Volgens mij klopt het wel ongeveer met het beeld in deze reportage.fonsflons schreef: ↑22 jun 2020 10:03Gisteravond een gesprek gehad met een vriend waarbij mij de wenkbrauwen toch even gingen fronsen. Nu ben ik helemaal wars van alle complottheorieen, en zie hoe sommige facebookkennissen met een overschot aan tijd, en lichte financiele paniek helemaal los gaan. Maar ik zat gisteravond dus met iemand die ik behoorlijk hoog heb zitten te praten over wat hij meegemaakt had op malieveld. Hij was daar vanwege wat er met de cultuur sector gebeurd en las terplekke tot zijn verbazing nieuwsberichten over rellen op het malieveld. Hij keek eens om zich heen en er was vredige demonstratie. Er was kennelijk een kleine groep jongelui aan de rand van het veld die daar niet waren om te demonstreren, maar tot op heden nog niets ondernomen hadden. Dat was voor hem het teken om weg te gaan. Mede door de zeer nadrukkelijk aanwezige ME en politiemacht. Hij beschreef het als aangifte proberen te doen op het politieburo en bij binnenkomst agenten met getrokken pistolen te treffen. Demonstreren is leuk, maar er zijn grenzen. De beelden van wat er daarna gebeurd is spreken voor zich.
Hij is nu behoorlijk gedesillusioneerd en zoals hij zelf aangaf nog meer verward. Je gaat daar naartoe om te laten merken dat je het niet eens bent met het beleid, en bent onverwacht getuige van een enorme mediamanipulatie waarbij er aangestuurd werd op het uit de hand laten lopen van de demonstratie. En dit door de media waar hij zelf voor werkt. Hoe kan het dat er al tal van berichten waren over ME charges, rellen, uit de hand gelopen demonstratie terwijl hij ter plekke was en er totaal geen sprake van was. En zoals hij aangaf merkte hij hoe deze berichten voor onrust zorgden, en feitelijk het verdere verloop triggerde.
Nogmaals, ik ben normaal totaal niet onder de indruk van dit soort verhalen, maar je staat toch wel even zonder antwoord als dit verteld wordt door iemand die je hoog hebt zitten en overduidelijk echt ontredderd is door wat hij die middag meegemaakt had. Ik was er zelf niet bij dus heb het alleen van horen zeggen.
https://nos.nl/artikel/2338089-chef-vei ... t-het.html
mediamanipulatie zie ik overigens niet. En een trigger door de politie ook niet.