| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
witte angora
Re: Coronavirus - algemeen topic
Als ik het eerste filmpje op de sites van de NOS en RTL goed interpreteer, is het niet op het Malieveld begonnen, maar bij het station, iets verder weg. Dan kan het wel dat het op het Malieveld rustig was, terwijl de rellen elders al begonnen waren.
Als je de beelden ziet, genomen door een 'omstander', kun je je inderdaad afvragen wie er nu begon. Wat er aan vooraf ging staat er natuurlijk niet op. Maar ook: hoe kan het dat dat filmpje, het was duidelijk van een mobiel, zo snel bij beide redacties kwam?
Als je de beelden ziet, genomen door een 'omstander', kun je je inderdaad afvragen wie er nu begon. Wat er aan vooraf ging staat er natuurlijk niet op. Maar ook: hoe kan het dat dat filmpje, het was duidelijk van een mobiel, zo snel bij beide redacties kwam?
Ik denk dat er dan een reconstructie plaats moet vinden. Welke berichten verschenen wanneer, uit welke bron en hoe was de exacte situatie op dat moment.fonsflons schreef: ↑22 jun 2020 11:29Dat is ook mijn gedachte en de reden dat alle complottheorieën met een dikke korel zout neem. Indien het corona gebeuren een wereldwijd voorbedacht plan is dan is het verdomd knap dat van de honderd duizenden gestuurde en slimme mensen (zorg, politiek, politie, leger etc) niet 95% zegt...ja, dacht het dus niet he. Dat kan niet.
Ik kan mij dus ook totaal niet voorstellen dat dit onder onze eigen neus gebeurt. Daar geloof ik helemaal niet in. Maar dat media helemaal neutraal zijn durf ik niet te garanderen. Ik heb geen mening over het verhaal dat ik gisteravond gehoord heb. Als ik het al zo moeten omschrijven dan kom ik niet verder dan raar. Omdat ik geen enkele reden heb om deze persoon niet te geloven. En dat laatste zeg ik niet zomaar.
Als ik namelijk naar de liveblogs kijk en de tijdstippen en de situatie op dat moment (incl. beelden ), dan zie ik echt helemaal niets vreemds.
-
witte angora
Dit filmpje verscheen als eerste bij RTL en de NOS: https://twitter.com/BobHGL/status/1274682037715247104
Het is inderdaad bij de hoofdingang van het station.
Het is inderdaad bij de hoofdingang van het station.
Ondanks dat het op het malieveld zelf nog rustig was, verzamelde zich aan de randen al wat groepen die hele andere intenties hadden. Dat had de politie al lang door ( hoewel menige echte demonstrant natuurlijk nog steeds het gevoel heeft dat alles vredelievend is ). Dan kan je wachten met verzamelen tot de hel losbreekt, maar dat is niet echt handig en dus stelt de politie zich alvast op om tussen de raddraaiers en de 'normale' demonstranten te komen.. Dat dat daarna wordt uitgelegd als 'uitlokken' tja..witte angora schreef: ↑22 jun 2020 11:46Als ik het eerste filmpje op de sites van de NOS en RTL goed interpreteer, is het niet op het Malieveld begonnen, maar bij het station, iets verder weg. Dan kan het wel dat het op het Malieveld rustig was, terwijl de rellen elders al begonnen waren.
Dat spul dat rond het CS bezig is was ook al in beeld en daar was de ME bij aanwezig.. Dus ook daar heel duidelijk dat de politie al lang in beeld had wat er gebeurde of ontstond terwijl de argeloze demonstrant nog rustig op een bankje zit..
Alles dumpen ze tegenwoordig op twitter en daar heeft een redactie ook toegang toe.. Dus die hebben heel snel de beschikking over beelden van mobiele camera's.Maar ook: hoe kan het dat dat filmpje, het was duidelijk van een mobiel, zo snel bij beide redacties kwam?
