2020 20:50
De beeldenstorm van 2020 en de daarbij behorende Kristallnachten met massaplunderingen zullen wel een prominent plekje in de geschiedenis krijgen. Het jaar waarin mensen duidelijk werd gemaakt dat beledigd zijn een recht is. Liever beledigd worden dan in het gezicht getrapt worden, of niet soms?

Persoonlijk snap ik nooit waarom mensen zeggen 'ik voel mij daardoor beledigd'. Dan denk ik bij mezelf, 'ja, nou en, wat moet ik daarmee?'. Als ik iets zeg zonder intentie om iemand of iemanden te beledigen, dan is het toch echt hun probleem als ze beledigd zijn. Dat mogen ze van mij dan ook nog, maar ze moeten niet verwachten dat mensen zich dan aan hen aanpassen. Ben je makkelijk beledigd, dan moet je maar wat meer weerstand daartegen kweken. Het is niet erg om een wat dikkere huid te hebben en af en toe ook eens met jezelf te kunnen spotten zonder jezelf altijd maar zielig te vinden.

En zeker kinderen erbij betrekken is altijd zo diep treurig. Ja, kinderen kunnen een donkere klasgenoot misschien wel zwarte piet noemen. Dat gebeurt en is heel normaal, kinderen kijken nou eenmaal snel naar uiterlijke kenmerken. Die met die rode haren noemen ze vuurtoren, die met die bril noemen ze brilsmurf, er is een melkpak (die met het totale gebrek aan pigment), een dikkerd, een flapoor en weet ik wat voor termen nog meer die kinderen elkaar als naam geven. Maar maar 1 groep heeft daar schijnbaar een eeuwig trauma aan overgehouden wat de rest van de bevolking maar niet kan begrijpen. Ach, hou toch op.

En begrijp me niet verkeerd. Echt racisme kan echt niet door de beugel. Als mensen daadwerkelijk een donker persoon minder vinden, gewoon omdat het een donker persoon is, dan zijn dat mensen die wat mij betreft direct uit de maatschappij verwijderd mogen worden. En andersom geldt dat ook.

Overigens vind ik het stuk van Hans Teeuwen bij de meisjes van Halal echt typerend. Google maar eens, veel betere verwoorden is bijna onmogelijk. En ja, het is ook mogelijk mij te beledigen, maar dan moet je toch heel ver gaan.
Probeerde ik de angel er wat uit te halen door mijn "flauwekul"post;niet gelukt dus.
Racisme heeft vele gradaties,als een Fransman iets kritisch zegt over een Belg of Nederlander,komt daar gelijk achteraan "mais je suis pas raciste"(voor de diegene die geen Frans lezen,ik ben geen rassist)
Dat is verwarrend want we zijn meestal van het zelfde"ras"
In La Douce France is iedere niet Fransman een buitenlander,dus van een ander ras.
Dat is een kwestie van taal.
Maar kan gemakkelijk verkeerd opgevat worden.
Voor mij zijn alle mensen ongeacht de kleur van hun vel of hoe hun ogen er uit zien van het menselijke ras,en daarnaast heb je de dieren met WEL hun verschillende rassen.
Maar misschien beledig ik nu de apen en varkens die nauw aan ons verwant zijn.
Het wordt er niet simpeler op ........

Erthanax
Berichten: 10063
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach iedereen is homo sapiens, maar niet iedereen is homo en niet iedereen is sapiens.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
20 jun 2020 21:13
Erthanax schreef:
20 jun 2020 18:17
In de categorie "foute boeken" is De hut van oom Tom wel een heel onschuldig voorbeeld.
Ik verbaasde ma toevallig gister nog, toen ik bij bol.com het boek “De Negerhut” in de winkel zag staan met als titel (op de site) “de hut van oom Tom”. Slaan we niet een tikkie door als boeken niet eens meer onder hun eigen naam verkocht mogen worden...?
Het n woord wordt niet voor niets niet meer uitgesproken.
Ron Jans is, vanwege het uitspreken ervan, ontslagen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
20 jun 2020 21:13
Ik verbaasde ma toevallig gister nog, toen ik bij bol.com het boek “De Negerhut” in de winkel zag staan met als titel (op de site) “de hut van oom Tom”. Slaan we niet een tikkie door als boeken niet eens meer onder hun eigen naam verkocht mogen worden...?
Ik denk het ook, we slaan nu door.
Er zijn ook genoeg kinderliedjes en kinderversjes waarin het woord negertje voorkomt.
Moet dat allemaal in de ban/ weg?
Onze geschiedenis bestaat, dat poets je niet weg en moet je ook niet weg willen poetsen.
Het gaat er om hoe ga je hiermee om? ?
Niet door wat nú gebeurt .....dat polariseren. Daarmee trek je de angel er juist niét uit.
Nu staat wit tegenover zwart .
En vreselijke rellen en beeldenstormers , te gek voor woorden.
Dan is het misschien rellen om het rellen ?

Amerika heeft itt Nederland op dit gebied een heftige rassenstrijd gehad, tot 50 jaar geleden mochten zwarte mensen niet in een bus bij witte mensen zitten.
Dát kennen wij in Nederland niet, niet op die manier. Het gaat en ging ook vaak in het geniep, verder is Nederland open en tolerant in het algemeen. Excessen daargelaten.
We moeten denk ik accepteren dat er domweg verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen, maar we behoren wél tot één ras, het menselijk ras.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

En ook nog :
het lijkt er op of overal de lont in het kruitvat zit.....
Overal zijn brandhaarden en is er gedonder , honger en armoede en Corona er nu ook nog boven op , de hitte , de droogte , de natuurrampen...beetje apocalyptisch vind ik het :shock:

witte angora
Berichten: 31991
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is inderdaad opvallend, moederslink. Na de 1e Wereldoorlog was het: 'dit nooit meer'. Na de 2e Wereldoorlog was het: 'dit nooit meer'. De inkt was nog niet droog of het begon weer. Na al die eeuwen heeft de mens nog steeds niet geleerd in harmonie met elkaar en met de natuur te leven. Integendeel, de harmonie zakt steeds verder weg lijkt het wel.

En dan denken sommigen dat ze het op kunnen lossen door hun rijbewijs niet aan een agent te laten zien. :wink:

Plaats reactie