Ik sprak dus telefonisch met de bedrijfsleider van mijn stamkroeg. Ik vertelde dat ik had gezien dat het aardig druk was daar in het weekend. Klopt, zei hij, het was namelijk stampvol. Dus ik stelde de vraag of ie niet bang was voor een boete en toen zei hij heel simpel, dat dat niet zo was. Ze verdienen meer als de kroeg vol staat en ze een boete van 4000 euro krijgen, dan wanneer er maar 30 personen binnen mogen.
En toen ging ik uittellen. 150 man binnen, laten we zeggen 40 euro pp aan uitgaven, dus dan zit je aan 6000 euro. Met de boete van 4000 eraf is er nog 2000 euro aan omzet over. Daar is het terras nog niet bij meegenomen. Bij 30 man en 40 pp, dan kom je maar aan een omzet van 1200.
Ja, dan kun je het risico inderdaad wel nemen als ondernemer, zeker als er amper gecontroleerd wordt.
En toen ging ik uittellen. 150 man binnen, laten we zeggen 40 euro pp aan uitgaven, dus dan zit je aan 6000 euro. Met de boete van 4000 eraf is er nog 2000 euro aan omzet over. Daar is het terras nog niet bij meegenomen. Bij 30 man en 40 pp, dan kom je maar aan een omzet van 1200.
Ja, dan kun je het risico inderdaad wel nemen als ondernemer, zeker als er amper gecontroleerd wordt.
witte angora
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
witte angora
Dat, in tegenstelling tot de Dam, gisteren in Den Haag de ME aanwezig was had een reden natuurlijk. De social media worden nauwlettend in de gaten gehouden. Zoals indertijd gesteld: in Amsterdam was er geen enkele aanleiding om te verwachten dat het zo druk zou worden, in mijn herinnering was er ook geen ME, er waren niet eens voldoende agenten om de boel 'schoon te vegen'.
In Den Haag wist men 'wie' er zouden komen, daarom stond de ME al paraat. Ze kennen hun pappenheimers wel.
Wat intussen ook uit de media duidelijk wordt: het waren niet de eigenlijke demonstranten die de boel verziekt hebben, het was een klein groepje raddraaiers dat met die demonstratie niets van doen had.
In Den Haag wist men 'wie' er zouden komen, daarom stond de ME al paraat. Ze kennen hun pappenheimers wel.
Wat intussen ook uit de media duidelijk wordt: het waren niet de eigenlijke demonstranten die de boel verziekt hebben, het was een klein groepje raddraaiers dat met die demonstratie niets van doen had.
Moneyman
vindt dit leuk
Bij herhaling dus gewoon de tapvergunning afnemen
-
liefdeisdeweg
Hout stoken tijdens de corona? Liever niet! De voorlichting zie ik alleen op de website pagina's op internet. Waarom hoor ik hier niets over in de media? Want zeker na een hete dag gaat hier de vuurkorf aan. Net op het moment dat je woning van koude lucht wilt gaan voorzien en een gesprekje met je buren levert niets op.
Zie
https://www.moerdijk.nl/nieuws-algemeen ... niet!.html
Zie
https://www.moerdijk.nl/nieuws-algemeen ... niet!.html
-
witte angora
*Zucht*... wat heeft hout stoken nou met Corona te maken?
De berichten in de media waren er al, voordat de ongeregeldheden waren begonnen. Ja, het is toch wat.
Zoals ik eerder vanochtend al aangaf, bij een grote bijeenkomst kan er vanalles aan de hand zijn, zonder dat je er ook iets van merkt. Als er bij Centraal flink gereld wordt, merk je daar midden op het Malieveld niets van.
Zoals ik eerder vanochtend al aangaf, bij een grote bijeenkomst kan er vanalles aan de hand zijn, zonder dat je er ook iets van merkt. Als er bij Centraal flink gereld wordt, merk je daar midden op het Malieveld niets van.
Natuurlijk is er van alles mis. Of niet, net hoe je het bekijkt, maar ook dan kun je er nog steeds een moreel oordeel erover hebben.
Maar
Maar
is iets heel anders als:
Er is geen Oost-Europeaan te vinden die een marktconforme korte termijn huur voor een eengezinswoning kan of wil betalen, ook niet als zijn salaris met 20% zou stijgen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Het gaat niet om de beelden, maar om het verhaal wat er bij verteld word.
Het gaat juist om de context waarin die beelden gebracht wordt, de uitleg bij die beelden, de duiding.
'Narrative' en 'framing' zijn enkele begrippen die er hier toe doen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
liefdeisdeweg
Als je op de link had geklikt dan zag je het antwoord staan. Maar ik denk dat je dat niet hebt gedaan:
https://ggdleefomgeving.nl/lucht/houtro ... ezondheid/
Hout stoken tijdens de coronacrisis? Liever niet!
Mensen met longklachten of gevoelige luchtwegen lopen extra risico als zij besmet raken met het coronavirus. Zij zijn in deze tijd dan ook nog meer dan veel anderen aan huis gebonden. Deze mensen hebben er vaak last van als hun buren hout stoken. Wil je je buren helpen? Zet ze dan niet in de rook en laat voorlopig je houtkachel, open haard of vuurkorf uit.
Daarom heb ik het even voor je gekopieerd en geplakt.
-
witte angora
Je hebt intussen een eigen topic hierover geopend. Zullen we het houtstoken daar dan verder behandelen? Kunnen we het hier over Corona hebben.
algemeen-f162/houtstoken-tijdens-corona ... 94180.html
algemeen-f162/houtstoken-tijdens-corona ... 94180.html
Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Weinig, behalve dat hier wordt aangehaakt bij de actualiteit om het eigen thema naar voren te brengen. Trittbrettfahrerei.
"Oh ja, als je Corona hebt, dan heb je last van je longen, dan heb je vast en zeker ook last van de houtkachel / barbecue van de buren."
De houtkachel was erg fijn de afgelopen maanden en dankzij een keramisch filter heeft de buurt nergens last van.
Het voordeel van alle beperkingen: de lucht is schoner. Niet omdat er minder wordt gestookt, wel omdat er minder verkeer is.
Laat de GGD maar eerst alle testen en het contactonderzoek goed uitvoeren, daarna is het weer tijd voor de andere hobby's.
Ze willen wel, maar kennen de weg nog niet. Zodra ze weten hoe je zelf aan onderdak komt, doen ze dat ook en dan kom je deze mensen ook tegen bij andere bedrijven (en nooit meer in een slachterij).
Dat het anders kan, zie je bijv. bij de natte aannemers. Strabag heeft veel mensen uit voormalig Joegoslavië in dienst, betaalt goed en het personeel heeft gratis onderdak, gratis eten, gratis vervoer naar en van huis. Wel geldt een op/af-regime: ploegendienst met 12 uursdiensten, langere periodes aaneengesloten doorwerken en dan langere tijd thuis.
Terug naar de slachterij Tönnies. Details vertellen hoe zo'n uitbraak mogelijk is.
- Acht personen in een normale eensgezinswoning met vier slaapkamertjes.
- Huur is uitgesplitst naar bed per week.
- Tijdens ziekte geen doorbetaling, maar wel een extra vergoeding voor gebruik van de woning (hele dag thuis in plaats van halve)
Op het bedrijf zijn alle voorschriften met afstand houden en mondkapjesgebruik genegeerd.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
Mag dit?
Een Caravan gemaakt voor 4 personen is erg krap.
Een huis dat 6x groter is mogen er maar 6 slapen en geen 6x4=24!
Dan krijg je oude caravans van marktplaats die ze ergens dumpen voor onderdak en
hoe maak je voor tijdelijke huisvesting goede regels?
Net als ik in Luxemburg geen 1½ maar 2 meters afstand moet houden en mijn Franse en Duitse taal....
Als ik in Nederland soms dingen niet begreep of fout interpreteerde?
Net zoals iemand vandaag begon over hout stoken, ik heb een zwembad om af te koelen en weigerde een BBQ, dat is ook
hout gestookt en te heet... Ik heb liefde voor hout en het stoken daarvan... maar of ik thuis stook of een centrale Bio massa
laat verstoken en via lange stroomkabels de warmtepomp laat draaien?
Wel heeft een Caravan met 4 personen alleen een alles of niets besmetting risico, en dat kan ik van vuurtje stoken niet zeggen!
Een Caravan gemaakt voor 4 personen is erg krap.
Een huis dat 6x groter is mogen er maar 6 slapen en geen 6x4=24!
Dan krijg je oude caravans van marktplaats die ze ergens dumpen voor onderdak en
hoe maak je voor tijdelijke huisvesting goede regels?
Net als ik in Luxemburg geen 1½ maar 2 meters afstand moet houden en mijn Franse en Duitse taal....
Als ik in Nederland soms dingen niet begreep of fout interpreteerde?
Net zoals iemand vandaag begon over hout stoken, ik heb een zwembad om af te koelen en weigerde een BBQ, dat is ook
hout gestookt en te heet... Ik heb liefde voor hout en het stoken daarvan... maar of ik thuis stook of een centrale Bio massa
laat verstoken en via lange stroomkabels de warmtepomp laat draaien?
Wel heeft een Caravan met 4 personen alleen een alles of niets besmetting risico, en dat kan ik van vuurtje stoken niet zeggen!
In dit geval ging het vooral om de timing: fonsflons suggereert dat er al beelden van ongeregeldheden op het malieveld circuleerden, terwijl het er nog rustig was.
Ik sluit overigens niet uit, dat er vreemde mogendheden zijn, die de lont wel in het kruitvat willen steken, door dit soort gemanipuleerde beelden te posten. En dan manipuleert onze media niet, en is de rol beperkt tot willig doorgeefluik
Corona heeft inkomensverschillen fors vergroot, hetgeen een goede voedingsbodem is voor allerlei onlust. Zoals Duitsland, en ook de opgelaaide rassen tegenstellingen.
Het is vooral een kwestie van perspectief. Er gebeurt zoveel op en rond het Malieveld, het CS en de omliggende straten: het lijkt een klein, overzichtelijk gebied, maar alleen al op het Malieveld zélf kan je in de ene hoek rustig liggen te zonnen, terwijl er bij wijze van spreken zonder dat je het merkt in de andere hoek charges uitgevoerd worden.mh73 schreef: ↑22 jun 2020 11:16Precies dat heb ik ook gelezen: er was niets aan de hand maar toch plaatste de media al berichten dat het uit de hand liep. Dat is toch vreemd.fonsflons schreef: ↑22 jun 2020 11:10ps, het verschil tussen een ME charge, en stilstaande wagens zou merkbaar moeten zijn, vooral als de groep raddraaiers die later in de beelden verschijnen zichtbaar zijn en nog niets ondernomen hebben. Wat er in de media te zien was klopt zegt hij. Wat er niet klopt is dat de berichten geplaatst werden voordat het daadwerkelijk plaatsvond.
Ik geloof wel dat die kennis van Fonsflons 100% zeker is van wat hij denkt gezien te hebben, maar ik geloof niet dat zijn waarneming volledig en juist is.
Bij Tönnies is het aantal besmettingen opgelopen naar meer dan 1500 en er wordt nagedacht over een lockdown voor Kreis Gütersloh.
*
Scholen weer normaal open? Woensdagavond weten we het. Eerste reactie vanmorgen vanuit de ouders 'als het blokrooster maar blijft'
*
Dagkoers. 400 meter in 8 minuten zonder daarna te hijgen en om te vallen. Het wordt nog eens wat.
*
Scholen weer normaal open? Woensdagavond weten we het. Eerste reactie vanmorgen vanuit de ouders 'als het blokrooster maar blijft'
*
Dagkoers. 400 meter in 8 minuten zonder daarna te hijgen en om te vallen. Het wordt nog eens wat.
Laatst gewijzigd door Jablan op 23 jun 2020 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.